Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,055,106 views

Riku

Posts: 3,187

#121 • • Riku The Little Prince

Ihan A:
Mitä ihmeen merkitystä millään muullakaan on? Saman kysymyksen voit kysyä mistä vaan.
<---->
Mutta et siis uskalla avata suutasi yhteisössä leimaantumisen ja yhteisöstä hylkimisen pelossa.
<---->
Sä olet siis sitä mieltä, että ”kannabisnarkkarilla” ei ole mitään sanavaltaa eikä sitä kannata ottaa yhtään tosissaan.

Sä voisit joskus opetella lukemaan ja varsinkin YMMÄRTÄMÄÄN mitä sulle sanotaan. About kaiken mihin olet vastannut, olet käsittänyt täysin päälaelleen ja tehnyt oletuksia sen mukaan millaisia kuvittelet ilmeisesti suurinpiirtein kaikkien muiden maailman ihmisten olevan. Get off your high horse, please, et ole niin korkealla muiden yläpuolella kuin haluat ajatella.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

limE

Posts: 149

#122 • • limE sex is my fuel
Salla: Jos viitsisit jaksaa lukee asiat loppuun niin ehkä voísin kans vastata sun kommenttiin... *dissaa*

No niin, eli vaikuttaa pahasti siltä että ihmiset luulee että en halua laillistaa sen vuoksi että uskon et kieltolailla pystyttäisiin saamaan ongelmat pois. Näin en todellakaan ajattele, mutta ei huumekäyttöä saada poistumaan laillistamallakaan.

Olen aina keskustellut lähtökohtana että huumekäyttäjät saavat syyttää itseään. HUOM: Laissa sanotaan että huumeiden käyttö on rikollista. MIKSI? Koska yhteiskunta ei halua että niitä käytettäisiin. Silti niitä käytetään koska typit käyttävät niita, en rupea mitään erikoisii mainitsemaan mutta jotkut enemmän ku toiset.

Minä en halua laillistaa esim. kannabista sen takia ettei ihmiset ymmärrä olemaan käyttämättä sitä. Se on HELPPO fakta että niiden ei tulisi sitä ylipäätänsä käyttää.

Pysyn vieläkin siinä kannassa vaikka tiedän että me saadan esimerkiksi homma valtion käsiin laillistamalla ja siten saadan paremmat olosuhteet käyttäjille. Miksi? VIELÄKIN siksi että homma on helppo ihmisten ei pidä käyttää sitä, jos ne sen tekee, niin vittuakos sitten valittaa et hohhoijaa ku meil o vaikea ku ei oo tää homma valtion hoivissa.

Kannatan vakavien huumeiden vieroitushoidossa että siellä narkkarit saavat puhtaat neulat ja pahimmat tapaukset hoitoa, haluaisin tietysti että kaikki sais hoitoo mut tähän ei ole varaa. Mutta sen en hyväksy että laillistettaisiin huumeita sen takia että jotkut käyttävät ja joutuvat pulaan sen takia. Itsepä sen teki, ottakoon vastuuta tekoistaan. *dissaa*

en muista et oliko pHazen kommentti vai kenen, mutta vaikka mitä laillistettaisiin niin kyllä se huume pysyy huumeena, muistan sanoneesi ettei se sitten enää ole huume, tarkoitatko sit kans et ku kannabis on esim tavallinen nautintoaine että sit vaikka kokaiini olisi kevyt huume kans? *justjoo*

Kannatan ihmisten oikeuksia liikkua ja ajatella vapaasti siihen asti kun niiden liikkumiset ja ajattelut vaikuttavat siihen mitä mun lapset ajattelee esim huumeista. (tulevat lapset)

Tiedän että se on lapsikasvatuksesta kiinni ja en epäröi hetkeäkään että pystyn yhtä hyvin kuin minunkin vanhemmat kasvattamaan minun lapsiani olemaan käyttämättä. MUTTA entäs ne muut vanhemmat? pystyvätkö he? pystyvätkö he kaikki? No EI, eivät ne pysty tänä päivänäkään. Miksi siis rikos? KOSKA ne vanhemmat eivät pysty ja kun koulukaan ei pysty antaa huumekasvatusta niin mitäs sitten olisi paras keino saada IHMISMASSAA ymmärtämään? LAKI SANOO EI, USEIMMAT IHMISET SAAVAT TÄST POINTTIN, tehkää se vaan mut jos joudut pulaan niin älä vittu tule sit whinee et voi ku mul o asiat huonosti.

Lyhyesti virsi kaunis: LAKI SANOO EI, JOS SINÄ ET SITÄ YMMÄRRÄ NIIN SYYTÄ AINOASTAAN ITSEÄSI.

Voi olla että olen itsekäs ajattelutavassani mut mieluummin olen itsekäs kun hyväksyn huumekäyttäjät ja niiden ”rentoa” ajattelutapaa.

ps. olen aika varma että huumekäyttäjien määrä kasvaisi suomessa jos sitä laillistettaisiin koska silloin se on isojen massojen ulottuvissa, nyt on olemassa kynnys mikä useimmat eivät uskalla ylittää, ja hyvä niin.

