Replying to SINKKULUUKKU:
Zeratul, 24.9.2009 19:16:
Tää rupee kyl jo menee ihan naurettavaks jankkamiseks, mut hei eihän se haittaa, ainaki siveys nauttii ku sinkkiksessä on suhinaa!
No mut miks teidän just sillon pitää suhista ku mä oon nettijuttelulrajoituksien alla? :D Noh - rakastan mä teitä kuitenkin aika paljon ku ootte niin ihanii et ihan mua varten suhisette
Tuntuu vaa jotenki turhalta, näin kiteytettynä:
Mul on tarpeeks kavereita täyttämään tarpeet kavereiden suhteen --> naiset haluu et niitä lähestytään kaverina --> ei jaksa miellyttääkseen jauhaa tuuba ku taustalla oleva halu on romanttista tai seksuaalista, eikä loukata käymällä suoraan asiaan --> parempi vaan olla lähestymättä.
Allow me to demostrate the flaw in your logic: "Naiset haluaa et niitä lähestytään kaverina".
Väitän, että naiset ei useinkaan mielenkiintoisen tyypin kohdatessaan halua, että tyyppi lähestyy heitä "vain kaverina". Kyse on todennäköisesti enemmänkin siitä, että naiset haluavat heitä lähestyttävän
ihmisinä. Heillä on hyvin suurella todennäköisyydellä samanlainen uskomus kuin sinullakin siitä, että sänkypuuhiin saakka pääsemiseen tarvitaan siitä ihmisyydestä muitakin puolia kuin vain ne lihalliset osuudet. Täten sopiva tapa lähestyä on sellainen, joka pääsee osoittamaan (vähintään illan mittaan) kummallekin osapuolelle sen kuinka hyvin toinen kokonaisuutena istuu omien tavoitteiden täyttäjäksi - ja ovatko kummankin osapuolen tavoitteet yhteensopivat.
Se "ongelma", johon tässä viittaat lienee, että tähän selvittelyyn joudutaan telepatian puuttessa käyttämään vain
sanoja ja eleitä. Tämä aiheuttaa sen, että asioista voidaan käsitellä
vain tietty määrä kerralla, jonka seurauksena
joidenkin aspektien on oltava ensimmäisinä. Inhimillisen ajatteluprosessin luontaisena heikkoutena on se, että tässä romanttiseen tai seksuaaliseen kanssakäymiseen johtavassa yhteisessä selvittelyprosessissa
ensimmäiseksi käsitelty aspekti vaikuttaa dominoivasti keskustelujoiden tulkintoihin, ajatusprosesseihin ja stereotyyppisiin yleistyksiin.
Se, että alunperin tulit miehenä baarikontekstissa juttelemaan osoittaa kyllä meidän kulttuurissamme suurella todennäköisyydellä sen, että tämä lihallinen/romanttinen kiinnostus on olemassa. Jos myös sanallinen kommunikointisi viittaa naisen ulkoiseen olemukseen, on interaktion premissinä tällöin hyvin vahvasti nimenomaan tämä yksi aspekti ihmisyydestä. Tähän kyseiseen premissiin on lisäksi kulttuurillisesti liittynyt hyvin runsaasti ikäviä konnotaatioita (kiitos teille, rakkaat lihan himoista sokaistuneet vähä-älyiset sukupuolitoverimme), joten lähtöasetelma on hyvin ymmärrettävästi negatiivinen ja se verottaa hyvin vahvasti koko tulevaa interaktioprosessia.
Laitoin kuitenkin sanan "ongelma" lainausmerkkeihin ihan siitä syystä, että tämä ihmisen luontainen tapa käsitellä maailmaa voi myös toimia vahvasti parinmuodostosriittejä edistävillä tavoilla, kunhan tilannetta vain lähestyy oikeasta näkökulmasta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että positiivinen ensivaikutelma kantaa todella pitkälle ja antaa paljon liikkumatilaa todellisten tavoitteiden luokse pääsemiseksi. Positiivisella tavalla jään rikkomisen jälkeen voi siis helpommin käydä ihan niiden oikeiden asioiden kimppuun, vaikka keskustelu ei ihan suoranaisesti aasinsiltoja sinne rakentaisikaan.
Jotkin stereotypiat ovat kuitenkin yhteiskunnassamme niin stigmatisoituja, että niitä on monessa tilanteessa hyvä välttää viimeiseen saakka. Tästä syystä suosittelisin, että kun jokatapauksessa hehkeiltä neitokaisilta on selvitettävä, että a) ovatko he halukkaita kanssasi romanttiseen/seksuaaliseen kanssakäymiseen ja b) ovatko he muiltakin kuin ulkoisilta ominaisuuksiltaan sellaisia, joiden kanssa itse haluaisi tällaiseen ryhtyä - VALITSEE ENSIN SEN VAIHTOEHDON B SELVITTÄMISEN!
