Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,056,006 views

Claquesous

Posts: 3,206

#1721 • • Claquesous viidettä kolonnaa

Cloud, 5.9.2007 15:19:
Jos se ei ole sitä niin ethän voi pitää sitä silloin hyvänä. Siitä tuleekin pointtiini. Että itse en kyllä voi allekirjoittaa tuota.



Aika kryptinen virke, mutta yritän vastata. Ei, en pidä makuasiaa huonona (en ole väittänyt sellaista).

Mitä et voi allekirjoittaa? Sitä, etteivät makuasia ja mielipide ole erillisiä käsitteitä?

--
32. of December

Cloud

Posts: 2,162

#1722 • • Edited Cloud Game Freak

Claquesous, 5.9.2007 16:02:
---
Cloud, 5.9.2007 15:19:
Jos se ei ole sitä niin ethän voi pitää sitä silloin hyvänä. Siitä tuleekin pointtiini. Että itse en kyllä voi allekirjoittaa tuota.

---


Aika kryptinen virke, mutta yritän vastata. Ei, en pidä makuasiaa huonona (en ole väittänyt sellaista).

Mitä et voi allekirjoittaa? Sitä, etteivät makuasia ja mielipide ole erillisiä käsitteitä?



Luitko tota mun alempaa viitettä? No hyvä.. johda siitä tuo.

Sanotaanko näin. Kun mun pointtini nyt on ollut tämä koko ajan. Jos tänne joku kirjoittaa vaikkapa. Että sen mielestä tuo sinun kaurapuurosi on ihanaa.. Niin aivan varmasti joku siitä mannapuurosta.(tuota vertausta taisit itse käyttää suurinpiirtein.) Joku aloittaa sen suuren suureen argumentoinnin kuinka se sisältää kaikki nämä ja nämä aineet ja kuinka se on ah niin paljon ihanempaa ja parempaa etc etc etc etc.. Ja edelleen olisi aika absurdia tommoisen jälkeen sinua quataten "(juuri omien perustelujen kestämättömyyden huomaamiseen)" Kun ei ole mitään mitä se ne eivät kestäisi. Toisaalta tarvitseeko nyt oikeasti perustellakin jotenkin erityisen periaatteellisesti miksi se kaurapuuro on se juttu ja mitä helvetin väliä sillä oikeasti on jos se sitten on se juttu? Eikö sitä vain voi ilmaista?

Kryptistä tai ei. ymmärrät tai et ei se mun yöuniani vie.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Claquesous

Posts: 3,206

#1723 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa

Cloud, 5.9.2007 16:08:
Luitko tota mun alempaa viitettä? No hyvä.. johda siitä tuo.



Kyllä luin paskomisesimerkkisi, mutta olin jo mielestäni vastannut siihen.


Puuroista.



Edelleenkin makuasioista on turha väitellä. En kiellä (enkä ole koskaan kieltänytkään). Niistäkin tällä foorumilla väitellään eikä sille voi mitään.

Mutta kannabiksen laillistaminen tai monet muutkaan Klubbarin topiceista ei kuitenkaan ole lähtökohtaisesti makuasioita vaan mielipiteitä, niissä siis saa ja pitääkin väitellä.

Edit: korjasin egosentrisen virheeni.

--
32. of December

Cloud

Posts: 2,162

#1724 • • Edited Cloud Game Freak

Claquesous, 5.9.2007 16:20:

Edelleenkin makuasioista on turha väitellä. En kiellä (enkä ole koskaan kieltänytkään). Niistäkin tällä foorumilla väitellään eikä sille voi mitään.

Mutta kannabiksen laillistaminen tai monet muutkaan Klubbarin topiceista ei kuitenkaan ole lähtökohtaisesti makuasioita vaan mielipiteitä, niissä siis saa ja pitääkin väitellä.

Edit: korjasin egosentrisen virheeni.



No mun viestini nyt ei varsinaisesti ottanut kantaa tähän topiciin vaan yleisesti tuohon ensimmäiseen vaiheeseen.

Henk kohtaisesti en näe kyllä eroa mielipiteen ja makuasian välillä edes aina näissä tapauksissa. Jotkut voivat rationalisoida asioita. Mutta henk kohtaisesti jos sanon etten tykkää jostain niin en tykkää jostain ja se on samalla mielipide että makuasia.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Karski

Posts: 6,049

#1725 • • Karski Pomon kätyri
Hei, toi metadiskurssi vois olla
ihan mielenkiintonen keskustelunaihe
omassa topikissaan?

