Janisa, 14.5.2008 18:47:
Hmmm, olen joskus kuullut etta sitten kun oppii ja osaa pitaa huolta huonekasveistaan, niin on valmis parisuhteeseen.
Mielenkiintoista etta olen aina ollut erikoisen hyva pitamaan huolta kasveistani ja ne ovat elaneet kanssani vuosikausia kunnes tana kevaana jotain kummallista on ruvennut tapahtumaan!
Pari kuukautta takaperin ensimmainen kasvi sanoi sopimuksensa irti mun kanssa ja jo silloin sanoin kavereille etta on varmaan eka kerta kun tapan kasvin ja nyt sitten toinenkin kasvi rupes tekee kuolemaa kunnes se oli pakko heittaa eilen pois! Jaiks!
Nyt olis kaksi jaljella ja jos noi kaksikin heittaa veivinsa lahiaikoina, niin musta tulee selvasti vanhapiika!
Työkaverille oli puutarhuri Plantagenissa sanonut, että on ihan hyvä, jos välillä kukat kuolee, niin ihmiset saa vähän vaihtelua. Eikä se tarkoita, että olisi "huono ihminen", jos kukat kuolee.
Minä en ikinä ole saanut yhtään viherkasveja pidettyä hengissä, kunnes serkku antoi tuossa muutama vuosi takaperin mulle nukkatyräkin. Se on säilynyt hengissä vaikka mistä, kesästä parvekkeella ja muutosta talvipakkasella. Toisaalta se onkin niin sinkeä kaveri, että se on ollut joskus kolmekin viikkoa ilman vettä. Ollut hieman lurpallaan tottakai, mutta äkkiä siitä vironnut.
(Hyvä kasvi muutekin. Laitan sille sitten vettä, kun lehdet lurpattavat ja kasvaa ja kukoistaa. Nyt uudessa kodissa puskee penteleen isoa lehteä. Taidanpa laittaa sille vähän kukkaravinnetta ja katsoa mitä se siitä tykkää:))