1,938 posts, 97 pages, 569,659 views
Samu*, 14.3.2008 15:38:
Diesel.
Niin kauan kuin menovesi ei maksa mitään 2,5-3e/litra, ajamisen nautinto haetaan bensalla. Tulevina vuosikymmeninä kun tilalle tulevat kaikenmaailman ekohybridit ja lopulta sähkö / vety / tms -vempaimet, alan miehille tulee vielä isosti ikävä korkealta kiertäviä suoria bensakutosia, esim. bemun taideteoksia. Niitä kuunnellessa isokin mies herkistyy
Dieselit on taxeille ja niille, joidenka mielestä iso vääntö ja urheilullisuus kuuluvat samaan yhtälöön (jota ne eivät todellakaan tee) ;)
Ei muuta, jatkakaa :D
Samu*, 14.3.2008 15:38:
Dieselit on taxeille ja niille, joidenka mielestä iso vääntö ja urheilullisuus kuuluvat samaan yhtälöön (jota ne eivät todellakaan tee) ;)
Mar6, 26.3.2008 14:41:
---
Samu*, 14.3.2008 15:38:
Dieselit on taxeille ja niille, joidenka mielestä iso vääntö ja urheilullisuus kuuluvat samaan yhtälöön (jota ne eivät todellakaan tee) ;)
Ei muuta, jatkakaa :D
---
Aah, tästä en voisi juuri enempää samaa mieltä ollakaan saman fiiliksen useaan kertaan kokeneena.
ezzy, 26.3.2008 15:36:
---
Samu*, 14.3.2008 15:38:
Dieselit on taxeille ja niille, joidenka mielestä iso vääntö ja urheilullisuus kuuluvat samaan yhtälöön (jota ne eivät todellakaan tee) ;)
---
Eli jotta auto voi olla urheilullinen, sen pitää kiertää 9000rpm?
Samu*, 26.3.2008 20:07:
---
ezzy, 26.3.2008 15:36:
---
Samu*, 14.3.2008 15:38:
Dieselit on taxeille ja niille, joidenka mielestä iso vääntö ja urheilullisuus kuuluvat samaan yhtälöön (jota ne eivät todellakaan tee) ;)
---
Eli jotta auto voi olla urheilullinen, sen pitää kiertää 9000rpm?
---
Samu*, 26.3.2008 20:07:
Nimeä minulle yksikin "urheilullinen diesel", jonka äänimaailmaa voi edes teoriassa verrata boxerinelosiin, suoriin kutvosiin tahi vinkkelikaseihin. Jopa omaa sukuaan Vollen I5:t ovat nautintoa korville vaikka kuinka olisivat perhevankkurin maineessa muuten.
Se, missä useampi tavisautoilija menee metsään kahvipöytäkeskusteluissaan on se, kun verrataan bensavapareita ahdettuihin dieseleihin. Eihän vaparista saada ikinä samanlaisia newtoneita ulos :D Laitetaan vastakkain vaikkapa BMW:ltä löytyvät tuplaturbo-bensa ja diesel niin huomataan ettei se bensa olekaan niin aataminaikainen kuin kaikki perheenisädieselfanaatikot kuvittelevat.
Sitä mukaa kun öljy alkaa ehtymään ja Kiina & Intia etunenässä autoistumaan, alkavat 3-4-5 ... 10e litrahinnat olemaan karu tosiasia. Ajellaan silloin jollain tylsillä mitäänsanomattomilla vetysähköekomopedeilla ja muistellaan kaiholla tätä aikaa, aikaa polttomoottorin.
remotion, 26.3.2008 15:53:
dieselit yms tällähetkellä maailman parantajan roolissa nähtävät tervakattilat poistuu myynnistä viimeistään 2011 kun päästörajat laskevat koskemaan muitakin kuin pelkkää co2 päästöä, jossa diesel on ihan ok, mutta kaikissa muissa hiukkaspäästöissä täydellinen ekomörkö.
