Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,058,147 views

tbo

Posts: 935

#1681 • • tbo budhisattva

...twelve points, mutta viranomaiset suhtautuu taas kasvatukseen vähän nihkeesti...esimerkiks lahessa näin(vanha juttu):
"Koska Lahdessa liikkuu runsaasti myös kovia huumeita, kuten amfetamiinia, on kannabis jäänyt poliisitutkinnassa kakkossijalle. Nyt poliisi aikoo keskittyä tutkimaan kannabisviljelyä."
http://www.ess.fi/Article.jsp?article=129468



Täällä Mansessa päin liikkuu seuraavanlainen tarina: poliisit oli kertonu eräälle kotikasvattajalle, kun tämä oli kysyny että miks ihmeessä sitä nyt kiusataan kun se nyt oikeesti on kiltti ja kunnollinen, että "no kun te hipit teette sen niin helpoks".
Tämä kertoo asian laidasta oikeasti paljon enemmän kuin mitä poliisi tajusikaan - poliisi todellakin tietää että kotikasvattajahipit ei oo niitä Pahoja Poikia, mut niiltä on paljon iisimpää mennä hakemaan rehut himasta ja täten saada tilastomerkintä huumetakavarikosta ja näyttää että Kyllä Me Poliisit Tehdään Meidän Duunia, kuin mennä jahtaamaan niitä piridiilereitä ja kilokavereita. Hipit kun korkeintaan jumittaa sohvan perukoilla ja huutelee et "vitun natsit viette mun hatsit" kun taas ne prätkäjengiläiset sun muut oikeet huumekauppiaat ampuu pyssyllä takas jos niiden kamaa tullaan hakemaan. Ilkeetä mutta totta, poliisi hyötyy siitä että ganja on ainaki toistaseks laitonta - niille se tarkottaa vähemmän duunia pienemmillä riskeillä. Vitunko väliä sillä että ei se tilannetta mihinkään suuntaan paranna, päinvastoin, kun voidaan esittää ahkeraa ja täyttää määrärahavaatimukset.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

nammo

Posts: 163

#1682 • • nammo the bestest

Esitteleksä nyt asioita, joita et tiedä? =D Onpas kiinnostavaa...

Mä en tiedä yhtään "nammoa", joka ei olisi narkomaani. Seuraako siitä, että sinä olet? Ja huomaa, et todellakaan tiedä "yhtään muuta" tapausta, eli tunnet vain ja ainoastaan sekäkäyttäjiä? Ja teet sen perusteella päätelmiä muistakin ihmisistä?! =)




Kylläpäs jaksat nähdä vaivaa pilkkujen nussintaan nähdäksesi tekstistäni mitä sieltä haluatkin nähdä.
Jos sanon että MINUN tuntemissani ihmisissä MONET ovat tärviöityneet päihteistä, ei tarkoita että SINUN tuttavapiirissäsi kävisi samoin. Ponjatno? Ja jos MINÄ en tiedä muita kuin sekakäyttäjiä, se ei tarkoita ettetkö SINÄ tietäisi pelkästään kannabista käyttäviä.

=D "Aika monella", "aina"..? Tajuatkohan sä itekää enää mitä sä sanot? Eli haluatko sanoa, että käyttäytyminen on "överiä", oli sitä kannikkaa tai ei?


Ja voi taas. Kuten sanottua, puhun vain omissa ympyröissäni nähdyistä ja koetuista asioista. Mistäs voin tietää miten kaikki muut maailman pössypäät toimii?



