Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,054,212 views

UzU

Posts: 2,361

#1141 • • UzU [33100]

casey jones, 17.12.2005 00:39:
Lailliseksi vaan. Mun puolesta täysikänen voi kiskoo kroppaansa vaikka pikkukiviä jos tahtoo.



Ja täysikäinen sit hoitakoot itse omat ongelmansa niin rahan kuin riippuvuuden suhteen. Turha kerjätä valtionapuja.
Riku

Posts: 3,187

#1142 • • Riku The Little Prince

UzU, 6.1.2006 15:50:
Ja täysikäinen sit hoitakoot itse omat ongelmansa niin rahan kuin riippuvuuden suhteen. Turha kerjätä valtionapuja.

Sähän taisit olla Kokoomuksen kannattaja? Logiikka kuulostaa ainakin suoraan siitä puoluetorvesta revityltä. Ainoo vaan, että se on täynnä aukkoja. Ensinnäkin toi nyt on moraalisesti hyvin arveluttavaa (tätä tuskin tarvitsee edes perustella?), ja toisekseen tolla kyllä aiheutetaan valtiontaloudelle enemmän ongelmia kun säästöjä (tätäkään tuskin tarvitsee?).

--
Kyseenalaista aina kaikki.

UzU

Posts: 2,361

#1143 • • UzU [33100]

Riku Jungell (pHaze), 6.1.2006 15:57:
Sähän taisit olla Kokoomuksen kannattaja? Logiikka kuulostaa ainakin suoraan siitä puoluetorvesta revityltä. Ainoo vaan, että se on täynnä aukkoja. Ensinnäkin toi nyt on moraalisesti hyvin arveluttavaa (tätä tuskin tarvitsee edes perustella?), ja toisekseen tolla kyllä aiheutetaan valtiontaloudelle enemmän ongelmia kun säästöjä (tätäkään tuskin tarvitsee?).



Puoluekannallani (jollaista en omista) ei liene mitään tekemistä tämän asian kanssa.
Toki yhteiskunnalla on moraalinen velvollisuus huolehtia kansalaisistaan. Samalla sillä on mielestäni myös oikeus asettaa tiettyjä rajoituksia. Ja kyllä, noin varmasti aiheutettaan ongelmia valtiontaloudelle, mutta valtion hyvinvointia tuskin edesauttaa sekään että jokainen saa vetää mitä haluaa. Eiköhän me molemmat tiedetä mihin se ennemmin tai myöhemmin johtaa. Ihmisellä nyt kun tuntuu olevan tarve saada pää sekaisin.
Damien

Posts: 2,882

#1144 • • Damien [tr3ox]

Android,
b) Kyllä kannabiksesta voi tulla "hulluksi", ts. joutua kannabispsykoosiin. Olen itsekin todistanut tällaisia tapauksia, ja ne eivät ole mitään kaunista katseltavaa. Riskitöntä päihdettä ei ole olemassakaan.



Ei olekkaan mutta hulluksi tuleminen on niin suhteellista. Yleensä näillä "hulluilla" on takanaan useamman vuoden viinakulttuurin tutustuminen normi elämisenä ja sitten kun sihautetaan erilaista päihdettä odotetaan alitajuisesti jotain samankaltaista kokemusta, kuin mitä alkoholi tarjoaa -sekavaa olotilaa. Niin kuin hyvä ystäväni totesi, "Ku se että ei ollu sekaisin, oli vaan jotenkin....".
Toisin sanoen, valtiollinen jakelu pitäis hoitaa sillä päihdepassilla mikä suoritettaisiin jokaiselle henkilölle sinä vuonna kun täyttää 18. Musta väri vedä viinaa - Pinkillä saat mitä vaan.
keisha

Posts: 1,394

#1145 • • keisha bullet with butterfly wings

Android, 6.1.2006 15:33:
Siihen, olenko itse käyttänyt kannabista vai en, en aio ottaa kantaa. Se on henkilökohtainen asia eikä kuuluu tuntemattomille ihmisille.


Heh, eli suomeksi sanottuna en uskalla myöntää käyttäneeni ;)

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Damien

Posts: 2,882

#1146 • • Damien [tr3ox]

UzU, ....riippuvuuden suhteen.



