Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,057,695 views

[Nuclear]

Posts: 5,855

#141 • • [Nuclear] el aprendiz

limE:
Lyhyesti virsi kaunis: LAKI SANOO EI, JOS SINÄ ET SITÄ YMMÄRRÄ NIIN SYYTÄ AINOASTAAN ITSEÄSI.


Laki on moraalisi? Etkö halua ajatella omilla aivoillasi mikä on perusteltua ja mikä ei? Jos laki sanoisi, että limE on vaaraksi yhteiskunnalle väärine mielipiteineen ja täten tuomitaan kuolemaan, niin vastaisitko vain ”No voi v*ttu, paska tsägä. Laki sanoo näin, niin ei kait tässä auta muu kuin syyttää itseäni”?

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Avatar
#142 • • yana Guest
hehehhe...

”kannabista ei tule laillistaa koska...”

LAKI SANOO EI, JOS SINÄ ET SITÄ YMMÄRRÄ NIIN SYYTÄ AINOASTAAN ITSEÄSI.



;) ;)
Sallakat

Posts: 2,220

#143 • • Sallakat jungle, baby !

Lara C:
---
Kummastuttaa vaan miten jotkut kuvittelevat kokevansa jotain tosi hienoa käyttäessään _jotakin_. Eihän se ole aitoa. Kerätä uusia tuntemuksia ja kokemuksia, laajentaa tajuntaa kananbiksen tai minkä hyvänsä voimalla. EI SE OLE AITOA!!! Voin kokeilla ja kokea sen hyvänolontunteen tms mutta ei se riitä minulle. Kun tiedän että maailmasta löytyy jotain yhtä hyvää ja ihan ilman keinotekoisia väliaineita. -Vaikkei kannabis tietysti keinotekoinen olekaan, niin sen tuoma tunne on keinotekoinen. Elämme keinotekoisessa maailmassa, miksemme siis tuntisi keinotekoisia tunteita?*justjoo*

[muokattu 8.9.2003 15:41]



no niin, pitääkö tässä alkaa keskustelemaan vielä mikä on aitoa ja mikä keinotekoista. Mun mielestä kun sä pistät jotkut cyberlasit päähän ja meet polttaa jointin vaikka virtuaaliamsterdamissa niin se ois aika keinotekoista. Mutt kaikki muu on kyl hiton aitoa.Vähän samaa linjausta täällä kun mitä Yana kirjotti.... Mun mielestä on vähintään vanhentunutta väittää, että huumeet on vaan keino ”paeta jotain” ehkä todellisuutta tai mitä vaan.
Minkä takia, asiaa ei voi ajatella niin päin, että jos sä kelailet hassuja juttuja pari timmaa niin sä voit laajentaa ajatuksias tai maailmankuvaa joskus silloin tällöin. Meet luontoon tsiikaamaan maisemia kävelylenkille yms... lähinnä tällasta skenaariota.
Okei, pollenisti kuka vetää fiksit, voi paeta refloja mutt en mä kyl näe, että kannabiksen polttelu on pakenemista mistään/jostain. Rentoutumispotentiaali paljon suurempi. *piis*
Avatar
#144 • • Lara C Guest

pHaze:
Jos huomataan että ollaan tehty virhe, niin siinä vaiheessa löydään hanskat tiskiin eikä edes yritetä korjata sitä, niinkö?


Näinkö sanoin? Lähinnä ajattelin ettei se laillistaminen tässä vaiheessa enää ongelmaa paranna. Korkeintaan pahentaa entisestään.

Salla:
Minkä takia, asiaa ei voi ajatella niin päin, että jos sä kelailet hassuja juttuja pari timmaa niin sä voit laajentaa ajatuksias tai maailmankuvaa joskus silloin tällöin. Meet luontoon tsiikaamaan maisemia kävelylenkille yms... lähinnä tällasta skenaariota.


Joo, mutta ne fiilikset mitä siitä saan, saan ihan ilman mitään apuvälineaineita. Ja totesin vaan ettei se riitä mulle jos keinotekoisesti yritän saavuttaa ne fiilikset kun ne voi ihan muutenkin löytää. Itse. Joku muu ihan tyytyväisenä tekee toisin. Siitä vaan. Olkaa hyvä.

yana:
mielestäsi siis kahvikin pitäisi kieltää kun länsimaisen yhteiskunnan mukaan se olisi huume?

etkö tahdo nähdä unia, sillä ei se ole aitoa?


