päivän :)

46,900 posts, 2,345 pages, 16,612,488 views

kinderi

Posts: 1,783

#44481 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to päivän :):

Minnalilla, 14.10.2009 23:45:
SAIN TÖITÄ!!! *plur* *plur*

toivottavasti onnais täl kertaa ja olis mieluiden duuni *hymy*



Oh yeah, ONNEA!! *aplodit*

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Freja

Posts: 8,775

#44482 • • Freja Sihteeri
En tiiä, jotenkin vaan väkisinkin hymyilyttää. Kuuntelen Katie Meluaa, ulkona on kaunista, mieli on levollinen. Todennäköisesti musiikki tekee siinä suurimman osan, mut silti.
On hyvä olla kaikesta huolimatta. :)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Lauruska

Posts: 821

#44483 • • Lauruska nihkee
Julkisivuremppa vetelee viimesiään, sain tänään ikkunan edestä suojamuovin pois :) Valoa tulee taas sisälle ja piristi aivan törkeästi tätä aamua!! Nyt en kyllä tee muuta kun hymyile koko päivän.
Mark

Posts: 7,311

#44484 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Jei,

eilen sain ostettuu viimesetki liput, joten 2kk ja 1 pv ni byebye Suomi taas kuukaudeks *plur*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Freja

Posts: 8,775

#44485 • • Freja Sihteeri
Hämy. :)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#44486 • • Annakins Guest
Ahahahahahaahha! Kaikki kolme hanke-esitystä valmiina! Nyt enää inkvisitio ens viikon perjantaina! Ahhahahahaha!
kinderi

Posts: 1,783

#44487 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna
Eilen oli kiva ilta oikein kivassa seurassa *hihu*

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

noena

Posts: 3,138

#44488 • • noena first breath after coma
Koti-ilta :) ...ainakin vielä tässä vaiheessa, mut näillä mennään ^_______^

--
TwistedLife™ Amusement Park

UnityF

Posts: 15,721

#44489 • • UnityF joo just se
vkl *jiihaa*
Tänään tuli laitettuu aamukahviin marjajuggee..*lmao* Joten tää väsymys vain paranee iltaa kohden, saa nähdä mitä ilta tuo tullessaan..*hih*
sapeli

Posts: 11,768

#44490 • • sapeli jokukukamikä?

Replying to päivän :):

noena, 16.10.2009 18:39:
Koti-ilta :) ...ainakin vielä tässä vaiheessa, mut näillä mennään ^_______^



Sama täällä, eikä harmita pätkääkään. *hymy*

Ens viikonloppuna sit Tekno Goat! *tanssittel*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

noena

Posts: 3,138

#44491 • • noena first breath after coma

Replying to päivän :):

sapeli, 16.10.2009 18:46:
Sama täällä, eikä harmita pätkääkään. *hymy*


Ei todellakaan harmita, tätä mä oon odottanu koko viikon *plur*

--
TwistedLife™ Amusement Park

Amma

Posts: 2,383

#44492 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Messuihin liittyen on tullut säpona palautekysely otsikoilla:
"Anna palautetta messuista"
"Anna palautetta messuista - oikealla linkillä!"
"Palautekysely toimivalla linkillä"

Kolmas kerta toden sanoo. :D

--
*etsiskel*

larzizi

Posts: 1,661

#44493 • • larzizi
Vaihdoin autoon talvirenkaat, niin ei pääse liukkaat kelit yllättämään. Eilen sain käytettyä sen katsastuksessa ja läpi meni! Ensi viikolla kun vielä käy näyttämässä huoltosedälle, niin saisi autohommat kokonaan kuntoon *hihu*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

ninscu

Posts: 635

#44494 • • ninscu candydelic
Yritin pihassa pumpata pyöränrankaaseen ilmaa ilmeisesti melko avuttoman näköisesti, kunnes tuntematon naapuri tämän huomattuaan riensi apuun ja hoiti homman puolestani onnistuneesti. Oikein sydäntä lämmitti *hymy*

--
.. grooving with the eternal now ..

