Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,055,498 views

m1kk3

Posts: 5,560

#2143 • • Edited m1kk3 no-life

Replying to Kannabiksen laillistaminen:

Avangion, 15.10.2009 13:00:
Yksi minkä takia alkoholi on mun mielestä parempi aine, on että sitä voi käyttää muuhunkin kuin päihtymiseen. Kannabiksessa ei ole muuta viihdekäyttöä.


Onks alkoholilla muuta viihdekäyttöä kuin päihtyminen ?

edit: toisin sanoen: miksi kukaan ottaisi alkoholia muuten kuin päihtyäkseen (vähän tai paljon, siitä ei oo kysymys tässä), ellei sitä terveydelle hyväksi olevaa punaviinilasillista tms. lasketa mukaan ?

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Avangion

Posts: 2,529

#2144 • • Avangion Punakardinaali

Replying to Kannabiksen laillistaminen:

mikke, 15.10.2009 13:04:
---
Avangion, 15.10.2009 13:00:
Yksi minkä takia alkoholi on mun mielestä parempi aine, on että sitä voi käyttää muuhunkin kuin päihtymiseen. Kannabiksessa ei ole muuta viihdekäyttöä.

---

Onks alkoholilla muuta viihdekäyttöä kuin päihtyminen ?



Makuelämyksistä nauttiminen oli sitten ruokaviini, saunasiideri tms. mikä kellekin toimii.


Temppu

--
HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING.
DO YOU KNOW THAT IN A WORLD FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM?
QUITE ASTONISHING.
-Kuolema (Terry Pratchettin Hogfather [televisioversio])

m1kk3

Posts: 5,560

#2145 • • Edited m1kk3 no-life

Replying to Kannabiksen laillistaminen:

Avangion, 15.10.2009 13:07:
---
mikke, 15.10.2009 13:04:
---
Avangion, 15.10.2009 13:00:
Yksi minkä takia alkoholi on mun mielestä parempi aine, on että sitä voi käyttää muuhunkin kuin päihtymiseen. Kannabiksessa ei ole muuta viihdekäyttöä.

---

Onks alkoholilla muuta viihdekäyttöä kuin päihtyminen ?

---


Makuelämyksistä nauttiminen oli sitten ruokaviini, saunasiideri tms. mikä kellekin toimii.


Temppu


edit: joo ei mitään.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Avatar
#2146 • • Reivaaja Guest

Replying to Kannabiksen laillistaminen:

Avangion, 15.10.2009 13:07:
---
mikke, 15.10.2009 13:04:
---
Avangion, 15.10.2009 13:00:
Yksi minkä takia alkoholi on mun mielestä parempi aine, on että sitä voi käyttää muuhunkin kuin päihtymiseen. Kannabiksessa ei ole muuta viihdekäyttöä.

---

Onks alkoholilla muuta viihdekäyttöä kuin päihtyminen ?

---


Makuelämyksistä nauttiminen oli sitten ruokaviini, saunasiideri tms. mikä kellekin toimii.


Temppu



Eli kyse on taas itsestäsi. *eiei* Etkö tajua kuinka vaarallista alkoholi on? Etkö voisi luopua makuelämyksestäsi meidän kaikkien lasten paremman huomisen vuoksi? Se että sulla ei ole ongelmaa sen kanssa, ei tarkoita etteikö se olisi ongelmallinen aine. Ongelmat= Bad M'kay?

Siis toisin sanottuna susta vinkku on niin hyvää, että sen vuoksi saadaankin pari naista ja lasta hakata, ajaa ratteja pentujen niskaan ja saattaa maksakirroosiin jne?
Umbala

Posts: 769

#2147 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Replying to Kannabiksen laillistaminen:

Avangion, 15.10.2009 13:00:

Melkoinen kärjistys.
Olen kyllä kuullut allergioista, mutten psyykkisiä ongelmia aiheuttavista ruoista.

jos lähdetään hakemaan ääripäitä, niin kielletään vesi. Sekin on tappava yliannostuksena ohentaessaan veren, niin ettei aivot saa happea.


