Replying to SINKKULUUKKU:
aada, 28.2.2010 11:46:
Itse asiassa on kyllä konservatiivisia miehiä, jotka haluavat olla perheen päitä ja elättäjiä ja jotka haluavat olla yhsiavioisessa suhteessa ja perustaa perheen ja saada lapsia.
Noin toimii melkoisen monet perheet; äitiysp.raha/vanh.raha voi olla huomattavasti pienempi mitä miehen palkka. Useat naiset haluavat hoitaa lapset kotona, eivät halua viedä kovin pieniä päiväkotiin, monet miehet haluavat että näin toimitaan.
En todellakaan ymmärrä mikä tässä olisi ongelma, jos sekä naisen että miehen mielestä tämä olisi paras mahdollinen "ratkaisu" heidän perheelleen.
Itse en ole todellakaan sen tyylinen, eikä miehinikään, että laskisimme kumpi on mitäkin maksanut milloinkin (ja tasaisimme näitä menoja jotenkin).
Kun joskus asumme yhdessä, on se fakta, että mieheni tienaa minua enemmän; on aivan mahdotonta maksaa kaikkea tasan puoliksi. Tietysti tilanteet voi muuttuakin.
Jos meille syntyisi lapsi, niin kyllähän suurella tod.näköisyydellä minä jäisin kotiin, eikä mies.
Ja koska mies tienaa enemmän, niin...
Meillä molemmat maksaa juttuja, muttei tosiaan lasketa niitä mitenkään.
Joillain mies maksaa kaiken, enkä näe siinäkään mitään "ongelmaa", jos mies itse haluaa maksaa.
Niistä drinkeistä ja ravintolaskuista; lähes kaikki tapaamani miehet ovat ihan itse halunneet tarjota.
Toki maksan itse, jos eivät tarjoa. En näe siinäkään mitään kummallista, jos arvostaa sellaista, että mies maksaa treffit. Tuntuuhan se kivalta, ainakin minusta. Myönnän.