Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,056,193 views

Cofu

Posts: 135

#241 • • Cofu

Progress:
Työssäni törmänny psykooseihin, jotka ovat huumeitten aiheuttamia. Kalliita hoitoja...
Iteki olen joskus kokeillu jotai, joten en ole asiasta aivan noviisi. Mut mulle ne eivät sovi, enkä niitä voi suositella muillekaan.
Joten en kyllä TODELLAKAAN ole laillistamisen puolella.

Voin sanoo ihan suoraan, että olen streittari. Siis bileis en käytä, enkä tuu käyttämään.
Muutenki, jos joskus pidän bileitä, en sinne ketää käyttäjiä ota.
Ei vaan kuulu mun tyyliin.



Jos olet itse kokeillut (kannabista?), sinun pitäisi tietää että kannabis ei aiheuta varsinaista riippuvuutta, psykooseja eikä muitakaan ”olen lintu”-halluja. Olen itse myös streittari, en juo viinaa, joka on suurempi paha kuin kannabis. Kannabikseen kuolee vuosittain 0 ihmistä, kertokaas monta kuolee alkoholiin, sen aiheuttamiin maksasairauksiin ja alkoholidementtiaan? Muita vahvempia huumeita vastaan olen ehdottomasti! *hmph*

Psykoosit ovat yleensä totaalisten övereitten aiheuttamia myös sienet, hulluruoho jne. voivat aiheuttaa psykooseja. Mutta en ole koskaan kuullut kannabiksen aiheuttamasta psykoosista, jos olen väärässä valaiskaa minua ihmeessä. Koska huumeet valitettavasti ovat osa tätä ”kulttuuria” niistä pitää ottaa selvää, niin ainakin minä olen tehnyt. Ja pidän kyllä mielipiteeni tuosta harmittomasta hippiheinästä.*joo*

Ja tuskin kukaan bileitten järjestäjä asiakkaiden huumeitten käyttöä hyväksyy, eikä hirveämmin halua niitä ihmisiä bileisiinsä, mutta millä sitä kontrolloi? *täh* Ja sitä paitsi ne psykoosien hoidothan me maksetaan tälläkin hetkellä.

Oma mielipiteeni on se, että jos haluaa poltella, polttelee kotona eikä sitten lähdetä mihinkään. Näin ei aiheuteta muille mielipahaa ja voidaan chillailla kotona kavereitten seurassa. *yingyang*
Riku

Posts: 3,187

#242 • • Riku The Little Prince

Progress:
Voisin kyl vähä torua sua Jammailija... Eli mixi odotat jonku tutkimuksen tuloksia...? Ota oma mielipide asioihin. Tutkimukset kun ei aina kerro koko totuutta... Perustuvat monesti tilastoihin.

...Mitä hiton idiotismia...? Odotas nyt... Kehotat ihmistä, joka yrittää saada selville faktoja ja tietoja jostain asiasta, unohtamaan kaiken informaatioin mitä asiasta tarjotaan, ja keksimään oma kanta tuulesta temmaten? Mutta kerro ihmeessä mistä saadaan luotettavampaa tietoa kuin tutkimuksista ja tilastoista, mua oikeesti kiinnostais tietää.

Mietin hetken asiaa ja totesin, että jos kaikki maailman huumeet saataisi pois(lääkkeet tietty sais olla, valvotusti), niin samantien vois viedä alkoholinki pois.

Huumeilla ja lääkkeillä on niin paljon eroa aina? Kuka sitä valvoo? Ja muuten, ei tuu ikinä tapahtumaan, joten mieti jotain muuta.

Vaik juonki alkoholia(en paljon,en usein ja se ei ole mulle ongelma),

Eiks kaikki ongelmakäyttäjät aina todistele tota muille? *nauru*

--
Kyseenalaista aina kaikki.

hallucinogen

Posts: 8,190

#243 • • hallucinogen Edain
Kun oon poltellu ruohoa niin ei mun ees koskaan tee mieli lähteä minnekään, vaan hengata himassa ja jutella kaverien kanssa. Voi sit tietenkin johtua sittä ,että se lajike on ollu aika jumijumia *ding*
Vaikka kannabis ehkä laillistettaisiin joskus niin en haluis sitä kyllä baareihin tai muihinkaan yleisiin tiloihin koska siitä lähtevä tuoksu on todella voimakas.