--
Rahalla saa ja taksilla kotiin...

Jussi Soro

Posts: 6,385

#123 • • Jussi Soro choon!

Tres:
Ks. ainakin päihdevalistuskulut.
Lisäksi tänäkin vuonna hysteeriset
vanhemmat toimittavat yksittäisiä
kannabista kokeilleita 12-17 -vuotiaita
nuoria suoraan vieroitushoitoon *justjoo*
Jälkimmäisinä mainituista kuluista
siis suurin osa saataisiin eliminoitua
oikealla ja kiihkottomalla tiedotuksella.


Jep, tuota tarkoitin itsekin. Mitään suoria kannabiksesta aiheutuneita kuluja kun en keksi. Itse olen sitä mieltä, että valistuskulut pysyvät jokatapauksessa samana, laillistettiiin kannabis tai ei.
Riku

Posts: 3,187

#124 • • Riku The Little Prince

Ihan A:
Huumeet pitäisi olla ilmaisia ja laillisia ja mistä vain saatavilla olevia, jolloin maksavat huumeeita myyvät olisivat niitä jotka haluavat vain rahaa ja kärsisivät koska kukaan ei anna sitä heille, eikä rahalla enää tekisi mitään

Jos kirjoittaja et olisi sinä, niin ottaisin tämän heti vitsin kannalta mutta... Tällä kertaa ehkä joudun ottamaan huomioon että voit olla tosissasi.

Tajuatkohan miten tuhoisaa tuo olisi yhteiskunnan kannalta? Aivan yhtä typerää kuin kannattaa sokeasti laittomuutta, on myös kannattaa sokeaa vapautta. Sekä se musta että se valkoinen ovat aina ne huonot vaihtoehdot koska ne eivät vain toimi käytännössä. Voithan elää unelmissasi ja kuvitella vaikka mitä uudesta, kauniista maailmasta, mutta sitä tuskin tulee ihan hetkeen tapahtumaan. Siksi kannattaa ottaa järki käyttöön eikä vain haihatella.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

limE

Posts: 149

#125 • • limE sex is my fuel

pHaze:
---
Ihan A:
Mitä ihmeen merkitystä millään muullakaan on? Saman kysymyksen voit kysyä mistä vaan.
<---->
Mutta et siis uskalla avata suutasi yhteisössä leimaantumisen ja yhteisöstä hylkimisen pelossa.
<---->
Sä olet siis sitä mieltä, että ”kannabisnarkkarilla” ei ole mitään sanavaltaa eikä sitä kannata ottaa yhtään tosissaan.
---
Sä voisit joskus opetella lukemaan ja varsinkin YMMÄRTÄMÄÄN mitä sulle sanotaan. About kaiken mihin olet vastannut, olet käsittänyt täysin päälaelleen ja tehnyt oletuksia sen mukaan millaisia kuvittelet ilmeisesti suurinpiirtein kaikkien muiden maailman ihmisten olevan. Get off your high horse, please, et ole niin korkealla muiden yläpuolella kuin haluat ajatella.



pHaze: voisit sinäkin olla luulematta että tiedät kaiken siitä mitä toinen ajattelee ja ymmärtää ja heittää tollasii tuomitsevia kommentteja, nuo kommentit tappaa keskustelun, keskustelisit mieluummin aiheesta asiallisesti muita hakkaamatta ainakin jos ne muut ymmärtävät olemaan hakkaamatta sinua niin miks sinä sen teet heille?

I rest my case... (tästä jutusta)

--
Rahalla saa ja taksilla kotiin...

Riku

Posts: 3,187

#126 • • Riku The Little Prince

limE:
No niin, eli vaikuttaa pahasti siltä että ihmiset luulee että en halua laillistaa sen vuoksi että uskon et kieltolailla pystyttäisiin saamaan ongelmat pois. Näin en todellakaan ajattele, mutta ei huumekäyttöä saada poistumaan laillistamallakaan.

Ei mutta laillistamisella saadaan vähennettyä haittoja tehokkaammin.

Olen aina keskustellut lähtökohtana että huumekäyttäjät saavat syyttää itseään. HUOM: Laissa sanotaan että huumeiden käyttö on rikollista. MIKSI? Koska yhteiskunta ei halua että niitä käytettäisiin. Silti niitä käytetään koska typit käyttävät niita, en rupea mitään erikoisii mainitsemaan mutta jotkut enemmän ku toiset.

Lakeja voi muuttaa ja tullaan muuttamaan. Silloin se ei ole rikollista. Ja toimhuom, OSA yhteiskunnasta ei halua että niitä käytettäisiin.

Minä en halua laillistaa esim. kannabista sen takia ettei ihmiset ymmärrä olemaan käyttämättä sitä. Se on HELPPO fakta että niiden ei tulisi sitä ylipäätänsä käyttää.

Perustele? Kannabista ei tulisi käyttää koska...? Humour me, please. Koska se on haitallista terveydelle? Koska se voi johtaa hUUUUmekierteeseen?

