Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,056,715 views

Tanjiz

Posts: 370

#1041 • • Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.

lunity, 7.8.2005 22:22:
---
Tanjiz, 7.8.2005 22:03:
*eiei*x1000

---


Onko toi komentti keskustelun suuntaan vai oma mielipide asiasta?


Todellakin mun oma mielipide. Ei mun mielestä tällasesta asiasta edes tarvii keskustella*piis*

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..

Pablo :D

Posts: 81

#1042 • • Pablo :D miero

Tanjiz,

---

Todellakin mun oma mielipide. Ei mun mielestä tällasesta asiasta edes tarvii keskustella*piis*



Keskustelu on aina hyvästä.
Klubbarilaisten enemmistö on kumminkin laillistamisen puolella. Johtuneeko ikäjakaumasta, vapaamielisyydestä vai mistä*täh*
Sitten kun ihmiset on siinä vaiheessa että käyvät äänestämässä(vaaleissa), niin tämä ei ehkä kumminkaan ole se tärkein kriteeri....
Hyvä hyvä*hihu*

--
_______________________________________________________
Kauimmaksi kuljetaan silloin, kun ei enää tiedetä, minne kuljetaan.

Tanjiz

Posts: 370

#1043 • • Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.

lunity, 7.8.2005 22:36:
---
Tanjiz,

---

Todellakin mun oma mielipide. Ei mun mielestä tällasesta asiasta edes tarvii keskustella*piis*

---


Keskustelu on aina hyvästä.
Klubbarilaisten enemmistö on kumminkin laillistamisen puolella. Johtuneeko ikäjakaumasta, vapaamielisyydestä vai mistä*täh*
Sitten kun ihmiset on siinä vaiheessa että käyvät äänestämässä(vaaleissa), niin tämä ei ehkä kumminkaan ole se tärkein kriteeri....
Hyvä hyvä*hihu*


En kyl osaa sanoo, miks enemmistö haluu, et se laillistettais*täh*

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..

Android

Posts: 3,908

#1044 • • Android

Tanjiz, 7.8.2005 22:41:
En kyl osaa sanoo, miks enemmistö haluu, et se laillistettais*täh*



No jos vaikka aloittaisit sivulta 1 ja alat lukemaan läpi.
Tanjiz

Posts: 370

#1045 • • Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.

Android, 7.8.2005 22:44:
---
Tanjiz, 7.8.2005 22:41:
En kyl osaa sanoo, miks enemmistö haluu, et se laillistettais*täh*

---


No jos vaikka aloittaisit sivulta 1 ja alat lukemaan läpi.


Oikeastaan mulle on ihan sama, miks jotkut haluis sen laillistamista.. Mä en edes viitsi alkaa lukeen niitä syitä, koska emmä usko et mun mielipide siitä muuttuis.. Tää asia ei vaivaa mua mitenkään, eikä mulla oo täs mitään ongelmaa.. Laki tällaisenaan, et se on laitonta, on hyvä. Toivottavasti sunkaan elämä ei kärsi sen takii, et tää kyseinen aine ei oo laillista..

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..

phanatic

Posts: 1,123

#1046 • • phanatic

Tanjiz, 7.8.2005 22:54:
Oikeastaan mulle on ihan sama, miks jotkut haluis sen laillistamista.. Mä en edes viitsi alkaa lukeen niitä syitä, koska emmä usko et mun mielipide siitä muuttuis.. Tää asia ei vaivaa mua mitenkään, eikä mulla oo täs mitään ongelmaa.. Laki tällaisenaan, et se on laitonta, on hyvä. Toivottavasti sunkaan elämä ei kärsi sen takii, et tää kyseinen aine ei oo laillista..



Kunpa kaikki toimisi kuten sinä, niin mitkään lait eivät koskaan muuttuisi. Eikö olisi ihan hyvä miettiä, miksi on sitä mieltä kuin on, ja miksi vastapuolen mielipide ei miellytä? Saattaisit jopa oppia jotain uutta samalla.
Android

Posts: 3,908

#1047 • • Edited Android

Tanjiz, 7.8.2005 22:54:
Oikeastaan mulle on ihan sama, miks jotkut haluis sen laillistamista.. Mä en edes viitsi alkaa lukeen niitä syitä, koska emmä usko et mun mielipide siitä muuttuis.. Tää asia ei vaivaa mua mitenkään, eikä mulla oo täs mitään ongelmaa.. Laki tällaisenaan, et se on laitonta, on hyvä. Toivottavasti sunkaan elämä ei kärsi sen takii, et tää kyseinen aine ei oo laillista..