--
pikku-*possu*

[Nuclear]

Posts: 5,855

#244 • • [Nuclear] el aprendiz

hallucinogen:
Vaikka kannabis ehkä laillistettaisiin joskus niin en haluis sitä kyllä baareihin tai muihinkaan yleisiin tiloihin koska siitä lähtevä tuoksu on todella voimakas.


Hajun takia jo pelkän tupakankin vois mun puolesta kieltää ravintoloissa.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Cofu

Posts: 135

#245 • • Cofu

hallucinogen:
Kun oon poltellu ruohoa niin ei mun ees koskaan tee mieli lähteä minnekään, vaan hengata himassa ja jutella kaverien kanssa. Voi sit tietenkin johtua sittä ,että se lajike on ollu aika jumijumia *ding*
Vaikka kannabis ehkä laillistettaisiin joskus niin en haluis sitä kyllä baareihin tai muihinkaan yleisiin tiloihin koska siitä lähtevä tuoksu on todella voimakas.


Juuri näin *hih*, en vain äsken saanut tätä ajatusta ihan sanoiksi asti mutta hallucinogenilla ja minulla tuntuu olevan sama ajatus asiasta. Eli siis ei baareihin eikä muutenkaan julkisiin paikkoihin, kotikäyttöön vaan.*hymy*
hallucinogen

Posts: 8,190

#246 • • hallucinogen Edain

[Nuclear]:
Hajun takia jo pelkän tupakankin vois mun puolesta kieltää ravintoloissa.



Olen samaa mieltä *joo* Toki on se vähän ikävää jos jengi joutuu talvipakkasilla ulos mutta jos ois ihan oma loossi jengille minne mennä sauhutteleen mutta kun ei ne luopiot pysy siellä tupakoinensa *nauru* Ainakaan kännipäissään *hymy*

--
pikku-*possu*

Karski

Posts: 6,049

#247 • • Karski Pomon kätyri

Progress:
Mutta entäpä jos ihmiset ei käyttäisikään aineita, eli bileet toimis ihan batteryn ja limun

voimalla.Sillon fiils ois ainaki aito.



Mitäs 'aitoo' siinä on kun tyypit painaa
hampaat irvessä kofeiini/sokeriövereissä *ding**täh**eiei*

eli mitä jos kaikki söis vaan porkkanaa ja istuis
kotona kun ei se tanssimisen aiheuttama
endorfiinirushikaan oo kovin aito vaan stimuloimalla
aiheutettu *justjoo*

[muokattu 27.11.2003 13:57]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Riku

Posts: 3,187

#248 • • Riku The Little Prince

?:
Mitäs 'aitoo' siinä on kun tyypit painaa
hampaat irvessä kofeiini/sokeriövereissä *ding**täh**eiei*

eli mitä jos kaikki söis vaan porkkanaa ja istuis
kotona kun ei se tanssimisen aiheuttama
endorfiinirushikaan oo kovin aito vaan stimuloimalla
aiheutettu *justjoo*

Agreed. Unohtamatta tosiaan että porkkanastakin saa vitamiineja jotka piristävät, vaikkapa suklaa ja banaani lisäävät aivojen serotoniinitasoa jne. Jos aivoissa ei olisi sitä välittäjäanetta, mitä ekstaasi käsittelee, niin ihmiset olisivat jatkuvasti masentuneita.

Noh, pointti kuitenkin se, että mitään ”aitoa” ei ole olemassakaan sen enempää kuin mitään ”normaalia olotilaakaan”. Mutta en jaksa jauhaa tuosta enempää kun sitäkin on täällä jo ainakin kertaalleen käsitelty. Pistän sen sijaan pääni sekaisin kahvilla ja vitamiineilla, ja lähden hoitamaan asioita kaupungille. Hyvää päivänjatkoa.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

[Nuclear]

Posts: 5,855

#249 • • [Nuclear] el aprendiz

hallucinogen:
Olen samaa mieltä *joo* Toki on se vähän ikävää jos jengi joutuu talvipakkasilla ulos mutta jos ois ihan oma loossi jengille minne mennä sauhutteleen mutta kun ei ne luopiot pysy siellä tupakoinensa *nauru* Ainakaan kännipäissään *hymy*


Rafloihin tupakkahuoneet työpaikkojen tapaan käyttöön! *nauru*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Lumpy

Posts: 873

#250 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg
Mun mielest kannabis pitäis lailistaa, JA HETI! Tää yhteiskunta on menossa siihen, että se kummiskin jossain vaiheessa laillistetaan.*heiii*
Now And Then

