onx autoo? jos ei, ni millaisen haluaisit?

1,938 posts, 97 pages, 544,049 views

Miltzu

Posts: 188

#1681 • • Miltzu

Illustrator, 15.9.2008 17:51:

Very nice! Uudet BMW:t on kyllä näyttäviä. Jenkkilässä on kiva rakentaa kun ei tarvitse katsastuksista turhaan stressatta.



No miten sen nyt ottaa. Täällä on vuosittaiset katsastukset siinä missä Suomessakin (ainakin tässä osavaltiossa) ja tulen olemaan ongelmissa ensi keväänä sekä laittoman tummien sivulasien että keulalta puuttuvien heijastimien kanssa. Mutta katotaan kuinka ämmän käy, se on sitten ensi kevään murhe :) Ja kyllä mulla on tavoitteena tuo Suomeen tuoda kun täältä joskus kotiudun, todnäk ensi vuoden lopulla.

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

ezzy

Posts: 8,060

#1682 • • Edited ezzy Droid-pappa

Miltzu, 15.9.2008 18:11:
---
Illustrator, 15.9.2008 17:51:

Very nice! Uudet BMW:t on kyllä näyttäviä. Jenkkilässä on kiva rakentaa kun ei tarvitse katsastuksista turhaan stressatta.

---


No miten sen nyt ottaa. Täällä on vuosittaiset katsastukset siinä missä Suomessakin (ainakin tässä osavaltiossa) ja tulen olemaan ongelmissa ensi keväänä sekä laittoman tummien sivulasien että keulalta puuttuvien heijastimien kanssa. Mutta katotaan kuinka ämmän käy, se on sitten ensi kevään murhe :) Ja kyllä mulla on tavoitteena tuo Suomeen tuoda kun täältä joskus kotiudun, todnäk ensi vuoden lopulla.



Ja sit oot kusessa täkäläisen katsastusmiehen kanssa. Elämä on.

madallus kuulostaa todella fiksulta, kun jää nyt jo joka paikassa kii, kuulostaa Bemaristilta itseasiassa :)
Miltzu

Posts: 188

#1683 • • Miltzu

Samu*, 15.9.2008 18:07:
Siis hetkinen, kohtalaisen maukas E92 *hikoil*

Kannattanee tuossa "modaamisessa" pitää se mielessä, että kun tuot ko. laitteen tänne ihanaan veroparatiisiin, inssisetä syynii sen kohtalaisella tarkkuudella...



Kiitos :) Oon kyllä itsekin tosi tyytyväinen. Yritän pitää sen aika "siistinä" ja tyylikkäänä enkä yritä mitään hirmuista teinituuning-ralliautowannabeeta tehdä siitä.

Jep, se on ihan varma. Tiedän yhden tyypin joka toi oman 335:nsä Suomeen pari viikkoa sitten täältä ja joutui ongelmiin valojen kanssa, kun tuossa on etukulmissa oranssit valot jotka palaa kun ajovalot on päällä ja Suomessa ne ei saisi palaa kuin silloin kun on kääntymässä, ts. toimia vilkkuina. En sitten tiedä kuinka iso remontti se on muuttaa valojen logiikkaa. Toinen asia on takasumuvalon aktivointi mutta se on suht helppo homma, muutaman kympin kytkin. Kolmas mistä hänelle tuli merkintä oli sivuvilkut mutta hänellä taisi olla jälkiasennetut valkoiset vilkut, mulla ne on kyllä edelleen oranssit vaikka harmaan lasin takana ovatkin.

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

Miltzu

Posts: 188

#1684 • • Miltzu

ezzy, 15.9.2008 18:14:
Ja sit oot kusessa täkäläisen katsastusmiehen kanssa. Elämä on.

madallus kuulostaa todella fiksulta, kun jää nyt jo joka paikassa kii, kuulostaa Bemaristilta itseasiassa :)



Heh, niinpä :) Mutta katos kun mulla on toi aero lip tuossa keulalla, niin sen tosiasiallinen käyttötarkoitushan on siis toimia lumiaurana... Sen takia mä en sitä madallusta olekaan vielä tehnyt kun en tiedä onko siinä mitään järkeä. Jäykemmät jouset olis vaan kivat ihan ilman madallustakin.

