Riku Jungell (pHaze), 7.1.2006 11:28:
---
tumpsi, 6.1.2006 22:02:
*puspus*
:*
2,281 posts, 115 pages, 1,132,295 views
Riku Jungell (pHaze), 7.1.2006 11:28:
---
tumpsi, 6.1.2006 22:02:
*puspus*
Mikä pointti tässä kaikessa on? Jos sanon että rotanmyrkky on vaarallisempaa kuin peruna, niin alatko vääntämään jotain milligrammasta myrkkyä ja perunarekallisesta?
mkuisma, 7.1.2006 16:27:
---
Mä vähän tarkenna tota vielä, eli.. Eikö silti huumepolitiikankin kannalta ole oleellisinta että yhteiskunta toimii? Alkoholissa on se hyvä puoli, että krapulan jälkeen useimmat ihmiset haluavat skarpata (?). Näin ollen alkoholi on oikein hyvä päihde verrattuna moniin muihin. Vai? Tietysti on aina ne suurkuluttajat, mutta nehän tavallaan rahoittavat oman terveydenhoitonsa alkoholiverolla.
Android, 7.1.2006 09:18:
---
Ei? Onko kukaan sanonut niin?
Kuten sanoin, kyseenalaistin ainoastaan sen, että luonnontuotteet muka aina olisi jotenkin turvallisia. Sitten vedit jotain aivan omia johtopäätöksiä siitä.
Nyt on kyllä pakko kysyä, että mikä mun tuossa mun tekstissä antaa aihetta sun kysymykseen? Itse en nimittäin vääntämälläkään pysty tulkitsemaan sitä niin ihmeellisesti kuin sinä sen teit. Olen ymmälläni. Toteamus, että kaikki orgaaninen ei ole terveellistä, tulkitaan niin että kaikki epäterveellinen pitäisi kieltää lailla...
phanatic, 7.1.2006 19:11:
Ymmärsin sitten pointtisi väärin. Ja luulisi lapsenkin tietävän että luonnontuotteissa löytyy myrkkyjä.
mikey, 24.1.2006 13:58:
No mutta. Eihän se ole edes huume, tupakkakin suurempi haitta... Lailliseks vaa.
Android, 24.1.2006 14:12:
b) THC on poltettuna ~5 kertaa kanserogeenisempi kuin tupakka, ts. keuhkosyövän riski on kannabista polttaessa suurempi.
Rujo Mutantti, 24.1.2006 14:40:
---
b) THC on poltettuna ~5 kertaa kanserogeenisempi kuin tupakka, ts. keuhkosyövän riski on kannabista polttaessa suurempi.
---
Puhuttaisko kuitenkin karsinogeeneistä.
Mole K, 31.1.2006 22:00:
Eräs hyvin uskovainen ihminen saarnasi yks päivä baarissa siitä, kuinka maailman rauha edellyttää kannabiksen laillistamisen.
Se helpottais monien ihmisten elämää, toisi valtion kassaan rahaa ja olisi oiva lääke erilaisiin vaivoihin. Pelkkää lääkekäyttöä en kannata, koska kannatan yksilön vapautta. Kyllä jokaisella täysi-ikäisella pitäisi olla vapaus päättää haluaako käyttää vai ei. Mutta, eiköhän sekin päivä vielä koita joskus kun kannabis laillistetaan.
En keksisi yhtäkään järkevää miksei sitä voisi laillistaa tai edes de-kriminalisoida. Laillistamisen vastustaminen on mun mielestä yksilön vapauden vastustamista, mikä taas on fasismia. Pätee myös moneen muuhunkin asiaan.
---
b) THC on poltettuna ~5 kertaa karsinogeenisempi kuin tupakka, ts. keuhkosyövän riski on kannabista polttaessa suurempi. Tämän lisäksi tupakkaa poltetaan filtterin läpi kun taas kannabista poltetaan jointeista, bongeista tai piipuista jolloin savu tulee "suoraan"
sxx, 24.1.2006 14:41:
Suosittelen tsekkaamaan WHO:n kannabis raportin. Yksi pisimpään jatkuneista ja puolueettomimmista tutkimuksista
Juhgu, 3.2.2006 08:50:
Uupakkaa kuitenkin poltetaan yli 5 kertaa kannabista enemmän, joten tuo keuhkosyöpävertailu ei oikein toimi. Vai tunnetko montakin tyyppiä jotka polttavat "askillisen" jointteja päivässä? :)
Ja voihan kannabistakin poltella filtterin kanssa jos niin haluaa.
ihan tosissas koitat väittää et vesi on huonompi filtteri kuin se mikä tupakassa on*nauru*
Unohdit muuten mainita vaporisaattorin tuosta listastasi joka taitaa olla terveellisin tapa polttaa.
Vesi filtteröi kyllä tehokkaasti, mutta kuten jo sanoin, kannabista vedetään esim bongista keuhkot täyteen ja pidetään se savu siellä todella kauan, joten se ikäänkuin "tasoittaa" tilanteen".
Joo tota kannabiksen savua pidetään ehkä kauemmin keuhkoissa mutta sitä tuskin kovin moni
polttaa yhtä usein kuin tupakkaa.
Ehkä ei. Se ei silti muuta sitä tosiasiaa, että jos kannabista ja tupakkaa polttaisi yhtä paljon, kannabiksesta tulisi enemmän terveydellisiä haittoja. Tämän takia ei mielestäni voi sanoa, että kannabis on haitattomampi kuin tupakka.
Eräs hyvin uskovainen ihminen saarnasi yks päivä baarissa siitä, kuinka maailman rauha edellyttää kannabiksen laillistamisen.
Se helpottais monien ihmisten elämää, toisi valtion kassaan rahaa ja olisi oiva lääke erilaisiin vaivoihin. Pelkkää lääkekäyttöä en kannata, koska kannatan yksilön vapautta. Kyllä jokaisella täysi-ikäisella pitäisi olla vapaus päättää haluaako käyttää vai ei. Mutta, eiköhän sekin päivä vielä koita joskus kun kannabis laillistetaan.
En keksisi yhtäkään järkevää miksei sitä voisi laillistaa tai edes de-kriminalisoida. Laillistamisen vastustaminen on mun mielestä yksilön vapauden vastustamista, mikä taas on fasismia. Pätee myös moneen muuhunkin asiaan.
Android, 3.2.2006 10:51:
Ehkä ei. Se ei silti muuta sitä tosiasiaa, että jos kannabista ja tupakkaa polttaisi yhtä paljon, kannabiksesta tulisi enemmän terveydellisiä haittoja. Tämän takia ei mielestäni voi sanoa, että kannabis on haitattomampi kuin tupakka.
nuance, 3.2.2006 12:01:
Joo. Tais jos rännäis puhdasta THC:tä. Eiköhän niinkin subjektiivinen arvo ku "vaarallisuus" kannata kuitenkin määritellä normaalien käyttömäärien puitteissa. Ei kukaan polta 10-20 jointtia päivässä...