WHITEOUT 2012 14.4.2012 @ Helsinki

195 posts, 10 pages, 105,808 views

Jil

Posts: 682

#41 • • Jil

Replying to WHITEOUT 2012 14.4.2012 @ Helsinki:

Oisko se sit ratkaisu jos sekoittais tyylejä rohkeammin. Päälavalle myös hardimpaa saundia enemmän. Minkä takia se on vedetty niin että päälavalla soi pääsääntöisesti trance? Kyllähän esim Yoji tai Wragg & Log:one toimis päälavalla. Ainakin omasta mielestä. Toisella lavalla vois sit soida Hardcore ym ym...mut en tiiä, ku en bileitä järkkää...*ding*



Joskus 3-4 vuotta sitten Proteus lyötiin päälavalle closing actiksi Orkidean perään ja puolet porukasta katos tanssilattialta samantien et vähän kyllä epäilen tota sun hardin musan toimivuutta isolla areenalla. :)
ezzy

Posts: 8,060

#42 • • ezzy Droid-pappa

Replying to WHITEOUT 2012 14.4.2012 @ Helsinki:


---
Oisko se sit ratkaisu jos sekoittais tyylejä rohkeammin. Päälavalle myös hardimpaa saundia enemmän. Minkä takia se on vedetty niin että päälavalla soi pääsääntöisesti trance? Kyllähän esim Yoji tai Wragg & Log:one toimis päälavalla. Ainakin omasta mielestä. Toisella lavalla vois sit soida Hardcore ym ym...mut en tiiä, ku en bileitä järkkää...*ding*
---


Joskus 3-4 vuotta sitten Proteus lyötiin päälavalle closing actiksi Orkidean perään ja puolet porukasta katos tanssilattialta samantien et vähän kyllä epäilen tota sun hardin musan toimivuutta isolla areenalla. :)



"hard" vois olla helposti nu-hardstyle tai nykyinen dubstep, jotka on tällä hetkellä aika hemmetin suosittuja genrejä sarallaan. Tokihan toi on niin profiloitunut kiksu-tapahtumaksi, että toi on sinänsä ihan ymmärrettävää, että suurin osa on siitä diggailevaa porukkaa.
kofeinisti

Posts: 39

#43 • • kofeinisti

Replying to WHITEOUT 2012 14.4.2012 @ Helsinki:


Joskus 3-4 vuotta sitten Proteus lyötiin päälavalle closing actiksi Orkidean perään ja puolet porukasta katos tanssilattialta samantien et vähän kyllä epäilen tota sun hardin musan toimivuutta isolla areenalla. :)



Ei toi mun mielestä mikään hirveen luotettava mittari ole, sillä aika monet varmaan closing actin aikoihin oli muutenkin lähdössä kotiin - ja jos se hard ei ihan 100% nappaa niin sitä lähtee sitten vielä varmemmin kotiin. Jos Proteus/joku muu saman tyylilajin edustaja olis soittanu esim. ennen Orkideaa niin varmasti useammat olis jääneet myös Proteusta kuuntelemaan.

Toki myönnän sen, että hard-musa on pienemmän piirin juttu ja se tulee varmasti sitä aina olemaankin. Ymmärrän myös sen, että musiikki valitaan sen mukaan mistä enemmistö tykkää, enemmistö kun maksaa lipputuloistakin suurimman osan. Vaihtoehtoina tuppaa olemaan päälava tai joku pikkulava, missään ei oikein ole semmosia keskikokoisia paikkoja olemassa. On silti vähän sääli, että hardista saa nauttia vain pikkulavalta jossa on yleensä tuskaisen kuuma ja hiki koska siellä on niin paljon porukkaa ahdettuna pieneen tilaan. Harmittaa kun joutuu suunnittelemaan asun, meikin ja hiukset niin että noroina valuva hiki ei haittaa ja hypertermia ei iske (eli esim. pvc on aika huono valinta jos lämpötilat on jossain 40C paikkeilla ja haluaa vähän tanssiakin).