Mikä sulta meni ohi? Unien näkeminen tulee luonnostaan. Jos ne samat asiat näet mielikuvina jonkin aineen vaikutuksen alaisena =eri asia. Mulle. Tämä oli käsittääkseni mielipidekysymys. Sanoinko että kahvi pitäisi kieltää? Se on mun mielestä korkeintaan piriste, ei huume.

pHaze:
Mitä merkitystä sillä on, millä se on aiheutettu, jos kokemus itsessään on aivan yhtä aito kuin mikä tahansa muukin aivokemia?


Ei sillä kaikille olekaan mitään arvomerkitystä. Mulle on. Olet vapaa tekemään omat valintasi.
Epailija

Posts: 5,636

#145 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Tres:

Kannatatko terveydenhuollon yksityistämistä
samoin perustein? *sars*



En tiedä. En ole terveydenhuollon suhteen asiaa pahemmin pohtinut. Jossain määrin olisi varmaan johdonmukaista kannattaa sitäkin, mutta en ole kuitenkaan täydellisen yksityistämisen puolella. Kyllä verovaroilla kannattaa pitää jonkinasteista terveydenhuoltoa yllä, ihan vain senkin takia, että sairaudet tai onnettomuudet eivät ole ihan samalla tavalla kiinni omista valinnoista kuin huumausaineiden aiheuttamat haittavaikutukset.


Lisäksi, mitä siis sanot tilanteesta, jossa kannabiksen
haittaverolla kerätyt varat kattaisivat vähintään
kannabiksen aiheuttamista haitoista aiheutuvat kulut. *täh*



Tällöin verollepanoa kannattaisi ehkä harkita. Kulujen arvioiminen on kuitenkin varsin hankalaa, sillä passiivinen tupakointi ei kannabiksen suhteenkaan ole terveellistä.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Karski

Posts: 6,049

#146 • • Karski Pomon kätyri

Epailija:
En tiedä. En ole terveydenhuollon suhteen asiaa pahemmin pohtinut. Jossain määrin olisi varmaan johdonmukaista kannattaa sitäkin, mutta en ole kuitenkaan täydellisen yksityistämisen puolella. Kyllä verovaroilla kannattaa pitää jonkinasteista terveydenhuoltoa yllä, ihan vain senkin takia, että sairaudet tai onnettomuudet eivät ole ihan samalla tavalla kiinni omista valinnoista kuin huumausaineiden aiheuttamat haittavaikutukset.



Otetaan kaksi esimerkkiä:

Henkilö kuluttaa elämänsä aikana suuria
määriä valkoiseksi jalostettua sokeria,
vaikka on tietoinen siitä että tämä edesauttaa
alzheimerin taudin kehittymistä, ja sairastuukin
vanhemmalla iällä ko. tautiin. Onko hän nyt
itse vastuussa taudistaan ja tulevasta
sairaanhoidostaan jonka järjestämiseen ei siis
välttämättä itse edes kykene - valkoinen sokeri
on kuitenkin riskeistään huolimatta laillinen tuote.

Toisaalla raskaasti liikennöidyssä suurkaupungissa
asuva henkilö polttelee satunnaisesti (ns. kuukausittainen
polttelu) kannikkaa ja sairastuu keuhkosyöpään.
Polttamisella on siis vain marginaalinen osuus
taudin syntytekijöissä. Onko hän nyt kuitenkin
vastuussa omista hoitokustannuksistaan, koska
on lisännyt omaehtoisesti syöpäriskiään?

Tällä ajan takaa sitä, että käytännön elämässä
on hyvin hankala todeta ilmenneiden hoitoa vaativien
fyysisten tai henkisten sairauksien todellista
alkuperää. Kyllä, alkoholistin tai laktonin käyttäjän
maksavaivoille löytyy heti syyllinen, ja ketjupolttajan
keuhkosyövälle samoin, mutta entä esimerkiksi viikossa
kolmesta viiteen tupakkaa polttavan rytmihäiriö?
Pitääkö sairaanhoito evätä henkilöltä heti, kun
hänen todetaan koskaan käyttäneen mitä tahansa
päihdettä? Entä muut, lailliset tai laittomat, tavat joilla ihmiset
passiivisesti rasittavat elimistöään (esim. jatkuvasti
esilletuomani valkoiseksi jalostettu sokeri)?