Harvinaisen kypsä kanta sinulla. Et siis ole kykeneväinen suhtautumaan omaan asenteesi kriittisesti, koska...? Mitä pahaa vaihtoehtoiset näkökulmat asiaan liittyen sinulle aiheuttaa? Niin kauan kun et tutustukaan kannabiksen laillistamista puoltaviin argumentteihin sinulla on vain yhdenlaista tietoa ja näet asian mustavalkoisena. Minun puolesta saa vapaasti vastustaa kannabiksen laillistamista, mutta niin kauan kun mielipidettään ei voi perustella eikä siitä asiallisesti suostu keskustelemaan ihmisten kanssa joilla on eriävä mielipide, mielipiteen painoarvo on pyöreä nolla.

Tämä on keskustelufoorumi, täällä vaihdetaan ajatuksia. Perustelemattomat "jooooo" tai "*eiei*x1000"-onelinerit eivät tuo minkäänlaista hedelmällisyyttä keskusteluun vaan tekee siitä naurettavan "juupas vs eipäs"-väittelyn.

Ja ei, mun elämä ei kärsi siitä. Mutta mä en olekaan ainoa ihminen maan päällä. Se että se ei haitta mun elämää ei minusta ole riittävä syy olla välittämättä.
Tanjiz

Posts: 370

#1048 • • Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.

phanatic, 7.8.2005 22:58:
---
Tanjiz, 7.8.2005 22:54:
Oikeastaan mulle on ihan sama, miks jotkut haluis sen laillistamista.. Mä en edes viitsi alkaa lukeen niitä syitä, koska emmä usko et mun mielipide siitä muuttuis.. Tää asia ei vaivaa mua mitenkään, eikä mulla oo täs mitään ongelmaa.. Laki tällaisenaan, et se on laitonta, on hyvä. Toivottavasti sunkaan elämä ei kärsi sen takii, et tää kyseinen aine ei oo laillista..

---


Kunpa kaikki toimisi kuten sinä, niin mitkään lait eivät koskaan muuttuisi. Eikö olisi ihan hyvä miettiä, miksi on sitä mieltä kuin on, ja miksi vastapuolen mielipide ei miellytä? Saattaisit jopa oppia jotain uutta samalla.


Joopa joo.. Toivotaan vaan, et joku kaunis päivä kaikki kama olis laillista! Maailma näyttäis sillon niin ihanan kauniilta ihmisten päiden sisällä. Niin, todellakin, sen mitättömän hetken ajan siis*sääli*

Hitto soikoon, huumeet on pahasta! Siitä ei pääse yli eikä ympäri.

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..

Android

Posts: 3,908

#1049 • • Edited Android

Tanjiz, 7.8.2005 23:15:
a joo.. Toivotaan vaan, et joku kaunis päivä kaikki kama olis laillista! Maailma näyttäis sillon niin ihanan kauniilta ihmisten päiden sisällä.



JOOO!!!!! JA SEURAAVAKS VARMAAN HALUTAAN LAILLISTAA MURHAKIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kuka helvetti jotain tällaista on väittänyt? Tämän topicin nimi on kannabiksen laillistaminen, en voi käsittää mistä revit tuon "kaikki kama"-läpän. Kuka tässä topicissa on argumentoinut jonkun muun laittoman päihteen laillistamisen puolesta? [iso]Näytä se viesti minulle![/iso]
Tanjiz

Posts: 370

#1050 • • Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.

Android, 7.8.2005 23:20:
---
Tanjiz, 7.8.2005 23:15:
a joo.. Toivotaan vaan, et joku kaunis päivä kaikki kama olis laillista! Maailma näyttäis sillon niin ihanan kauniilta ihmisten päiden sisällä.

