psycch, 10.6.2008 17:33:
Olen.
Psykiatri jonka luona kävin tänä aamuna ei tuollaisesta minulle maininnut, eikä myöskään maanantaina käyntini terapeutilla joka on minua auttanut jo yli kahden vuoden ajan.
Mun mielestä ongelma ei ole siinä että jotkut päälle parikymppiset käyttää kannabista vaihtoehtoisena päihteenä, vaan siinä että nuoret tyyliin 14-15 vuotiaat alkaa polttamaan säännöllisesti, mistä seuraa lähes aina ongelmia, koska ei ole vielä ammattia ja muita elämän edellytyksiä.
Tuota kriminalisointia tasapainottaa muistaakseni kohta mahdollisuudesta syyttämättä jättämisestä jos huumausaineen hallussapito on omaan käyttöön (oliko se noin sanottu) mutta siinä mainittiin juuri tuo edelletys että ihminen hakeutuu hoitoon.
On harmillista että ihmisiä irtisanotaan kannabiksen polton takia.
No ne on ikävä kyllä vahvasti sidoksissa toisiinsa. Ei yhtä ilman toista. Samoin voitaisiin sanoa että alkoholin tulisi olla laitonta, koska siihen pääsee käsiksi myös alaikäiset ja alkoholistit.
En näe kannabiksen poltossa niinkään sitä ongelmaa, vaan näen että se ongelma juontuu syvemmälle. Sitä ei hyvä vanhempi pysty hyväksymään.
Psykiatrille on helppo suoltaa sitä puolta itsestään kuin haluaa. Ei kerro historiaa ja on kohtelias.
Hoitajien päälle voitkin sitten räkiä, joten psykiatrin luona oma aloitteisuus on tärkeä osa hoitoa. Sun pitää itse pohtia jotain asiaa, johon yhdessä etsitte ratkaisua.
En nyt väitä että olisit psykooottinen, mutta mun on vaikea kuvitella että olet onnistut polttamaan reseptorit aivoistasi. Olen kohdannut niin sekopäistä jengiä, että heidän aivojensa pitäisi silloin olla
ihan puhki, vaan niin ei ole. Niitä kovertaa mielisairaus.