onx autoo? jos ei, ni millaisen haluaisit?

1,938 posts, 97 pages, 569,879 views

Syce

Posts: 1,649

#1641 • • Syce
Noniin... nyt ois auto tontissa ja konehuonettakin kutiteltu kivasti *hih* tietojen mukaan autossa pitäis olla nyt n.250 kavion kolkuttajaa ja 480-490 omenamiestä
Epailija

Posts: 5,636

#1642 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Mar6, 15.8.2008 21:17:
*snip*



Onko tuossa sinun Saabisi viritysasteessa enää mitään järkeä? Herää nimittäin pieni epäilys, ettei auton rakenne anna enää ottaa kaikkea noista tehoista irti, jolloin voimaa on pellin alla turhanpanttina bensaa kuluttamassa. Ääriesimerkkinä tällaisesta turhasta virityksestä käy Scandinavian Sports Car 2008-testissä mukana ollut Vauxhall VXR8 Wortec, joka on käytänössä Opel Astra sedan, johon on tungettu Corvetesta lainattu kuuden litran V8, joka vuorostaan on sitten varustettu mekaanisella ahtimella. Tehoja löytyy 474 kW ja vääntöä 805 Nm (vrt. Porsche 911 GT2, jossa kaksoisahdettu 3,6 litran bokserikutonen: 390/680), mutta alusta ei anna mahdollisuuksia niiden täysimittaiseen hyödyntämiseen ja esimerkiksi 0-100 km/h sujuu reilun sekunnin hitaammin kuin em. Porschella tai Ferrari 430 Scuderialla, joista kumpikin jää moottorin voimien suhteen reilusti jälkeen. Knutstorpin moottoriradalla taas kierrosaika jäi kakkoseksi mm. BMW 135i Coupélle, joka oli keskikastin hännillä. Osansa on toki Vauxhallin älyttömällä massalla - auto painaa enemmän kuin Chrysler Grand Voyager!

Eli lyhyesti: Näkyvätkö muskelit muualla kuin bensa- ja rengaskuluissa?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Mar6

Posts: 2,178

#1643 • • Edited Mar6 Team Apinaorkesteri

Epailija, 22.8.2008 19:36:
---
Mar6, 15.8.2008 21:17:
*snip*
---


Onko tuossa sinun Saabisi viritysasteessa enää mitään järkeä? Herää nimittäin pieni epäilys, ettei auton rakenne anna enää ottaa kaikkea noista tehoista irti, jolloin voimaa on pellin alla turhanpanttina bensaa kuluttamassa. Ääriesimerkkinä tällaisesta turhasta virityksestä käy Scandinavian Sports Car 2008-testissä mukana ollut Vauxhall VXR8 Wortec, joka on käytänössä Opel Astra sedan, johon on tungettu Corvetesta lainattu kuuden litran V8, joka vuorostaan on sitten varustettu mekaanisella ahtimella. Tehoja löytyy 474 kW ja vääntöä 805 Nm (vrt. Porsche 911 GT2, jossa kaksoisahdettu 3,6 litran bokserikutonen: 390/680), mutta alusta ei anna mahdollisuuksia niiden täysimittaiseen hyödyntämiseen ja esimerkiksi 0-100 km/h sujuu reilun sekunnin hitaammin kuin em. Porschella tai Ferrari 430 Scuderialla, joista kumpikin jää moottorin voimien suhteen reilusti jälkeen. Knutstorpin moottoriradalla taas kierrosaika jäi kakkoseksi mm. BMW 135i Coupélle, joka oli keskikastin hännillä. Osansa on toki Vauxhallin älyttömällä massalla - auto painaa enemmän kuin Chrysler Grand Voyager!

Eli lyhyesti: Näkyvätkö muskelit muualla kuin bensa- ja rengaskuluissa?