Ratkaisu saattais olla siis lyhyemmät setit ja useeta eri genreä sekasin, voi sitten hetken huilata ja käydä röökillä/vessassa/baaritiskillä jos sen hetkinen musiikki ei miellytä. Tai sitten niitä vähän pienempiä tranceartisteja vaan sinne pienemmille lavoille ja isommat hard-nimet sinne päälavalle.
fatal_error

Posts: 275

#44 • • fatal_error ........⌘........
Jeppulis Peppulis. Tottakai "hard-skenellä" on pienemmät piirit kun kiksulla. Mutta se pointti oli juurikin se, ettei päälava profiloituis pelkästään trancen kuunteluun. Varsinkaan kun nykytrance on mitä on...*igor* Eikös se olis mukavaa vaihtelua, jos sinne löis muutaman hardtrance artistin väliin? Ei mitään "ylirankkaa" tavaraa vaan esim; hardtrancea tai DnB:tä. Mutta, mää oon tyytyväinen kun pääsee mestoille hikoilemaan ja pitämään hauskaa. Varsinkin pikkupuolelle, missä on se 40 lämmintä :D

--
LISÄÄ LÄMPÖÖ KOPPIIN!

Jil

Posts: 682

#45 • • Jil

Replying to WHITEOUT 2012 14.4.2012 @ Helsinki:


---

Joskus 3-4 vuotta sitten Proteus lyötiin päälavalle closing actiksi Orkidean perään ja puolet porukasta katos tanssilattialta samantien et vähän kyllä epäilen tota sun hardin musan toimivuutta isolla areenalla. :)
---


Ei toi mun mielestä mikään hirveen luotettava mittari ole, sillä aika monet varmaan closing actin aikoihin oli muutenkin lähdössä kotiin - ja jos se hard ei ihan 100% nappaa niin sitä lähtee sitten vielä varmemmin kotiin. Jos Proteus/joku muu saman tyylilajin edustaja olis soittanu esim. ennen Orkideaa niin varmasti useammat olis jääneet myös Proteusta kuuntelemaan.


Eiköhän järjestäjän idea oo tarjota sitä mahdollisimman turvallista Line Upia vuodesta toiseen jotta saadaan se 3000 ihmistä täyttämään kaapelitehdas. Ja itse jos olisin promoottori niin yleensä pyrkisin saamaan sen isoimman staran päättämään illan jotta saadaan porukka pysymään paikalla ja bissehanat virtaamaan loppuun asti.

Hardi on marginaaligenre siinä missä techno ja d'nb etc. Ei tolle ole niin paljoa suomessa kysyntää jottakun sillä kaapelitehtaan täyttää. Porukka tulee kuuntelemaan sinne sitä listahitti""trancea"" eikä mitään marginaaligenrejä.

Varsinkin kun varmaan puolella kävijöistä toi "konemusiikkitietämys" loppuu Guettaan ja Tiestoon.
kofeinisti

Posts: 39

#46 • • kofeinisti

Replying to WHITEOUT 2012 14.4.2012 @ Helsinki:


Eiköhän järjestäjän idea oo tarjota sitä mahdollisimman turvallista Line Upia vuodesta toiseen jotta saadaan se 3000 ihmistä täyttämään kaapelitehdas. Ja itse jos olisin promoottori niin yleensä pyrkisin saamaan sen isoimman staran päättämään illan jotta saadaan porukka pysymään paikalla ja bissehanat virtaamaan loppuun asti.

Hardi on marginaaligenre siinä missä techno ja d'nb etc. Ei tolle ole niin paljoa suomessa kysyntää jottakun sillä kaapelitehtaan täyttää. Porukka tulee kuuntelemaan sinne sitä listahitti""trancea"" eikä mitään marginaaligenrejä.

Varsinkin kun varmaan puolella kävijöistä toi "konemusiikkitietämys" loppuu Guettaan ja Tiestoon.



Samaa mieltä järjestäjän motiiveista, kyllähän se ymmärrettävää on että lafka pitää saada täyteen ja jos kiksu toimii ni sitä sitte soitetaan. Jos aletaan säätämään marginaalimusan kanssa ni liput ei mee kaupaks ja bileet pienenee/vähenee/loppuu kokonaan. Mutta jos se hardi on aina siellä pienessä nihkeässä nurkassa ja kiksu raikaa päälavalla, ni pintaliitobilettäjille se hardi tulee aina olemaan etäistä ja vähemmän kiehtovaa ku promoottorit ei sano niille et hei tää on oikeesti hyvää musiikkia. Jos flaikuissa lukis isolla PROTEUS tai YOJI ni kyllä ne kiehtovammilta vaikuttais, myös niille pintaliitoheeboille jotka ei tiedä hardista, tai ylipäätänsä muista kuin Guettasta ja Tiestosta, yhtään mitään.