Posts: 86

#251 • • Now And Then =*^____^*=
Kannatetaan, kannabis lailliseksi. minulla itellani on muutama hyva syy, ensinakin en ymmarra miksi alkoholi on laillista.. itse ainakin sekoon siita paljon enemman kun kannabiksesta. esim. viime LA ;D en muista mitaan, tappelin, oksensin taksiin jne jne todella ikavia asioita... enka edes muista koko illasta mitaan *eiei* paukusta en ole ikina oksentanut, muistan AINA kaiken mita olen tehnyt, en tappele enka riko asioita... ja tunnen muitakin ihmisia joille ehka kannabis sopisi paaljon paremmin kuin alkoholi. mutta kertokaa oma mielipiteenne miksi kannabis on kielletty?

--
Brain waves dwell.. turning a desert to a well..

Now And Then

Posts: 86

#252 • • Now And Then =*^____^*=
viella tuohon, se ei ole huume hommaan.. uskoakseni salli tarkoitti etta verrattuna muihin kuuluisiin huumeisiin se on ns. lallarihuume... eli siis itsekkin olen sita mielta etta se on huume ihan yhta paljon kuin alkoholikin on. ja kannabikseen on todella vaikea jaada koukkuun... itse olen kyllakin korvannut alkoholin kannabiksella... naen sen sopivan itselleni paljon paremmin.

--
Brain waves dwell.. turning a desert to a well..

typ0

Posts: 1,892

#253 • • typ0 syntax error

Progress:
tekö maxatte sit ne huumeitten aiheuttamien psykoosien seuraukset ja sit hoidot?
Työssäni törmänny psykooseihin, jotka ovat huumeitten aiheuttamia. Kalliita hoitoja...
Iteki olen joskus kokeillu jotai, joten en ole asiasta aivan noviisi. Mut mulle ne eivät sovi, enkä niitä voi suositella muillekaan.
Joten en kyllä TODELLAKAAN ole laillistamisen puolella.
Mut jokainen tietty saa mun puolesta tehdä mitä haluu, kunhan ei aiheuta muille ihmisille harmia ja pahaa mieltä.
Voin sanoo ihan suoraan, että olen streittari. Siis bileis en käytä, enkä tuu käyttämään.
Muutenki, jos joskus pidän bileitä, en sinne ketää käyttäjiä ota.
Ei vaan kuulu mun tyyliin.

Sori ny tästä ”tilityksestä”... *blush*



maksetaanha me jo nyt ”laillisten huumeitten” seurauksia mm. tupakka, alkoholi, lääkkeet..

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Jukka I

Posts: 155

#254 • • Jukka I

Now And Then:
Kannatetaan, kannabis lailliseksi. minulla itellani on muutama hyva syy, ensinakin en ymmarra miksi alkoholi on laillista.. itse ainakin sekoon siita paljon enemman kun kannabiksesta. esim. viime LA ;D en muista mitaan, tappelin, oksensin taksiin jne jne todella ikavia asioita... enka edes muista koko illasta mitaan *eiei* paukusta en ole ikina oksentanut, muistan AINA kaiken mita olen tehnyt, en tappele enka riko asioita...



Jaa että aineidenko vika se on, että ihmiset eivät tunne omia rajojaan? Muitakin vaihtoehtoja on olemassa kuin vetää substanssia X joko 1) ihan v*tusti tai 2) ei lainkaan. Tässä huumekeskustelussa tuntuu aina unohtuvan ihmisen oma vastuu, ikään kuin ne haitat olisivat kiinteä osa aineita, eikä niiden väärinkäytön seurausta. Ei valtion tarvisi kontrolloida päihteitä kovinkaan tiukalla otteella jos ihmiset olisivat riittävän kypsiä ja vastuullisia aineiden käyttäjiä. Tolkuton päihtymystila ja kontrollin pettäminen ovat yhteiskunnassamme valitettavasti edelleen ihailtavia saavutuksia, eikä häpeän aiheita.
Cofu

Posts: 135

#255 • • Cofu

J-Tone:
---
Cofeingirl:
Eli siis ei baareihin eikä muutenkaan julkisiin paikkoihin, kotikäyttöön vaan.*hymy*

---
Etkö haluaisi pikkukahviloita, joista kannabista saisi ostaa ja joissa sitä voisi käyttää?


