Replying to Josh Wink - Don't Laugh - Tribute #1:
---
Tuotas noin IP-ositten perustella en voi laitonta henkilörekisteriä kerätä, koska sen perusella voi selvittää vain kaupungin ja maan jossa asutte ja jos olette netissä 3G/4G-verkolla niin silloin en see teidän olinpaikka selville maantieteellisesti, paitsi tietysti operaattorin.
Siinä vaiheessa kun yhdistät tietoja toisiinsa, pidät niistä selkeää kirjaa (tietokanta, tekstitiedosto, huonosti obfuskoitu jar-tiedosto...) niin, että tiedot on yhdistettävä henkilöihin ja et mainitse asiaa esimerkiksi sivuillasi saati ole saanut lupaa henkilöiltä, on se laiton. Asian pystyt oikaisemaan muutamalla eri tavalla. Se että haluat pitää moista jatkossakin (suostun tähän itse) meinaa, että sulla pitäisi olla lupa niiltä joiden tietoja olet napsinut, ja mahdollisesti se tieto on myös saatavilla. Aivan samalla tavoin jos haluan tietää mitä tietoja Facebook pitää minusta, on mulla oikeus saada se data haltuuni. :)
Siis olette pingstate.nu ja täällä väittänyt että en muka osaa koodata.. Noniin nyt näätte että osaan ja tämän toidstaa mm. tuo kuvatiedosto, joka randomilla genereoi uuden kuvan joka sivulatauksella ja hakee taustakuvat kaikista niistä kuvista mitä teikäläiset tänne postailee.
Varmasti näilläkin foorumeilla, joiden lisäksi myös suomalaisilla ohjelmointifoorumeilla on asiasta keskusteltu. Silloinkin tosin meno meni tämmöiseksi:
Loppuu tollainen typerä vastaan väiittäminen. Ekkä sinä kyllä tasan tiedä kuka ees olen. Ja en osta Elisa-vahtia vain siksi, että voi sitten kuvata itsestäni kokoajan 24/7/1 Tosi-TV:tä nettiin ettei minun elämsätä jää kenellekkään mitään epäselväksi. Mulla on parempaakin tekemistä kuin aina vaan todistella asioita Interwebissä ja väitellä kaiken maailma luusereiden kanssa netissä, jota eivät oikeesti ole sitä mitä ne väittää olevansa.
Eikä minua kiinnosta teidän kysymyksetkään joita esitätte kun epäilette minua.
Toiselta foorumilta vastaavalla käyttäytymisellä saitkin banaania. Tuo kuvatiedosto ei itsessään kerro osaatko koodata vai ei, koska tommosen tekee vaikka olisi pari viikkoa ohjelmointikokemusta taustalla. Halvimmillaan copy-pasteilulla saa tuommoisen aikaiseksi, seuraava taso on, että saat luotua sen alusta loppuun itse, mutta koodi itsessään on luokattoman huonoa. Kolmas ja toivottavasti totuudenmukaisin taso on, että koodi on selkeää, nopeaa ja helposti kontrolloitavissa.
Loppukevennykseksi: http://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/19777-koodausvitsi/sivu-1
Uskon silti että 3,5vuoden aikana taidot on jo parantunut, vaikkakaan ikuisuuksia vanhoista rageiluista ei ole opittu mitään. :)