Avatar
#44495 • • Reivaaja Guest
Eilen kyl huomas taas etten oo ihan normaali. Mulle selitettiin työtehtävää ja mä kuuntelis siinä kunnes silmään osu tieteen kuvalehti. Sn jälkeen mä en kuullu yhtään mitään ja nappasin sen enempää miettimättä sen käteen ja rupesin lukemaan, kunnes säpsähdin et; Hei, mitä mun pitikään tehdä? Onnex oli kaveri niin ei tullu huutia.
xl8r

Posts: 2,227

#44496 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

Replying to päivän :):

Reivaaja, 19.10.2009 10:07:
Eilen kyl huomas taas etten oo ihan normaali. Mulle selitettiin työtehtävää ja mä kuuntelis siinä kunnes silmään osu tieteen kuvalehti. Sn jälkeen mä en kuullu yhtään mitään ja nappasin sen enempää miettimättä sen käteen ja rupesin lukemaan, kunnes säpsähdin et; Hei, mitä mun pitikään tehdä? Onnex oli kaveri niin ei tullu huutia.



Miks tää on sit päivän :) osiossa? Tuo kuvailemasi tapahtuma viittaa selkeästi tarkkaavaisuushäiriöön (ADD/ADHD) eikä mielestäni se ole missään määrin :) asia. Jokainen tietysti tavallaan.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Avatar
#44497 • • Edited Reivaaja Guest

Replying to päivän :):

xl8r, 19.10.2009 10:15:
---
Reivaaja, 19.10.2009 10:07:
Eilen kyl huomas taas etten oo ihan normaali. Mulle selitettiin työtehtävää ja mä kuuntelis siinä kunnes silmään osu tieteen kuvalehti. Sn jälkeen mä en kuullu yhtään mitään ja nappasin sen enempää miettimättä sen käteen ja rupesin lukemaan, kunnes säpsähdin et; Hei, mitä mun pitikään tehdä? Onnex oli kaveri niin ei tullu huutia.

---


Miks tää on sit päivän :) osiossa? Tuo kuvailemasi tapahtuma viittaa selkeästi tarkkaavaisuushäiriöön (ADD/ADHD) eikä mielestäni se ole missään määrin :) asia. Jokainen tietysti tavallaan.



Ei oo ADD/ADHD ja musta se nyt on hauskaa. Voishan se olla surullistakin, mutta _valitsen mielummin vastausvaihtoehdon a). Tottakai mä vedän siihen jonkin tunnereaktion, jotta tapahtuma kirjautuu aivoihini niin, että pystyn kontrolloimaan sitä sen kautta paremmin.
En kyllä ymmärrä :( ajatteluakaan. Ei ADHD tai ADD:kaan ole mikään sairaus. Ne on luonnetyyppejä. Nykyään kaikki pitää vaan saada paperille ja lääkitys kuntoon. Voisin jauhaa tästä ihmiskunnan normalisoinnista aika pitkäänkin, sen verta olen niitä metodeja nähnyt ja kokenut, ja kärsinyt kun en ole muottiin suostunut ''omaksi parhaakseni'' mennä. Se muotti ei ajatellut ''omaa parastani'' vaan yhteiskunnan parasta. Nojoo.. Ei tää oo hirveen hedelmällistä.

JA mistä tiedän ettei ole? mä etäkäytin sen jälkeen yli 10 konetta samaan aikaan hiiri toisessa, ja kynä toisessa kädessä. Esimerkiksi.
alphamagic

Posts: 3,628

#44498 • • alphamagic
syysloma, aamukahvii, kiksuu ja 12h unet takana - aika hyvä fiilis :))

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

xl8r

Posts: 2,227

#44499 • • Edited xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

Replying to päivän :):

Reivaaja, 19.10.2009 10:47:
---
xl8r, 19.10.2009 10:15:
---
Reivaaja, 19.10.2009 10:07:
Eilen kyl huomas taas etten oo ihan normaali. Mulle selitettiin työtehtävää ja mä kuuntelis siinä kunnes silmään osu tieteen kuvalehti. Sn jälkeen mä en kuullu yhtään mitään ja nappasin sen enempää miettimättä sen käteen ja rupesin lukemaan, kunnes säpsähdin et; Hei, mitä mun pitikään tehdä? Onnex oli kaveri niin ei tullu huutia.