Tottakai kun tehoreservit ovat tuollaisia niin alustakaan ei ole vakio eli sieltä löytyy myös esmes Konin Keltaiset.. Aeron jarrut ovat myös suhteellisen tehokkaat. Ei pidä unohtaa että auto on jo tehtaalta lähtiessään ollut verrattain tehokas... Nordicin sekä saabin hovivirittäjän Hirschin paketteja on myös sellaisia että valmistajan takuukaan ei raukea. Niissä on myös huomiotu viritysasteittain järkevät parannukset muualle autoon kuten alustaan..
Kukaan ei voi perustella 300-400 heppasella autolla ajamista järkisyillä, hyvä puoli omassa kulkineessani on toki se että sillä voi ajaa täysin normaalistikin ja ajan sillä arkiajoni, bensankulutusta en ole mitannut mutta se on vielä kohtuullinen jos malttaa.
Antamasi esimerkki on oikeasti aika ääriesimerkki sillä Saabin Aero ja Viggen mallit ovat jo tehtaalta lähtiessä kuitenkin tehty suht kovaan ajoon *hihu* Ja omani on vielä mopo ruotsin mittapuuhun verrattuna.. Tottakai myönnän että vetotavan.jne pitäisi olla aivan toinen jos haluttaisiin kaikki tehot tiehen, kuskinpaikalla pitäisi olla myös todellinen keppiveikko että päästäisiin maximi 0-100 arvoihin. Tärkeintä minulle on kuitenkin fiilis ja kiva kyyti ja sitä ei tuosta puutu *lmao*

--
-Where there is house there is a home-

debi

Posts: 58

#1644 • • debi Tolerance / GAB Brothers

ramsau, 15.8.2008 20:29:
Itselläni oli aikoinaan Volvo 850 T-5R joka oli omaan makuun yllättävänkin ripeä. Lastuttamisen ja hienosäädön jälkeen antoi 285hv:n tehot. Olihan se ripeä, 7,2s 0-100 ja 15,8s 0-200. Eihän se mikään Maserati ollut, mutta perheautoksi tarpeeksi ripeä :)

Sitten alkoikin vähän hajoileen joka puolelta joten hankkiuduin eroon siitä.

Audi RS6 on aina ollut haaveena.. *huoh**kuolaa*



"Hieman" epäilen tuota 0-200 aikaa... tarkoittanet ilmeisesti 100-200 aikaa?!?

ps. itsellä volvo s40 t4 hieman piristettynä... tuohon mar6 lukemiin silti pitkä matka *nauru*
ramsau

Posts: 403

#1645 • • ramsau chuck my norris

debi, 22.8.2008 20:54:

"Hieman" epäilen tuota 0-200 aikaa... tarkoittanet ilmeisesti 100-200 aikaa?!?

ps. itsellä volvo s40 t4 hieman piristettynä... tuohon mar6 lukemiin silti pitkä matka *nauru*


En ihmettele ollenkaan, puhelimessa oli se video ja sekuntarilla tarkistin. Tarkistamisen jälkeen täytyy muuten muuttaa muistikuvia. Nimittäin 0-200 oli aikalailla 17 sekunnin luokkaa tuon viidentoista sijasta. Joten tahattomasti tuli valehdeltua.. Anteeksi siitä.
Epailija

Posts: 5,636

#1646 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ramsau, 22.8.2008 20:57:
En ihmettele ollenkaan, puhelimessa oli se video ja sekuntarilla tarkistin. Tarkistamisen jälkeen täytyy muuten muuttaa muistikuvia. Nimittäin 0-200 oli aikalailla 17 sekunnin luokkaa tuon viidentoista sijasta. Joten tahattomasti tuli valehdeltua.. Anteeksi siitä.



? Mitenkäs mittarivirheen ottaminen huomioon?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

ramsau

Posts: 403

#1647 • • Edited ramsau chuck my norris

Epailija, 22.8.2008 21:07:
---
ramsau, 22.8.2008 20:57:
En ihmettele ollenkaan, puhelimessa oli se video ja sekuntarilla tarkistin. Tarkistamisen jälkeen täytyy muuten muuttaa muistikuvia. Nimittäin 0-200 oli aikalailla 17 sekunnin luokkaa tuon viidentoista sijasta. Joten tahattomasti tuli valehdeltua.. Anteeksi siitä.
---


? Mitenkäs mittarivirheen ottaminen huomioon?


Suurista nopeuksesti en tiedä yhtään, tuo on mittarin näyttämä. Tiedä sitten, lujaa se ainakin meni.

Tuo youtube-pätkän volvo on turbotettu aika rankasti, oma ei ollut. Saa ainakin epäilemään omaa mittaria.
debi

Posts: 58

#1648 • • debi Tolerance / GAB Brothers

ramsau, 22.8.2008 21:16:
---
Epailija, 22.8.2008 21:07:
---
ramsau, 22.8.2008 20:57:
En ihmettele ollenkaan, puhelimessa oli se video ja sekuntarilla tarkistin. Tarkistamisen jälkeen täytyy muuten muuttaa muistikuvia. Nimittäin 0-200 oli aikalailla 17 sekunnin luokkaa tuon viidentoista sijasta. Joten tahattomasti tuli valehdeltua.. Anteeksi siitä.
---


? Mitenkäs mittarivirheen ottaminen huomioon?