Naista (tai miestä) ei tarvitse siis baarissa lähestyä "kaverina" vaan häntä voi lähestyä ihmisenä, jonka luonteesta, käyttäytymismalleista ja kiinnostuksen kohteista (tai mikä siihen romanttiseen/seksuaaliseen kiinnostavuuteen nyt ikinä omassa maailmankuvassa vaikuttaakin) on IHAN AIDOSTI KIINNOSTUNUT. Jos nämä ominaisuudet eivät jostain syystä synkkaa niin tilanteesta on aina helppo irtautua ja siirtyä muuhun seuraan. Jos ne taas synkkaavat niin käydyn keskustelun seurauksena myös toinen osapuoli tietää jo vähän paremmin oman näkemyksensä illan etenemisen mahdollisuuksista, eikä mahdollinen kommentti hemaisevasta ulkonäöstäkään enää tunnu niin ahdistavalta tungettelulta.
Jos siis ihan oikeasti olet sitä mieltä, että romanttiseen kiinnostukseen tarvitaan jotain muutakin kuin timmi kroppa ja nätit kasvot niin sulla ei pitäisi olla kuvaamaasi monien miesten ihan todellisena kohtaamaa ongelmaa, että ei oikeasti kiinnosta muu kuin se fjoosa. Sun pitää vain strategisesti osata selvittää asiat naisista oikeassa järjestyksessä, että annat itsestäsi prosessissa TODENMUKAISEMMAN kuvan inhimillisesti tilannetta tulkitsevalle vastapuolelle.
"anteeksi, mutta voiko teitä häiritä ihan pienen hetken?" - jos vastaus on ei niin aika harva muukaan lähestyminen olis toiminu :D
"mun nimi on janne - todella mukava tutustua :)" *käden ojennus*
"teillä näyttää olevan aika hyvät fiilikset päällä - ootteko te aina noin ihania ilopillereitä? ;)"
"ootte varmaan kans ihan selvin päin ja tanssitte pelkän kraanaveden voimalla, eiks nii? ;)"
"mutta niin - tulin tähän sen takia ku me ollaan frendien kanssa puhuttu viime aikoina siitä, että onko ihmisten syyt käydä baareissa muuttunu viime aikoina enemmän sellaiseksi kavereiden kanssa ajan viettämiseksi kun seuranhakukin toimii netin välityksellä niin paljon paremmin.. mua kiinnostais et miten te näätte tän asian ja ootteko te esimerkiksi täällä juhlistamassa jotain merkkipäivää vai mikä teidän on tänne tuonu?"
"mä kyllä itse uskon, että muilla ihmisillä on hirveän paljon mulle annettavaa ja käyn baareissa ihan senkin takia, että tutustuisi uusiin ja erilaisiin ihmisiin.. te vaikutatte ainakin tosi mukavilta ihmisiltä, mut mä en tiedä vielä mikä teistä tekee uniikkeja ja erikoisia? Harrastatteko te esimerkiks jotain erikoista?"
"on vaan ikävän harvinaista nähdä noin paljon hymyileviä ihmisiä liikenteessä niin yritän selvittää et mikä teidän saa liikkumaan :) ootteko te tuntenu toisenne jo pitkään ja mikä teitä yhdistää?"
Ei tää siis mikään skripti oo, sillä ainoastaan harjottelemalla oppii löytään luonnolliset polut kysellä ja heittää läppää sellaisten asioiden vierestä jotka oikeasti itseä potentiaalisissa kumppaneissa kiinnostaa. Tuossa on vaan pari esimerkkiä siitä miten asioita voi esittää, lähestyä, kysyä tai vääntää läpäksi.. Itsehän saatan jopa mennä about ekana kysymään et "Moi! Mä oon tässä koko illan yrittänyt ihmisiltä selvittää et mikä on sosiaalipsykologian ja kulttuuriantropologian ero - osaatko sä yhtään auttaa? ;)" kun en tietyssä mielentilassa kuitenkaan haluaisi paria minuuttia pidempään katsella niitä, jotka ei tollaseen osaa positiivisella tavalla suhtautua :D
Mut niin - täytyy myöntää, että aika kova pokka pitää olla et pystyy vetään dialogia kiinnostuneen ja lähestyttävän näköisenä "POSITIIVISUUS ON PERSEESTÄ" -paidan kanssa.. joten ehkä sun pitää kehittää ihan omat anglet :D