Pysyn vieläkin siinä kannassa vaikka tiedän että me saadan esimerkiksi homma valtion käsiin laillistamalla ja siten saadan paremmat olosuhteet käyttäjille. Miksi? VIELÄKIN siksi että homma on helppo ihmisten ei pidä käyttää sitä, jos ne sen tekee, niin vittuakos sitten valittaa et hohhoijaa ku meil o vaikea ku ei oo tää homma valtion hoivissa.

Väärin. Se on TEIDÄN MUIDEN kannalta parempi asia, koska kannabiksen käyttäjät eivät enää ole niin suuri taakka yhteiskunnalle viemällä virkavallan resursseja ja katoamalla työmarkkinoilta jonkun typerän huumemerkinnän takia elämään yhteiskunnan varoilla. Katsos kun kaikkien suurimmat kannabiksen aiheuttamat ongelmat eivät johdu kannabiksen poltosta, vaan siitä että se on laitonta.

Kannatan vakavien huumeiden vieroitushoidossa että siellä narkkarit saavat puhtaat neulat ja pahimmat tapaukset hoitoa, haluaisin tietysti että kaikki sais hoitoo mut tähän ei ole varaa. Mutta sen en hyväksy että laillistettaisiin huumeita sen takia että jotkut käyttävät ja joutuvat pulaan sen takia. Itsepä sen teki, ottakoon vastuuta tekoistaan. *dissaa*

On se hyvä että sulla on varaa dissata, vaikka todennäköistä on, että tekemiesi typerian ratkaisujen ansiosta yhteiskunta joutuu vielä joskus käyttämään sinuunkin vähäsiä pennosiaan. ”Maksa itse oma terveydenhuoltosi eläkkeellä, mitäs elit yli 65v vuotiaaksi ja rupesit terveysriskiksi”?

en muista et oliko pHazen kommentti vai kenen, mutta vaikka mitä laillistettaisiin niin kyllä se huume pysyy huumeena, muistan sanoneesi ettei se sitten enää ole huume, tarkoitatko sit kans et ku kannabis on esim tavallinen nautintoaine että sit vaikka kokaiini olisi kevyt huume kans? *justjoo*

Hahaha, juuri tuota toivoinkin sinun sanovan. The trap has been sprung. Kerroppa miksi huume pysyy huumeena? Koska se on ollut huumausainelistalla silloin kun se on koottu? Entäs sen jälkeen tulleet aineet? Eivätkä ne ole huumeita? Vai riittääkö, että joku tulee kerran pistämään jonkun aineen huumausainelistalle, ja vaikka se sieltä poistettaisiin, niin se on silti ikuisesti huume? Aika kätevää perusteetonta asioiden vääristelyä vain jotta saisit pönkitettyä kantaasi ilman että voit mitenkään järkevästi perustella tuotakaan. Eikös alkoholikin ole tosiaan ollut tässä maassa laittomien aineiden listalla, kuinkas se on nykyään useimpien hyväksymä aine ja laillinen? Kaikki huumeethan ovat nautintoaineita, ja niitä kutsutaan huumeiksi vain, koska ovat jollain tietyllä paperilla mainittuina. Ei niistä mikään muu tee huumeita. Esimerkiksi kannabista pidetään melko yleisesti miedompana nautintoaineena kuin alkoholia, on vain poliittista itsemurhaa keneltäkään mennä sanomaan tuota ääneen. Ei kannabis ole huumetta vain siksi että se sattuu olemaan kannabista ja koska se efektit ovat mitä ovat, se on huume politikoinnin seurauksena.

[Q]Tiedän että se on lapsikasvatuksesta kiinni ja en epäröi hetkeäkään että pystyn yhtä hyvin kuin minunkin vanhemmat kasvattamaan minun lapsiani olemaan käyttämättä. MUTTA entäs ne muut vanhemmat? pystyvätkö he? pystyvätkö he kaikki? No EI, eivät ne pysty tänä päivänäkään. [/quote]Miksi pitäisikääm? Mimä tunnun monia ihmisiä jotka pystyvät käyttämään huumeita ja elämään elämäänsä ihan hyvin siitä huolimatta, ovat pystyneet jo vuosia. Mutta hyvä että tiedät jo tässä vaiheessa olevasi hyvä vanhempi ja pystyväsi estämääm tuon.. *buah*

Miksi siis rikos? KOSKA ne vanhemmat eivät pysty ja kun koulukaan ei pysty antaa huumekasvatusta niin mitäs sitten olisi paras keino saada IHMISMASSAA ymmärtämään?

Ymmärtämään se fakta, että kannabis johtaa piikittämiseen ja elämän tuhoutumiseen? Give me a break. Eihän se ole totta, miksi ihmisten se pitäisi ymmärtää? Ja miksi rangaitsemisella pitäisi pahentaa entisestään ongelmia niillä jotka kuitenkin käyttävät?

LAKI SANOO EI, USEIMMAT IHMISET SAAVAT TÄST POINTTIN, tehkää se vaan mut jos joudut pulaan niin älä vittu tule sit whinee et voi ku mul o asiat huonosti.