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

Jutu

Posts: 3,054

#1685 • • Jutu Blondi
Onko kellään kokemuksia Seatista (Leon -mallista)? Itellä on just sen verran, että mitä tuli autokoulussa ajeltua ja sen perusteella oli kyllä hyvä ajokki. Mutta nyt olis kiva kuulla sellasia pidempi aikasia kokemuksia kyseisestä merkistä/mallista.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Mar6

Posts: 2,178

#1686 • • Mar6 Team Apinaorkesteri

Miltzu, 15.9.2008 18:19:
---
ezzy, 15.9.2008 18:14:
Ja sit oot kusessa täkäläisen katsastusmiehen kanssa. Elämä on.

madallus kuulostaa todella fiksulta, kun jää nyt jo joka paikassa kii, kuulostaa Bemaristilta itseasiassa :)

---


Heh, niinpä :) Mutta katos kun mulla on toi aero lip tuossa keulalla, niin sen tosiasiallinen käyttötarkoitushan on siis toimia lumiaurana... Sen takia mä en sitä madallusta olekaan vielä tehnyt kun en tiedä onko siinä mitään järkeä. Jäykemmät jouset olis vaan kivat ihan ilman madallustakin.



Katsos tyttöä, oikein *hihu* Tullut eteenpäin siitä angel eyes päivityksestä mitä ehdottelin sillon *lmao*
On tuo hieno laite kyllä, lippakin sopii hyvin eteen!

--
-Where there is house there is a home-

Syce

Posts: 1,649

#1688 • • Syce

Jutu, 16.9.2008 13:57:
Onko kellään kokemuksia Seatista (Leon -mallista)? Itellä on just sen verran, että mitä tuli autokoulussa ajeltua ja sen perusteella oli kyllä hyvä ajokki. Mutta nyt olis kiva kuulla sellasia pidempi aikasia kokemuksia kyseisestä merkistä/mallista.



Ihan ok. Kyseessä tietysti audin veljesmerkki et sähköongelmia autossa on siellä sun täällä. Yleensä nämä ongelmat ovat helposti korjattavissa..
Sand3

Posts: 1,157

#1689 • • Sand3 satuolento

Jutu, 16.9.2008 13:57:
Onko kellään kokemuksia Seatista (Leon -mallista)? Itellä on just sen verran, että mitä tuli autokoulussa ajeltua ja sen perusteella oli kyllä hyvä ajokki. Mutta nyt olis kiva kuulla sellasia pidempi aikasia kokemuksia kyseisestä merkistä/mallista.



Mä oon ainakin tykkännyt ihan hirveästi. Edellinen seat leon lähti käyntiin -30 asteen pakkasessa 20 minuutin tolpassa olon jälkeen. Eikä edes kiukutellut, saati edes sammunut. Toimi moitteettomasti ainakin siihen asti mitä se vanhemmilla oli. Isäkin pitkän matkan työajoja tehdessä kehui autoa.

Nykyinen on ihan uusi ja tykkään vielä enemmän. Vähän vain hämäsi aluksi se keula ja sen pituus kun sitä ei tahdo nähdä, mutta pian senkin alkoi hyvin hahmottaa. Takapenkillä on kivasti tilaa, mut takakontti ei kyl ole sit mikään tilaihme. Pitkän matkan ajossakin auto on varsin hyvä ajaa, kaupungissa melko näppärä. Eli leon saa multa ainakin täydet pisteet kotiin *hihu*
Katsotaan nyt kun sen toinen talvi alkaa et tuleeko jotain sitten esille.

Mutta sitten olen nähnyt näitä kauhu skenaarioita Ibizasta; sammuu, hajoilee, temppuilee. Kai se kyseinen auto oli joku maanantai versio.

--
Neiti ruuvimeisseli. Kiero kuin korkkiruuvi.

Miltzu

Posts: 188

#1690 • • Miltzu

Mar6, 16.9.2008 14:16:

Katsos tyttöä, oikein *hihu* Tullut eteenpäin siitä angel eyes päivityksestä mitä ehdottelin sillon *lmao*
On tuo hieno laite kyllä, lippakin sopii hyvin eteen!



Kiitti :) Onhan tossa tosissaan angel eyes päivityskin, taisin unohtaa listata. GP Thunders 8500k, oli yksi ekoista modeista. En oo tosin ihan varma tykkäänkö väristä, ne on vähän liian valkoiset, ne ei meinaa erottua päivänvalossa. Yöllä sitten ihan helvetin makeet...