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Epailija

Posts: 5,636

#147 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Ihan A:

Ihminen vai raha? Niin lukee tuolla yhdessä seinässä spraylla kirjotettuna kissan kokosin kirjaimin. Siitä voit valita puolesi. Ootko niitä jotka mielummin ottaa 10 000 mk puhtaana käteen tai antaa sen olla, jos se pelastaa yhden ihmisen kuolemalta ja antaa uuden mahdollisuuden.



Vastaan nyt omasta puolestani. Riippuu tilanteesta. Jos toisella oikeasti on toivoa, niin totta kai antaisin uuden mahdollisuuden; jos taas henkilö on jo yhden mahdollisuuden tärvännyt, niin silloin pitäisi harkita kahdesti. Jos joku haluaa itsensä välttämättä tappaa, niin ei minun ole mitään järkeä siitä kärsiä. Ehdottomana poikkeuksena tietenkin tapaukset, jossa tuntisin tämän toisen. Silloin mahdollisuuksia annetaan vaikka kuinka monta. En minä kuitenkaan tuntemattomien ihmisten itsemurhaviettiä vastaan aio loputtomiin taistella.

Kuinka moni muuten vuodessa kuolee kannabikseen? Eikö tuo elämä/kuolema-skenaario sovi kuitenkin huomattavasti paremmin joihinkin kovempiin huumeisiin?


No mutta sillä ei ilmeisesti ole mitään merkitystä nykyään. Joten oma etu rahan tähden ennen muita, koska muut ajattelevat samalla tavalla. Mitä enemmän omistaa rahaa, sitä tärkeemmältä se tuntuu ja sillon varmaan tekee mieli antaa rahansa jollekkin narkkarille, joka varmasti tulis hakee sun loputkin rahat et sais taas huumeita. Mut mitä vähemmän rahaa, sitä vähemmällä tulee toimeen, koska raha on loppujen lopuksi turha, jos löytäisi itsensä keskeltä metsää ja muut ihmiset olisivat kadonneet maan päältä.



No jopas on syvällistä. Ilmeisesti kritisoit ahneutta, mutta jos tuossa oli joku muu pointti, niin onnistuin missaamaan sen totaalisesti.


Auttaa pitäsisi hyvästä tahdosta ketä vaan, eikä vain rahasta.



Monessa suhteessa tuo on ihan hyvä elämänohje, mutta ei ihmisillä ole tarpeeksi hyvää tahtoa, että pelkästään sillä pärjäisi.


Huumeet pitäisi olla ilmaisia ja laillisia ja mistä vain saatavilla olevia, jolloin maksavat huumeeita myyvät olisivat niitä jotka haluavat vain rahaa ja kärsisivät koska kukaan ei anna sitä heille, eikä rahalla enää tekisi mitään.



*nauru* On sinulla kyllä utopiat. Harva tässä maailmassa suostuu töitä ihan ilmaiseksi tekemään ja sen takia asiat myös maksavat - ja tulevat aina maksamaan.


Huumeista pitäisi tiedottaa kaikille täysin totuuden mukaisesti kaikki mahdollinen, mitään totuutta muuntelematta ja mitään jättämättä kertoa ja niin selkein esimerkein että jokainen ymmärtää. Kaikille pitäisi kertoa myös se, että sinua ei auteta millään tavalla minkään asian suhteen, jos käytät huumetta, mutta et halua käyttää. Toiset ottaisivat huumetta, toiset ei. Saa itse päättää. Saa itse päättää omasta ruumiistaan ja omasta mielestään, mutta toisille ei saa tehdä pahaa.



Ilman muuta pitäisi pysyä totuudessa ja kertoa yksilön vastuusta. Sitten enää pitäisi määritellä se raja, jolloin tekee pahaa muillekin kuin itselleen...


Elämä voisi tuntua enemmän elämältä, jos maailma ei olis paha.



*Sigh* Voi kuule kun maailma ei ole paha. Pahuus on ihmisen keksimä termi kuvaamaan asioita ja asianlaitoja, joita ei ymmärretä, siedetä, haluta ymmärtää ja joista ei pidetä. Jos maailma ei miellytä sinua, niin ymmärrät varmaan, että se ei ole varsinaisesti maailman ongelma.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Karski

Posts: 6,049

#148 • • Karski Pomon kätyri
Etsiskelin netistä A-klinikan ylilääkärin,
Antti Holopaisen, päihdehuoltokannanottoja,
koska hän on mm. todennut että käyttöseurannan
perusteella jopa opiaatteja voidaan
käyttää hallitusti suotuisissa olosuhteissa.

