onx autoo? jos ei, ni millaisen haluaisit?

1,938 posts, 97 pages, 570,048 views

ETJ

#801 • • ETJ Failed specimen

Avernian, 30.6.2005 19:00:
Bussi/juna/lentokone vie yleensä tarpeeksi lähelle. Taksilla voi jatkaa jos ei jaksa kävellä. Jos on pakko liikkua keskipitkiä matkoja aikaan jolloin ei julkisia kulje (mikä on aika harvinaista), voi auton vuokrata. IMHO.

Jossain suuremmissa kaupungeissa julkinenliikenne on hyvinkin kannattava vaihtoehto. Linjoja kulkee tiheään tahtiin yms.

Mut sitten taas tälläsissä pikku kylissä ongelma on vähän toisenlainen. Julkinen liikenne on täällä on niin harvassa, että joutuu vähän miettimään miten kulkee. Esim. meikäläisen kotoa töihin (~15km) kestää se 1,5-2 tuntia bussilla. Kotini ohitse (1km lähimmälle pysäkille) menee kaks kertaa tunnissa bussi (per suunta joita on 2) aamuisin. Molemmilla suunnilla on pääsee perille, molemmilla suunnilla joutuu myös vaihtamaan bussia. Tunnin ensimmäinen bussi menee sellaseen aikaan, että myöhästyy loppumatkan bussista 5:llä minuutilla (joutuu odottamaan puolisen tuntia). Toinen bussi menee silleen, että joutuu odottamaan reilun kymmenen minuuttia vaihtobussia. Jos valitsee toisen suunnan matka ei kestä yhtä kauaa, mutta olet töissä joko 40min - tunnin liian aikasin tai 20 minuuttia myöhässä. Lopuksi joutuu kuitenkin vielä kävelemään 1,5km. Myös vaihtoehtosia vaihtobusseja menee, mutta ne vain pidentävät töihin meno matkaa ja aikaa. Fillarillakin pääsee, mutta se ei talvella ole kivaa, eikä hurjassa vesisateessa. Oma auto on paras vaihtoehto.
Epailija

#803 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Freja, 1.7.2005 10:04:
Olin eilen Kraisler 300m kyydissä... *kuolaa* ..joo..tahtoo sellasen!

No kyydissä voi olla mukava olla, mutta minkälainen se on ajettuna? *vink*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Freja

#804 • • Freja Sihteeri

Epailija, 5.7.2005 00:12:

Emmätie, eihän mulla ole edes ajokorttia *lmao* mut se vaa oli yli hieno *nauru*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Epailija

#805 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Freja, 5.7.2005 00:13:
Emmätie, eihän mulla ole edes ajokorttia *lmao* mut se vaa oli yli hieno *nauru*

Näyttelyesineeksi vain vähän hintava, kun ei ole edes "oikeaa" taidetta. *hih*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Freja

#806 • • Freja Sihteeri

Epailija, 5.7.2005 00:17:
Näyttelyesineeksi vain vähän hintava, kun ei ole edes "oikeaa" taidetta. *hih*

No en pahemmin autoista kyllä mitään tiedä. Siksi keskityn ulkonäköön *hymy*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

innae

#807 • • innae PaskaJätkä
Tahtoisin oman batmobileni kuntoon.
Jos löytyy halukkaita auttamaan moottorin kiinnityksessä, ottakaa yhteyttä minuun.
Pääsisi taas pörisytteleen pienellä punaisella

--
PaskaJätkä

chibit

#808 • • chibit
-88 Avo mussella ajelen näin kesäisin
akir0

#809 • • akir0 idleRPG champion 2009

Epailija, 5.7.2005 00:12:
---
Freja, 1.7.2005 10:04:
Olin eilen Kraisler 300m kyydissä... *kuolaa* ..joo..tahtoo sellasen!

---

On tullu tyypättyä joskus 300m kun semmonen snadisti himotti. 3.5litran koneella kyl oiva peli, etenkin maantiellä. Kaupungissahan tuo on melkoinen rohmelo, vaikkakin yllättävän näppärä käyttää.
Pienempi kone taas on turhan alimitoitettu tuohon ja sillähän kyseistä autoa ei kannata edes kuvitella.