No itse olen lotrannut viinan kanssa ja sitten tutustunut päihteisiin A B C D ja E, mikään noista edellä mainituista päihteistä ei aiheuta ainakaan minulle minkäänlaista riippuvuutta, joko käytän tai en käytä siinä ovat valintani ja korostan että ne ovat MINUN valintojani. Minä olen se henkilö joka määrää mitä aineita on verenkierrossani kunakin aikana, minä eikä kukaan muu ei edes riippuvuus koska se on päänsisäinen juttu ja lopareissa mä kontrolloin mun päätäni.
AnderS

Posts: 470

#1147 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika
Mä kans ihmettelen välillä tätä ihmisten huolta että
jos kannabis laillistettaisiin niin koko kansakunta olis
tärviöllä sen jälkeen. Ihmiset vaan vetäis blossia ja
nussis kyyhkysiä. Mä oon miettiny että jos kannabis
tulis lailliseksi niin skippaisinko mä koulun, työn, treenin
+ kaikki muut arkijutut mikä pitää mun elämäni kasassa,
vaan sen takia että blossia sais vetää luvan kanssa?!
En.
shine

Posts: 221

#1148 • • shine
Musta ei pitäs laillistaa, koska se varmasti yllyttää ihmisiä kokeilemaan ja ups käyttäjiä alkaakin olla enemmän ja enemmän. Ja tuo ei tosiaan ole mikään haitaton aine.*toktok*

--
you don't know me, i don't know you........but i do miss u.

Riku

Posts: 3,187

#1149 • • Riku The Little Prince

UzU, 6.1.2006 16:26:
Toki yhteiskunnalla on moraalinen velvollisuus huolehtia kansalaisistaan. Samalla sillä on mielestäni myös oikeus asettaa tiettyjä rajoituksia.

Tästäkin sais pitkän filosofisen keskustelun, mut jääköön väliin kun menis sen verran off-topiciks :)

Ja kyllä, noin varmasti aiheutettaan ongelmia valtiontaloudelle, mutta valtion hyvinvointia tuskin edesauttaa sekään että jokainen saa vetää mitä haluaa. Eiköhän me molemmat tiedetä mihin se ennemmin tai myöhemmin johtaa. Ihmisellä nyt kun tuntuu olevan tarve saada pää sekaisin.

Mutta tossa sä nyt nimenomaan olet väärässä: Me EI tiedetä mihin se johtaa. Sulla on mutua, mulla on mutua, molemmilla ehkä pari aiheeseen hieman viittaavaa faktaa, mutta tietoa ei yksinkertaisesti ole. Kaikkien päihteiden laillistaminen saattaisi olla valtiotalouden kannalta erittäin positiivinenkin asia, mutta kun siitä nyt ei vaan voi olla varma. Mun näkökanta lähtee siitä, että valvonta ei toimi (toi nyt ainakin on kohtuullisen faktaa), päihteitä vedetään jokatapauksessa melkein miten halutaan (harvemmin siinä saatavuudessa nyt kovin suuria ongelmia on siinä vaiheessa jos on "piireihin" päätynyt), ja laittomuus sekä vähentää verotuloja että lisää kulurakenteeseen vähintäänkin tuon valvonta-aspektin.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Android

Posts: 3,908

#1151 • • Android

keisha, 6.1.2006 16:44:
---
Android, 6.1.2006 15:33:
Siihen, olenko itse käyttänyt kannabista vai en, en aio ottaa kantaa. Se on henkilökohtainen asia eikä kuuluu tuntemattomille ihmisille.

---

Heh, eli suomeksi sanottuna en uskalla myöntää käyttäneeni ;)



Kannabiksen käyttö on suomessa rikollista, joten vaikka olisinkin käyttänyt, en koe asiakseni julistaa sitä julkisesti. Eli ts., niin kauan kuin kannabis on laiton päihde, en julkisesti myöntäisi käyttäneeni sitä. En koe, että siitä olisi mitään hyötyä. Päinvastoin. Parempi olla kommentoimatta sitä, ja keskittyä keskusteluun kannabiksesta ihan yleisesti. Olkoonkin, että se antaa aihetta epäilyyn. Se ei silti todista yhtään mitään.
tumpsi

Posts: 2,553

#1152 • • tumpsi rekisteröitymätön

Riku Jungell (pHaze), 6.1.2006 15:57:
---
UzU, 6.1.2006 15:50:
Ja täysikäinen sit hoitakoot itse omat ongelmansa niin rahan kuin riippuvuuden suhteen. Turha kerjätä valtionapuja.

---
Sähän taisit olla Kokoomuksen kannattaja?


:
D
jäbä on NYT asian ytimes!
HYVÄ RIKU! JEE!
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1154 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Android, 6.1.2006 14:58:
a) Myös esim valkokärpässienet ovat luonnotuote. Se, että kyseessä on luonnontuote ei siis merkitse paljoakaan (Ei sillä että kannabista voitaisiin verrata valkokärpässieniin, lähinnä kyseenalaistan tuota "luonnotuotteet ovat turvallisia"-argumenttia). Luonto tuottaa itse monia maailman vaarallisimmista myrkyistä.



Heh, tää jaksaa kyllä itseänikin aina vaan naurattaa. Mikään ei oo pahaa kun se on ORGAANISTA, oikeen luonnontuotetta! terveellistä ja hyvää... Ja kaikki synteettinen on pahasta *hih*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1155 • • Edited Hyzenthlay myrkynsekoittaja

mkuisma, 7.1.2006 03:04:
Eikös se ole vähän niin että kaikki sellaiset päihteet ovat laittomia, joiden vaikutuksen alaisena ihminen ymmärtää ympärillämme pyörivän oravanpyörän nihkeyden tai vieraantuu siitä?