Löysin tähän nyt vain yhden viittauksen toiselta
sivulta, päivitän linkin kunhan löydän alkuperäisen
http://www.netlife.fi/users/msiivola/krit/hyva_huumetietopaketti.html

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Ihan A

Posts: 106

#149 • • Ihan A Haamusienestäjä

Epailija:
*Sigh* Voi kuule kun maailma ei ole paha. Pahuus on ihmisen keksimä termi kuvaamaan asioita ja asianlaitoja, joita ei ymmärretä, siedetä, haluta ymmärtää ja joista ei pidetä. Jos maailma ei miellytä sinua, niin ymmärrät varmaan, että se ei ole varsinaisesti maailman ongelma.


Enhänä mä sillee tarkottanu et siis KOKOmaailma olis jotenki paha. Enkä edes niin että KOKOmaailma olis ihmisen takia paha. Vaan ihan vaan sitä, et kun ihmiset on niitä jotka pahaa tekevät, koska hehän sen pahan ovat keksineet niin siks tää ihmisten maailma on paha. Eli siellä missä on ihmisiä, siellä on myös pahuutta.

Todennäköisesti jokin ihmiskäsittein rauhaa rakastava alien rotu jossain kaukana ei kyseisestä syystä, että ihmiskäsite pahuus on jotain, mikä on universaalin rakkauden kannalta huono asia, ovat pahuus ja hyvyys niille totaalisesti tuntemattomia käsitteitä, koska he vain leijuvat ikuisessa universaalin rakkauden harmoniassa kaikkivoipina ikuisesti ja aina.

--
) - - - > Sieni kuin kieli, kumma kuin mieli < - - - (

[Nuclear]

Posts: 5,855

#150 • • [Nuclear] el aprendiz
Ihan A: No offence, mut tuntuu et sä oot jääny pahasti matkalle...*ding*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Karski

Posts: 6,049

#151 • • Karski Pomon kätyri

Ihan A:
Todennäköisesti jokin ihmiskäsittein rauhaa rakastava alien rotu jossain kaukana ei kyseisestä syystä, että ihmiskäsite pahuus on jotain, mikä on universaalin rakkauden kannalta huono asia, ovat pahuus ja hyvyys niille totaalisesti tuntemattomia käsitteitä, koska he vain leijuvat ikuisessa universaalin rakkauden harmoniassa kaikkivoipina ikuisesti ja aina.



Oo. Koo. *ding*

Mä en tajua tosta miltei mitään.
Johtuisko siitä että sun lauserakenne ei oo kovin
koherentti - tai sitten sun kosminen
viisaus on vaan liikaa mun maallisille aivoille.

Taisin jo aiemmin mainita siitä että
keskusteleminen edellyttää yhteisen kielen
ja käsitteistön omaksumista, eli viitsisitkö tulla
meitä muita vastaan jonnekin puolenvälin
tienoille - edes *täh* Sullakin kun olis selkeesti
paljon annettavaa, mut ihan suoraan sanottuna
sun koukeroista ajatuksenjuoksua on lähes
mahdoton seurata jos edes sun relatiivipronominit
ja lauseen sisäiset viitaukset ei oo kieliopin
mukaisia. *piis*

[muokattu 9.9.2003 14:23]

[muokattu 9.9.2003 14:23]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Avatar
#152 • • ALIEN Guest

Ihan A:
Todennäköisesti jokin ihmiskäsittein rauhaa rakastava alien rotu jossain kaukana ei kyseisestä syystä, että ihmiskäsite pahuus on jotain, mikä on universaalin rakkauden kannalta huono asia, ovat pahuus ja hyvyys niille totaalisesti tuntemattomia käsitteitä, koska he vain leijuvat ikuisessa universaalin rakkauden harmoniassa kaikkivoipina ikuisesti ja aina.



älä yleistä... *nauru*
Karski

Posts: 6,049

#153 • • Karski Pomon kätyri

alien:
---
Ihan A:
Todennäköisesti jokin ihmiskäsittein rauhaa rakastava alien rotu jossain kaukana ei kyseisestä syystä, että ihmiskäsite pahuus on jotain, mikä on universaalin rakkauden kannalta huono asia, ovat pahuus ja hyvyys niille totaalisesti tuntemattomia käsitteitä, koska he vain leijuvat ikuisessa universaalin rakkauden harmoniassa kaikkivoipina ikuisesti ja aina.