No kerro, mistä sä puhut?
Ku suurin osa sun "otannastas" tuntuis olevan sekakäyttäjiä, ja täs ymmärtääkseni puhutaan kannabiksen laillistamisesta, ei siis sekakäyttjien ongelmista? Vähän ku puhuttais autoilijoiden moraalista, ja mä viittaisin argumentoinnissani ainoastaan mun niihin frendeihin, jotka ajaa aina ylinopeutta.
Okei, mites sellaset keskustelijat, jotka eivät ole koskaan käyttäneet huumeita, eivätkä tunne ketään, joka olisi käyttänyt. Ovatko he edes oikeutettuja sanomaan tässä mitään, puolesta tai vastaan, kun nyt sitten painotat tota, et sä "tiedät"? Onko sinun "mielipiteesi" parempi, "oikeampi", kuin heidän? =)


Mun mielipiteet perustuu sille mitä olen nähnyt, kuullut ja kokenut - voin olla melko varma siitä mitä mieltä olen siihen asti kunnes jokin uusi tieto muuttaa mielipidettäni. Tietysti voit alkaa tinkaamaan siitä miten luotettavia aistihavaintoni ovat, mutta se on sun ongelma. Voin sanoa, että entisenä päihteiden käyttäjänä tiedän asiasta perstuntumalla, kun taas joku tietää asiasta opiskeltuaan aihetta kirjoista.

--
schnii schnaa schnappi

Damien

Posts: 2,882

#1683 • • Damien [tr3ox]

nammo, Pienten määrien = pari puskaa omaan käyttöön kasvattamisesta ei edes saa kovin pahoja sakkoja. Ja kiinnijäämisen riskiä voi pienentää järkevillä varotoimilla.



Missä pumpulissa sut on kasvatettu? Siitä saa AiNA H-merkinnän ja se käytännöllisen tehokkaasti riisuu sun kansalaisstatuksen. Moneen duuniin ei ees enää pääse jos on H-merkintä alla. Tokihan sekin haihtuu, mut koitappa mennä supolle duuniin jos on ollu menneisyydessä H, ET VARMALLA PÄÄSE ees ovesta sisään.
nammo

Posts: 163

#1684 • • nammo the bestest

Damien,
Missä pumpulissa sut on kasvatettu? Siitä saa AiNA H-merkinnän ja se käytännöllisen tehokkaasti riisuu sun kansalaisstatuksen. Moneen duuniin ei ees enää pääse jos on H-merkintä alla. Tokihan sekin haihtuu, mut koitappa mennä supolle duuniin jos on ollu menneisyydessä H, ET VARMALLA PÄÄSE ees ovesta sisään.


Ah, my bad. Olen ollut siinä luulossa että homma hoituu noin satasen sakoilla eikä siitä kummempaa. Mutta mulle tämän kertoikin "luotettava tietolähde". Noh enivei, kuinka moni hampuusi edes haluais supolle hommiin. *hymy*

--
schnii schnaa schnappi

Karski

Posts: 6,049

#1685 • • Karski Pomon kätyri

nammo, 4.9.2007 20:20:
Noh enivei, kuinka moni hampuusi edes haluais supolle hommiin. *hymy*



About joka kolmas?

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Damien

Posts: 2,882

#1686 • • Damien [tr3ox]

nammo, Noh enivei, kuinka moni hampuusi edes haluais supolle hommiin. *hymy*



Hyvä läppä, mut mua ei naurata. Olenhan maksanut veroni valtiolle jo 16-vuotiaasta asti, mitään tukia koskaan en oo ottanu ja aina (myös nytkin) koulun yhteydessä käyny töissä.

Mä en vaan pysty / haluu vetää viinaa, tajunta seuraa niin mukana ja kun känni lyö päälle se on maailman paskamaisin karuselli, missä mulla ei oo kontrollii. Lopetin dokaamisen 22-vuotiaana, ku tuli kuudesta kaljasta maailman pahin krabbis. Sitä toista kyytiä tässä menny nyt jo 10 vuotta ja meno vaan paranee, minäkuva kirkastuu ja olo on LOISTAVA. Tilanne vaan vituttaa, vahtiminen vituttaa, mä en oo paha ihminen vaan hyvä kansalainen ja haluun rakastaa mun kallista isänmaata ja tahtoisin myös, et se isä kunnioittais poikaansa joka on valmis antamaan henkensä sen puolesta.
Android

