1,938 posts, 97 pages, 571,411 views
Mar6, 15.8.2008 21:17:
*snip*
Epailija, 22.8.2008 19:36:
---
Mar6, 15.8.2008 21:17:
*snip*
---
Onko tuossa sinun Saabisi viritysasteessa enää mitään järkeä? Herää nimittäin pieni epäilys, ettei auton rakenne anna enää ottaa kaikkea noista tehoista irti, jolloin voimaa on pellin alla turhanpanttina bensaa kuluttamassa. Ääriesimerkkinä tällaisesta turhasta virityksestä käy Scandinavian Sports Car 2008-testissä mukana ollut Vauxhall VXR8 Wortec, joka on käytänössä Opel Astra sedan, johon on tungettu Corvetesta lainattu kuuden litran V8, joka vuorostaan on sitten varustettu mekaanisella ahtimella. Tehoja löytyy 474 kW ja vääntöä 805 Nm (vrt. Porsche 911 GT2, jossa kaksoisahdettu 3,6 litran bokserikutonen: 390/680), mutta alusta ei anna mahdollisuuksia niiden täysimittaiseen hyödyntämiseen ja esimerkiksi 0-100 km/h sujuu reilun sekunnin hitaammin kuin em. Porschella tai Ferrari 430 Scuderialla, joista kumpikin jää moottorin voimien suhteen reilusti jälkeen. Knutstorpin moottoriradalla taas kierrosaika jäi kakkoseksi mm. BMW 135i Coupélle, joka oli keskikastin hännillä. Osansa on toki Vauxhallin älyttömällä massalla - auto painaa enemmän kuin Chrysler Grand Voyager!
Eli lyhyesti: Näkyvätkö muskelit muualla kuin bensa- ja rengaskuluissa?
ramsau, 15.8.2008 20:29:
Itselläni oli aikoinaan Volvo 850 T-5R joka oli omaan makuun yllättävänkin ripeä. Lastuttamisen ja hienosäädön jälkeen antoi 285hv:n tehot. Olihan se ripeä, 7,2s 0-100 ja 15,8s 0-200. Eihän se mikään Maserati ollut, mutta perheautoksi tarpeeksi ripeä :)
Sitten alkoikin vähän hajoileen joka puolelta joten hankkiuduin eroon siitä.
Audi RS6 on aina ollut haaveena.. *huoh*
debi, 22.8.2008 20:54:
"Hieman" epäilen tuota 0-200 aikaa... tarkoittanet ilmeisesti 100-200 aikaa?!?
ps. itsellä volvo s40 t4 hieman piristettynä... tuohon mar6 lukemiin silti pitkä matka
ramsau, 22.8.2008 20:57:
En ihmettele ollenkaan, puhelimessa oli se video ja sekuntarilla tarkistin. Tarkistamisen jälkeen täytyy muuten muuttaa muistikuvia. Nimittäin 0-200 oli aikalailla 17 sekunnin luokkaa tuon viidentoista sijasta. Joten tahattomasti tuli valehdeltua.. Anteeksi siitä.
Epailija, 22.8.2008 21:07:
? Mitenkäs mittarivirheen ottaminen huomioon?
---
ramsau, 22.8.2008 20:57:
En ihmettele ollenkaan, puhelimessa oli se video ja sekuntarilla tarkistin. Tarkistamisen jälkeen täytyy muuten muuttaa muistikuvia. Nimittäin 0-200 oli aikalailla 17 sekunnin luokkaa tuon viidentoista sijasta. Joten tahattomasti tuli valehdeltua.. Anteeksi siitä.
---
ramsau, 22.8.2008 21:16:
? Mitenkäs mittarivirheen ottaminen huomioon?
---
Epailija, 22.8.2008 21:07:
---
ramsau, 22.8.2008 20:57:
En ihmettele ollenkaan, puhelimessa oli se video ja sekuntarilla tarkistin. Tarkistamisen jälkeen täytyy muuten muuttaa muistikuvia. Nimittäin 0-200 oli aikalailla 17 sekunnin luokkaa tuon viidentoista sijasta. Joten tahattomasti tuli valehdeltua.. Anteeksi siitä.
---
---
Suurista nopeuksesti en tiedä yhtään, tuo on mittarin näyttämä. Tiedä sitten, lujaa se ainakin meni.
Tuo youtube-pätkän volvo on turbotettu aika rankasti, oma ei ollut. Saa ainakin epäilemään omaa mittaria.
debi, 22.8.2008 20:54:
---
ramsau, 15.8.2008 20:29:
Itselläni oli aikoinaan Volvo 850 T-5R joka oli omaan makuun yllättävänkin ripeä. Lastuttamisen ja hienosäädön jälkeen antoi 285hv:n tehot. Olihan se ripeä, 7,2s 0-100 ja 15,8s 0-200. Eihän se mikään Maserati ollut, mutta perheautoksi tarpeeksi ripeä :)
Sitten alkoikin vähän hajoileen joka puolelta joten hankkiuduin eroon siitä.