---


älä yleistä... *nauru*



Touché *iloinen*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Dalifemme

Posts: 1,629

#154 • • Dalifemme Dementia simplex
Aika useinhan se lähtee kevyemmästä päästä liikkeelle.Harvempi mun tutuista ketkä polttelee,EI olis ikinä kokeillut mitään muuta.
Harmittavan moni workkii itselleen urakalla masennusta,alzheimeriä ja muita ”kivoja” sairauksia joita tiettyjen piristeiden käytöstä saa. Ei sit et viina ei tuhoaisi aivosoluja but itse oon joutunu seuraamaan vierestä kun scarpit tyypit vetää itsensä piippuun ja hallusinaatioiden lumottuun valtakuntaan kun controlli ei enää pidäkkään.Jos mä oisin saanu centin joka kerta ku oon kuullu ”kyl mä handlaan mun huumeet” mull ois aika shit load of cents.

Jotkut varmaan osaakin,but en tajuu mix leikkiä mielenterveydellään.se voi kerrastakin jäädä päälle.
Ja en sano etten koskaan itse ois mitään vetänyt.Myönnän ekana et ihan nastaakin on jokus ollut.Mut sit taas on ollut kertoja kun on tuntunu et joku on potkinut aivot pellolle ja vielä hyppinyt niiden päällä sen jälkeen. Joten no more.Ei mitään.

Ymmärrän kyllä laillistamisen jos sillä autetaan sairauksien hoidossa(kuten nyt hollanissa,jossa aids ja alzheimer potilaat saa reseptillä,eikä se pahemmin laitonta näissä coffee shopeissakaan ole *hih*)mutta kaikki eivät omaa joidenkin ihmisten”raudanlujaa” tahtoa olla sitten käyttämättäkin joskus jos joka kulmalta saa.
Ja kun täällä suomessa toi alkoholinkäyttökin on kohtuutasolla*justjoo*
Joo laillistetaan vaan.Mä en sit maksa veroillani näitten kohtuukäyttäjien ja ”teräshermoisten” nautiskelijoiden sairaalalaskuja.*hmph*

[muokattu 9.9.2003 14:30]
POSER

Posts: 800

#155 • • POSER Wimp and Poser

Ihan A:
Enhänä mä sillee tarkottanu et siis KOKOmaailma olis jotenki paha. Enkä edes niin että KOKOmaailma olis ihmisen takia paha. Vaan ihan vaan sitä, et kun ihmiset on niitä jotka pahaa tekevät, koska hehän sen pahan ovat keksineet niin siks tää ihmisten maailma on paha. Eli siellä missä on ihmisiä, siellä on myös pahuutta.


*Off-Topic* Tuokin riippuu ihan kenen näkökulmasta katsotaan. Se mikä on toisesta pahaa voi tekijästään ollakkin täysin hyvää ja oikeutettua. Esimerkkinä tästä toimikoon USA. Kuka tällöin määrää kumpi on oikeassa (hyvä) ja kuka väärässä (paha). *Off-Topic

joo, pitääpä katsoa saanko aikaiseksi kahlattua tämän topicin ajatuksen kanssa kokonaan läpi, jotta voisin lusikkani sekoittaa tähänkin soppaan oikein kunnolla ja jopa pysyä ihan alkuperäisessä aiheessakin.

[muokattu 9.9.2003 14:32]

--
Keppiä Jehoville!

Karski

Posts: 6,049

#156 • • Karski Pomon kätyri

busted_hotMAMA:

Toi pitää niii-i paikkansa... yks o ollu jo pitkään psykoosissa ja toisel o tullu skitsofreniaa... *uuh* Niin säälittävää!