Posts: 3,908

#1687 • • Android

nammo, 4.9.2007 20:20:
Ah, my bad. Olen ollut siinä luulossa että homma hoituu noin satasen sakoilla eikä siitä kummempaa. Mutta mulle tämän kertoikin "luotettava tietolähde". Noh enivei, kuinka moni hampuusi edes haluais supolle hommiin. *hymy*



No se satasen pikasakko pienestä määrästä pitää paikkaansa, mutta kyllähän siitä kuitenkin jää merkki rikosrekisteriin. Tosin sakkorangaistukset poistuvat rikosrekistetistä viiden vuoden kuluttua (jossain SUPO:n rekisterissä kyllä näkyvät kuitenkin).
nammo

Posts: 163

#1688 • • nammo the bestest

Damien
Hyvä läppä, mut mua ei naurata. Olenhan maksanut veroni valtiolle jo 16-vuotiaasta asti, mitään tukia koskaan en oo ottanu ja aina (myös nytkin) koulun yhteydessä käyny töissä.

Mä en vaan pysty / haluu vetää viinaa, tajunta seuraa niin mukana ja kun känni lyö päälle se on maailman paskamaisin karuselli, missä mulla ei oo kontrollii. Lopetin dokaamisen 22-vuotiaana, ku tuli kuudesta kaljasta maailman pahin krabbis. Sitä toista kyytiä tässä menny nyt jo 10 vuotta ja meno vaan paranee, minäkuva kirkastuu ja olo on LOISTAVA. Tilanne vaan vituttaa, vahtiminen vituttaa, mä en oo paha ihminen vaan hyvä kansalainen ja haluun rakastaa mun kallista isänmaata ja tahtoisin myös, et se isä kunnioittais poikaansa joka on valmis antamaan henkensä sen puolesta.



Mun on vain omakohtaisten negatiivisten kannabiksenkäyttökokemusteni perusteella hieman hankala ymmärtää enää koko touhun hohtoa. Olin muutama vuosi takaperin kirkassilmäinen innokas legalize it-aktivisti enkä siinä vaiheessa uskonut yrtistä seuraavan mitään muuta kuin rauhaa ja rakkautta. Homma kulminoituikin sitten halvaantumiseksi sohvanpohjalle painajaismaisten hallusinaatioiden looppaamiseen.. *poks* Nykyään uskon vakaasti että elämä päihteittä voi olla paljon antoisampaa ja avartavampaa kuin mikään keinotekoinen tajunnanlaajennus.

--
schnii schnaa schnappi

Damien

Posts: 2,882

#1689 • • Damien [tr3ox]

nammo,
- - -CLiPP - - -
Nykyään uskon vakaasti että elämä päihteittä voi olla paljon antoisampaa ja avartavampaa kuin mikään keinotekoinen tajunnanlaajennus.



Ymmärrän tilanteesi ja saat sympatiani.

Itse mä näen itseni psykofyysisenä kokonaisuutena, jossa mun mieli / sielu ohjaa tätä kehoa, mitä pidän mun lemmikkinä. Se on mun kaveri ja mä oon se ja me ollaan minä. Mun nuppi on aina ollut vahva, vahva myös silloin pentuna kun en vaan tajunnu miks noi kakarat oli niin vitun ilkeitä mua kohtaan (no lapset on ilkeitä ja hyvin jengi on munkin ympäriltä aikuistunu ihan hyviksi ihmisiksi). Mut se vääryys ja yksinolo ja välillä normius ja vittu kun mun muisti muistaa ihan 4-vuotiaaksi asti, niin nämä jutut on aina osa mua. Koskaan en oo suoranaista väryyttä hyväksyny, enkä tule sitä hyväksymään tässäkään asiassa. Tää on mun kehoni ja mä oon syntyny tähän Suomeen ja aion vastustaa tätä asiaa hautaani asti, sekä harrastaa kansalaistottelemattomuutta, koska se vaan toimii mulle hyvin.