Mä hain tässä nimenomaan sitä, että jos jokin aine aiheuttaa pienelle osalle väestöstä haittaa, ei sitä sillä perusteella tulis kieltää kaikilta. Monet ruoka-aineet voivat tappaa, joka on haittana mielestäni verrattavissa psyykkisiin ongelmiin.


Haitat on tosiaan pienet varsinkin moneen muuhun verrattuna.
Ne kuitenkin on olemassa.


Mutta jos haitat on pienet, ja hyödyt katsantokannasta riippuen suuret tai kohtuulliset, en mä ainakaan nää syytä olla laillistamatta.


Jos mulla olisi valta (ja sen toteuttaminen olisi mahdollista), niin kieltäisin kaikista päihteistä muun kuin kohtuukäytön. Saliisin varmaan siis alkoholin ja kannabiksen. Päihtymistarkoituksissa vain silloin tällöin.


Mä olin todella onnellinen lukiessani tän pätkän. Siitä meinaan sai sellasen kuvan, ettet ole enää tätä mieltä:
Avangion: En keksi yhtään syytä laillistaakaan kannabista.


Kiitos sulle Umbala. Olet oikeasti ottanut asian keskustelun kannalta ja varsin sivistyneesti. *hymy*


Pitää kiitellä takaisin, mukava huomata että löytyy vielä ihmisiä joilla on munaa seistä mielipiteidensä takana.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Avangion

Posts: 2,529

#2148 • • Avangion Punakardinaali

Replying to Kannabiksen laillistaminen:

Umbala, 15.10.2009 13:20:
Mä olin todella onnellinen lukiessani tän pätkän. Siitä meinaan sai sellasen kuvan, ettet ole enää tätä mieltä:
Avangion: En keksi yhtään syytä laillistaakaan kannabista.



Sanoisin, että mielipide on melko neutraali. *hymy*
Jos nyt niin saa tehdä.

Nyt kun älykäs keskustelu tuntuu olevan ohi. (Todellakin kiitos siitä osuudesta sulle. *hihu*)
Niin taidan lopettaa osuuteni täällä.


Temppu

--
HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING.
DO YOU KNOW THAT IN A WORLD FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM?
QUITE ASTONISHING.
-Kuolema (Terry Pratchettin Hogfather [televisioversio])

Avatar
#2149 • • Edited astaroth Guest

Replying to Kannabiksen laillistaminen:

Avangion, 15.10.2009 13:25:
Niin taidan lopettaa osuuteni täällä.


pahoitteluni, että palaan vielä häiritsemään, mutten voinut olla replymättä vastaukseesi, vaikkakin kantasi on avautunut vähän enemmän viime postausten aikana

Muutamaan kohtaan en edes vaivaudu vastaamaan... *justjoo*


olisi kuitenkin ollut ihan kiva saada vastaus näihin. jos nimittäin tällä tarkoitit analogiani muihin jokapäiväisen elämän asioihin (liikunta, allergiat), niin pointti oli siinä että halusi tai ei, niin elämässä joutuu ottamaan joka kerta tietoisia riskejä, joilta ei pitkällä tähtäimellä voisi välttyä muuten kuin sitomalla itsensä sänkyyn ja hakkaamalla laudat ikkunoiden päälle. tietenkin voi yrittää minimoida kaikki "vältettävät riskit", mitä esim. päihteiden käyttö voi aiheuttaa, mutta en henkilökohtaisesti näe tällaista elämää kovinkaan mielenkiintoisena

Enkä usko kannabiksen kieltämisenkään onnistuvan tulevaisuudessa entistä paremmin. Mulla ei ole ratkaisua siihen miten se onnistuisikaan.


tässä jotkut ovat tarjonneet koko ajan vaihtoehtoista ratkaisua, jonka on todettu monissa tapauksissa osoittautuneen toimivaksi

Eikö se sitten ole?


niin no pointtini tässä oli se, että käsittääkseni itsekin käytät alkoholia ja kofeiinia kohtuudella, mutta samalla sanot että ne ovat aivoihin kuulumattomia substansseja. ja näin ollen haluat kieltää toisia käyttämästä kannabista, koska...?