Täyttä paskaa. Laittomuushan aina kiehtoo ihmisiä. Mistä sitten johtuu että aineiden käyttö kasvaa jatkuvasti siitä huolimatta että pointti menee niin hemmetin hyvin perille kuin tässä paasaat?

Lyhyesti virsi kaunis: LAKI SANOO EI, JOS SINÄ ET SITÄ YMMÄRRÄ NIIN SYYTÄ AINOASTAAN ITSEÄSI.

Ja jos laki sanoo joo, niin silloinkin saat syyttää vain itseäsi, what's the difference? Eivät tupakkayhtiöt nykyään joudu maksamaan keuhkovammapotilaiden hoitoa koska tupakan vaaroista on selkeästi kerrottu. Kannabiksen vaaroista tai vaikutuksista sen sijaan harvempi ihminen tietää tuskin mitään, ja sinä selkeästi kuulut tuohon joukkoon.

Voi olla että olen itsekäs ajattelutavassani mut mieluummin olen itsekäs kun hyväksyn huumekäyttäjät ja niiden ”rentoa” ajattelutapaa.

Ole tiukkapipoinen jos haluat, mutta tuo on kyllä järkevä ajattelutapa, ei rento, eikä noin ajatteleva ihminen välttämättä käytä huumeita, tosin hän todennäköisemmin käyttää aivojaan. Edelleen, selitä se että johtavat asiantuntijat ovat yleisesti laillistamisen kannalla? Heidän luulisi tietävän aiheesta enemmän kuin sinun?

ps. olen aika varma että huumekäyttäjien määrä kasvaisi suomessa jos sitä laillistettaisiin koska silloin se on isojen massojen ulottuvissa, nyt on olemassa kynnys mikä useimmat eivät uskalla ylittää, ja hyvä niin.

Kynnys huumeidenkäyttöön on olemassa ja pitämällä kannabiksen sen rajan tuolla puolella lisäämme vahvojen huumeidenkäyttöä.

Ja lopuksi tuohon: Vaikka huumeidenkäyttäjien määrä kasvaisi, huumeongelma voi silti pienentyä. Muista ja ymmärrä sekin.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Karski

Posts: 6,049

#127 • • Karski Pomon kätyri

limE:
No niin, eli vaikuttaa pahasti siltä että ihmiset luulee että en halua laillistaa sen vuoksi että uskon et kieltolailla pystyttäisiin saamaan ongelmat pois. Näin en todellakaan ajattele, mutta ei huumekäyttöä saada poistumaan laillistamallakaan.



Niin, tästähän nyt on jo puolin ja toisin
jankattu. Kun siis oma pointtini on, että
haitat ja käytöstä aiheutuvat ongelmat
on minimoitava, ja että parhaat resurssit
minimoimiseen meillä on silloin kun
käyttäjät voivat esim. avoimesti puhua ongelmistaan
joutumatta pelkäämään rikosoikeudellista
vastuuta ja leimautumista rikollisiksi.

Vielä alleviivaten: laillistamisella
pyritään ongelmien minimointiin,
ei käytön lopulliseen kitkemiseen


limE:
Minä en halua laillistaa esim. kannabista sen takia ettei ihmiset ymmärrä olemaan käyttämättä sitä. Se on HELPPO fakta että niiden ei tulisi sitä ylipäätänsä käyttää.



Ihmisten pitäisi ylipäätään tajuta monia asioita.
Lainsäädäntö ei välttämättä ole paras tapa
saada ihmisiä ymmärtämään oma etunsa,
ei ainakaan tässä yhteiskunnassa joka
samalla ihannoi yksilön oikeuksia ja vapauksia.

limE:
Lyhyesti virsi kaunis: LAKI SANOO EI, JOS SINÄ ET SITÄ YMMÄRRÄ NIIN SYYTÄ AINOASTAAN ITSEÄSI.



Minä en ymmärrä, minkä takia lakitekstin
on oltava pysyvä, kiveen kirjoitettu ja muuttumaton.
Onnekseni ymmärrän, että todellisuudessa
lakiteksteihinkin voi pyrkiä vaikuttamaan.


limE:
ps. olen aika varma että huumekäyttäjien määrä kasvaisi suomessa jos sitä laillistettaisiin koska silloin se on isojen massojen ulottuvissa, nyt on olemassa kynnys mikä useimmat eivät uskalla ylittää, ja hyvä niin.



Tätä on hyvin hankala ennakoida.

[muokattu 8.9.2003 14:59]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Ihan A

Posts: 106

#128 • • Ihan A Haamusienestäjä

pHaze:
---
Ihan A:
Huumeet pitäisi olla ilmaisia ja laillisia ja mistä vain saatavilla olevia, jolloin maksavat huumeeita myyvät olisivat niitä jotka haluavat vain rahaa ja kärsisivät koska kukaan ei anna sitä heille, eikä rahalla enää tekisi mitään
---
Jos kirjoittaja et olisi sinä, niin ottaisin tämän heti vitsin kannalta mutta... Tällä kertaa ehkä joudun ottamaan huomioon että voit olla tosissasi.

