Replying to päivän :):
Minnalilla, 14.10.2009 23:45:
SAIN TÖITÄ!!!
toivottavasti onnais täl kertaa ja olis mieluiden duuni
Oh yeah, ONNEA!!
46,900 posts, 2,345 pages, 17,082,189 views
Minnalilla, 14.10.2009 23:45:
SAIN TÖITÄ!!!
toivottavasti onnais täl kertaa ja olis mieluiden duuni
noena, 16.10.2009 18:39:
Koti-ilta :) ...ainakin vielä tässä vaiheessa, mut näillä mennään ^_______^
sapeli, 16.10.2009 18:46:
Sama täällä, eikä harmita pätkääkään.
Reivaaja, 19.10.2009 10:07:
Eilen kyl huomas taas etten oo ihan normaali. Mulle selitettiin työtehtävää ja mä kuuntelis siinä kunnes silmään osu tieteen kuvalehti. Sn jälkeen mä en kuullu yhtään mitään ja nappasin sen enempää miettimättä sen käteen ja rupesin lukemaan, kunnes säpsähdin et; Hei, mitä mun pitikään tehdä? Onnex oli kaveri niin ei tullu huutia.
xl8r, 19.10.2009 10:15:
---
Eilen kyl huomas taas etten oo ihan normaali. Mulle selitettiin työtehtävää ja mä kuuntelis siinä kunnes silmään osu tieteen kuvalehti. Sn jälkeen mä en kuullu yhtään mitään ja nappasin sen enempää miettimättä sen käteen ja rupesin lukemaan, kunnes säpsähdin et; Hei, mitä mun pitikään tehdä? Onnex oli kaveri niin ei tullu huutia.
---
Miks tää on sit päivän :) osiossa? Tuo kuvailemasi tapahtuma viittaa selkeästi tarkkaavaisuushäiriöön (ADD/ADHD) eikä mielestäni se ole missään määrin :) asia. Jokainen tietysti tavallaan.
Reivaaja, 19.10.2009 10:47:
---
xl8r, 19.10.2009 10:15:
---
---
Miks tää on sit päivän :) osiossa? Tuo kuvailemasi tapahtuma viittaa selkeästi tarkkaavaisuushäiriöön (ADD/ADHD) eikä mielestäni se ole missään määrin :) asia. Jokainen tietysti tavallaan.
---
Ei oo ADD/ADHD ja musta se nyt on hauskaa. Voishan se olla surullistakin, mutta _valitsen mielummin vastausvaihtoehdon a). Tottakai mä vedän siihen jonkin tunnereaktion, jotta tapahtuma kirjautuu aivoihini niin, että pystyn kontrolloimaan sitä sen kautta paremmin.
En kyllä ymmärrä :( ajatteluakaan. Ei ADHD tai ADD:kaan ole mikään sairaus. Ne on luonnetyyppejä. Nykyään kaikki pitää vaan saada paperille ja lääkitys kuntoon. Voisin jauhaa tästä ihmiskunnan normalisoinnista aika pitkäänkin, sen verta olen niitä metodeja nähnyt ja kokenut, ja kärsinyt kun en ole muottiin suostunut ''omaksi parhaakseni'' mennä. Se muotti ei ajatellut ''omaa parastani'' vaan yhteiskunnan parasta. Nojoo.. Ei tää oo hirveen hedelmällistä.
JA mistä tiedän ettei ole? mä etäkäytin sen jälkeen yli 10 konetta samaan aikaan hiiri toisessa, ja kynä toisessa kädessä. Esimerkiksi.
xl8r, 19.10.2009 13:37:
Kyllä se ADD/ADHD on ihan sairaus, mielisairaus jos haluat että asia niin laitetaan ja jopa hoidettavissa lääkehoidolla. (nim. diagnosoitu ADHD reilun 5 vuotta) Tuon sinun perustelusi mukaisesti esim. biopolaarinen oireyhtymäkään ei ole sairaus vaan luonteenpiirre.
Itselläni oli aika vahvasti samanlainen ajattelutapa (ja jossain määrin on vieläkin) ennen kun ADHD diagnosoitiin itselläni. On vaan helpottavaa pidemmällä tähtäimellä havaita, että en ole yksin sairauden aiheuttamien ongelmien kanssa ja että meitä on muitakin, jotka käyttäytyvät erilailla kuin muut (mutta keskenään siis samalla tavoin) ja siihen on syynsä miksi he niin käyttäytyvät.
Tuo sun esimerkkisi ei kyllä millään tavoin sulje pois ADD/ADHD:n mahdollisuutta. Itsellänikin on kyky keskittyä useaan asiaan yhtä aikaa jos asiat ovat riittävän mielenkiintoisia. Ei ADD/ADHD ole mikään moniajon puute tai täysi keskittymiskyvyn puute, vaan ilmenee mm. asioiden tärkeysjärjestyksen hahmottamisen vaikeuksina.