casey jones, 17.12.2005 00:39:
Lailliseksi vaan. Mun puolesta täysikänen voi kiskoo kroppaansa vaikka pikkukiviä jos tahtoo.
Ja täysikäinen sit hoitakoot itse omat ongelmansa niin rahan kuin riippuvuuden suhteen. Turha kerjätä valtionapuja.
2,281 posts, 115 pages, 1,097,071 views
Lailliseksi vaan. Mun puolesta täysikänen voi kiskoo kroppaansa vaikka pikkukiviä jos tahtoo.
Sähän taisit olla Kokoomuksen kannattaja? Logiikka kuulostaa ainakin suoraan siitä puoluetorvesta revityltä. Ainoo vaan, että se on täynnä aukkoja. Ensinnäkin toi nyt on moraalisesti hyvin arveluttavaa (tätä tuskin tarvitsee edes perustella?), ja toisekseen tolla kyllä aiheutetaan valtiontaloudelle enemmän ongelmia kun säästöjä (tätäkään tuskin tarvitsee?).UzU, 6.1.2006 15:50:
Ja täysikäinen sit hoitakoot itse omat ongelmansa niin rahan kuin riippuvuuden suhteen. Turha kerjätä valtionapuja.
Riku Jungell (pHaze), 6.1.2006 15:57:
Sähän taisit olla Kokoomuksen kannattaja? Logiikka kuulostaa ainakin suoraan siitä puoluetorvesta revityltä. Ainoo vaan, että se on täynnä aukkoja. Ensinnäkin toi nyt on moraalisesti hyvin arveluttavaa (tätä tuskin tarvitsee edes perustella?), ja toisekseen tolla kyllä aiheutetaan valtiontaloudelle enemmän ongelmia kun säästöjä (tätäkään tuskin tarvitsee?).
Android,
b) Kyllä kannabiksesta voi tulla "hulluksi", ts. joutua kannabispsykoosiin. Olen itsekin todistanut tällaisia tapauksia, ja ne eivät ole mitään kaunista katseltavaa. Riskitöntä päihdettä ei ole olemassakaan.
Android, 6.1.2006 15:33:
Siihen, olenko itse käyttänyt kannabista vai en, en aio ottaa kantaa. Se on henkilökohtainen asia eikä kuuluu tuntemattomille ihmisille.
UzU, ....riippuvuuden suhteen.
Tästäkin sais pitkän filosofisen keskustelun, mut jääköön väliin kun menis sen verran off-topiciks :)UzU, 6.1.2006 16:26:
Toki yhteiskunnalla on moraalinen velvollisuus huolehtia kansalaisistaan. Samalla sillä on mielestäni myös oikeus asettaa tiettyjä rajoituksia.
Mutta tossa sä nyt nimenomaan olet väärässä: Me EI tiedetä mihin se johtaa. Sulla on mutua, mulla on mutua, molemmilla ehkä pari aiheeseen hieman viittaavaa faktaa, mutta tietoa ei yksinkertaisesti ole. Kaikkien päihteiden laillistaminen saattaisi olla valtiotalouden kannalta erittäin positiivinenkin asia, mutta kun siitä nyt ei vaan voi olla varma. Mun näkökanta lähtee siitä, että valvonta ei toimi (toi nyt ainakin on kohtuullisen faktaa), päihteitä vedetään jokatapauksessa melkein miten halutaan (harvemmin siinä saatavuudessa nyt kovin suuria ongelmia on siinä vaiheessa jos on "piireihin" päätynyt), ja laittomuus sekä vähentää verotuloja että lisää kulurakenteeseen vähintäänkin tuon valvonta-aspektin.Ja kyllä, noin varmasti aiheutettaan ongelmia valtiontaloudelle, mutta valtion hyvinvointia tuskin edesauttaa sekään että jokainen saa vetää mitä haluaa. Eiköhän me molemmat tiedetä mihin se ennemmin tai myöhemmin johtaa. Ihmisellä nyt kun tuntuu olevan tarve saada pää sekaisin.
Riku Jungell (pHaze),
....Me EI tiedetä mihin se johtaa. Sulla on mutua, mulla on mutua, molemmilla ehkä pari aiheeseen hieman viittaavaa faktaa, mutta tietoa ei yksinkertaisesti ole.....
keisha, 6.1.2006 16:44:
---
Android, 6.1.2006 15:33:
Siihen, olenko itse käyttänyt kannabista vai en, en aio ottaa kantaa. Se on henkilökohtainen asia eikä kuuluu tuntemattomille ihmisille.
---
Heh, eli suomeksi sanottuna en uskalla myöntää käyttäneeni ;)
---
UzU, 6.1.2006 15:50:
---
Sähän taisit olla Kokoomuksen kannattaja?
tumpsi, 6.1.2006 22:02:
---
---
---
Sähän taisit olla Kokoomuksen kannattaja?
---
:
D
jäbä on NYT asian ytimes!
HYVÄ RIKU! JEE!
Android, 6.1.2006 14:58:
a) Myös esim valkokärpässienet ovat luonnotuote. Se, että kyseessä on luonnontuote ei siis merkitse paljoakaan (Ei sillä että kannabista voitaisiin verrata valkokärpässieniin, lähinnä kyseenalaistan tuota "luonnotuotteet ovat turvallisia"-argumenttia). Luonto tuottaa itse monia maailman vaarallisimmista myrkyistä.
mkuisma, 7.1.2006 03:04:
Eikös se ole vähän niin että kaikki sellaiset päihteet ovat laittomia, joiden vaikutuksen alaisena ihminen ymmärtää ympärillämme pyörivän oravanpyörän nihkeyden tai vieraantuu siitä?
---
a) Myös esim valkokärpässienet ovat luonnotuote. Se, että kyseessä on luonnontuote ei siis merkitse paljoakaan (Ei sillä että kannabista voitaisiin verrata valkokärpässieniin, lähinnä kyseenalaistan tuota "luonnotuotteet ovat turvallisia"-argumenttia). Luonto tuottaa itse monia maailman vaarallisimmista myrkyistä.
---
---
Mkuisma
Eikös se ole vähän niin että kaikki sellaiset päihteet ovat laittomia, joiden vaikutuksen alaisena ihminen ymmärtää ympärillämme pyörivän oravanpyörän nihkeyden tai vieraantuu siitä?
phanatic, 7.1.2006 08:46:
---
---
---
No ei minua tai monia muitakaan ole silti haitannut että valkokärpässienien poimiminen, hallussapito ja nauttiminen ovat täysin laillisia tekoja. Pitääkö kaikki haitallinen tai vaarallinen kieltää lailla?
Hei, mikään ei ole hienompaa kun Kokoomuksen mollaaminen aina kun tulee tilaisuus. Toi nyt vaan sattu olemaan juuri se sama argumentti mitä Suomen ns. "äärioikeisto" käyttää. Ja tervetuloa ytimeen ,)tumpsi, 6.1.2006 22:02:
:
D
jäbä on NYT asian ytimes!
HYVÄ RIKU! JEE!