Metadiskurssista keskusteleminen,
huh.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

josbe

Posts: 1,982

#1726 • • Edited josbe suomalainen juhlakinkku

Karski, 5.9.2007 16:29:
Hei, toi metadiskurssi vois olla
ihan mielenkiintonen keskustelunaihe
omassa topikissaan?

Metadiskurssista keskusteleminen,
huh.


Komppaan, paitsi etten puhuisi metadiskurssista tai edes keskustelemisesta samana päivänäkään kuin noista Cloudin kommenteista. *pepsodent*

Sori Karski, lupaan etten sekaannu enää tähän asiaan. *blush*
oooo

Posts: 1,249

#1727 • • oooo

Tontsis, 5.9.2007 18:50:
Voidaanko kuitenkaan puhua kannabispsykoosista, jos kannabis ainoastaan laukaisee sen? Eihän puhuta muillakaan tavoin laukaistuista psykooseista niiden laukaisijan nimellä.



Psykoosi on laaja käsite. Lääketieteessä kun puhutaan psykooseista, niin niitä ovat: skitsofrenia, skitsofreniforminen ja skitsoaffektiivinen psykoosi, paranoidiset psykoosit, lyhytkestoiset reaktiiviset psykoosit, päihteiden käytön aiheuttamat psykoosit ja somaattisiin sairauksiin liittyvät psykoottiset tilat plus maniassa, masennuksessa ja dementioissa voi olla psykoottisia piirteitä.

Pointtina siis, että harva puhuu näin pitkästi: "mulla on päihteiden käytön aiheuttama psykoosi" tms. On hieman helpompi puhua katukielellä "kannabispsykoosi". Jotkut käyttää katukielessä termiä "viinapsykoosi", alkoholin laukaisemasta psykoosista. Lisäksi käytetään termiä "alkoholipsykoosi", jonka yksi muoto taitaa olla "juoppohulluus". Olenpa kuullut myös sanottavan "lääkepsykoosi".

Että en lähtisi sanomaan, että kannabis on ainut aine, joka liitetään sanan psykoosi eteen.
Android

Posts: 3,908

#1728 • • Edited Android

satumetsä, 5.9.2007 19:19:
---
Tontsis, 5.9.2007 18:50:
Voidaanko kuitenkaan puhua kannabispsykoosista, jos kannabis ainoastaan laukaisee sen? Eihän puhuta muillakaan tavoin laukaistuista psykooseista niiden laukaisijan nimellä.

---


Psykoosi on laaja käsite. Lääketieteessä kun puhutaan psykooseista, niin niitä ovat: skitsofrenia, skitsofreniforminen ja skitsoaffektiivinen psykoosi, paranoidiset psykoosit, lyhytkestoiset reaktiiviset psykoosit, päihteiden käytön aiheuttamat psykoosit ja somaattisiin sairauksiin liittyvät psykoottiset tilat plus maniassa, masennuksessa ja dementioissa voi olla psykoottisia piirteitä.

Pointtina siis, että harva puhuu näin pitkästi: "mulla on päihteiden käytön aiheuttama psykoosi" tms. On hieman helpompi puhua katukielellä "kannabispsykoosi". Jotkut käyttää katukielessä termiä "viinapsykoosi", alkoholin laukaisemasta psykoosista. Lisäksi käytetään termiä "alkoholipsykoosi", jonka yksi muoto taitaa olla "juoppohulluus". Olenpa kuullut myös sanottavan "lääkepsykoosi".

Että en lähtisi sanomaan, että kannabis on ainut aine, joka liitetään sanan psykoosi eteen.



Jeps, ja tähän lisätäkseni, esim. amfetamiinipsykoosi (http://en.wikipedia.org/wiki/Amphetamine_psychosis) on yleisesti käytetty termi. Useimmat psykoaktiiviset aineet voivat laukaista psykooseja, ei kannabis suinkaan ole ainut tai edes pahimmasta päästä. Yleisin on alkoholi.
Damien

Posts: 2,882

#1729 • • Damien [tr3ox]
Mulla on varmaan psykoosi? Kuulen ääneni päässäni kun ajattelen ja oon pitäny vesipisaraa elossa kämmenselälläni muutaman minuutin ja meillä oli kaunis hetki yhdessä. Sit mä kuvittelen aina et mun pitää pelastaa mun kanssa ihmiset kertomalla niille et kaikki on hyvin (jeesus kompleksi?), mut sit mä taas helpotun ku muistan etten voi ihmisille mitään ja free will and all that.