Yleensäkkään mua ei oo saatu kääntämään päätäni asiassa jos en ole ensin itse saanut valita ja näin huomata sitä moraalisesti oikeaa vaihtoehtoa (viittaan meidän kaikkien sisällä olevaan universaaliin moraalikompassiin, siitä mikä on oikein ja mikä väärin). Elän tunnepohjalla tosi paljon ja tuppaan tekemään valintani myös siten miltä musta tuntuu sillä hetkellä.

Pointtina tässä just vaan on se holhous, rahan tuhlaus, asioiden vääristely, kannabiksesta suoranainen valehtelu ja ihmiset ihmiset ihmiset, koska ne harvoin ymmärtää tai edes haluaa ymmärtää muiden kantoja asioista. En kiellä etteikö se oo helvetin ikävää, että sullekkin on käyny noin, mut hey ei se viinakaan sovi mulle. Tyhmähän sen ihmisen täytyy olla jos se käyttöään jatkaa, vaikka ongelmia alkaa esiintymään. Sitä paitsi se mikä ei tapa vahvistaa, joten uskon vakaasti että sinustakin kuoriutuu vielä erinoimaisen vahva yksilö, tähän yhteiskuntaan. Rakkautta *piis*
Trinaz

Posts: 67

#1690 • • Trinaz Snake
NÄIN LYHYESTI :

*piis* *~HATSIN PUOLESTA~* *piis*

--
~ Se onnellinen, joka ei sure sitä, mitä häneltä puuttuu,
vaan iloitsee siitä, mitä hänellä on ~

yana

Posts: 877

#1691 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Android, 4.9.2007 20:33:


No se satasen pikasakko pienestä määrästä pitää paikkaansa, mutta kyllähän siitä kuitenkin jää merkki rikosrekisteriin. Tosin sakkorangaistukset poistuvat rikosrekistetistä viiden vuoden kuluttua (jossain SUPO:n rekisterissä kyllä näkyvät kuitenkin).



ei pelkkaa sakkorangaistusta merkita rikosrekisteriin

http://www.oikeus.fi/oikeusrekisterikeskus/13539.htm

mika toi h-merkinta oikein on lain silmissa?
Android

Posts: 3,908

#1692 • • Android

nammo, 5.9.2007 11:24:
Mun on vain omakohtaisten negatiivisten kannabiksenkäyttökokemusteni perusteella hieman hankala ymmärtää enää koko touhun hohtoa. Olin muutama vuosi takaperin kirkassilmäinen innokas legalize it-aktivisti enkä siinä vaiheessa uskonut yrtistä seuraavan mitään muuta kuin rauhaa ja rakkautta. Homma kulminoituikin sitten halvaantumiseksi sohvanpohjalle painajaismaisten hallusinaatioiden looppaamiseen.. *poks* Nykyään uskon vakaasti että elämä päihteittä voi olla paljon antoisampaa ja avartavampaa kuin mikään keinotekoinen tajunnanlaajennus.



x2

Been there, done that. Omalla kohdallani tosin kannabis ei ehkä ollut se suurin ongelmien aiheuttaja.

Vaikka pitääkin yrittää ajatella niin, että vaikka löytyykin niitä joille huumeet ovat aiheuttaneet ongelmia, niin se ei koske kaikkia, se on silti vaikeaa. Omat subjektiiviset kokemukset ovat niin voimakkaita, että ne vaikuttavat omaan asenteeseen halusi tai ei. Se on inhimillistä ja se on niin helppoa jollekin, joka polttaa hatsia eikä siitä ole sen kummempia ongelmia, syyttää meitä "ex-nisteiksi" jotka vain fanaattisesti vastustavat kaikkia huumeita koska meillä on käynyt huonosti. Totuus ei kuitenkaan ole niin mustavalkoinen.

