30.7.2011 Summer Sound Festival 2011

146 posts, 8 pages, 75,528 views

PeDE

Posts: 162

#141 • • PeDE DJ GHOST

Replying to 30.7.2011 Summer Sound Festival 2011 :

Roger Sanchez soitti parhaan setin minusta ja olikin asennoitunut soittamaan "festivaali-keikan", eli joukossa paljon tuttua soundeja ja biisejä. Rogerin klubisetit on varmasti biisivalinnoiltaan "uskottavampia", mutta nyt äijä veteli muistitikuilta todellisia bileraitoja koko ajan ja mies tuntui koko ajan tekevän jotain ja tekikin! 10+



Jos tälläiset biisit kuin Duck Sauce - Barbra Streisand ja Red Hot Chili Peppers - Otherside kuuluvat osaksi loistosettiä niin ei hyvä ziisus. Itseltä ainakin tuli suru puseroon ja halusin sillä sekunnilla vajota kaks metriä maan alle, kun sellaista sedula-skeidaa herra päästi ämyreistä pihalle. Että ihan sama vaikka Rogerin paikalla olisi ollut joku DJ-Raineri tjsp. Pakko oli sitten lähteä lohtua hakemaan voimalan puolelta. Above & Beyond edes jonkin verran pelasti ulkoilman pettymystä.

Mutta se varsinainen syy minkä takia itse bileisiin tulin oli Chicane ja se vasta olikin pelkkää tykitystä alusta loppuun. Varsinkin vanhempi tuotanto Saltwater (Tomski & Disco Citizens remix) (paras remix saltwaterista eva), Offshore, Don't give up yms. nostivat hymyn korville. Nämä biisit jos mitkä oikeata konemusiikkia ovatkin.
Lime_

Posts: 401

#142 • • Lime_

Replying to 30.7.2011 Summer Sound Festival 2011 :


Jos tälläiset biisit kuin Duck Sauce - Barbra Streisand ... Että ihan sama vaikka Rogerin paikalla olisi ollut joku DJ-Raineri tjsp.



Jos nyt pilkkua nussitaan, niin varsinaisesti tuo biisi ei soinut kokomaan setissä. Ihan samanlailla kuin myöskään pendulumin island ei soinut varsinaisesti. Kummastakaan ei otettu kuin melodiat hetkeksi käyttöön. Kuka vaan DJ-Raineri osaisi soittaa Duck Saucea tai islandin alusta loppuun ja vaihtaa, mutta harvempi osaisi kokoajan heittää johonkin täysin erilaiseen biisiin lisäksi joku kohta mikä siihen ei todellakaan kuulu ja saada se toimimaan. Sehän teki juuri siitä setistä niin hyvän se kikkailu tutuilla jutuilla yhdistettynä hyviin rytmeihin ja menoon. Makuasioita silti.. Itse kuitenkin lähdin A&B:n puolelta takaisin hakemaan lohtua Sanchezin hyvästä menosta.
alex.lukkari

Posts: 32

#143 • • Edited alex.lukkari

Replying to 30.7.2011 Summer Sound Festival 2011 :


---

Jos tälläiset biisit kuin Duck Sauce - Barbra Streisand ... Että ihan sama vaikka Rogerin paikalla olisi ollut joku DJ-Raineri tjsp.
---


Jos nyt pilkkua nussitaan, niin varsinaisesti tuo biisi ei soinut kokomaan setissä. Ihan samanlailla kuin myöskään pendulumin island ei soinut varsinaisesti. Kummastakaan ei otettu kuin melodiat hetkeksi käyttöön. Kuka vaan DJ-Raineri osaisi soittaa Duck Saucea tai islandin alusta loppuun ja vaihtaa, mutta harvempi osaisi kokoajan heittää johonkin täysin erilaiseen biisiin lisäksi joku kohta mikä siihen ei todellakaan kuulu ja saada se toimimaan. Sehän teki juuri siitä setistä niin hyvän se kikkailu tutuilla jutuilla yhdistettynä hyviin rytmeihin ja menoon. Makuasioita silti.. Itse kuitenkin lähdin A&B:n puolelta takaisin hakemaan lohtua Sanchezin hyvästä menosta.



no se Roger Sanchez on ollu ihan "sell-out" jäpä viimeset 15 vuotta. eli eipä tuo ole enään mikään uutinen, että siellä soi markan Red Hot Chill Peppers bootlegit ja Barbara Streisandit. ukko on vielä pelannu selkeesti varmaan päälle, ku ei kerta ole suomessa pahemmin keikkaillut.

muutenkin tuo koko Summer Sound-pläjäys näyttäs olevan rakennettu kaupallisemman ja isonporukan konesaundin ympärille.
deviq

Posts: 77

#144 • • deviq

Replying to 30.7.2011 Summer Sound Festival 2011 :


Jos tälläiset biisit kuin Duck Sauce - Barbra Streisand ja Red Hot Chili Peppers - Otherside kuuluvat osaksi loistosettiä niin ei hyvä ziisus. Että ihan sama vaikka Rogerin paikalla olisi ollut joku DJ-Raineri tjsp.