---


Miks tää on sit päivän :) osiossa? Tuo kuvailemasi tapahtuma viittaa selkeästi tarkkaavaisuushäiriöön (ADD/ADHD) eikä mielestäni se ole missään määrin :) asia. Jokainen tietysti tavallaan.

---


Ei oo ADD/ADHD ja musta se nyt on hauskaa. Voishan se olla surullistakin, mutta _valitsen mielummin vastausvaihtoehdon a). Tottakai mä vedän siihen jonkin tunnereaktion, jotta tapahtuma kirjautuu aivoihini niin, että pystyn kontrolloimaan sitä sen kautta paremmin.
En kyllä ymmärrä :( ajatteluakaan. Ei ADHD tai ADD:kaan ole mikään sairaus. Ne on luonnetyyppejä. Nykyään kaikki pitää vaan saada paperille ja lääkitys kuntoon. Voisin jauhaa tästä ihmiskunnan normalisoinnista aika pitkäänkin, sen verta olen niitä metodeja nähnyt ja kokenut, ja kärsinyt kun en ole muottiin suostunut ''omaksi parhaakseni'' mennä. Se muotti ei ajatellut ''omaa parastani'' vaan yhteiskunnan parasta. Nojoo.. Ei tää oo hirveen hedelmällistä.

JA mistä tiedän ettei ole? mä etäkäytin sen jälkeen yli 10 konetta samaan aikaan hiiri toisessa, ja kynä toisessa kädessä. Esimerkiksi.



Kyllä se ADD/ADHD on ihan sairaus, mielisairaus jos haluat että asia niin laitetaan ja jopa hoidettavissa lääkehoidolla. (nim. diagnosoitu ADHD reilun 5 vuotta) Tuon sinun perustelusi mukaisesti esim. biopolaarinen oireyhtymäkään ei ole sairaus vaan luonteenpiirre.

Itselläni oli aika vahvasti samanlainen ajattelutapa (ja jossain määrin on vieläkin) ennen kun ADHD diagnosoitiin itselläni. On vaan helpottavaa pidemmällä tähtäimellä havaita, että en ole yksin sairauden aiheuttamien ongelmien kanssa ja että meitä on muitakin, jotka käyttäytyvät erilailla kuin muut (mutta keskenään siis samalla tavoin) ja siihen on syynsä miksi he niin käyttäytyvät.

Tuo sun esimerkkisi ei kyllä millään tavoin sulje pois ADD/ADHD:n mahdollisuutta. Itsellänikin on kyky keskittyä useaan asiaan yhtä aikaa jos asiat ovat riittävän mielenkiintoisia. Ei ADD/ADHD ole mikään moniajon puute tai täysi keskittymiskyvyn puute, vaan ilmenee mm. asioiden tärkeysjärjestyksen hahmottamisen vaikeuksina.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Avatar
#44500 • • Edited Reivaaja Guest

Replying to päivän :):

xl8r, 19.10.2009 13:37:
Kyllä se ADD/ADHD on ihan sairaus, mielisairaus jos haluat että asia niin laitetaan ja jopa hoidettavissa lääkehoidolla. (nim. diagnosoitu ADHD reilun 5 vuotta) Tuon sinun perustelusi mukaisesti esim. biopolaarinen oireyhtymäkään ei ole sairaus vaan luonteenpiirre.

Itselläni oli aika vahvasti samanlainen ajattelutapa (ja jossain määrin on vieläkin) ennen kun ADHD diagnosoitiin itselläni. On vaan helpottavaa pidemmällä tähtäimellä havaita, että en ole yksin sairauden aiheuttamien ongelmien kanssa ja että meitä on muitakin, jotka käyttäytyvät erilailla kuin muut (mutta keskenään siis samalla tavoin) ja siihen on syynsä miksi he niin käyttäytyvät.

Tuo sun esimerkkisi ei kyllä millään tavoin sulje pois ADD/ADHD:n mahdollisuutta. Itsellänikin on kyky keskittyä useaan asiaan yhtä aikaa jos asiat ovat riittävän mielenkiintoisia. Ei ADD/ADHD ole mikään moniajon puute tai täysi keskittymiskyvyn puute, vaan ilmenee mm. asioiden tärkeysjärjestyksen hahmottamisen vaikeuksina.