Tajuatkohan miten tuhoisaa tuo olisi yhteiskunnan kannalta? Aivan yhtä typerää kuin kannattaa sokeasti laittomuutta, on myös kannattaa sokeaa vapautta. Sekä se musta että se valkoinen ovat aina ne huonot vaihtoehdot koska ne eivät vain toimi käytännössä. Voithan elää unelmissasi ja kuvitella vaikka mitä uudesta, kauniista maailmasta, mutta sitä tuskin tulee ihan hetkeen tapahtumaan. Siksi kannattaa ottaa järki käyttöön eikä vain haihatella.


Miksi yhteiskunta tuhoutuisi silloin, jos kukaan ei tekisi pahaa toiselle missään muodossa ja jokainen olisi vapaa päättämään omasta itsestään. Kukaan ei sotisi, kukaan ei tappaisi, kukaan ei löisi, kukaan ei riistäisi, kaikki olisi aina hyvän tahtoisia toisia kohtaan ja kaikki voisi hyvin, eikä mitään pahaa olisi mahdoilista tapahtua ihmisen käden kautta. Joten miksi yhteiskunta tuhoutuisi? Kerro syy, ehkä olet väärässä, koska en usko että tiedät mitä sanon, että miksi yhteiskunta ei tuhoutuisi siitä keksimästäsi syystä. Tekstistäsi voisin päätellä, että olet sitä mieltä että yhteiskunta tarvitsee pahuuttaa pysyäkseen kasassa. Mä olen mielummin sellasen yhteiskunnan ulkopuolella ja elän unelmissa ja sä saat ihan rauhassa kiirehtiä rahan perässä luulla et se on niinku kaiken tarkotus.

--
) - - - > Sieni kuin kieli, kumma kuin mieli < - - - (

Avatar
#129 • • Juzba Guest
limE: ps. olen aika varma että huumekäyttäjien määrä kasvaisi suomessa jos sitä laillistettaisiin koska silloin se on isojen massojen ulottuvissa, nyt on olemassa kynnys mikä useimmat eivät uskalla ylittää, ja hyvä niin.



Toisaalta voidaan olettaa sellainen tilanne, että laillistettaisiin huume, jonka haittavaikutukset olisivat vähäisempiä kuin alkoholin. Olisi ainakin teoriassa mahdollista, että tämän huumeen laillinen käyttömahdollisuus vähentäisi alkoholin kulutusta ja sitä kautta huumehaittoja kokonaisuutena.
Karski

Posts: 6,049

#130 • • Karski Pomon kätyri

Ihan A:
Miksi yhteiskunta tuhoutuisi silloin, jos kukaan ei tekisi pahaa toiselle missään muodossa ja jokainen olisi vapaa päättämään omasta itsestään. Kukaan ei sotisi, kukaan ei tappaisi, kukaan ei löisi, kukaan ei riistäisi, kaikki olisi aina hyvän tahtoisia toisia kohtaan ja kaikki voisi hyvin, eikä mitään pahaa olisi mahdoilista tapahtua ihmisen käden kautta. Joten miksi yhteiskunta tuhoutuisi? Kerro syy, ehkä olet väärässä, koska en usko että tiedät mitä sanon, että miksi yhteiskunta ei tuhoutuisi siitä keksimästäsi syystä. Tekstistäsi voisin päätellä, että olet sitä mieltä että yhteiskunta tarvitsee pahuuttaa pysyäkseen kasassa. Mä olen mielummin sellasen yhteiskunnan ulkopuolella ja elän unelmissa ja sä saat ihan rauhassa kiirehtiä rahan perässä luulla et se on niinku kaiken tarkotus.



'It's the end of the world as we know it'

*lauleskel*

hankala nähdä tilannetta, jossa _ilmaiset_
ja vapaasti saatavilla olevat huumeet
eivät vaikuttaisi yhteiskunnan perusrakenteisiin
mitenkään. Rivien väleistä lukeminen ja
ylitulkinta vaivaavat, Ihan A, tekstejäsi kovasti.
Mistä voi esimerkiksi päätellä, että Phazen
mielestä yhteiskunta kaipaisi 'pahuutta'
pysyäkseen kasassa *täh* Ja mitä tämä
'pahuus' olisi?

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

eewol

Posts: 1,125

#131 • • eewol Fen - Project, Mayhem, Undertaker, TIP TOP

Ihan A

Miksi yhteiskunta tuhoutuisi silloin, jos kukaan ei tekisi pahaa toiselle missään muodossa ja jokainen olisi vapaa päättämään omasta itsestään. Kukaan ei sotisi, kukaan ei tappaisi, kukaan ei löisi, kukaan ei riistäisi, kaikki olisi aina hyvän tahtoisia toisia kohtaan ja kaikki voisi hyvin, eikä mitään pahaa olisi mahdoilista tapahtua ihmisen käden kautta. Joten miksi yhteiskunta tuhoutuisi? Kerro syy, ehkä olet väärässä, koska en usko että tiedät mitä sanon, että miksi yhteiskunta ei tuhoutuisi siitä keksimästäsi syystä. Tekstistäsi voisin päätellä, että olet sitä mieltä että yhteiskunta tarvitsee pahuuttaa pysyäkseen kasassa. Mä olen mielummin sellasen yhteiskunnan ulkopuolella ja elän unelmissa ja sä saat ihan rauhassa kiirehtiä rahan perässä luulla et se on niinku kaiken tarkotus.



