Iso-D:
(Olen edelleenkin vain yksi henkilö joten teitittely on täysin turhaa.) Minä olen kyseenalaistanut sinun väitteesi ja koittanut saada sinua perustelemaan niitä. Omat väitteeni/puheeni olen kyllä parhaani mukaan koittanut perustella, ja tässä voin sanoa onnistuneeni vallitsevan yhteisymmärryksen johdosta. Tai ainakin näin olen ymmärtänyt, koska niitä asioita ei ole ollut tarve kaivella. Tämän takia koen että minulla ei ole mitään todistustaakkaa harteillani.
Kertoisitko nyt ystävällisesti mitä väitteitä olen esittänyt, joita en ole perustellut sinun mielestäsi? Saadaan tämä homma sitten helpommin alta pois. En nyt jaksa kelata alkuun, mutta muistaakseni täällä on lähinnä esitetty teoria ihmisen käyttäytymisen mallista, jonka olen itse kyseenalaistanut selityksenä kenenkään yksilölliselle käytökselle.
Et ole vielä huomannut, että minä en tätä keskustelua aloittanut?
Ehkä virheellisesti olen sinun olettanut puolustavan niitä väitteitä, joita itse olen kritisoinut, kerran olet kritisointeihini puuttunut.
Eli olet samaa mieltä kanssani, vai miten tämä nyt pitäisi tulkita?
Siitä että voidaan sanoa, ettei naisen ole pakko olla tilanteessa jos tämä ei itse halua? Vai mitä tämä nyt pitäisi tulkita? En ole.
Mielipide kysymyksiin en turhaa ota kantaa.
Mitä muita nämä ovat kuin mielipidekysymyksiä?
Kuitenkin jäi mietityttämään että miten voit olla objektiivinen mitatessasi omaa objektiivisuuttasi?
Pyrkimällä arvioimaan ulkopuolisena omia ajatuksiani ilman muita motiiveja? Eihän täyttä objektiivisuutta ole olemassakaan. Laintakseni yhtä lausetta jota en kyllä aivan täysin allekirjoita: Objektiivisuus on vain kaiken subjektiivisuuden keskiarvo.
Ja tämä liittyi asiaan millä tavalla?
Miten se ei liittynyt asiaan? Sehän liittyy suoraan siihen onko tuollainen käytös tai toisen ihmisen kohtelu hyväksyttävää vai ei. Vai mistä asiasta sinä nykyään puhut?
Jos sinulla on henkilökohtainen missio alienia vastaan, toteuta sitä jossain muualla kuin näissä minulle suunnatuissa viesteissä.
Minä keskustelen täällä käsittääkseni edelleen Alienin suhtautumisesta tai ajatusmaailmasta. Henkilöä vastaan minulla ei sinänsä ollut mitään ennen tämän henkilökohtaisen vitutilun tasolle vajoamista vaikken tätä ehkä maailman fiksuimpana ihmisenä pitänytkään.
En tarkoittanut että lisäisit IMHO:n jokaiseen viestiisi, yksikin kerta olisi riittänyt. Silloin kun liittyy keskusteluun niin imhon käyttö on suotavaa, ettei väärinymmärryksiä synny.
Anteeksi jos pidin ihmisiä täällä liian fiksuina että nuo tajuaisivat tuon itsekin. Jos en missään vaiheessa ole minkäänlaisista faktoista ole väittänytkään puhuvani, niin oletin sen olevan itsestäänselvästi tajuttavissa tyhmimmillekin.
Olen pahoillani jos olet saanut sellaisen kuvan, että minun sanomiset olisivat enemmän faktoja kuin sinun, en nyt tiedä sitten että onko syy minun ilmaisussa vai sinun tulkinnassa.
Ehkäpä molempien ilmaisussa tai tulkinnassa siis on jotain vikaa, jos kerran olet minkäänlaisena faktojen lateluna tätä keskustelua pitänyt.
Tarkoitukseni on vain ollut kyseenalaistaa sinun väitteesi ja niihin liittyvät perusteet, ei suinkaan esittää faktana kuinka perheväkivalta(tai vastaava) on hyvä asia.
Edelleen, odotan niitä väitteitä, joita minun pitäisi pystyä perustelemaan ja joiden kohdalla en sitä ole tehnyt.