Ei tää oo hedelmällistä, pappa ;)

E: no tän verran oon valmis pohtimaan:

''Vähättelevä suhtautuminen on aiheuttanut sen, että valtaosa ADD-potilaista on edelleenkin ilman diagnoosia. ADD:n diagnosointi olisi kuitenkin tärkeää, koska ADD aiheuttaa paitsi henkilökohtaista kärsimystä myös yhteiskunnallisia ja kansanterveydellisiä ongelmia, rikollisuutta, mielenterveyshäiriöitä ja päihteiden käyttöä.''

Blaablaablaa.

''Kuten masennuksessakin, myös ADD:ssa on eri vaikeusasteita. Yleensä ADD kuitenkin haittaa elämää enemmän tai vähemmän. Tavaroiden kadottaminen ja myöhästely ovat tavanomaisia, koti saattaa olla sekaisin ja laskut hoitamatta. Opinnot jäävät monesti kesken, työssä on jatkuvasti vaikeuksia ja ihmissuhteet ovat myrskyisiä. Elämä tökkii. Toistuvat epäonnistumiset ja hulluksi, tyhmäksi tai laiskaksi haukkumiset aiheuttavat itsetunnon laskua ja masennusta. Myös erilaiset riippuvuudet ovat ADD-ongelmaisilla tavallisia. Erityislahjakkaat selviävät Wallinin mukaan yleensä parhaiten.''
'
Tossa on aikalailla perää.

''Jo ADD-diagnoosin saaminen helpottaa usein ADD:ta sairastavan oloa.
- Ihminen tajuaa, että ei olekaan tyhmä, laiska ja hullu vaan että on kyse sairaudesta, jota voidaan hoitaa. Myös ADD:ta sairastavan läheiset osaavat suhtautua diagnoosin jälkeen tähän toisella tavalla kuin ennen, Wallin sanoo.''

Blaablaablaa.

''ADD:ta hoidetaan lääkityksellä ja mm. oppimisterapialla. Suomessa on käytetty lääkkeenä Ritalinia. Ritalin on täsmälääke, joka alkaa vaikuttaa jo tunnin kuluttua lääkkeen ottamisesta. Vaikutus kestää 2-5 tuntia. Lääkettä suositellaan otettavaksi silloin, kun keskittyminen johonkin tehtävään on tarpeen. Vaikutusaikana tarkkaavaisuus ja aloitekyky paranevat. Lääkityksen ohella on tärkeää opetella myös uusia toimintamalleja. ADD-positiivinen laatii listoja tai käyttää esimerkiksi kännykän soittoääntä muistuttamaan tapaamisista ja muista menoista.''

Ritalinia. En vittu todellakaan. Jotain kaavamaista käytöstä? Ei saatana. Mulla on jo ihan tarpeex neurooseja.

''- Itsehoito on tärkeä osa ADD:ta. ADD:n kanssa on opeteltava elämään niin kuin vaikkapa diabeteksen kanssa, Wallin toteaa.''

Tässä on perää, mutta pätee ihan kaikkiin.

''Mm. heidän epäillään sairastaneen ADD:tä:

*
Albert Einstein
*
Winston Churchill
*
Benjamin Franklin''

http://www.nicehouse.fi/terveys/mieli/add.htm

Sitten taas toisaalta.

'' Asperger-pojan äiti11.4.2006 19:31
...Mulla on kanssa Aspergeria sairastava poika joka tykkää vain tietokoneista eikä edes välitä onko hänellä kavereita vai ei (hänellä EI ole tällä hetkellä)...''