Tällänen yhteiskunta turrutaisi ihmisen...
Elämän kuuluu olla vaikea ja väkivaltainen.
Siinä pitää olla pieni jännitysmomenttinsa.
Ei saa olla liian helppoa ja rauhaisaa...
Avatar
#132 • • Juzba Guest
Ei \”vapaaksi\”, vaan valvontaan!

Toki pilvessä on omat haittansa: eihän savun hengittäminen ole terveellistä. Silti pahimmat haitat liittyvät jyrkkien asenteiden, kieltolain ja väärän tiedon aiheuttamaan narkofobiaan. Kannabiksen \”vapauttamista\” vastustavat unohtavat, että laittomat markkinat ovat oikeastaan täysin vapaita, ilman minkäänlaista laillista valvontaa. Katukauppiaita ei sido mikään tuotevastuu, eikä ikärajoja tunneta. Satunnaiset pidätykset vain nostavat hintoja ja edistävät laittoman kaupan kannattavuutta. \”Porttiteoria\” - pilvenpolttajien siirtyminen muihin aineisiin - johtuu kieltolaista, eikä mistään kannabiksen ominaisuudesta: myyjien kannattaa saada asiakkaat käyttämään kovempia aineita. Rikoslaki huumepolitiikassa on kuin sähköshokkihoito lastenkasvatuksessa.
Narkofobiaongelmaa pahentaa valistuksen nimellä leviävä harhatieto: epämääräisten tutkimustulosten merkitystä paisutellaan, ja kaikkia alkoholittomiin päihteisiin liittyvää kohtaan lietsotaan tunneperäistä inhoa - ikään kuin jokaisesta pilvenpolttajasta haluttaisiin tehdä narkkari. Valitettavasti joskus tässä onnistutaankin..
*eiei**eiei*
Riku

Posts: 3,187

#133 • • Riku The Little Prince

limE:
pHaze: voisit sinäkin olla luulematta että tiedät kaiken siitä mitä toinen ajattelee ja ymmärtää

Enköhän minä tiedä sinua paremmin mikä ystäväni mielipide asiasta todellisuudessa on ja mitä tämä asioilla tarkoittaa kun olen aiheesta tämän kanssa ennenkin keskustellut ja seurannut tämän viestejä jo iät ja ajat.

keskustelisit mieluummin aiheesta asiallisesti muita hakkaamatta ainakin jos ne muut ymmärtävät olemaan hakkaamatta sinua niin miks sinä sen teet heille?

Mutta minähän keskustelen paljon asiallisemmin kuin muut. Ja hei, ON MULLAKIN OIKEUS MIELIPITEESEEN. Jos joku on mielestäni typerää, niin miksi en sanoisi sitä myös ääneen? Mieluummin sanon asiat päin naamaa kuin selän takana. Jos joku loukkaantuu minun mielipiteestäni, niin se on näiden oman heikkouden vika, ei minun.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#134 • • Lara C Guest

Ihan A:
Miksi yhteiskunta tuhoutuisi silloin, jos kukaan ei tekisi pahaa toiselle missään muodossa ja jokainen olisi vapaa päättämään omasta itsestään. Kukaan ei sotisi, kukaan ei tappaisi, kukaan ei löisi, kukaan ei riistäisi, kaikki olisi aina hyvän tahtoisia toisia kohtaan ja kaikki voisi hyvin, eikä mitään pahaa olisi mahdoilista tapahtua ihmisen käden kautta. Joten miksi yhteiskunta tuhoutuisi?


Koska ihminen määrittelee hyvän olon ja hyvinvoinnin aina sen täydellisen vastakohdan kautta. Ajattele että saisit elää ns. täydellisessä maailmassa jatkuvasti. Tuntuisiko mikään silloin enää miltään? Näyttäisikö maailma silmissäsi enää niin kauniilta kuin nyt kuvitelmissasi täydellisestä maailmasta? Aina löytyy joku joka haluaa rikkoa illuusion tavalla tai toisella. Aina löytyy joku joka haluaa kokeilla jotain erilaista.

pHaze:
Kerroppa miksi huume pysyy huumeena? Koska se on ollut huumausainelistalla silloin kun se on koottu? Entäs sen jälkeen tulleet aineet? Eivätkä ne ole huumeita? Vai riittääkö, että joku tulee kerran pistämään jonkun aineen huumausainelistalle, ja vaikka se sieltä poistettaisiin, niin se on silti ikuisesti huume?


Eikö huumausaineiksi lueta kaikki huumaavat aineet? Aineet joiden käytöllä on huumaavia vaikutuksia? (=päihteet) Huumausaine pysyy huumausaineena, vaikkei sitä enää arkikielessä siksi kutsuttaisikaan. Tämän päivän maailmassa ei enää kahvikaan pääsisi markkinoille, vaan luettaisiin huumausaineeksi sen vaikutuksen takia. Huumausaine sekin siis on, vaikkei sitä moni myönnäkään.