---

Suurista nopeuksesti en tiedä yhtään, tuo on mittarin näyttämä. Tiedä sitten, lujaa se ainakin meni.

Tuo youtube-pätkän volvo on turbotettu aika rankasti, oma ei ollut. Saa ainakin epäilemään omaa mittaria.



Mittariporno on kiva asia ;)
typo

Posts: 685

#1649 • • typo Testaaja
Tuore lisäys mun yhden ihmisen perheeseen:

Saab 9000 CSE 2.0 Turbo Jubilee *jiihaa*

auto_small.jpg

.pi.

--
.psychedelicious.

remotion

Posts: 5,283

#1650 • • remotion nostatus guru

debi, 22.8.2008 20:54:
---
ramsau, 15.8.2008 20:29:
Itselläni oli aikoinaan Volvo 850 T-5R joka oli omaan makuun yllättävänkin ripeä. Lastuttamisen ja hienosäädön jälkeen antoi 285hv:n tehot. Olihan se ripeä, 7,2s 0-100 ja 15,8s 0-200. Eihän se mikään Maserati ollut, mutta perheautoksi tarpeeksi ripeä :)

Sitten alkoikin vähän hajoileen joka puolelta joten hankkiuduin eroon siitä.

Audi RS6 on aina ollut haaveena.. *huoh**kuolaa*

---


"Hieman" epäilen tuota 0-200 aikaa... tarkoittanet ilmeisesti 100-200 aikaa?!?

ps. itsellä volvo s40 t4 hieman piristettynä... tuohon mar6 lukemiin silti pitkä matka *nauru*



pakko olla 100-200 lukema, ja silloinkin se 17s lähempänä.
Vakio T-5R on nimittäin aivan uskomaton mopo... eikä tuo 40 lisä kaakkia tee juurikaan ihmeitä.

vertailun vuoksi BMW M3 3.2 '97, meni 5,4s 0-100 ja 15,4 100-200. eli 0-200 20,8s. ja tuommoseen volvoon saa laittaa tonnin poikineen koneeseen ennenku tullaan hätyyttelemään edes.
Samu81

Posts: 1,224

#1653 • • Samu81 kokolihaa

Epailija, 22.8.2008 19:36:
---
Mar6, 15.8.2008 21:17:
*snip*
---


Onko tuossa sinun Saabisi viritysasteessa enää mitään järkeä? Herää nimittäin pieni epäilys, ettei auton rakenne anna enää ottaa kaikkea noista tehoista irti, jolloin voimaa on pellin alla turhanpanttina bensaa kuluttamassa. Ääriesimerkkinä tällaisesta turhasta virityksestä käy Scandinavian Sports Car 2008-testissä mukana ollut Vauxhall VXR8 Wortec, joka on käytänössä Opel Astra sedan, johon on tungettu Corvetesta lainattu kuuden litran V8, joka vuorostaan on sitten varustettu mekaanisella ahtimella. Tehoja löytyy 474 kW ja vääntöä 805 Nm (vrt. Porsche 911 GT2, jossa kaksoisahdettu 3,6 litran bokserikutonen: 390/680), mutta alusta ei anna mahdollisuuksia niiden täysimittaiseen hyödyntämiseen ja esimerkiksi 0-100 km/h sujuu reilun sekunnin hitaammin kuin em. Porschella tai Ferrari 430 Scuderialla, joista kumpikin jää moottorin voimien suhteen reilusti jälkeen. Knutstorpin moottoriradalla taas kierrosaika jäi kakkoseksi mm. BMW 135i Coupélle, joka oli keskikastin hännillä. Osansa on toki Vauxhallin älyttömällä massalla - auto painaa enemmän kuin Chrysler Grand Voyager!

Eli lyhyesti: Näkyvätkö muskelit muualla kuin bensa- ja rengaskuluissa?




Eiköhän se ole se puhdas hauskanpito sekä harrastaminen, me ikinä aikuistuta - lelut vaan kallistuu :D Vai miten se sananparsi menikään?