Nii no amsterdamin tyyliin siis *täh*, jaa-a. Tietystihän niitä kuppiloita sitten tulisi, toivottavaa olisi kuitenkin että käyttö pysyisi kuppiloitten sisätiloissa. Silloin se olisi ihan hyväksyttävää, ehkä? No onhan alkoholinkin nautiskelu julkisella paikalla nykyään kiellettyä, ainaki lain mukaan. Aika kaks piippunen juttu sinäänsä. Vaatii pidempää pohdiskelua *joo*
typ0

Posts: 1,892

#256 • • typ0 syntax error
no siis jos ei blossia saa polttaa sit ulkona nii siin tapaukses oon sitä mieltä et rööki samallaiseen kontrolliin se maistuu paljo pahemmalle haisee paljo pahemmalle eikä se oo yhtä hauska =P samoin viina =P

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Jna

Posts: 613

#257 • • Jna

typ0:
---


maksetaanha me jo nyt ”laillisten huumeitten” seurauksia mm. tupakka, alkoholi, lääkkeet..



Miksi siis pitäisi maksaa vielä muidenkin aineiden aiheuttamat kulut?? Jo nyt maksetaan huumeidenkäyttäjien hoidoista ja lisäähän niitä tuo kannabiksen vapauttaminen aiheuttaisi.

*ding*
phace

Posts: 213

#258 • • phace

Jna:
---
typ0:
---


maksetaanha me jo nyt ”laillisten huumeitten” seurauksia mm. tupakka, alkoholi, lääkkeet..

---


Miksi siis pitäisi maksaa vielä muidenkin aineiden aiheuttamat kulut?? Jo nyt maksetaan huumeidenkäyttäjien hoidoista ja lisäähän niitä tuo kannabiksen vapauttaminen aiheuttaisi.

*ding*



kuinka monta pelkän kannabiksen käyttäjää on jossain katkasussa
tms sun määrittelemässä valtion kustantamassa hoidossa?
sano sä, mä en tiiä. veikkaan että aika nolla.
hallucinogen

Posts: 8,190

#259 • • hallucinogen Edain
Ja siitähän sitä rahaa tulis jos valtio alkais sitä myymään viinan tavoin eli verolle vaan, mieluummin mä yhteiskunnalle ne rahani maksan kun jollekin veli venäläiselle.

--
pikku-*possu*

Karski

Posts: 6,049

#260 • • Karski Pomon kätyri

Jna:
---
typ0:
---


maksetaanha me jo nyt ”laillisten huumeitten” seurauksia mm. tupakka, alkoholi, lääkkeet..

---


Miksi siis pitäisi maksaa vielä muidenkin aineiden aiheuttamat kulut?? Jo nyt maksetaan huumeidenkäyttäjien hoidoista ja lisäähän niitä tuo kannabiksen vapauttaminen aiheuttaisi.

*ding*



Eniten mua vituttaa se, että ihmiset ei jaksa
tutustua aiempiin argumentteihin puolesta
tai vastaan tällasessa yhteiskunnallisessa
keskustelussa vaan toistaa samoja juttuja
uudestaan ja uudestaan.

Näihin kustannuskysymyksiin liittyen siteeraan
härskisti itseäni tämän saman topikin
sivulta 6


tilannetta helpottaisi huomattavasti jos
kannabis laillistettaisiin ja sille
asetettaisiin haittavero tupakan tapaan:
tällä tavoin saatavat verotulot riittäisivät
varmasti kattamaan kaikki kannabiksen
sekä käytöstä aiheutuvat ennakkoehkäisevät
että jälkihoitoon liittyvät kustannukset,
kun tämänhetkinen tilanne puolestaan
suosii yksinomaan heitä, jotka kannabista
myyvät eivätkä tilitä myynnistä minkäänlaista
korvausta valtiolle.



Eli kannabiksen laillistamisesta olisi
selkeää rahallista hyötyö valtiolle samalla
kun laillistaminen vapauttaisi resursseja
joita nyt käytetään kieltolain ylläpitämiseen.
Eli loppupeleissä kustannusrakenne saattaisi
jäädä jopa valtiolle voitolliseksi *hih*

Sitäpaitsi kannabiksesta vieroittaminen edustaa
ainakin tuntemieni päihdetyöntekijöiden mukaan
noin yhtä prosenttia kaikista vieroitustapauksista,
ja nämäkin ovat lähinnä hysteeristen vanhempien
kertakokeilusta hoitoon passittamia teinejä. *justjoo*

[muokattu 27.11.2003 22:47]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.