Väheksymättä havaintojanne,
voin itse vastaavasti esitellä tapauksia,
joissa henkilö on saanut elämänsä ruvelle
ihan ilmankin huumeita, sellaisia tapauksia
joissa vasta virkavallan väliintulo on
aiheuttanut päihteidenkäyttäjälle ongelmia
(työpaikan menetys, sosiaalisia ongelmia, jne)
vaikka itse päihteidenkäyttö oli vielä hyvinkin
hanskassa, kuin myös tapauksia joissa
esimerkiksi kannabiksen satunnaispolttelu
on jatkunut 80-luvun alkupuolelta ja
henkilö on edelleen täysin työkykyinen,
uraputkessa ja menestyy kaikilla yhteiskunnallisilla
mittareilla mitattuna.

jne. Kenellä on eniten kokemuksia
tuttavapiirissään *justjoo*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Dalifemme

Posts: 1,629

#157 • • Dalifemme Dementia simplex
TRES
Joo anteeksi unohdin taas että sinullahan on eniten tietoa meistä kaikista. Ja nämä ketkä handlaavat huumeiden käytön,heidän vuoksensa ne pitääkin laillistaa.Koska miksi he joutuisivat kärsimään näiden luusereiden takia jotka joutuvat koukkuun..

*pupu*
Riku

Posts: 3,187

#158 • • Riku The Little Prince

dalifemme77:
TRES
Joo anteeksi unohdin taas että sinullahan on eniten tietoa meistä kaikista.

Tresillä on selkeästi enemmän tietoa ja järkevää suhtautumista kuin suurimalla osalla meistä muista.

Ja nämä ketkä handlaavat huumeiden käytön,heidän vuoksensa ne pitääkin laillistaa.Koska miksi he joutuisivat kärsimään näiden luusereiden takia jotka joutuvat koukkuun..

Öööhäh? Kuka tässä on väittänyt että se niiden käyttäjien takia pitäisi laillistaa? Tajutkaa nyt VITTU jo VIHDOIN, että kannabiksen laillistaminen palvelee KOKO YHTEISKUNNAN ETUA, eikä täällä kukaan yritä ajaa asiaa läpi sen takia että saisi itse rauhassa pössytellä pari jointtia silloin tällöin. Kuinka pirun monilla sanoilla, teorioilla ja rautalangasta vääntämällä se pitää ilmaista?

Aijoo, mutta kuten Jone totesikin, jos joku kannattaa kannabiksen laillistamista, tämä on itse pilvipää ja haluaa laillistaa sen ainoastaan jotta saisi poltella rauhassa. Niinhän se menikin. Huoh. Dumbasses.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Karski

Posts: 6,049

#159 • • Karski Pomon kätyri

dalifemme77:
TRES
Joo anteeksi unohdin taas että sinullahan on eniten tietoa meistä kaikista. Ja nämä ketkä handlaavat huumeiden käytön,heidän vuoksensa ne pitääkin laillistaa.Koska miksi he joutuisivat kärsimään näiden luusereiden takia jotka joutuvat koukkuun..



Ei ole eniten tietoa, tarkoitin lähinnä
edelliselläkin viestilläni sitä, että pelkästään
yksittäisen ihmisen tuttavapiirin kokemusten
perusteella ei voida käydä laajaa
yhteiskunnallista keskustelua. Omaankin
tuttavapiiriini kuuluu henkilöitä jotka
ovat joutuneet hengailemaan Hesperiassa,
jne., mutta edelleenkään en pidä kieltolakia
tekijänä joka pelastaisi ne 'heikot' itsetuholta,
ratkaisujen on löydyttävä muualta. (semminkin
kun tämä nykyinen kieltolaki ei ole teidänkään
ystäviänne päihteiden väärinkäytöltä pelastanut)

Tuolla loppukaneetillani hain siis juuri sitä, että
tässä topikissa käytyä laajempaa keskustelua
ei nähdäkseni ole mielekästä enää vetää
sille tasolle kuka tuntee minkäkinlaisia
huumetarinoita *piis*

[muokattu 9.9.2003 15:37]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Avatar
#160 • • Lara C Guest

J-Tone:
Ja miten tämä liittyy kannabiksen laillistamiseen?


Maailmasta löytyy vielä ihmisiä jotka jättävät jotkin asiat tekemättä vain koska se on laitonta. Osa noista ihmisitä voi olla niitä joille kävisi huonosti (pitkällä tähtäimellä) mikäli kannabis olisi laillista ja sen vuoksi eivät jättäisi kokeilematta.

Jokainen on vapaa tekemään oman valintansa. Ne jotka todella tahtoo jotain tehdä tekevät sen siitä huolimatta oliko se yhteiskunnallisesti hyväksyttävää tai ei. Eli polta jos tahdot, mutta älä pyydä siitä hyväksyntää muilta. Kuitenkin kannabis on sellaista kamaa, ettei sen käyttöön juuri kukaan puutu jos et aiheuta siitä suurta hämminkiä ympäristöllesi (=kaupittele tms.).