Onhan tuolla ihan nettiautossa parasta aikaakin hiljaisessa myynnissä eräs jotensakin tehokas (550kW) neloskopan Supra, jolla voi kiusata bombereitakin ihan hyvin tuloksin, ts. toiseksi ei jää..
Ei tollaisissa mitään järkeä ole, ja radalla jää varmasti toiseksi 300hv heikkotehoisimmille Porscheille ym. mutta harvemmin noilla radalla kisataan hampaat irvessä. Tuolla UG piireissä, omilla platoilla, leikki-illoissa sitten..

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Timce

Posts: 5,381

#1654 • • Timce
pict0622yx8.jpg

Tuossa H&R:n alusta.

1.4 TSI (160 hv) alk. 29 500e

*plur*

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Epailija

Posts: 5,636

#1655 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Samu*, 3.9.2008 10:43:
Eiköhän se ole se puhdas hauskanpito sekä harrastaminen, me ikinä aikuistuta - lelut vaan kallistuu :D Vai miten se sananparsi menikään?

Onhan tuolla ihan nettiautossa parasta aikaakin hiljaisessa myynnissä eräs jotensakin tehokas (550kW) neloskopan Supra, jolla voi kiusata bombereitakin ihan hyvin tuloksin, ts. toiseksi ei jää..
Ei tollaisissa mitään järkeä ole, ja radalla jää varmasti toiseksi 300hv heikkotehoisimmille Porscheille ym. mutta harvemmin noilla radalla kisataan hampaat irvessä. Tuolla UG piireissä, omilla platoilla, leikki-illoissa sitten..



Juu, tiedän kyllä ettei noissa tehoissa ole mitään varsinaista järkeä, mutta enemmän hain tuossa sitä, että onko niissä järkeä edes siinä hupimielessä eli että saako niitä lisätehoja enää siirrettyä tiehen. Esimerkiksi se maintisemani Vauxhall-viritys ei todennäköisesti ole yhtään sen hauskempi kuin samalla koneella, mutta ilman turboa varustettu "perusversio", koska turbon tuomat lisätehot lähinnä saavat auton antautumaan.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

ezzy

Posts: 8,060

#1656 • • Edited ezzy Droid-pappa

Epailija, 22.8.2008 19:36:
---
Mar6, 15.8.2008 21:17:
*snip*
---


Onko tuossa sinun Saabisi viritysasteessa enää mitään järkeä? Herää nimittäin pieni epäilys, ettei auton rakenne anna enää ottaa kaikkea noista tehoista irti, jolloin voimaa on pellin alla turhanpanttina bensaa kuluttamassa. Ääriesimerkkinä tällaisesta turhasta virityksestä käy Scandinavian Sports Car 2008-testissä mukana ollut Vauxhall VXR8 Wortec, joka on käytänössä Opel Astra sedan, johon on tungettu Corvetesta lainattu kuuden litran V8, joka vuorostaan on sitten varustettu mekaanisella ahtimella. Tehoja löytyy 474 kW ja vääntöä 805 Nm (vrt. Porsche 911 GT2, jossa kaksoisahdettu 3,6 litran bokserikutonen: 390/680), mutta alusta ei anna mahdollisuuksia niiden täysimittaiseen hyödyntämiseen ja esimerkiksi 0-100 km/h sujuu reilun sekunnin hitaammin kuin em. Porschella tai Ferrari 430 Scuderialla, joista kumpikin jää moottorin voimien suhteen reilusti jälkeen. Knutstorpin moottoriradalla taas kierrosaika jäi kakkoseksi mm. BMW 135i Coupélle, joka oli keskikastin hännillä. Osansa on toki Vauxhallin älyttömällä massalla - auto painaa enemmän kuin Chrysler Grand Voyager!

Eli lyhyesti: Näkyvätkö muskelit muualla kuin bensa- ja rengaskuluissa?



Ei tuo VXR8 ole mikään "viritelmä" varsinaisesti. Ihan tuotannossahan noita on ja Holden tuon valmistaa GM:n normiplatformille, jota käyttää monta muutakin automallia. Edellinen vastaavahan oli Holden/Vauxhall Monaro, joka on myös Pontiac GTO jne jne

Se on vaan sikahalpa muskeliauto wannabe. Eihän se maksakaan briteissä kuin alle £35 000. Puhutaan nyt kuitenkin HIEMAN eri tason viimeistelystä kuin Porsche ja Ferrari *lmao*

Samu*, 3.9.2008 10:43:
---
Eiköhän se ole se puhdas hauskanpito sekä harrastaminen, me ikinä aikuistuta - lelut vaan kallistuu :D Vai miten se sananparsi menikään?