Audi RS6 on aina ollut haaveena.. *huoh*
---
"Hieman" epäilen tuota 0-200 aikaa... tarkoittanet ilmeisesti 100-200 aikaa?!?
ps. itsellä volvo s40 t4 hieman piristettynä... tuohon mar6 lukemiin silti pitkä matka
Epailija, 22.8.2008 19:36:
---
Mar6, 15.8.2008 21:17:
*snip*
---
Onko tuossa sinun Saabisi viritysasteessa enää mitään järkeä? Herää nimittäin pieni epäilys, ettei auton rakenne anna enää ottaa kaikkea noista tehoista irti, jolloin voimaa on pellin alla turhanpanttina bensaa kuluttamassa. Ääriesimerkkinä tällaisesta turhasta virityksestä käy Scandinavian Sports Car 2008-testissä mukana ollut Vauxhall VXR8 Wortec, joka on käytänössä Opel Astra sedan, johon on tungettu Corvetesta lainattu kuuden litran V8, joka vuorostaan on sitten varustettu mekaanisella ahtimella. Tehoja löytyy 474 kW ja vääntöä 805 Nm (vrt. Porsche 911 GT2, jossa kaksoisahdettu 3,6 litran bokserikutonen: 390/680), mutta alusta ei anna mahdollisuuksia niiden täysimittaiseen hyödyntämiseen ja esimerkiksi 0-100 km/h sujuu reilun sekunnin hitaammin kuin em. Porschella tai Ferrari 430 Scuderialla, joista kumpikin jää moottorin voimien suhteen reilusti jälkeen. Knutstorpin moottoriradalla taas kierrosaika jäi kakkoseksi mm. BMW 135i Coupélle, joka oli keskikastin hännillä. Osansa on toki Vauxhallin älyttömällä massalla - auto painaa enemmän kuin Chrysler Grand Voyager!
Eli lyhyesti: Näkyvätkö muskelit muualla kuin bensa- ja rengaskuluissa?
Samu*, 3.9.2008 10:43:
Eiköhän se ole se puhdas hauskanpito sekä harrastaminen, me ikinä aikuistuta - lelut vaan kallistuu :D Vai miten se sananparsi menikään?
Onhan tuolla ihan nettiautossa parasta aikaakin hiljaisessa myynnissä eräs jotensakin tehokas (550kW) neloskopan Supra, jolla voi kiusata bombereitakin ihan hyvin tuloksin, ts. toiseksi ei jää..
Ei tollaisissa mitään järkeä ole, ja radalla jää varmasti toiseksi 300hv heikkotehoisimmille Porscheille ym. mutta harvemmin noilla radalla kisataan hampaat irvessä. Tuolla UG piireissä, omilla platoilla, leikki-illoissa sitten..
Epailija, 22.8.2008 19:36:
---
Mar6, 15.8.2008 21:17:
*snip*
---
Onko tuossa sinun Saabisi viritysasteessa enää mitään järkeä? Herää nimittäin pieni epäilys, ettei auton rakenne anna enää ottaa kaikkea noista tehoista irti, jolloin voimaa on pellin alla turhanpanttina bensaa kuluttamassa. Ääriesimerkkinä tällaisesta turhasta virityksestä käy Scandinavian Sports Car 2008-testissä mukana ollut Vauxhall VXR8 Wortec, joka on käytänössä Opel Astra sedan, johon on tungettu Corvetesta lainattu kuuden litran V8, joka vuorostaan on sitten varustettu mekaanisella ahtimella. Tehoja löytyy 474 kW ja vääntöä 805 Nm (vrt. Porsche 911 GT2, jossa kaksoisahdettu 3,6 litran bokserikutonen: 390/680), mutta alusta ei anna mahdollisuuksia niiden täysimittaiseen hyödyntämiseen ja esimerkiksi 0-100 km/h sujuu reilun sekunnin hitaammin kuin em. Porschella tai Ferrari 430 Scuderialla, joista kumpikin jää moottorin voimien suhteen reilusti jälkeen. Knutstorpin moottoriradalla taas kierrosaika jäi kakkoseksi mm. BMW 135i Coupélle, joka oli keskikastin hännillä. Osansa on toki Vauxhallin älyttömällä massalla - auto painaa enemmän kuin Chrysler Grand Voyager!
Eli lyhyesti: Näkyvätkö muskelit muualla kuin bensa- ja rengaskuluissa?
Samu*, 3.9.2008 10:43:
---
Eiköhän se ole se puhdas hauskanpito sekä harrastaminen, me ikinä aikuistuta - lelut vaan kallistuu :D Vai miten se sananparsi menikään?
Onhan tuolla ihan nettiautossa parasta aikaakin hiljaisessa myynnissä eräs jotensakin tehokas (550kW) neloskopan Supra, jolla voi kiusata bombereitakin ihan hyvin tuloksin, ts. toiseksi ei jää..
Ei tollaisissa mitään järkeä ole, ja radalla jää varmasti toiseksi 300hv heikkotehoisimmille Porscheille ym. mutta harvemmin noilla radalla kisataan hampaat irvessä. Tuolla UG piireissä, omilla platoilla, leikki-illoissa sitten..
Epailija, 3.9.2008 13:43:
---
Juu, tiedän kyllä ettei noissa tehoissa ole mitään varsinaista järkeä, mutta enemmän hain tuossa sitä, että onko niissä järkeä edes siinä hupimielessä eli että saako niitä lisätehoja enää siirrettyä tiehen. Esimerkiksi se maintisemani Vauxhall-viritys ei todennäköisesti ole yhtään sen hauskempi kuin samalla koneella, mutta ilman turboa varustettu "perusversio", koska turbon tuomat lisätehot lähinnä saavat auton antautumaan.
ezzy, 3.9.2008 13:56:
---
Mikäköhän tuo sun bomber on joka jää supralle :)
ezzy, 3.9.2008 13:56:
Ei tuo VXR8 ole mikään "viritelmä" varsinaisesti. Ihan tuotannossahan noita on ja Holden tuon valmistaa GM:n normiplatformille, jota käyttää monta muutakin automallia. Edellinen vastaavahan oli Holden/Vauxhall Monaro, joka on myös Pontiac GTO jne jne