''Tyypillisesti Asperger-oireyhtymään liittyy seuraavia piirteitä:

* sosiaalisten tilanteiden hahmottamisongelmat, kuten vetäytyminen tai aggressiivinen käytös
* poikkeava puhetapa, mikä voi olla muun muassa enemmän yksinpuhelua kuin keskustelua
* ei-kielellisten signaalien ongelmat, kuten poikkeavat ilmeet ja elehdinnät
* kuullun ymmärtämisen vaikeudet
* kuvainnollisen puheen tai huumorin ymmärtämisen vaikeudet
* erityiskiinnostuksen kohteet, jotka ovat usein älyllisiä
* kurinalainen rutiinien noudattaminen
* aistiärsykeongelmat, kuten yli- tai aliherkkyys äänille
* motoriset vaikeudet, kuten kömpelyys
* prosopagnosia eli kasvosokeus, vaikeus oppia tunnistamaan ihmisiä kasvoista
* keskittymisvaikeudet sekä toiminnan ohjaavuuden ongelmat sekä
* nukkumis- ja unihäiriöt.''

No kasvojen tunnistus luonnistuu.

''Tunnettuja henkilöitä, joilla on tai epäillään olleen Aspergerin syndrooma

* Albert Einstein
* Isaac Newton
* Steven Spielberg''

http://fi.wikipedia.org/wiki/Aspergerin_oireyhtym%C3%A4

ja

''Albert viihtyi paremmin omissa oloissaan rakennellen palapelejä ja pystyttäen torneja. Hän ei piitannut muiden lasten pihaleikeistä eikä muiden pikkupoikien tappeluista. Einstein sai lempinimen ”Veli Pitkäpiimä”. Häntä kutsuttiin myös nimellä ”kelpo mies”, koska hän teki läksyt ennen kuin lähti muiden kanssa leikkimään, kun hän ylipäätään lähti. Jos Einstein pakotettiin mukaan peleihin, hän oli mieluiten erotuomarin asemassa. Tehtävä sopi hänelle hyvin, sillä hän oli luonteeltaan sovitteleva, ja myöhemmässä elämässä hänet tunnettiin pasifistina. Einstein osasi olla myös hyvin ärhäkkä, elleivät asiat menneet hänen tahtonsa mukaan. Hänen ollessaan viisivuotias hänelle palkattiin kotiopettaja. Opettaja lopetti työnsä pian, koska hänen oppilaansa saattoi saada raivonpuuskia, kun opetus ei mennyt Einsteinin mielen mukaisesti. Opettaja tuli joskus jopa tuolilla lyödyksi.''
http://fi.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein#Lapsuus

Toi sopii tuolia myöten ilman kotiopettajaa (rehtori), mut kumpaa se nyt sit ois?
Ja tääki.

''Lyseon opetussuunnitelman aineet eivät olleet Einsteinin mieleen, sillä suurin osa oppitunneista oli kieliä ja vähemmälle jäivät matematiikka, fysiikka ja maantieto. Einstein opiskeli matematiikkaa ja fysiikkaa itsenäisesti hyvin paljon ja pystyi näin täyttämään opetussuunnitelman vaatimukset ennen kuin niitä opiskeltiin itse tunneilla. Siksi Einstein lopetti lyseon jo seitsemän opiskeluvuoden jälkeen. Einstein oli kuitenkin lyseossa vähintään melko hyvä oppilas. Viimeisenä vuonna uusi luokanvalvoja Joseph Degenhart oli kyllästynyt Einsteinin piittaamattomuuteen muita kouluaineita kohtaan. Hän sanoi Einsteinille kuuluisat sanat: ”Sinusta ei ikinä tule mitään.” Luokanvalvoja pyysi Einsteinia häipymään koulusta, koska jo tämän läsnäolo vei tehon koulun toiminnasta. Einstein oli samaa mieltä, sillä hän inhosi aina koulunsa mekaanista opetusta.
''
Vastaan b), jos tämä ei ole monivalintakysymys. En kuitenkaan lähe lääkäriin. Lääkäri on samaa mieltä.

''Aspergerin oireyhtymää ei välttämättä havaita tai diagnosoida laisinkaan. Diagnoosia kannattaa hakea, jos diagnoosin ajatellaan helpottavan elämää.''

http://www.autismiliitto.fi

Ei oo joo hedelmällistä. Ei kyse ole etten ottais sua tosissaan (no en kyl nyt otakkaan) vaan siitä että sä et ota mua tosissaan.

Toisaalta eläke vois olla ihan jeez :)