Minun puolestani on aivan yksi ja se sama mitä joku käyttää ja missä muodossa. Siitä vaan jos siltä tuntuu. Kummastuttaa vaan miten jotkut kuvittelevat kokevansa jotain tosi hienoa käyttäessään _jotakin_. Eihän se ole aitoa. Kerätä uusia tuntemuksia ja kokemuksia, laajentaa tajuntaa kananbiksen tai minkä hyvänsä voimalla. EI SE OLE AITOA!!! Voin kokeilla ja kokea sen hyvänolontunteen tms mutta ei se riitä minulle. Kun tiedän että maailmasta löytyy jotain yhtä hyvää ja ihan ilman keinotekoisia väliaineita. -Vaikkei kannabis tietysti keinotekoinen olekaan, niin sen tuoma tunne on keinotekoinen. Elämme keinotekoisessa maailmassa, miksemme siis tuntisi keinotekoisia tunteita?*justjoo*

[muokattu 8.9.2003 15:41]
Karski

Posts: 6,049

#135 • • Karski Pomon kätyri

Lara C:
Eikö huumausaineiksi lueta kaikki huumaavat aineet? Aineet joiden käytöllä on huumaavia vaikutuksia? (=päihteet)



Ei.

Huumausainelainsäädännössä
on erikseen ja yksitellen mainittu mitä
aineita luetaan huumausainelainsäädännön
piiriin. Esimerkiksi liimat ja liuottimet, reseptilääkkeet
yms. EIVÄT ole juridisessa mielessä huumausaineita
vaikka osalla niistä onkin huumaava vaikutus päihteinä
käytettynä.

Esimerkiksi GHB oli aiemmin (vielä pari vuotta sitten)
luontaistuotekaupoistakin saatava luontaistuote,
kunnes se liitettiin huumausaineläainsäädännön
piiriin ja siitä tuli HUUME.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Riku

Posts: 3,187

#136 • • Riku The Little Prince

Ihan A:
Miksi yhteiskunta tuhoutuisi silloin, jos kukaan ei tekisi pahaa toiselle missään muodossa ja jokainen olisi vapaa päättämään omasta itsestään. Kukaan ei sotisi, kukaan ei tappaisi, kukaan ei löisi, kukaan ei riistäisi, kaikki olisi aina hyvän tahtoisia toisia kohtaan ja kaikki voisi hyvin, eikä mitään pahaa olisi mahdoilista tapahtua ihmisen käden kautta.

Joo, oishan toi ihan vitun hieno juttu. Musta ois myös pirun makeeta katsella lentäviä lehmiä tai osata muuttua näkymättömäksi ja teleporttailla, mutta kun mitään näistä asioista ei tuu hetkeen tapahtumaan, joten olosuhteet pakottavat meidät etsimään muita ratkaisuja for the time being.

Joten miksi yhteiskunta tuhoutuisi?

Kuka sanoi että tuhoutuisi kokonaan? Mutta jotenkin en nyt aivan äkkiä näe että täydellinen anarkia ja huumeiden täysin vapaa saatavuus johtaisi tilanteeseen jossa kaikki universaalisti rakastavat toisiaan. Vai oletko sä vetänyt niin helvetisti psykedeelejä että voit antaa jotain ensikäden tietoa siitä että kyllä se sellaista aiheuttaa?

Tekstistäsi voisin päätellä, että olet sitä mieltä että yhteiskunta tarvitsee pahuuttaa pysyäkseen kasassa. Mä olen mielummin sellasen yhteiskunnan ulkopuolella ja elän unelmissa ja sä saat ihan rauhassa kiirehtiä rahan perässä luulla et se on niinku kaiken tarkotus.


Buah :D Huomaatko taas kerran miten kuvittelet olevasi täysin erilainen kuin muut ihmiset ja että sinulla on selkeä stereotypia päässäsi siitä millaisia kaikki muut ovat? Mitäs itse aiemmin sanoit niistä typeristä ennakkoluuloista joihin ei kannata luottaa? FYI, raha on minulle hyvin yhdentekevää jos se sinua faktana kiinnostaa. Ja elä ihan vapaasti unelmissa ja pilvilinnoissa, mutta älä sitten ihmettele jos todellisuus joskus kaatuu niskaan ja ennenkaikkea pliis, pidä näppis erossa siitä yhteiskunnasta ettet aiheuta tuhoa ja vahinkoa sille.

Ja mitä tuohon tyhjästä revittiin pahuus-läppään tulee, niin ei ole olemassa hyvyyttä ilman pahuutta. Pahuutta vain syntyy ihmisten heikkouksista pakostakin jatkuvasti itsestään, hyvyyden eteen pitää useimmiten tehdä töitä.

Mutta jälleen kerran Ihan A, hanki värejä maailmaasi jos haluat todella ymmärtää sitä.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#137 • • Lara C Guest

Tres:
Ei.