Kuka sitä pyysi? Se nyt oli mun mielipide.
Itse olen kehittänyt itseäni ihmisenä nauttimaan elämästä itsestään. En ole pitkään aikaan enää tarvinut siihen mitään ulkopuolista.
Se on kuitenkin oma valinta onko elämä kivaa kaiken aikaa vai ainoastaan päihtyneenä ja kärvistelyä poltteluiden/juomisten välillä. Oma valinta.

Jokaisella ON oikeus ainakin päättää onko elämä kivaa vai ei. *vink*


niinpä, mutta tässä hetkessä on nimenomaan se ongelma, että ihmisillä ei käytännössä ole vapautta päättää, että käyttävätkö he jotain päihteitä vai ei. se, mikä on sinun mielipiteesi, on samalla myös lakiin painettua todellisuutta ja toiselta osapuolelta ei ole missään vaiheessa kysytty, että haluaisivatko he asian olevan toisin. he eivät saa valita, siinä on ero

Tupakkakin pitäisi mun mielestä kieltää. Siitä ei ole hyötyä kenellekään paitsi tupakkateollisuudelle.


tuollaisella politiikalla aletaan minun silmissäni jo polkemaan vaarallisen paljon yksilön vapautta. pitkällä tähtäimellä tuollaisilla ideologioilla saadaan (kärjistäen) kasa aivottomia zombeja yhteiskunnan rattaisiin, joiden eläkeikä alkaa 120:ssä ikävuodessa kun ollaan kaikki niin terveitä.

jos nyt mut pakotettaisiin lopettamaan tupakointi, niin voittaisinhan minä sillä sen 10 vuotta lisää vanhainkodissa löysät vaipoissa letkujen törröttäen joka puolelta kroppaa. ei ihan parhaita vuosia elämässäni siis. en tiedä muista, mutta itse en välttämättä halua olla viihdyttämässä tai vituttamassa ihmisiä niin pitkään. siinä vaiheessa kun päälläni on pari metriä multaa niin minua tuskin kiinnostaa, että miten atleettiselta minä kylmänä näytän. jos tupakointini loppuu, niin haluan sen loppuvan vapaasta tahdostani, enkä kenenkään muun

En usko, että alkoholi syrjäytyisi merkittävästi. Hieman todennäköisesti. Tätä vain ei voi selvittää kokeilematta.


joka on vähintä, jota laillistamisen kannalla olevat ihmiset pyytävät

Pidemmällä tähtäimellä se voisi toimia. Pelkään vain sitä alkuinnostusta. Se voisi maksaa melkoisesti yhteiskunnalle.


pidemmällä tähtäimellä näitä asioita on ajateltavakin. minä valehtelisin, jos väittäisin, etten pelkää alkuunkaan nykyisen monikulttuurillisen yhteiskunnan muodostumisesta aiheutuvia lieveilmiöitä. kuitenkin minun on tässä vaiheessa ollut hyväksyttävä ajatus, että ajan kuluessa samaan tilanteeseen tullaan ajautumaan tavalla tai toisella, ja asioita on parasta hoitaa vielä siinä vaiheessa, kun konfliktit ja kulttuurilliset jännitteet on helpompi eliminoida. se voi kirpaista aluksi, mutta se ei poista vastuuta

Krapula-aamut vähenisi jos alkoholi syrjäytyisi. Toisaalta enemmän polttelevilla työteho heikkenisi kaikkina päivinä eikä vain maanantaisin. Juuri kannabiksen lievyys päihteenä tekee siitä helpon. Tuo hidastava vaikutus vieläpä hiipii hitaasti. Sitä tuskin itse huomaa.


varmasti, mutta sitten taas ne ihmiset, jotka käyttävät alkoholia enemmän, eivät todennäköisesti ole edes työllistettyjä, saatika työkykyisiä. kuitenkin ne, jotka käyttävät enemmän, todennäköisesti käyttävät enemmän siitä lainsäädännöstä huolimatta sen sijaan, että jotkut ihmiset voisivat huoletta vaihtaa viihdepäihteensä ja -tapansa toiseen vaihtoehtoon, eikä tämä näkyisi alkoholia suurempana haittavaikutuksena

