tomii, 26.10.2007 14:41:
---
Sietäis kyl tiukentaa! Vituttaa katella joitaan HUUMEITA polttelevia hippejä ympäriinsä ämpäriinsä (älyttämässä)!!!
Niijust, siellä ne menee ympäripäissään ämpäripäissään eikä kellään oo kivaa NII
2,281 posts, 115 pages, 1,097,778 views
tomii, 26.10.2007 14:41:
---
Sietäis kyl tiukentaa! Vituttaa katella joitaan HUUMEITA polttelevia hippejä ympäriinsä ämpäriinsä (älyttämässä)!!!
homppa, 26.10.2007 16:16:
Mitä muuten olikaan ne pätevät argumentit, joilla esim tämän kannabiksen laittomuus perustellaan?
Damien, 26.10.2007 02:32:
Kyynikot yleensä on kylmiä, mutta että näin kylmiä. Jos tää maailma jotain kaipais lisää nii se on just empatiaa ja sympatiaa, jopa niitä pedofiileja kohtaan. Miten se pahan kierre muuten katkaistaan, kerroppas se?
Mutta tekeekö poliisi oikein napsiessaan helppoja hampuuseja pois kaduilta?
Viranomaiset kun on suomessakin julkisesti myöntäneet, että hamppu heikit nyt vaan ovat helpointa saalista huume keisseistä.
Minusta poliisin tehtävät on kutsumus ammatteja ja niissä tarttee olla ihmisiä duunissa jotka ottaa niitä "OikEiTA" PAHOJA ihmisiä kiinni.
Se että painottaa tutkintaa kotimaisten kaappikasvattajien ja kansalaisuustottelemattomuutta harjoittavien "hippien" suuntaan, vain koska velivenäläisen suurta piri-koneistoa on vaikeampi sulkea, on minusta moraalisesti väärin.
Epailija,
Se on resurssienkäyttökysymys ja olit itse mitä mieltä tahansa sen moraalittomuudesta, se saattaa olla lain valvonnan kannalta se _järkevämpi_ ratkaisu. Kysymys ei välttämättä ole siitä, että kotikasvattajia pidettäisiin minään suurena uhkana yhteiskuntarauhalle.
Damien, 27.10.2007 17:34:
ps. poliisi on lain tulkitsija, rauhan ja oikeudenmukaisuuden ylläpitäjä, ei sen koiramainen noudattaja joka vain valitsee helpoimman reitin saadakseen tilinsä työnantajalta.
Jiimo, 25.10.2007 18:56:
- Tutkimuksessa tulee hyvin selkeästi esiin se, mitä kannabiksen käyttöön liittyviä vakavia mielenterveysongelmia voi olla eli noin kaksinkertainen riski sairastua kannabiksen aiheuttamaan psykoosiin verrattuna niihin, jotka eivät ole altistuneet kannabikselle.
- Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla noin joka viides 16-18-vuotias nuori on jossain vaiheessa kokeillut kannabista.
Android, 27.10.2007 17:47:
Minun on myös hyvin vaikeaa uskoa, että "hampuuseja" priorisoidaan esim. murhien ja muiden vakavien rikoksien edelle.
tbo, 27.10.2007 22:20:
Mikäli puhutaan vakavammista huumerikoksista, niin kyllä, kotikasvattelijoita ratsataan enemmän kuin pirikauppiaita.
Damien, 27.10.2007 17:34:
Mun näkökantani edustaa yhteiskunnallisen hyvän kantaa, eikä mitään pilkuntarkkaa lakitekstin kanssa onanointia. Edustat just sellaista oikeistokeskustalaista poliittista matti vanhasen vaapukkamehukerhoa, missä suljetaan vasen silmä havainnonnilta ja tehdään oikealla niitä päätöksiä, mitkä kuitenkin vaikuttavat koko tapahtuma horisonttiin ja pelkästään NEGATIIVISESTI.
Epailija,
--Clipeti Clop---
Damien, 29.10.2007 18:15:
Alunperin julistit tuomiota ja minä peräsin ymmärrystä, siitä tässä on kyse.
Asioiden priorisointi ei ole läpisormien katsomista, kuten esim. toi kännykkälaki mitä katsotaan ihan läpi sormien.