Niin, alkoholi vrt. muut huumaavat aineet *hymy* alkoholikin pitäs kai olla laiton...

Oon saanut sellaisen kuvan, että suurimalla osalla ei ole käsitystä, mitä orgaaninen edes tarkoittaa. Eli orgaaninen = hiilipohjainen. Esim. monet ihan synteettiset huumeet ovat orgaanisia, eli koostuvat pääasiassa hiilestä, vedystä, hapesta ja typestä jne.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1156 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
heh, kielletään lupitus laittomana huumausaineena *pärähtel*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

phanatic

Posts: 1,123

#1157 • • phanatic

Android, 6.1.2006 14:58:
---
a) Myös esim valkokärpässienet ovat luonnotuote. Se, että kyseessä on luonnontuote ei siis merkitse paljoakaan (Ei sillä että kannabista voitaisiin verrata valkokärpässieniin, lähinnä kyseenalaistan tuota "luonnotuotteet ovat turvallisia"-argumenttia). Luonto tuottaa itse monia maailman vaarallisimmista myrkyistä.



No ei minua tai monia muitakaan ole silti haitannut että valkokärpässienien poimiminen, hallussapito ja nauttiminen ovat täysin laillisia tekoja. Pitääkö kaikki haitallinen tai vaarallinen kieltää lailla?
phanatic

Posts: 1,123

#1158 • • phanatic

UzU, 6.1.2006 15:50:
---
casey jones, 17.12.2005 00:39:
Lailliseksi vaan. Mun puolesta täysikänen voi kiskoo kroppaansa vaikka pikkukiviä jos tahtoo.

---


Ja täysikäinen sit hoitakoot itse omat ongelmansa niin rahan kuin riippuvuuden suhteen. Turha kerjätä valtionapuja.



Samalla logiikalla pitäisi kieltää myös omaa tyhmyyttään kompastuneiden, ylipainoisten, urheilussa vammaantuneiden ja muiden "valtionapuja kerjäävien" ilmainen hoito.

Mkuisma
Eikös se ole vähän niin että kaikki sellaiset päihteet ovat laittomia, joiden vaikutuksen alaisena ihminen ymmärtää ympärillämme pyörivän oravanpyörän nihkeyden tai vieraantuu siitä?



Ei. Monet vieraantuvat ja tippuvat oravanpyörästä ihan alkoholinkin avulla. Esittämäsi väite on vain hippien "me olemme kannabiksen/lsd:n/mikävaan avulla ymmärtäneet maailman ja yhteiskunnan todellisen luonteen"-lässytystä.
Android

Posts: 3,908

#1159 • • Edited Android

phanatic, 7.1.2006 08:46:
---
Android, 6.1.2006 14:58:
---
a) Myös esim valkokärpässienet ovat luonnotuote. Se, että kyseessä on luonnontuote ei siis merkitse paljoakaan (Ei sillä että kannabista voitaisiin verrata valkokärpässieniin, lähinnä kyseenalaistan tuota "luonnotuotteet ovat turvallisia"-argumenttia). Luonto tuottaa itse monia maailman vaarallisimmista myrkyistä.
---


No ei minua tai monia muitakaan ole silti haitannut että valkokärpässienien poimiminen, hallussapito ja nauttiminen ovat täysin laillisia tekoja. Pitääkö kaikki haitallinen tai vaarallinen kieltää lailla?



Ei? Onko kukaan sanonut niin?

Kuten sanoin, kyseenalaistin ainoastaan sen, että luonnontuotteet muka aina olisi jotenkin turvallisia. Sitten vedit jotain aivan omia johtopäätöksiä siitä.

Nyt on kyllä pakko kysyä, että mikä mun tuossa mun tekstissä antaa aihetta sun kysymykseen? Itse en nimittäin vääntämälläkään pysty tulkitsemaan sitä niin ihmeellisesti kuin sinä sen teit. Olen ymmälläni. Toteamus, että kaikki orgaaninen ei ole terveellistä, tulkitaan niin että kaikki epäterveellinen pitäisi kieltää lailla...
Riku

Posts: 3,187

#1160 • • Edited Riku The Little Prince

tumpsi, 6.1.2006 22:02:
:


D
jäbä on NYT asian ytimes!
HYVÄ RIKU! JEE!

Hei, mikään ei ole hienompaa kun Kokoomuksen mollaaminen aina kun tulee tilaisuus. Toi nyt vaan sattu olemaan juuri se sama argumentti mitä Suomen ns. "äärioikeisto" käyttää. Ja tervetuloa ytimeen ,)

Ja kyl mäkin Tumpsi rakastan sua, mut ei silti tarvi osottaa rakkauttaan täällä julkisesti heti kun näkee pienenkin tilaisuuden *puspus*

--
Kyseenalaista aina kaikki.