---


JOOO!!!!! JA SEURAAVAKS VARMAAN HALUTAAN LAILLISTAA MURHAKIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kuka helvetti jotain tällaista on väittänyt? Tämän topicin nimi on kannabiksen laillistaminen, en voi käsittää mistä revit tuon "kaikki kama"-läpän. Kuka tässä topicissa on argumentoinut jonkun muun laittoman päihteen laillistamisen puolesta? [iso]Näytä se viesti minulle![/iso]


Sullehan tämä tuntuu olevan tosi tärkee asia*hymy* Okei, unohdetaan muut huumeet, mut kuitenkin: kannabis=huume, ja edelleenkin mielestäni huumeet ovat pahasta*joo* Ja sit ku täällä jengi polttais hatsia laillisesti, se madaltaisi kynnystä kokeilla myös muuta kamaa, ku hatsi ei enää jonkun ajan päästä riittäis, eikä olis niin "siisti uus juttu", ja sen johdosta yhä useampi olis koukussa kovempiin aineisiin, ja tästä niin vaarattomasta savujen polttelusta tulis vaan apukeino saada helpommin uni muutaman päivän piriputken jälkeen.. Ja sit aamulla pitää polttaa savut, että sais päivän käyntiin, mut sit ei kuitenkaan saa mitään aikseks..

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..

hallucinogen

Posts: 8,190

#1051 • • hallucinogen Edain

Tanjiz, 7.8.2005 23:41:
Sullehan tämä tuntuu olevan tosi tärkee asia*hymy* Okei, unohdetaan muut huumeet, mut kuitenkin: kannabis=huume, ja edelleenkin mielestäni huumeet ovat pahasta*joo* Ja sit ku täällä jengi polttais hatsia laillisesti, se madaltaisi kynnystä kokeilla myös muuta kamaa, ku hatsi ei enää jonkun ajan päästä riittäis, eikä olis niin "siisti uus juttu", ja sen johdosta yhä useampi olis koukussa kovempiin aineisiin, ja tästä niin vaarattomasta savujen polttelusta tulis vaan apukeino saada helpommin uni muutaman päivän piriputken jälkeen.. Ja sit aamulla pitää polttaa savut, että sais päivän käyntiin, mut sit ei kuitenkaan saa mitään aikseks..


Juotko alkoholia? Tuntuuko susta ettei se oo enään niin siistii juttu ja haluat kokeilla jotain muuta?

--
pikku-*possu*

Tanjiz

Posts: 370

#1052 • • Edited Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.

hallucinogen, 8.8.2005 00:03:
---
Tanjiz, 7.8.2005 23:41:
Sullehan tämä tuntuu olevan tosi tärkee asia*hymy* Okei, unohdetaan muut huumeet, mut kuitenkin: kannabis=huume, ja edelleenkin mielestäni huumeet ovat pahasta*joo* Ja sit ku täällä jengi polttais hatsia laillisesti, se madaltaisi kynnystä kokeilla myös muuta kamaa, ku hatsi ei enää jonkun ajan päästä riittäis, eikä olis niin "siisti uus juttu", ja sen johdosta yhä useampi olis koukussa kovempiin aineisiin, ja tästä niin vaarattomasta savujen polttelusta tulis vaan apukeino saada helpommin uni muutaman päivän piriputken jälkeen.. Ja sit aamulla pitää polttaa savut, että sais päivän käyntiin, mut sit ei kuitenkaan saa mitään aikseks..

---

Juotko alkoholia? Tuntuuko susta ettei se oo enään niin siistii juttu ja haluat kokeilla jotain muuta?


Ei ku kato mähän oon ite itse enkeli..*blush*.......*justjoo*

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..

phanatic

Posts: 1,123

#1053 • • phanatic

Tanjiz, 7.8.2005 23:41:
---
Okei, unohdetaan muut huumeet, mut kuitenkin: kannabis=huume, ja edelleenkin mielestäni huumeet ovat pahasta*joo*



Kannabis=huume, koska laissa niin sanotaan. Ja tässä threadissa keskustellaan siitä, onko kyseinen laillisuusstatus järkevä. Et voi perustella jonkun asian laittomuuden hienoutta sillä että "sehän on rikos!". Yhteiskunnassamme on monia laillisia päihteitä, joista ainakin alkoholi on ollut Suomessa myös laitonta. Kieltolain aikana suomalaiset oppivat nykyisen juoma"kulttuurinsa", joten voitko sanoa laittomuudesta olleen tässä asiassa hyötyä?