Makuelämyksistä nauttiminen oli sitten ruokaviini, saunasiideri tms. mikä kellekin toimii.


ei kukaan pakota polttelijaakaan imemään pesätolkulla bongia. lajikkeilla on eri vaikutuksia ja lisäksi voi itse päättää, että miten paljon sitä nyt haluaa polttaa. ei vaikutuksen tarvitse olla sen näkyvämpi, kuin sen parin saunakaljankaan


menipäs pitkäksi, mutta on hyvä päästää välillä vähän omiakin ajatuksia ilmoille *piis**hymy*
Avangion

Posts: 2,529

#2151 • • Avangion Punakardinaali

Replying to Kannabiksen laillistaminen:

astaroth, 15.10.2009 18:51:
-clips-


Töissä en oikein ehdi vastaamaan kunnolla.
Meni eilen kaikkiin näihin vastaamisessa sen verran, että loppupäivä oli tuskaa.
Pitäisi varmaan ottaa jonkin kontrolli itselleen kuten Reivaajalla.

Suurimmasta oli ainakin pitkälti samaa mieltä.

Yksilön vapaus on kaksipiippuinen juttu. Toisaalta arvostan sitä erityisen paljon ja haluan itsekin.
Mutta jos kaikki olisi sallittua, niin täällä vallitsisi anarkia. Sekään nyt vaan ei toimi.
Anarkian ja poliisivaltion väliltä pitää löytää tasapaino. Valitettavasti sillä ei vain voi miellyttää kaikkia. On siis pakko löytää sellainen tilanne, joka tyydyttää mahdollisimman monia, eli suurta yleisöä. Pitäisiköhän kannabiksen laillistamisesta järjestää kansanäänestys hallituksen päätöksen sijaan? Ehkäpä. Sillähän kansan mielipide selviäisi.

Missään tapauksessa en siis haluaisi mennä mainitseesi eristäytymiseen tyylillä "laudat ikkunoissa tms". Sen verran olen darwinistinen ihminen, että uskon sen vahvistavan joka ei tapa. Ei tietenkään tarvitse sahata multa jalkaa poikki. *nauru*
Pyrin välttämään liikaa pehmoilua ettei esim. immuniteetti laiskistu. Ehkä se onkin yksi syistä ettei mulla ole allergioita.
Se on ihan totta, että riskejä pitää ottaa. Ei elämässä saa muuten mitään.

Menee turhan yleiselle tasolle multa ollakseen muuta kuin off-topicia.
Parempi varmaan vaientaa itsensä. *hih*


Temppu

--
HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING.
DO YOU KNOW THAT IN A WORLD FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM?
QUITE ASTONISHING.
-Kuolema (Terry Pratchettin Hogfather [televisioversio])

Avatar
#2152 • • Edited astaroth Guest

Replying to Kannabiksen laillistaminen:

Avangion, 16.10.2009 13:09:
Yksilön vapaus on kaksipiippuinen juttu. Toisaalta arvostan sitä erityisen paljon ja haluan itsekin.
Mutta jos kaikki olisi sallittua, niin täällä vallitsisi anarkia. Sekään nyt vaan ei toimi.
Anarkian ja poliisivaltion väliltä pitää löytää tasapaino.


anarkiaahan tässä ei kukaan kannata :) sellaiset ihmiset ovat silmissäni vähintään yhtä päästänsä vialla kuin ne, jotka ovat isänmaallisuuden ja siveellisyyden nimissä halukkaita luopumaan omasta itsemääräämisoikeudestaan. koen, että sellainen yhteiskunta, jossa ihmiset ovat vapaita päättämään itsestään, on sellainen yhteiskunta jonka eteen myös haluan tehdä töitä ja maksaa veroja

Valitettavasti sillä ei vain voi miellyttää kaikkia. On siis pakko löytää sellainen tilanne, joka tyydyttää mahdollisimman monia, eli suurta yleisöä. Pitäisiköhän kannabiksen laillistamisesta järjestää kansanäänestys hallituksen päätöksen sijaan? Ehkäpä. Sillähän kansan mielipide selviäisi.