Mukavaahan tuossa on mm. se, että about kaikki kuviteltavissa olevat varusteet on vakiona messissä.

Kulutus ois vaan allekirjoittaneen käytössä aivan liian suuri, joten ei oo ihan mun juttu. Ja muutenki pikkuautot on nyt POP.
akir0

#810 • • akir0 idleRPG champion 2009
Tänään sit kävi ekan kerran silleen, että kun päryttelin Kouvolasta Lahteen niin päähän kolahti pari vesipisaraa. Aika huolettomasti oon ajellu synkissäkin pilvissä pari vuotta ja vasta nyt kävi näin.

Onneks vaan pari pisaraa ja sitten olikin taas katto pään päällä :)
Late

#811 • • Edited Late team Lasse
Hopea 1.2 micra vm2003. Ollut mun omistuksessa ehkä 2 tuntia nyt. ^^

Johan autoa kerettiin lähemmäs vuos metsästää. *nauru*
Skenemursu

#813 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
Peugeot 205, 1.1l, vm-89, kilvet viety, katsastamaton, "Valkoinen Paholainen".

ai niin ja tuulilasissa 2 kpl siirtokehotuksia :)

jos joku haluaa hakea pois jätän hanskalokeroon bensarahat :)

Auto sijaitsee osoitteessa Lönnrotinkatu 45 ja ei ole ollut hetkeen aikaan lukittu. Itäläiset huom! Täysin ajokunnossa käy hyvin vaikka yhden yön keikka-autoksi!
#815 • • jamjam Guest
haluun timpan minin.
Termos

#816 • • Termos P.Ä.H.K.I.N.Ä
tuulen nopealla föörd riesalla keikkapaikalle ajelen.. perillepääsyn todennäkösyys lähes 75%. Riittää minulle vallan mainiosti..

Unelma autona minulle 80-luvun alun Suzuki Alto, 0,8L moottorilla.. ja kenkälusikka, muuten ei meikäläinen taida siihen autoon mahtua

--
[image]

Skenemursu

#817 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

Termos, 13.7.2005 01:24:
tuulen nopealla föörd riesalla keikkapaikalle ajelen.. perillepääsyn todennäkösyys lähes 75%. Riittää minulle vallan mainiosti..

Unelma autona minulle 80-luvun alun Suzuki Alto, 0,8L moottorilla.. ja kenkälusikka, muuten ei meikäläinen taida siihen autoon mahtua

tehäänkö vaihtarit :)
Plaque

#818 • • Plaque

Skenemursu, 12.7.2005 19:48:
Peugeot 205, 1.1l, vm-89, kilvet viety, katsastamaton, "Valkoinen Paholainen".

ai niin ja tuulilasissa 2 kpl siirtokehotuksia :)

jos joku haluaa hakea pois jätän hanskalokeroon bensarahat :)

Auto sijaitsee osoitteessa Lönnrotinkatu 45 ja ei ole ollut hetkeen aikaan lukittu. Itäläiset huom! Täysin ajokunnossa käy hyvin vaikka yhden yön keikka-autoksi!

Hyvin sä vedät. ;)
#819 • • Annakins Guest

Juki54, 7.6.2005 15:37:
---
Lana83, 2.6.2005 13:26:
Mä haluaisin varmaan kans Audin. Tai sen pitää olla ainakin TOSI hieno, niin että päät kääntyy auton mukana..... *plur* *aplodit*

---

Argh, tuo olis kyllä kamalinta mitä kuvitella saattaa.
Varsinkin nää "hienoiksi" tuunatut amiskaarat kaikkine madalluksineen, spoilereineen ja tummennettuine laseineen saa kyllä joidenkin päät kääntymään, mutta varmasti lähinnä niiden naurettavan ulkonäön takia.

Kylla ma ainakin henk. koht. naen aika suuren eron Audin tms. ja jonkun tuunatun amiskaaran valilla. Amiskaarat lahinna naurattaa enka (itse ainakaan) sellaisella ajavaa henkiloa osaa ottaa tosissani..
mirah

#820 • • mirah Starchild
Oma auto on Honda Civic

ja niitä toiveautoja ois:

Honda Civic TypeR
Peugeot 206 RC
Ford Fiesta ST
Bwm M3 Coupé