Ja sit ku täällä jengi polttais hatsia laillisesti, se madaltaisi kynnystä kokeilla myös muuta kamaa,



Miten niin? Onko alkoholi madaltanut omaa kynnystäsi kokeilla muita päihteitä?
malishousu

Posts: 182

#1054 • • Edited malishousu Dr. Philth

Vprobe, 7.8.2005 20:55:
---
Dzmal, 7.8.2005 09:06:
---
*lmao* AAAhhah, teh [iso]portti[/iso]!!1!

Mietippä nyt vielä hetki. Postauksessasi on muutakin ristiriitaista ja älytöntä kuin porttiteoria ja "tossa ois tarjolla ilmaseks hyvää amfetamiinia."

Eli: mikäli mainitsemassasi teh PORTTI- tilanteessa kannabis olisi laillista, kyseinen pössyttelijä menee hankkimaan sitä jostain alkon kaltaisesta liikkeestä (tai jos on alaikäinen niin pyytää isoveikkaa hakemaan), eikä näin ollen joudu missään välissä tekemisiin sen hämärän tuulipukuveikon kanssa joka jakaa lapsosille ilmaista piriä kulman takana. Näin pienenee todennäköisyys sen pirin kokeilemiseen. Jollei sitten vartavasten sitä halua kokeilla, jolloin kannabiksen laillisuus ei taas vaikuta tilanteeseen millään tapaa.

---


Voi luoja. Missä on miehen sisälukutaito?
Olisko kyse vaikka käänteishuumorista?
Lue viestini läpi ja yritäppä hahmottaa mitä siinä nimenomaan yritän sanoa.

....nimittäin JUURI tuota mitä sinä tässä viestissä.



HUUUPS, niinpäs olikin. Mitäköhän mahtoi päässäni liikkua...
My bad*blush**piis*

Edit: taisi olla portti- sanan mainitseminen kun aiheutti aivot sokaisevan reaktion(siis mulla)...

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

malishousu

Posts: 182

#1055 • • malishousu Dr. Philth

Tanjiz, 7.8.2005 23:15:
---
..lässyn lässyn..
Hitto soikoon, huumeet on pahasta! Siitä ei pääse yli eikä ympäri.
..lässyn lässyn..



Huumeet ovat päihteitä. Alkoholi on päihde. Päihteet eivät ole järin terveellisiä. Ja alkoholi on pahasta.

Toki toiset päihteet ovat vähemmän pahasta kuin toiset, mutta et voi yleistää että kannabis on yhtä haitallista kuin heroiini vain sen takia että laki lukee molemmat huumeiksi. Yhtä lailla voisi saman tien sanoa että alkoholi on yhtä haitallista kuin heroiini sillä perusteella että molemmat luetaan päihdyttäviksi aineiksi eli päihteiksi.

Ja sit aamulla pitää polttaa savut, että sais päivän käyntiin, mut sit ei kuitenkaan saa mitään aikseks..



Mietippä kuinka moni ottaa viinaa aamulla että sais päivän käyntiin ja krapula lähtisi, tai vetää unikännit jotta saisi nukuttua usean päivän ryyppäysputken jälkeen.

Alkoholi on pahasta jos sen käyttöä ei hallitse, samoin kannabis.

Ei ku kato mähän oon ite itse enkeli..



Ja väistit kysymyksen enkeliydelläs. Vastaisit nyt vaan ihan rehdisti siihen et onko alkoholi lakannu tuntumasta missään ja tekeekö mieli kovempaa roinaa..???

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

ReiNe

Posts: 146

#1056 • • ReiNe

Tanjiz, 7.8.2005 23:41:
---
Android, 7.8.2005 23:20:
---
Tanjiz, 7.8.2005 23:15:
a joo.. Toivotaan vaan, et joku kaunis päivä kaikki kama olis laillista! Maailma näyttäis sillon niin ihanan kauniilta ihmisten päiden sisällä.