Lisäksi ihmettelen että miksi otat kauhean murrosikäkohtauksen jos joku sattuu pyytämän perusteluita tai olemaan erimieltä. Eli jos siis joku toimii käytännössä samalla tavalla kuin sinä itse toimit kommentoidessasi alienin perusteluita.
Jos noin on, se on luultavasti turhautumistani turhan jankkaamiseen ja asian vierestä keskusteluun. Kenties minun pitäisi jättää vastaukset kokonaan lukematta koska tämä keskustelu lähinnä puuduttaa minua jo, mutta yritän nyt vielä jaksaa hetken että väärinkäsitykset saadaan ehkä selvitettyäkin. Pidän myös typeränä ihmisten tapaan tulla keskusteluun puolustamaan joukolla kavereitaan jos nämä muuten olisivat hiljaa, koska en jaksa yleensä suhtautua kovin vakavasti tälläisten reaktioiden tuottamien vastausten objektiivisuuteen, koska niiden motiivit ovat liian tarkoitushakuisia ja kanta jo etukäteen päätetty. Tällöin keskustelu on lähinnä oman kannan oikeaksi todistamista, ei sen avointa uudelleenarviointia, enkä jaksa turhaan jankata kovin pitkään jos tiedän että tulokset jäävät puuttumaan.
Jos kyseessä olisi ollut täysin samat väitteet ja perustelut, niin uskon että reaktioni olisi kyllä olleet aivan samat (en kyllä taaskaan näe että mitä ajat takaa).
No minä en usko. Ajan takaa sitä mitä edellisessä kappaleessa sanoin: Sinun motiivisi tässä keskustleussa on tulla kaverisi avuksi, ei keskustella asiasta.
Ja mitenköhän tämä liitty minun alienin puolusteluun?
Miks kaikki sanomasi liittyy Alienin puolusteluun? Olin siinä uskossa että täällä keskustellaan itse asiasta.
Mielipiteistä väitteleminen voi olla rakentavaa, mutta en näe että tässä keskustelussa olisi tulevaisuutta tällä saralla. Tämä perustuu kokemukseeni sinun vastahankaisesta suhtautumisesta asioiden kyseenalaistamiseen
Tässä kohtaa minun oli jo pakko melkein revetä. Et todellakaan taida tuntea minua kovinkaan hyvin.
ja perustelupyyntöihin.
Pyydät jatkuvasti perustelemaan ilman että edes kerrot mitä pitää perustella. Ole hyvä ja korjaa asia jos kerran ne asiat, jotka olen perustellut, eivät ole niitä asioita joita haluat minun perustelevan.
Olen, ikävä kyllä, tullut siihen lopputulokseen että sinun kanssa on hyvin vaikea ellei mahdotonta keskustella rakentavasti.(Ota tämä nyt vaikka kohteliaisuutena.)
Toinen repeäminen. Et selvästi taaskaan tiedä mistä puhut. Itseasiassa minä olen yleensä varsin hyvä tuomaan esiin toisen ihmisen ajattelumallin heikkoudet monilla eri keinoilla, mutta valitettavasti sinä et ole juuri tuonut mitään ajatuksia tähän keskusteluun, joten teet tämän melko mahdottomaksi. Toistaiseksi olen kuvitellut sinun puolustavan Alienin ajattelumallia, mutta aina kun viittaan siihen, sanot ettei asia liity keskusteluun mitenkään. Olisitko siis hyvä ja kertoisit mitä
itse asiasta ajattelet jos et jaa Alienin kantaa?
Hyvänä esimerkkinä tästä on selvennyspyyntöni, kirjoittamasi teksti ei tainnut kuin kerran liityä käsiteltävään asiaan, muina kertoina teksti rönsyili epäoleellisuuksissa (lähinnä kerroit mielipiteitäsi paisuhdeasioista).
Minä kun luulin että tämä keskustelu nimenomaan lähti liikkeelle parisuhdemalleista ja parisuhteen säännöistä vaikka tämä kuinka sinkkuluukku onkin. Mistä sinä sitten olet halunnut kanssani keskustella?
Tämän takia minun on hyvin vaikea ottaa kantaa, jos et kykene ilmaisemaan itseäsi tarvittavan selvällä tavalla.
Samat sanat kiitos, yleisesti ottaen kun tuo ei ole ikinä tuntunut tulevan ongelmaksi ihmisille tekstejäni lukiessa.
[muokattu 23.10.2003 19:16]