Onneksi Suomessa (tai edes Helsingissä) on hard-tapahtumia niin ei tarvii lähteä sinne 100% kiksubileisiin nyrpistelemään jos ei halua. Kiitos etenkin Harrille tästä *plur*
fatal_error

Posts: 275

#47 • • Edited fatal_error ........⌘........

Replying to WHITEOUT 2012 14.4.2012 @ Helsinki:

Mutta Hardi ei oo yhtä "coolia" ku kiksu *vink* Mutta totta se on, ohan se vaikea päästä musaan käsiks, jos ainut mesta missä sitä vois kuulla on Whiteout, niinkun "pintaliitäjän" näkökulmasta. Vaikea nähdä näitä "pintaliitäjiä" esim; Säteessä tai jopa Mindcoressa *nauru* Ja eihän se Whiteoutin pikkupuoli ole mikään kauhean kutsuva pelkästään sen hullun lämpötilan takia. Mennee pikkuprinsessojen meikit pilalle *pahis*

--
LISÄÄ LÄMPÖÖ KOPPIIN!

MRC

Posts: 1,346

#49 • • MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik

Replying to WHITEOUT 2012 14.4.2012 @ Helsinki:


---
Scandinavia's Leading Dance Event...


Aika kovat on puheet :) Millä mittapuulla mitattuna?
---


Mikäs se sit on jos ei tämä?



Oisko sensaatio ala denmark tai norway mitään?:) Kummatkin skandinaviaa ( joidenkin käsitysten mukaan jopa enemmän kuin mitä suomi on) ja isompia väkimäärällisesti

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!

Amnesia

Posts: 888

#50 • • Amnesia

Replying to WHITEOUT 2012 14.4.2012 @ Helsinki:




Oisko sensaatio ala denmark tai norway mitään?:) Kummatkin skandinaviaa ( joidenkin käsitysten mukaan jopa enemmän kuin mitä suomi on) ja isompia väkimäärällisesti



Siksi siinä onkin "leading" eikä "biggest"...koska "leading" on täysin tulkinnanvarainen. Voihan sitä sanoa vaikka mitä tahansa Kemin yökerhobileitä "Scandinavia's leading dance event" jos huvittaa *hih*
MRC

Posts: 1,346

#51 • • MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik

Replying to WHITEOUT 2012 14.4.2012 @ Helsinki:


---



Oisko sensaatio ala denmark tai norway mitään?:) Kummatkin skandinaviaa ( joidenkin käsitysten mukaan jopa enemmän kuin mitä suomi on) ja isompia väkimäärällisesti
---


Siksi siinä onkin "leading" eikä "biggest"...koska "leading" on täysin tulkinnanvarainen. Voihan sitä sanoa vaikka mitä tahansa Kemin yökerhobileitä "Scandinavia's leading dance event" jos huvittaa *hih*



Siks mä kysyinki et millä perusteella/mittapuulla mitattuna näin väittävät:)

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!

golem

Posts: 1,395

#52 • • golem Golem

Replying to WHITEOUT 2012 14.4.2012 @ Helsinki:


Eiköhän järjestäjän idea oo tarjota sitä mahdollisimman turvallista Line Upia vuodesta toiseen jotta saadaan se 3000 ihmistä täyttämään kaapelitehdas. Ja itse jos olisin promoottori niin yleensä pyrkisin saamaan sen isoimman staran päättämään illan jotta saadaan porukka pysymään paikalla ja bissehanat virtaamaan loppuun asti.



Kyl mä vähän veikkaan että jos juomamyynnin haluaa maksimoida, nii silloin kannattaa pääartistin soittaa aiemmin. En nyt päätäni siitä pistäisi pantiksi, mutta ainakin olen huomannut että esim. monessa Circus bileessä pääartisti on soittanut aika aikaisin.