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

Avatar
#1691 • • gnomex Guest
Peugeot 307 Wagon 1.6 XR, vm 2003 *sydän*
Jutu

Posts: 3,054

#1692 • • Jutu Blondi

Sand3, 16.9.2008 15:29:
Mä oon ainakin tykkännyt ihan hirveästi. Edellinen seat leon lähti käyntiin -30 asteen pakkasessa 20 minuutin tolpassa olon jälkeen. Eikä edes kiukutellut, saati edes sammunut. Toimi moitteettomasti ainakin siihen asti mitä se vanhemmilla oli. Isäkin pitkän matkan työajoja tehdessä kehui autoa.

Nykyinen on ihan uusi ja tykkään vielä enemmän. Vähän vain hämäsi aluksi se keula ja sen pituus kun sitä ei tahdo nähdä, mutta pian senkin alkoi hyvin hahmottaa. Takapenkillä on kivasti tilaa, mut takakontti ei kyl ole sit mikään tilaihme. Pitkän matkan ajossakin auto on varsin hyvä ajaa, kaupungissa melko näppärä. Eli leon saa multa ainakin täydet pisteet kotiin *hihu*
Katsotaan nyt kun sen toinen talvi alkaa et tuleeko jotain sitten esille.

Mutta sitten olen nähnyt näitä kauhu skenaarioita Ibizasta; sammuu, hajoilee, temppuilee. Kai se kyseinen auto oli joku maanantai versio.


Okkei. Takakontin ei välttämättä niin tilava tarvitsekaan olla, joten se ei oo mikään ongelma. Ja jos nää talvet on samanlaisia mitä viime talvena, niin ei taida olla tosta pakkasestakaan huolia *nauru*.

Elikkäs täytyykin sitten käydä katsastelemassa tuota autoa vähän tarkemmin :)




Syce, 16.9.2008 15:15:
Ihan ok. Kyseessä tietysti audin veljesmerkki et sähköongelmia autossa on siellä sun täällä. Yleensä nämä ongelmat ovat helposti korjattavissa..


No joka merkillä on ne omat ongelmansa. Tietysti jos noita sähköongelmia on jatkuvasti niin sitten se ei oo kyllä kiva juttu. Mutta kiva tietää vähän, että millasia ongelmia noissa yleensä on :)

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Arctos

Posts: 634

#1693 • • Edited Arctos Vitun Insinööri!!

Syce, 16.9.2008 15:15:
---
Jutu, 16.9.2008 13:57:
Onko kellään kokemuksia Seatista (Leon -mallista)? Itellä on just sen verran, että mitä tuli autokoulussa ajeltua ja sen perusteella oli kyllä hyvä ajokki. Mutta nyt olis kiva kuulla sellasia pidempi aikasia kokemuksia kyseisestä merkistä/mallista.

---


Ihan ok. Kyseessä tietysti audin veljesmerkki et sähköongelmia autossa on siellä sun täällä. Yleensä nämä ongelmat ovat helposti korjattavissa..



Mulla kokemusta kahdesta (vanhemmasta) Audista ja muutamasta Volkkarista. Ei nuo mitään ongelmakasoja ole tähän mennessä olleet.
Nyt mulla on ajossa A6 Avant 2,5 TDI '97. Diesel on tietty vähän eri asia sähköjen suhteen..
Rouvalla on vanha ('92) Audi 80 kahden litran bensa-koneella ja kivasti kukkuu sekin.

Ibizoissa, niinkuin myös esm. VW Poloissa oli jossain vaiheessa ongelmia 1,4-litraisten bensakoneiden kanssa. VAG:n (Audi, VW, Skoda, Seat) 1,6-litraiset taas on olleet niitä perusluotettavia työjuhtia. Äidin A3:ssakin on sellainen.


EDIT: Typoja

--
Kukaan ei ole täydellinen. Minultakin puuttuu monta vikaa..

Mixtape

ezzy

Posts: 8,060

#1694 • • ezzy Droid-pappa

Sand3, 16.9.2008 15:29:
---
Jutu, 16.9.2008 13:57:
Onko kellään kokemuksia Seatista (Leon -mallista)? Itellä on just sen verran, että mitä tuli autokoulussa ajeltua ja sen perusteella oli kyllä hyvä ajokki. Mutta nyt olis kiva kuulla sellasia pidempi aikasia kokemuksia kyseisestä merkistä/mallista.

---


Mä oon ainakin tykkännyt ihan hirveästi. Edellinen seat leon lähti käyntiin -30 asteen pakkasessa 20 minuutin tolpassa olon jälkeen.