aina ei myös voi luottaa siihen, että kansan enemmistön mielipide on se oikea vaihtoehto. entäpä sitten, kun enemmistön mielestä ihmisillä pitää olla vain yksi uskonto, ihonväri, tapa pukeuta, eikä oikeutta tehdä aborttia?

edit: eikä välttämättä kaikkia samassa paketissa, pelkästään yksikin noista skenaarioista olisi mielestäni harvinaisen huono asia
murrinalle

Posts: 463

#2153 • • Edited murrinalle Transfixion Recordings, STOMP ,Vatican UG

Replying to Kannabiksen laillistaminen:

Damien, 15.10.2009 20:21:
---
kuilun partaalla,
Ja asiaan:

http://www.nelonen.fi/uutiset?vt=video&vid=44209

---


Ai että mä tunnen tän kansalaisaktivistin kohdalta puhdasta rakkautta tota rohkeutta kohtaan.



voisivat kaikki suomen maanviljelijät ottaa mallia kyseisestä henkilöstä. =)

uskoisin myös että sadonkorjuuta varten olisi ilmaista työvoimaa tarjolla! *joo*
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#2155 • • kuilu ja kummitus
http://apnews.myway.com/article/20091019/D9BE5D2G0.html

Federal drug agents won't pursue pot-smoking patients or their sanctioned suppliers in states that allow medical marijuana, under new legal guidelines to be issued Monday by the Obama administration.


Kyl se meni oikeesee osotteesee se piis-Nobel! ^____________^

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Damien

Posts: 2,882

#2158 • • Damien [tr3ox]
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1755471

Rikosprofessori: Huumeiden käyttäjiä ei pitäisi rangaista


Tolvasen mielestä huumausaineiden käytön sakottamisessa ei ole mitään järkeä.

- Käytöstä rankaiseminen on tehotonta ja se lisää viranomaistyötä, Tolvanen täsmentää Ilta-Sanomille.

- Hallussapito ja myyntitarkoitus ovat tietysti eri asia. En ole ajamassa huumeita laillisiksi, vaan puutuin nimenomaan huumausaineiden käyttörikoksiin, hän sanoo.

poliisin tietoon tuli tammi-syyskuussa yli 8 200 huumausaineen käyttörikosta, mikä on runsaat 10 prosenttia enemmän kuin vuosi sitten.

Vuoden 2001 jälkeen kaksi kolmesta huumausainerikoksesta on ollut käyttörikoksia.
Damien

Posts: 2,882

#2159 • • Damien [tr3ox]
http://www.informationisbeautiful.net/2009/visualising-the-guardian-datablog/

Mielenkiintoinen visuaalinen esitys siitä miten eri huumetyypit aiheuttavat kuolemantapauksia ja miten niistä reportoidaan eteenpäin kansalle. Tämä esitys liittyy olennaisesti viimeaikaiseen kohuun Britannian johtavan huumetutkijan lausunnoista koskien sitä, mikä hänen mielestään voidaan luokitella vaaralliseksi ja mikä ei todellisuudessa vastaa ihmisten mielikuvia vaarallisesta aineesta.
Wrench

Posts: 33

#2160 • • Wrench

Replying to Kannabiksen laillistaminen:

mikke, 15.10.2009 13:04:
---
Avangion, 15.10.2009 13:00:
Yksi minkä takia alkoholi on mun mielestä parempi aine, on että sitä voi käyttää muuhunkin kuin päihtymiseen. Kannabiksessa ei ole muuta viihdekäyttöä.

---

Ja mistähän oot saanut päähän ettei kannabiksella ole muuta kuin viihdekäyttöä? Kannabis on erittäin hyvä kasvi teollisuuskäyttöön, lääkkeeksi ja ravinnoksi.
http://www.youtube.com/hashbean420#p/a/f/1/jKSzm8i1ekw peace =)

--
Video games dont affect kids. If pacman had affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to electronic music.