Itsehän olen kyllä sitä mieltä ettei aikatauluja pitäisi suunnitella juomahanojen sanelemana :)
UzU

Posts: 2,361

#53 • • UzU [33100]

Replying to WHITEOUT 2012 14.4.2012 @ Helsinki:


---

---
Scandinavia's Leading Dance Event...


Aika kovat on puheet :) Millä mittapuulla mitattuna?
---


Mikäs se sit on jos ei tämä?
---


Oisko sensaatio ala denmark tai norway mitään?:) Kummatkin skandinaviaa ( joidenkin käsitysten mukaan jopa enemmän kuin mitä suomi on) ja isompia väkimäärällisesti



No Tanskan kohdalla asiasta voidaan keskustella, onhan sitä järjestetty jo 2008 alkaen, mutta Norjassa on juhlittu vasta kerran. Mielestäni "leading dance event" kertoo jotain jatkumosta ja laadusta, jollaista tällä tapahtumalla on 15 vuoden verran. Kävijämäärissä ei tietenkään olla lähelläkään noita Sensationin lukuja, mutta se ei saa missään tapauksessa olla ainoa kriteeri.

Mutta anyway. Eihän se Töölönlahtikaan tulvinut vaikka joskus bilemainoksissa niin luvattiin. Mainospuheet on aina mainospuheita ;)
Marcus Maison

Posts: 505

#54 • • Marcus Maison Armada Music
Kyllä tämä tapahtuma olisi varmasti Scandinavia's Leading Dance Event jos Suomi kuuluisi Skandinaviaan. :)
MRC

Posts: 1,346

#55 • • MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik

Replying to WHITEOUT 2012 14.4.2012 @ Helsinki:


---

---

---
Scandinavia's Leading Dance Event...


Aika kovat on puheet :) Millä mittapuulla mitattuna?
---


Mikäs se sit on jos ei tämä?
---


Oisko sensaatio ala denmark tai norway mitään?:) Kummatkin skandinaviaa ( joidenkin käsitysten mukaan jopa enemmän kuin mitä suomi on) ja isompia väkimäärällisesti
---


No Tanskan kohdalla asiasta voidaan keskustella, onhan sitä järjestetty jo 2008 alkaen, mutta Norjassa on juhlittu vasta kerran. Mielestäni "leading dance event" kertoo jotain jatkumosta ja laadusta, jollaista tällä tapahtumalla on 15 vuoden verran. Kävijämäärissä ei tietenkään olla lähelläkään noita Sensationin lukuja, mutta se ei saa missään tapauksessa olla ainoa kriteeri.

Mutta anyway. Eihän se Töölönlahtikaan tulvinut vaikka joskus bilemainoksissa niin luvattiin. Mainospuheet on aina mainospuheita ;)




Joo oon samaa mieltä ettei saa olla ainoa kriteeri mutta yksi isoimmista.Muutenhan esim ihan kuka tahansa pitkään pieniä tapahtumia hyvällä laadulla järjestänyt organisaatio voisi väittää olevansa johtava tapahtuma.Toki mainospuheet on aina mainospuheita mutta mun mielestä niissä pitää olla joku totuuspohja.Ja tässä sitä ei minun mielestä ole. Suomen johtava?Ehdottomasti ja isot propsit kundeille siitä. Jotenkin tulee sellainen fiilis että omat ideat on loppu jätkiltä joten kopioidaan ehkäpä tunnetuinta dance event brändiä mitä on. Viime vuonna slogan oli Sensaatiolla be part of the night, dress in white ja whiteoutella Be part of the experience – Dress in white. Tämän vuoden sensaatiolla the world's leading dance event ja whiteoutella Scandinavia's Leading Dance Event.
Olenko ainoo kellä tosta tulee snadi kopioinnin maku suuhun?

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!

Jil

Posts: 682

#56 • • Jil

Replying to WHITEOUT 2012 14.4.2012 @ Helsinki:


Kävijämäärissä ei tietenkään olla lähelläkään noita Sensationin lukuja, mutta se ei saa missään tapauksessa olla ainoa kriteeri.



Öh, itse miellän sen niin, että mitä isompi tapahtuma (eli siis tila plus se kävijämäärä) on se suurin kriteeri kun ruvetaan rankkaamaan sitä "leading"-listaa.