Mistä syystä edellä mainittujen kappaleiden soittaminen on niin helppoa ja ala-arvoista, että kenenkään itseään arvostavan DJ:n ei tulisi samplata niitä saatika soittaa kokonaisina?

Itse en ainakaan näe mitään väärää siinä, että DJ soittaa omannäköistään musiikkia, vaikka se ei sitten olisi kaikkien mielestä niin "uskottavaa". Trance- tai housebiisien latominen peräkkäin ei omasta mielestäni ole sen suurempaa rakettitiedettä kuin radiobiisien. Itse asiassa radiopätkien latominen peräkkäin onnistuneesti on ainakin omasta mielestäni huomattavasti vaikeampaa kuin tranceraitojen.

Toisekseen harvassa ovat ne DJ:t, jotka keräävät suuria rahoja vain sen takia, että olisivat tiskin takana erityisen taidokkaita. Suuret nimet ovat käytännössä artisteja, joiden biisejä väki haluaa kuulla, vaikka ne tulisivatkin levyltä. Itse en päässyt tapahtumaan paikalle, mutta Rogeria olisin itsekin ollut kuuntelemassa ihan vain Another Changen takia. Uskallan myös väittää, että mikäli kyseistä raitaa ei olisi olemassa, Sanchez ei olisi myökään ollut Helsingissä.
FunkyDee

Posts: 729

#145 • • FunkyDee
En itse pahemmin lineupista valittaisi. Ei sitä sitten tiedä milloin tästä tulee todella suosittu festivaali euroopassa ja kohta täällä on benassit ja guetat soittelemassa NRJ Dance Chartin biisejä, joten sanoisin että tällä hetkellä asiat on aika hyvin. Ei mulla sinänsä ole pop kulttuuria mitään vastaan, mutta omasta mielestä se silti on hyvä erottaa klubikulttuurista. Jenkeissä niitä tuskin enää erottaakaan.
remotion

Posts: 5,283

#146 • • remotion nostatus guru

Replying to 30.7.2011 Summer Sound Festival 2011 :


---
Roger Sanchez soitti parhaan setin minusta ja olikin asennoitunut soittamaan "festivaali-keikan", eli joukossa paljon tuttua soundeja ja biisejä. Rogerin klubisetit on varmasti biisivalinnoiltaan "uskottavampia", mutta nyt äijä veteli muistitikuilta todellisia bileraitoja koko ajan ja mies tuntui koko ajan tekevän jotain ja tekikin! 10+
---


Jos tälläiset biisit kuin Duck Sauce - Barbra Streisand ja Red Hot Chili Peppers - Otherside kuuluvat osaksi loistosettiä niin ei hyvä ziisus. Itseltä ainakin tuli suru puseroon ja halusin sillä sekunnilla vajota kaks metriä maan alle, kun sellaista sedula-skeidaa herra päästi ämyreistä pihalle. Että ihan sama vaikka Rogerin paikalla olisi ollut joku DJ-Raineri tjsp. Pakko oli sitten lähteä lohtua hakemaan voimalan puolelta. Above & Beyond edes jonkin verran pelasti ulkoilman pettymystä.

Mutta se varsinainen syy minkä takia itse bileisiin tulin oli Chicane ja se vasta olikin pelkkää tykitystä alusta loppuun. Varsinkin vanhempi tuotanto Saltwater (Tomski & Disco Citizens remix) (paras remix saltwaterista eva), Offshore, Don't give up yms. nostivat hymyn korville. Nämä biisit jos mitkä oikeata konemusiikkia ovatkin.



Niin Dont Give Up oli kuitenkin aikansa jäätävin pop-huoraus biisi bryan adamsseineen, eikä se toiminut pennin vertaa enempää vielä nyttenkään... Et kai se sitten on niin et kuka tykkää mistäkin.