Huumausainelainsäädännössä
on erikseen ja yksitellen mainittu mitä
aineita luetaan huumausainelainsäädännön
piiriin. Esimerkiksi liimat ja liuottimet, reseptilääkkeet
yms. EIVÄT ole juridisessa mielessä huumausaineita
vaikka osalla niistä onkin huumaava vaikutus päihteinä
käytettynä.

Esimerkiksi GHB oli aiemmin (vielä pari vuotta sitten)
luontaistuotekaupoistakin saatava luontaistuote,
kunnes se liitettiin huumausaineläainsäädännön
piiriin ja siitä tuli HUUME.


Oukei. Kompastuin omiin ajatuksiini. Harmittaa vaan erinäisten lääkkeiden ym. (myös luontaistuotteet) ”väärinkäyttö”, jonka pohjalta ne pitää luokitella huumausaineiksi vain jotta niiden väärinkäyttö saataisiin kitkettyä pois yhteiskunnasta. Myönnän ettei tällä juurikaan ole mitään vaikutusta siihen kuka ja moniko näitä aineita käyttää, (ne käyttävät kaikesta riippumatta, jotka todella tahtovat käyttää) mutta ei niiden myöhempi laillistaminenkaan enää ongelmaa paranna. Kun on kustu, niin kustaan loppuun asti.
Riku

Posts: 3,187

#138 • • Riku The Little Prince

Lara C:
Eikö huumausaineiksi lueta kaikki huumaavat aineet? Aineet joiden käytöllä on huumaavia vaikutuksia? (=päihteet) Huumausaine pysyy huumausaineena, vaikkei sitä enää arkikielessä siksi kutsuttaisikaan. Tämän päivän maailmassa ei enää kahvikaan pääsisi markkinoille, vaan luettaisiin huumausaineeksi sen vaikutuksen takia. Huumausaine sekin siis on, vaikkei sitä moni myönnäkään.

Huumausaineita ovat huumausaineläinsäädännössä määritellyt aineet. Päihde-sanalla on eri merkitys. Toin tuon pointin alunperin esiin, koska se täysin vesittää porttiteorian, joka ikävä kyllä on yhä virheellisesti vallalla. Tai ainakin porttiteoriaan pitäisi ottaa mukaan kaikki muutkin aineet maan päältä. Nykyään ajatellaan että kannabis johtaa heroiiniin ja perustellaan sen kieltämistä sillä. Mutta saman teorian mukaan pitäisi siis myös alkoholin aiheuttaa kannabiksen käyttöä, kahvin alkoholin käyttöä jne. Tällä hetkellähän teoriassa todetaan lähinnä ”miedot huumeet johtavat vahvoihin huumeisiin”. Kuitenkin, aivan yhtä perusteltua on sanoa että alkoholi ja tupakka johtavat mietoihin huumeisiin (-> vahvoihin huumeisiin).

Eihän se ole aitoa

Mitä merkitystä sillä on, millä se on aiheutettu, jos kokemus itsessään on aivan yhtä aito kuin mikä tahansa muukin aivokemia? Tästä on tosin jo keskusteltu toisessa huumetopicissa. Ei ole olemassa ”normaalia tilaa” aivoissa, vaan se on jatkuvasti riippuvainen erilaisista aineista, ovat ne laillisia tai eivät, luokitellaan ne päihteiksi tai ei ja kasvavat ne luonnossa tai eivät. Sinun ”aitoudeksi” määrittelemäsi tila perustuu keinotekoisiin määritelmiin ”aitoudesta”, joten se, mitä pidät aitona, ei ole aitoa vaan keinotekoista ”aitoutta”.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#139 • • Riku The Little Prince

Lara C:
mutta ei niiden myöhempi laillistaminenkaan enää ongelmaa paranna. Kun on kustu, niin kustaan loppuun asti.

Jos huomataan että ollaan tehty virhe, niin siinä vaiheessa löydään hanskat tiskiin eikä edes yritetä korjata sitä, niinkö?

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#140 • • yana Guest

Lara C:
Tämän päivän maailmassa ei enää kahvikaan pääsisi markkinoille, vaan luettaisiin huumausaineeksi sen vaikutuksen takia. Huumausaine sekin siis on, vaikkei sitä moni myönnäkään.


Eihän se ole aitoa. Kerätä uusia tuntemuksia ja kokemuksia, laajentaa tajuntaa kananbiksen tai minkä hyvänsä voimalla. EI SE OLE AITOA!!! Voin kokeilla ja kokea sen hyvänolontunteen tms mutta ei se riitä minulle. Kun tiedän että maailmasta löytyy jotain yhtä hyvää ja ihan ilman keinotekoisia väliaineita



piristääkö kofeiini keinotekoisesti? eikö se piristäkään aidosti? mielestäsi siis kahvikin pitäisi kieltää kun länsimaisen yhteiskunnan mukaan se olisi huume?

etkö tahdo nähdä unia, sillä ei se ole aitoa?

minä tahdon ainakin haaveilla ja rakennella pilvilinnoja ajatuksissani vaikka tiedän ettei se ole aitoa.