Onhan tuolla ihan nettiautossa parasta aikaakin hiljaisessa myynnissä eräs jotensakin tehokas (550kW) neloskopan Supra, jolla voi kiusata bombereitakin ihan hyvin tuloksin, ts. toiseksi ei jää..
Ei tollaisissa mitään järkeä ole, ja radalla jää varmasti toiseksi 300hv heikkotehoisimmille Porscheille ym. mutta harvemmin noilla radalla kisataan hampaat irvessä. Tuolla UG piireissä, omilla platoilla, leikki-illoissa sitten..



Mikäköhän tuo sun bomber on joka jää supralle :)
Samu81

Posts: 1,224

#1658 • • Samu81 kokolihaa

Epailija, 3.9.2008 13:43:
---

Juu, tiedän kyllä ettei noissa tehoissa ole mitään varsinaista järkeä, mutta enemmän hain tuossa sitä, että onko niissä järkeä edes siinä hupimielessä eli että saako niitä lisätehoja enää siirrettyä tiehen. Esimerkiksi se maintisemani Vauxhall-viritys ei todennäköisesti ole yhtään sen hauskempi kuin samalla koneella, mutta ilman turboa varustettu "perusversio", koska turbon tuomat lisätehot lähinnä saavat auton antautumaan.



Funfactoriahan se kaiketi tuo :) Nää on näitä mielikuva ja fiilisasioita joita ei oikein voi selittää.. Brutaali voima on se, joka kiehtoo, ainakin minua. Auton pitää tuntua juurikin alkukantaiselta ilman nykyajan luistonesto, ajonvakautus, ym. -härpäkkeitä jotka tappavat puolet kaikesta ajamisen ilosta.
Koetappa esim. päästellä jollain loppupään evolla, jossa aktiivinen voimansiirto pyöräkohtaisine voiman/väännönrajoittimineen ja muine elektronisine systeemeineen, niin latikaista jossain jääradalla tai ylipäätään "pitää hauskaa". Se on 10 kertaa vaikeampaa kuin vastaavalla Scoobylla vaikka kuinka laittaisit voimansiirtoa siihen snow/ice -moodiin.


ezzy, 3.9.2008 13:56:
---

Mikäköhän tuo sun bomber on joka jää supralle :)



Aika monikin, tai ainakin niin ovat isot pojat kertoneet ;)
Kaikki wanabebomberit eivät omista sitä -06 R1:stä tai vastaavaa 175hv-> laitetta. Peruskuussatanen / seiskapuolikas kyykky viritettynä jää tehokkaalle autolle, kun lähdetään vedättämään vauhdista.
Tästä on taidettu täällä(kin) vääntää peistä joskus aikaisemminkin, nyt voinee asian jättää sikseen :) Onhan noita mp vs auto -videoita pyörinyt näilla, jopa kotimaisilla, tehokkaisiin japskeihin keskittyneillä forumeilla.

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Epailija

Posts: 5,636

#1659 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ezzy, 3.9.2008 13:56:
Ei tuo VXR8 ole mikään "viritelmä" varsinaisesti. Ihan tuotannossahan noita on ja Holden tuon valmistaa GM:n normiplatformille, jota käyttää monta muutakin automallia. Edellinen vastaavahan oli Holden/Vauxhall Monaro, joka on myös Pontiac GTO jne jne



Kyse oli VXR8:n Wortec-virityksestä, joka on viritelmä about samalla tavalla kuin AMG:n tai Brabuksen viritelmät - reilu askel järjettömämpään suuntaan vain.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Skenemursu

Posts: 1,568

#1660 • • Edited Skenemursu Vastarannan Kuha
no ni vituixhan toi auto homma meni. Elikkäs vaimo sai perjantaina kortin, tämän jälkeen istu ekaa kertaa auton rattiin jo todettiin että voi viddu, eihän se nää sieltä mitään... kun tarpeeksi kurottaa niin näkee mittaristot, mutta ei mitään toivoa nähdä mitä siellä tuulilasin edessä olis. Eli toisin sanoen ei nää liikennettä.

Auto on siis Mitsubishi Galant (kuvia: http://www.getdropbox.com/gallery/71610/1/car?h=11a035) , joka menee nyt myyntiin. Onko tietoa mikä auto olis sellanen mistä tuollaiset alimittaisetkin näkevät ulos ja vielä ylttyvät polkimille. vai onko jotain spesiaali penkkivirityksiä olemassa? Vaimolla mittaa 138 cm.