Jos ruvetaan line upeja ruotimaan ni öh, viime vuonna Sander van Doorn headlinerina. Täyttä paskaa siis. Musiikin laatua kai ei silti voi mittarina pitää kun jotkut ilmeisesti santerista pitää kun se tollasissa isoissa eventeissä soittelee.

Ja joku tässä puhui tosta laadusta. Mulle se laatu on yhtäkun // paikka + järjestelyt + esiintyjät + hinta + se yleinen paikalla vallitseva fiilis. Esimerkkinä voin taas käyttää Loveja tai Cliniciä. Molemmat pyörittää sellasia 1000-1200 hengen klubi-iltoja ja kaikki toimii kun junan vessa. Ja lineupit on lähes aina täyttä rautaa. Eli siis kaikki laatukriteerit on noiden kohdalla kunnossa. Miksi sitten jompikumpi noista mun edellä mainitsemista klubeista ei vois kanssa käyttää tota "leading"-statusta.. ?

Mulle on henk.koht. ihan v*tun sama jos joku käyttää tota leading-sanaa. Parempi vaan, tietää ainakin kiertää kaukaa aina kun näkee noita massamusiikkitapahtumia täällä tai facebookissa.

Niin ja hei colorsit. Järkkää maailman staroja suomeen monta kertaa vuodessa ja eiks nyt oo jotku festarit taas kaapelille tulossa. Luulen et line upikin tulee olee lasereihin verrattuna tuplasti kovempi. Öh.. Whatever.. *nauru*
FinnRaver

Posts: 240

#57 • • FinnRaver
Eiköhän Laserit oo jo luonu tietynlaisen maineen itselleen, että kävijöitä riittää, oli line-up mikä tahansa. Esimerkiksi toissavuonna porukkaa oli riittävästi vaikka ulkomaan starat jäivätkin lentokentille Islannin tulivuoren tuhkapilven takia. Itse ainakin käyn lasereissa paikan, tunnelman ja nostalgia-arvon takia, en esiintyjien, mainonnan taikka muiden kävijöiden mukaan... Lasereissa vain toimii tietyt asiat niin hyvin, ettei valittamisen aihetta kamalasti edes löydy, toisin kuin 1000-1200 ihmisen sedulailloista...

--
Start to dance and we put you in the trance
~Scooter

kofeinisti

Posts: 39

#58 • • Edited kofeinisti

Replying to WHITEOUT 2012 14.4.2012 @ Helsinki:


Viime vuonna slogan oli Sensaatiolla be part of the night, dress in white ja whiteoutella Be part of the experience – Dress in white. Tämän vuoden sensaatiolla the world's leading dance event ja whiteoutella Scandinavia's Leading Dance Event.
Olenko ainoo kellä tosta tulee snadi kopioinnin maku suuhun?



Mä kommentoin samasta asiasta jo sillon huhtikuussa kun Whiteout järjestettiin ja sain vaan hirveen syytösryöpyn niskaani... En siis ole ainoa joka on sitä mieltä, että Whiteout ihan selkeesti ratsastaa Sensationin maineella. Kiitos ja aamen!
tommib

Posts: 3,204

#59 • • tommib

Replying to WHITEOUT 2012 14.4.2012 @ Helsinki:


---

Viime vuonna slogan oli Sensaatiolla be part of the night, dress in white ja whiteoutella Be part of the experience – Dress in white. Tämän vuoden sensaatiolla the world's leading dance event ja whiteoutella Scandinavia's Leading Dance Event.
Olenko ainoo kellä tosta tulee snadi kopioinnin maku suuhun?
---


Mä kommentoin samasta asiasta jo sillon huhtikuussa kun Whiteout järjestettiin ja sain vaan hirveen syytösryöpyn niskaani... En siis ole ainoa joka on sitä mieltä, että Whiteout ihan selkeesti ratsastaa Sensationin maineella. Kiitos ja aamen!



Joo, et todellakaan ole. Tuo todella puhdasta ryöstöviljelyä, joten jätän jo periaatteesta nää kemut väliin
Lnn Sika

Posts: 2,847

#60 • • Lnn Sika
Bisnestähän nämä megabileet ovat, hyvä että porukka löytää näihin tiensä sankoin joukoin ja pitää hauskaa.