Epailija, 26.3.2008 20:48:
Itse asiassa en itse yllättyisi lainkaan, jos tulevaisuudessa polttomoottorin fiilistä lähdettäisiin tavoittelemaan ajoneuvon äänentoistojärjestelmän kautta. Nopeuden mukaan voitaisiin laskea miltä (asiakkaan haluama) moottori teoriassa kuulostaisi auton sisällä ja tämä ääni sitten toistettaisiin stereoiden kautta. Taustapeiliin voisi sitten vielä ripustaa pakokaasuilta tuoksuvan Wunderbaumin.
Samu*, 26.3.2008 20:07:
---
ezzy, 26.3.2008 15:36:
---
Samu*, 14.3.2008 15:38:
Dieselit on taxeille ja niille, joidenka mielestä iso vääntö ja urheilullisuus kuuluvat samaan yhtälöön (jota ne eivät todellakaan tee) ;)
---
Eli jotta auto voi olla urheilullinen, sen pitää kiertää 9000rpm?
---
Minusta urheilullisuus on fiilistä.
Jos jätetään kaikki aidot urheiluautot laskuista, niin sitähän ne kauppakassi-GTi -luokan autoja kuolaavat & hankkivat janoavat? Tarraa & vannetta sinne ja pakoputkenpäätä & Tommibillettiä tänne. Fiilistä siitä, että se 307-Golf-A3 GTi on jotain aivan muuta kuin se 5D äiteen kauppakassi -diesel. Se, mikä minusta tappaa sen tietyn fiiliksen (vaikka suoritusarvot kuinka vetäisivät vertoja bensalle) on dieselin haju, raksutus ja olematon kierrosherkkyys. Sitä, kun tsiigaat rundikelloa ja punainen alue alkaa 4500rpm -paikkeilta jossa tulee dieseleille ominainen booooo-oo .. efekti. Siis juuri silloin, kun sen hauskuuden pitäisi alkaa!!?!
Olkoot vaikka 700nm vääntöä ja kadunkulmat voi vetää nelosvaihteella, niin se ei paikkaa sitä faktaa, ettei mikään ole hauskempaa kuin kuunnella niitä korkeiden kierrosten mukana tulevia sulosointuja. Ne ovat katoavaa kansanperinnettä.. Ja ajamisen pitää olla hauskaa, isolla H:lla ;) IMO mitä enemmän autoilua verotetaan, sitä tärkeämpää minulle on se fakta, että jokaisen ajosuoritteen pitää tuntua hyvältä, ellei erinomaiselta. Ei mitään sellaista papparaisten verkkaista junnaamista isoilla vaihteilla omissa maailmoissaan, "kyllä sitä ehtii" -ajatuksella.
hallucinogen, 26.3.2008 21:02:
---
Epailija, 26.3.2008 20:48:
Itse asiassa en itse yllättyisi lainkaan, jos tulevaisuudessa polttomoottorin fiilistä lähdettäisiin tavoittelemaan ajoneuvon äänentoistojärjestelmän kautta. Nopeuden mukaan voitaisiin laskea miltä (asiakkaan haluama) moottori teoriassa kuulostaisi auton sisällä ja tämä ääni sitten toistettaisiin stereoiden kautta. Taustapeiliin voisi sitten vielä ripustaa pakokaasuilta tuoksuvan Wunderbaumin.
---
Toi ois vähän kuin virtuaaliseksi. Voi tuntua yhtä hyvältä mutta se ei kuitenkaan ole aitoa. Ei sitä kyllä pystyis elään sen tiedon kanssa, että kaikki äänet mitä kuulet on väärennettyjä.
Samu*, 14.3.2008 15:38:
alan miehille tulee vielä isosti ikävä korkealta kiertäviä suoria bensakutosia, esim. bemun taideteoksia. Niitä kuunnellessa isokin mies herkistyy