Ai toi on hyvä ominaisuus nykyautoissa :D
Heli

Posts: 1,489

#1695 • • Heli vai kuka se oli
Mazda 323 -93 *sydän*
hyvä tekniikka ja pieniruokainen. mukavat penkit ja sopivan pieni kosla.
sähköikkunat ois plussaa mut toisaalta on aika nostalgista veivata.

--
ei se väärin ole.

Sand3

Posts: 1,157

#1696 • • Sand3 satuolento

ezzy, 16.9.2008 17:23:
Ai toi on hyvä ominaisuus nykyautoissa :D



No musta se oli ainakin, siinä vaiheessa kun nukkui pommiin ja myöhästyi junasta. Pieniä asioita alkaa arvostaa.

--
Neiti ruuvimeisseli. Kiero kuin korkkiruuvi.

Lyylikki

Posts: 2,975

#1697 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Sand3, 17.9.2008 08:21:
---
ezzy, 16.9.2008 17:23:
Ai toi on hyvä ominaisuus nykyautoissa :D

---

No musta se oli ainakin, siinä vaiheessa kun nukkui pommiin ja myöhästyi junasta. Pieniä asioita alkaa arvostaa.



Noo. Ezzy varmaan ajaa takaa sitä, että kyllä auton pitäisi lähteä käyntiin -30 asteen pakkasesta ilman, että se olisi tolpassa.
akir0

Posts: 2,554

#1698 • • akir0 idleRPG champion 2009

Jutu, 16.9.2008 13:57:
Onko kellään kokemuksia Seatista (Leon -mallista)? Itellä on just sen verran, että mitä tuli autokoulussa ajeltua ja sen perusteella oli kyllä hyvä ajokki. Mutta nyt olis kiva kuulla sellasia pidempi aikasia kokemuksia kyseisestä merkistä/mallista.



Ei kauhean pitkäaikaisia kokemuksia ole, mutta sisämeluhan tossa on mun mielestäni se pahin ongelma. Muuten laadukas peli ja melko kivan näköinenkin.

Et muutenkaan maininnut, että puhutko tästä uudesta vai vanhasta korimallista..
ezzy

Posts: 8,060

#1699 • • ezzy Droid-pappa

Lyylikki, 17.9.2008 08:44:
---
Sand3, 17.9.2008 08:21:
---
ezzy, 16.9.2008 17:23:
Ai toi on hyvä ominaisuus nykyautoissa :D

---

No musta se oli ainakin, siinä vaiheessa kun nukkui pommiin ja myöhästyi junasta. Pieniä asioita alkaa arvostaa.

---


Noo. Ezzy varmaan ajaa takaa sitä, että kyllä auton pitäisi lähteä käyntiin -30 asteen pakkasesta ilman, että se olisi tolpassa.



10 points for lyylikki ding ding. *pepsodent*

Mut joo, onhan auto hyvä pitää tolpassa jo +5C:stä asti, niin vähentää kulutusta ja päästöjä jne.

Mut en menis Saab, Volvo, Mersu -rintaman omistajalle rinta pystyssä kertomaan et mun auto lähtee tolpassa oltuaan käyntiin :) Ne kun lähtee varmaan 50 asteen pakkasessakin avainta näyttämällä käyntiin :P Ainakin kaikki millä itse oon ajanut.
Lyylikki

Posts: 2,975

#1700 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

ezzy, 17.9.2008 08:58:
Mut en menis Saab, Volvo, Mersu -rintaman omistajalle rinta pystyssä kertomaan et mun auto lähtee tolpassa oltuaan käyntiin :) Ne kun lähtee varmaan 50 asteen pakkasessakin avainta näyttämällä käyntiin :P Ainakin kaikki millä itse oon ajanut.



Joo. Mäkin olen saanut aina ajella perheen kakkosautoja, jotka siis olleet juurikin tätä Saab & Mersu osastoa. En sitten "uudempien" (lue 90-lukulaisten *iloinen*) käynnistymisominaisuuksista osaa sanoa, mutta käsiryypyllinen Saab 90 lähtee mistä tahansa, milloin tahansa. Eikä tossa diesel Mersussakaan ole mitään vikaa ole ollut pakkasella käynnistää. Saa mukavat "aamujumpat" kun se vähän hypähtelee pyllyn alla *pepsodent*

Yksi mitä edelleen ihmettelen oli siskon Nissan Bluebird myöskin jostain 80-luvun jälkipuoliskolta. Se kanssa herahti käyntii ilman nikotteluja, vaikka mittarissa oli 30 raatia pakkasta.