Puolin ja toisin olisikin hedelmällisempää keskustelun kannalta, jos kummatkin osapuolet yrittäisivät olla ajattelematta niin mustavalkoisesti. Se ei vie keskustelua eteeenpäin, jos sinä tai minä vain näemme kannabiksen käyttäjät tyhminä, naiiveina blaadaajina jotka ennen myöhään tulevat kohtaamaan saman kohtalon kuin me. Ja tietenkin toisinpäin, ei sekään tuo keskusteluun mitään järkevää jos kannabiksen käyttäjät syyttävät meitä "ex-nisteiksi", jotka ovat tulleet uskoon ja että uskomme on joku fanaattinen huumeiden vastustaminen. Tällainen syyttely ei vie keskustelua mihinkään fiksuun suuntaan.

En kannata holhousta, kannatan realismiin pohjautuvaa keskustelua ja päätöksentekoa, jossa riskit ja haitat huomoioidaan eikä lakaista maton alle, mutta toisaalta myös keskustelua jossa kiihkomielinen kukkahattutätimeininki loistaa poissaolollaan.
Android

Posts: 3,908

#1693 • • Android

uana, 5.9.2007 12:11:
ei pelkkaa sakkorangaistusta merkita rikosrekisteriin

http://www.oikeus.fi/oikeusrekisterikeskus/13539.htm



Ok, kiitos tarkennuksesta.

Mutta mihin tällä viitataan;


Sakkorangaistus raukeaa viiden vuoden kuluttua lainvoiman saaneen tuomion antamispäivästä, jollei sakotetulle ole sitä ennen määrätty muuntorangaistusta



http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2003/20030297

Mitä tuo raukeaminen käytännössä tarkoittaa? Itse olen elänyt siinä käsityksessä, että se nimenomaan tarkoittaa sitä, että se sakkorangaistus poistuu rekisteristä.
dj upi

Posts: 1,835

#1694 • • dj upi
Kaikki päihteet voisi joko laillistaa tai tehdä laittomaksi.

Laillistamista puolustaa mm. (olikohan Financial Timesissä tehty) tutkimus, jossa todettiin tällaisen toiminnan auttavan todella suuressa määrin valtion taloutta. Lisäksi se lisäisi yksilönvapautta ja näin toisi Länsimaisen individualismin ja eksistentialistisen ajattelun reaalivaloon. Tietty varmaan joillakin olis jotain kivaakin sen johdosta.

Em. Ajattelutavassa tosin unohdetaan markkinavoimien ja yleisen mielipiteen vaikutus ihmisen psyykeeseen. Olisi meinaan aika huolestuttavaa jos jossain vaiheessa olisi normaalia vedellä vähän kaikkea. Jo nyt ihmiset ottaa liikaa.

Siksi voitaisiinkin toteuttaa kaikkien "peruspäihteiden" täyskielto. Terveysongelmat ja tietty valtion tulot vähenisivät ja muutamat yrittäjät menettäisivät tulonsa. Kansanterveys voisi parantua ja elämä voisi muutenkin olla kivempaa kun ei tarvitsisi painia turhien "päihdehuolien" kanssa. Esimerkkinä voin mainita sen, että vaikka ihmiseltä tuntuu kuinka olevan rahat lopussa niin douppiin/bisseen tuntuu aina rahat riittävän. Puhumattakaan niistä vahvoista huumeista.

Täyskielto sitten kriminalisoisi aivan "turhia ihmisiä", joskin esim. Japanissa huumetuomiot ovat niin kovia, että huumeongelmaa ei ole...

Mitä tästä voimme päätellä?

Emme mielestämme mitään. Jos joku saa jotain pääteltyä niin kertokoon!
Mark

Posts: 7,311

#1695 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

dj upi, 5.9.2007 12:36:
Emme mielestämme mitään. Jos joku saa jotain pääteltyä niin kertokoon!