Epailija, 27.10.2007 17:22:
---
Multa heruu enemmän empatiaa pedofiilejä kohtaan kuin näitä nillittäviä polttelijoita. Pedofiilit kun eivät todennäköisesti voi sille mitään, että saavat kiksejä alaikäisistä ja mielelläni uskoisin, että monet eivät pidä tilanteestaan yhtään. Kukaan ei kuitenkaan synny marisätkän kaipuu mielessään, joten se on harrastus, tietoinen valinta.
Android, 27.10.2007 17:47:
---
Se, onko laki järkevä vai ei, onkin sitten eri kysymys. En kuitenkaan halua poliisia, joka mielivaltaisesti "tulkitsee" lakeja miten itse näkevät parhaaksi. Siinä tapauksessa meillä on moraalipoliisi eikä poliisi joka toimii lain puitteissa.
tbo, 27.10.2007 21:56:
---
Jiimo, 25.10.2007 18:56:
- Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla noin joka viides 16-18-vuotias nuori on jossain vaiheessa kokeillut kannabista.
---
Toi on oikeesti aika saatanan paljon jengiä, jos toi luku pitää paikkansa. Se tarkottaa 20% kaikista Helsingin, Vantaan, Espoon ja Kauniaisten lukio- ja ammattikouluikäisistä.
Tän perusteella ne heitot jostain kymmenestä prosentista koko väeston puitteissa mennee jopa alakanttiin.
Epailija,
Missä kohden minä olen tuomiota julistanut? Käsittääkseni minulta ei tässä ole vain herunut ymmärrystä tuolle "Yhyy! Tein rikoksen ja minut tuomittiin siitä lain kirjaimen mukaan!
Juhgu, 29.10.2007 19:22:
Harrastus ja tietoinen valinta sekin on jos pedofiili hyppii pusikossa pikkulapsia vainoamassa tai tukee intternetskussa saitteja joissa 7-vuotiaan perseeseen tungetaan kaktuksia. Ei meitsiltä ainakaan heru empatiaa sillä perusteella että "no kun se vaan ei voi sille mitään". Pitäis voida.
Tai jos nyt tarkoitit niitä pedofiilejä kohtaan jotka vain kotonaan runkkailevat ajatukselle pikkulasten sodomisoinnista, eivätkä ikinä toteuta himojaan muulla tavalla, niin hehän eivät tee mitään rikosta ja poliisin kannalta on sama kuin heitä ei olisi olemassakaan.
Tontsis, 29.10.2007 19:48:
Pirivirrat ei varmasti tyrehdy eikä tuulikaappimiehet lopu. Pysy nyt järjissäs edes :)
Käsittämätön lausejono :O Mä en ymmärrä, mitä yrität tässäkään sanoa.
Tiedät itsekin tehneesi järkevästi, tiedät poliisin olleen turhamainen ja tuhlanneen resursseja, mutta et voi myöntää sitä ääneen, koska laki on laki? Ehkä samalla tarkoitat, että mitään lakeja ei ole syytä muuttaa, koska ne ovat lakeja? Kenties olet oikeassa. Miksei saman tien otettaisi takaisin käyttöön ensimmäinen liikennelaki vuodelta 1957. Sehän on ihan järkevä!
Jaa että turhien asioiden pyörittely ei vie tärkeämmiltä asioilta aikaa? :O
Nyt elät jonkinlaisen aikaparadoxin laissa, mistä mulla ei ole hajuakaan.
Damien, 29.10.2007 19:55:
DING DING DING , älykääpiö kellot soi. Jos sun mielestäs hamppuheikkejä ei vainota, niin sit mun mielestä konemusakekkereissä ei oo huumetarkastuksia -vain turvatarkastuksia.
Epailija, 29.10.2007 20:18:
---
Damien, 29.10.2007 19:55:
DING DING DING , älykääpiö kellot soi. Jos sun mielestäs hamppuheikkejä ei vainota, niin sit mun mielestä konemusakekkereissä ei oo huumetarkastuksia -vain turvatarkastuksia.
---
Älä sekoita vainoamista järkevään turvallisuusajatteluun.
Damien, 29.10.2007 20:39:
Suomi on poliisivaltio.
Poliisivaltio on valtio, jossa lait eivät valvo viranomaistoimintaa. Vastakohtana poliisivaltiolle on oikeusvaltio, jossa viranomaiset toimivat lakien alaisuudessa. Tyypillisesti poliisivaltioon liitetään pelätty salainen poliisi ja mielivaltaiset pidätykset.