Replying to Kannabiksen laillistaminen:
Avangion, 15.10.2009 13:25:
Niin taidan lopettaa osuuteni täällä.
pahoitteluni, että palaan vielä häiritsemään, mutten voinut olla replymättä vastaukseesi, vaikkakin kantasi on avautunut vähän enemmän viime postausten aikana
Muutamaan kohtaan en edes vaivaudu vastaamaan...
olisi kuitenkin ollut ihan kiva saada vastaus näihin. jos nimittäin tällä tarkoitit analogiani muihin jokapäiväisen elämän asioihin (liikunta, allergiat), niin pointti oli siinä että halusi tai ei, niin elämässä joutuu ottamaan joka kerta tietoisia riskejä, joilta ei pitkällä tähtäimellä voisi välttyä muuten kuin sitomalla itsensä sänkyyn ja hakkaamalla laudat ikkunoiden päälle. tietenkin voi yrittää minimoida kaikki "vältettävät riskit", mitä esim. päihteiden käyttö voi aiheuttaa, mutta en henkilökohtaisesti näe tällaista elämää kovinkaan mielenkiintoisena
Enkä usko kannabiksen kieltämisenkään onnistuvan tulevaisuudessa entistä paremmin. Mulla ei ole ratkaisua siihen miten se onnistuisikaan.
tässä jotkut ovat tarjonneet koko ajan vaihtoehtoista ratkaisua, jonka on todettu monissa tapauksissa osoittautuneen toimivaksi
Eikö se sitten ole?
niin no pointtini tässä oli se, että käsittääkseni itsekin käytät alkoholia ja kofeiinia kohtuudella, mutta samalla sanot että ne ovat aivoihin kuulumattomia substansseja. ja näin ollen haluat kieltää toisia käyttämästä kannabista, koska...?
Kuka sitä pyysi? Se nyt oli mun mielipide.
Itse olen kehittänyt itseäni ihmisenä nauttimaan elämästä itsestään. En ole pitkään aikaan enää tarvinut siihen mitään ulkopuolista.
Se on kuitenkin oma valinta onko elämä kivaa kaiken aikaa vai ainoastaan päihtyneenä ja kärvistelyä poltteluiden/juomisten välillä. Oma valinta.
Jokaisella ON oikeus ainakin päättää onko elämä kivaa vai ei.
niinpä, mutta tässä hetkessä on nimenomaan se ongelma, että
ihmisillä ei käytännössä ole vapautta päättää, että käyttävätkö he jotain päihteitä vai ei. se, mikä on sinun mielipiteesi, on samalla myös lakiin painettua todellisuutta ja toiselta osapuolelta ei ole missään vaiheessa kysytty, että haluaisivatko he asian olevan toisin. he eivät saa valita, siinä on ero
Tupakkakin pitäisi mun mielestä kieltää. Siitä ei ole hyötyä kenellekään paitsi tupakkateollisuudelle.
tuollaisella politiikalla aletaan minun silmissäni jo polkemaan vaarallisen paljon yksilön vapautta. pitkällä tähtäimellä tuollaisilla ideologioilla saadaan (kärjistäen) kasa aivottomia zombeja yhteiskunnan rattaisiin, joiden eläkeikä alkaa 120:ssä ikävuodessa kun ollaan kaikki niin terveitä.
jos nyt mut pakotettaisiin lopettamaan tupakointi, niin voittaisinhan minä sillä sen 10 vuotta lisää vanhainkodissa löysät vaipoissa letkujen törröttäen joka puolelta kroppaa. ei ihan parhaita vuosia elämässäni siis. en tiedä muista, mutta itse en välttämättä halua olla viihdyttämässä tai vituttamassa ihmisiä niin pitkään. siinä vaiheessa kun päälläni on pari metriä multaa niin minua tuskin kiinnostaa, että miten atleettiselta minä kylmänä näytän. jos tupakointini loppuu, niin haluan sen loppuvan vapaasta tahdostani, enkä kenenkään muun
En usko, että alkoholi syrjäytyisi merkittävästi. Hieman todennäköisesti. Tätä vain ei voi selvittää kokeilematta.
joka on vähintä, jota laillistamisen kannalla olevat ihmiset pyytävät
Pidemmällä tähtäimellä se voisi toimia. Pelkään vain sitä alkuinnostusta. Se voisi maksaa melkoisesti yhteiskunnalle.
pidemmällä tähtäimellä näitä asioita on ajateltavakin. minä valehtelisin, jos väittäisin, etten pelkää alkuunkaan nykyisen monikulttuurillisen yhteiskunnan muodostumisesta aiheutuvia lieveilmiöitä. kuitenkin minun on tässä vaiheessa ollut hyväksyttävä ajatus, että ajan kuluessa samaan tilanteeseen tullaan ajautumaan tavalla tai toisella, ja asioita on parasta hoitaa vielä siinä vaiheessa, kun konfliktit ja kulttuurilliset jännitteet on helpompi eliminoida. se voi kirpaista aluksi, mutta se ei poista vastuuta
Krapula-aamut vähenisi jos alkoholi syrjäytyisi. Toisaalta enemmän polttelevilla työteho heikkenisi kaikkina päivinä eikä vain maanantaisin. Juuri kannabiksen lievyys päihteenä tekee siitä helpon. Tuo hidastava vaikutus vieläpä hiipii hitaasti. Sitä tuskin itse huomaa.
varmasti, mutta sitten taas ne ihmiset, jotka käyttävät alkoholia enemmän, eivät todennäköisesti ole edes työllistettyjä, saatika työkykyisiä. kuitenkin ne, jotka käyttävät enemmän, todennäköisesti käyttävät enemmän siitä lainsäädännöstä huolimatta sen sijaan, että jotkut ihmiset voisivat huoletta vaihtaa viihdepäihteensä ja -tapansa toiseen vaihtoehtoon, eikä tämä näkyisi alkoholia suurempana haittavaikutuksena
Makuelämyksistä nauttiminen oli sitten ruokaviini, saunasiideri tms. mikä kellekin toimii.
ei kukaan pakota polttelijaakaan imemään pesätolkulla bongia. lajikkeilla on eri vaikutuksia ja lisäksi voi itse päättää, että miten paljon sitä nyt haluaa polttaa. ei vaikutuksen tarvitse olla sen näkyvämpi, kuin sen parin saunakaljankaan
menipäs pitkäksi, mutta on hyvä päästää välillä vähän omiakin ajatuksia ilmoille