Jaa mut ei toi taida olla tarpeeks hulluu . . .


"Life is just a ride. . ." -Bill Hicks-
wiwi

Posts: 1,575

#1730 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

josbe, 5.9.2007 17:59:
Komppaan, paitsi etten puhuisi metadiskurssista tai edes keskustelemisesta samana päivänäkään kuin noista Cloudin kommenteista. *pepsodent*


Tän viestiketjun viimeisimmät käänteet lukeneena en voi todeta kuin että WORD!

:D

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Cloud

Posts: 2,162

#1731 • • Cloud Game Freak

josbe, 5.9.2007 17:59:
Komppaan, paitsi etten puhuisi metadiskurssista tai edes keskustelemisesta samana päivänäkään kuin noista Cloudin kommenteista. *pepsodent*




Kato sähän hiffasit.. melkein. propsit siitä

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

m1kk3

Posts: 5,560

#1733 • • m1kk3 no-life
haha, ootsä kuilu hauska jätkä. Tuol ignore-threadissa väität että laitat noreen porukkaa joiden jutut _ei sua kiinnosta_. Sit toisaalta sä mainostat sun noressas olevan tyypin kirjoittamaa blogia moneen eri otteeseen :D Eiköhän ton blogin ny oo varmaan kaikki jo lukenu.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Juhgu

Posts: 7,921

#1734 • • Juhgu Virnistelijä

Damien, 5.9.2007 19:51:
Mulla on varmaan psykoosi? Kuulen ääneni päässäni kun ajattelen ja oon pitäny vesipisaraa elossa kämmenselälläni muutaman minuutin ja meillä oli kaunis hetki yhdessä.



Nääh, sekotit vain kaksi samankaltaista sanaa keskenään. Toi on aika yleistä ganjapäissään. Ei sulla oo psykoosia, vaan psy-kuosi.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

homppa

Posts: 731

#1735 • • Edited homppa
vetoomus:

Toimittakaa tämä thread tulostettuna eduskuntaan (edit), sillä olen varma siitä etteivät viisaat päättäjämme voi olla huomioimatta siitä läpipaistavaa, kirkkaana loimuavaa intellektualismin liekkiä, joka valaisee paitsi elämiemme niin myös vakaata aatettamme, joka on elänyt läpi vaikeat ajat ja on nyt viimein, ihmiskunnan historian älyllisellä huipulla, jalostunut päteväksi ja rationaaliseksi argumentiksi laillistamisen puolesta.
Juhgu

Posts: 7,921

#1736 • • Juhgu Virnistelijä
...jolla supo voi pyyhkiä perseensä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Mark

Posts: 7,311

#1737 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

homppa, 6.9.2007 12:33:
vetoomus:

Toimittakaa tämä thread tulostettuna supolle tai muulle vastaavalle korkealle viranomaistaholle, sillä olen varma siitä etteivät he voi olla huomioimatta siitä läpipaistavaa, kirkkaana loimuavaa intellektualismin liekkiä, joka valaisee paitsi elämiemme niin myös vakaata aatettamme, joka on elänyt läpi vaikeat ajat ja on nyt viimein, ihmiskunnan historian älyllisellä huipulla, jalostunut päteväksi ja rationaaliseksi argumentiksi laillistamisen puolesta.



Höh, ihanku supo laillisuudesta päättäs *igor* Ne korkeintaan jahtaa terroristeja aka ganjahippejä (tsek zet4:n postaus pari sivuu taakkepäin :D) ku tädit ja sedät eduskunnassa on päättävinään fiksusti ja "yhteiskunnan paras" mielessä.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

nammo

Posts: 163

#1738 • • nammo the bestest
Olin ehkä aikaisemmin liian tiukka sanomisissani. Kyllähän mie tunnen ihan niinsanotusti normaaleitakin hampuuseja, ei ne kaikki oo ihan tyystin rappionistejä. *blush*

--
schnii schnaa schnappi

Claquesous

Posts: 3,206

#1739 • • Claquesous viidettä kolonnaa

nammo, 7.9.2007 12:08:
Olin ehkä aikaisemmin liian tiukka sanomisissani. Kyllähän mie tunnen ihan niinsanotusti normaaleitakin hampuuseja, ei ne kaikki oo ihan tyystin rappionistejä. *blush*



No huh.

--
32. of December