Eiks täs 90 jotain sivussa oo jo kaikki oleellinen kerrottu pariin kertaan? Nyt tää on vaan IMO IMOILUA ts mielipiteiden vaihtoa perustuen omiin kokemuksiin tjsp.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

josbe

Posts: 1,982

#1696 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Mark, 5.9.2007 12:38:
---
dj upi, 5.9.2007 12:36:

---


Eiks täs 90 jotain sivussa oo jo kaikki oleellinen kerrottu pariin kertaan? Nyt tää on vaan IMO IMOILUA ts mielipiteiden vaihtoa perustuen omiin kokemuksiin tjsp.

-M


Komppaan. Itse asias luulin tuota dj upin postausta vitsiksi. :D
Mark

Posts: 7,311

#1697 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Tontsis, 5.9.2007 12:48:
Te puhutte kannabispsykoosista jatkuvasti, media puhuu siitä kuin se olisi joku hirviö, mitä pelätään vaikkei siitä tiedettäisi mitään. Sen oireista ei puhuta. Ihmiset vain "sekoavat".

Olisikohan nyt aika kertoa kansankielellä, mikä on kannabispsykoosi?



http://www.vihreetpantterit.org/old/body_haitat.htm

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Cloud

Posts: 2,162

#1698 • • Cloud Game Freak

Mark, 5.9.2007 12:38:
---
dj upi, 5.9.2007 12:36:
Emme mielestämme mitään. Jos joku saa jotain pääteltyä niin kertokoon!

---


Eiks täs 90 jotain sivussa oo jo kaikki oleellinen kerrottu pariin kertaan? Nyt tää on vaan IMO IMOILUA ts mielipiteiden vaihtoa perustuen omiin kokemuksiin tjsp.

-M



Paitsi IMO tällä foorumilla mistään saa vain mielipiteen vaihtelua ilman flameemista. JOs nyt ei oteta ehkä lukuun väänsitkö paskat eilen vai toissapäivänä tm topicia. Ja siihenkin joku kuitenkin heittäisi, että vittu ku väännät väärin ne paskatkin.

Mutta siitä olet oikeassa, että enemmän ja vähemmän kaikki tarpeellinen ja kaikki muukin on löytynyt täältä jo varmastikin ihan jokaiselle..

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Mark

Posts: 7,311

#1699 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Cloud, 5.9.2007 12:54:
Paitsi IMO tällä foorumilla mistään saa vain mielipiteen vaihtelua ilman flameemista. JOs nyt ei oteta ehkä lukuun väänsitkö paskat eilen vai toissapäivänä tm topicia. Ja siihenkin joku kuitenkin heittäisi, että vittu ku väännät väärin ne paskatkin.



*nauru* So tru.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

josbe

Posts: 1,982

#1700 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Cloud, 5.9.2007 12:54:
---
Paitsi IMO tällä foorumilla mistään saa vain mielipiteen vaihtelua ilman flameemista. JOs nyt ei oteta ehkä lukuun väänsitkö paskat eilen vai toissapäivänä tm topicia. Ja siihenkin joku kuitenkin heittäisi, että vittu ku väännät väärin ne paskatkin.

Mutta siitä olet oikeassa, että enemmän ja vähemmän kaikki tarpeellinen ja kaikki muukin on löytynyt täältä jo varmastikin ihan jokaiselle..


Jo toistamiseen törmään tähän tänään. Ja jo toistamiseen sanon sen, etten oikein ymmärrä, kuinka ihmiset haluaisivat, että täällä keskustellaan. Varsinkaan tässä tapauksessa, jossa kirjoittaja itsekään ei ole varsinainen kainostelija.

Jos on liikaa ihq-pluria, se ärsyttää. Jos on liikaa vastaan sanomista, sekin ärsyttää. Mutta eniten ihmetyttää, että SEKIN näyttää ärsyttävän, jos jollain on mielipiteeseensä liian hyvät argumentit.