---


JOOO!!!!! JA SEURAAVAKS VARMAAN HALUTAAN LAILLISTAA MURHAKIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kuka helvetti jotain tällaista on väittänyt? Tämän topicin nimi on kannabiksen laillistaminen, en voi käsittää mistä revit tuon "kaikki kama"-läpän. Kuka tässä topicissa on argumentoinut jonkun muun laittoman päihteen laillistamisen puolesta? [iso]Näytä se viesti minulle![/iso]

---

Sullehan tämä tuntuu olevan tosi tärkee asia*hymy* Okei, unohdetaan muut huumeet, mut kuitenkin: kannabis=huume, ja edelleenkin mielestäni huumeet ovat pahasta*joo* Ja sit ku täällä jengi polttais hatsia laillisesti, se madaltaisi kynnystä kokeilla myös muuta kamaa, ku hatsi ei enää jonkun ajan päästä riittäis, eikä olis niin "siisti uus juttu", ja sen johdosta yhä useampi olis koukussa kovempiin aineisiin, ja tästä niin vaarattomasta savujen polttelusta tulis vaan apukeino saada helpommin uni muutaman päivän piriputken jälkeen.. Ja sit aamulla pitää polttaa savut, että sais päivän käyntiin, mut sit ei kuitenkaan saa mitään aikseks..



mun on nyt aivan pakko puuttua tähän ihan vähän.. ekaks: tuli selväksi että [iso]huumeet on pahasta[/iso], ok.. mutta [iso]miksi[/iso]? pyytäisin hetkeksi syventymään tähän jotta päästään eteenpäin...
mietin myös oletkohan koskaan kokeillut huumeita, vaikka ihan cannabista? oletko [iso]itse[/iso] ajautunut pössyttelystä vahvempiin aineisiin??

henkilökohtaisesti uskon että cannabiksen laillistamista ajavat ihmiset tuskin ovat näitä mainitsemiasi "jee, uus siisti juttu"-tyyppejä.. en usko myöskään että laillistaminen tekisi heistä muiden huumeiden käyttäjiä...

uskon että on muutamanlaisia huumeiden käyttäjiä..
1. ne jotka polttavat eivätkä käytä mitään muuta
2. ne jotka käyttävät mitä milloinkin tietoisesti huumatakseen itsensä
3. lapset jotka eivät ymmärrä ja sortuvat
4. sortuneet

voimme käyttää kohdista 2 ja 4 myös viihdekäyttäjat ja ongelmakäyttäjät termejä.

laillistamisessa on ongelmana se että nämä 3. tapaukset eivät loppupeleissä ymmärrä miksi sitä laillisuutta loppupeleissä ajetaan ja näin heistä voi tulla helposti portti teorian uhreja..

keski-euroopassa alkoholia saa ostaa minkä ikäinen tahansa.. silti heistä ei tule alkoholisteja kymmen vuotiaina.. miksi?

olisiko joku hyvä ja kertoisi kuinka cannabiksen laillistaminen on vaikuttanut hollannissa, kiitos.

--
femalejunglist

Sixtus

Posts: 198

#1057 • • Sixtus
Tanjizille on ainakin näyttänyt suomen huumevalistus toimineen=) Tietty sit on olemassa ihmisiä, jotka pystyvät ihan itsenäiseenkiin ajatteluun.
ReiNe

Posts: 146

#1059 • • ReiNe
suuri kiitos.

teille, jotka niin tylysti (ja naurettavin perustein) suoralta kädeltä tuomitsette cannabiksen laillistamisen, ottakaa ensin selvää mistä puhutte. näin vältätte itsenne naurunalaiseksi asettamisen.

--
femalejunglist

Tanjiz

Posts: 370

#1060 • • Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.

Sixtus, 9.8.2005 18:24:
Tanjizille on ainakin näyttänyt suomen huumevalistus toimineen=) Tietty sit on olemassa ihmisiä, jotka pystyvät ihan itsenäiseenkiin ajatteluun.


Niin kai.. Mut voisin väittää ihan tosi snadisti, että tiedän mistä puhun...

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..