onx autoo? jos ei, ni millaisen haluaisit?

1,938 posts, 97 pages, 571,214 views

Birgie

Posts: 1,311

#1381 • • Birgie Kikati

Tukaanl, 12.3.2008 11:28:
---
Birgie, 11.3.2008 23:13:
Mää haluaisin Jaguaarin, mut kolaroisin sen kumminki ku Nokian puhelimetki onnistun rikkomaan *nyyh*

---


*pepsodent* Kyl se siitä ... ehdotan kuitenki volvoa autoks *hihu*



Nojoo kyl ehkä just ja just menis joku Volvo S80 nahkapenkeillä *iloinen*

--
Elämä ei ole täydellistä, kuolema on täydellistä.

ezzy

Posts: 8,060

#1382 • • ezzy Droid-pappa

Tukaanl, 12.3.2008 11:28:
---

*pepsodent* ... ehdotan kuitenki volvoa autoks *hihu*



Valitettavasti joudun täten ilmoittamaan, että ehdotuksenne on hylätty. Volvo pysyy Kulkuneuvona, eikä täten ole määriteltävissä Autoksi. Kiitos yrityksestä.
Miksan

Posts: 1,464

#1383 • • Edited Miksan

akir0, 26.2.2008 11:53:
---
hiski, 26.2.2008 11:41:
---
Audi A4 uuden korimallin farkku tulee kesällä ja on pirun hyvän näkönen ja sedan-versio kys autosta on ainakin voittanut kaikki mahdolliset testit.

---


Sedanista tuli 2.0TDI:tä koestettua ja onhan se ajettavuudeltaan sekä laadukkuudeltaan todella kova vehje. Veromuutosten myötä hintakin on tullut järkevälle asteelle.


Pihaan tuli ihan Tammikuun alussa kyseinen peli 3.0TDI/Quattro paketilla ja täytyy sanoo et alkuinnostus ei vieläkään kadonnu yhtään mihkää vaan edelleenki tulee sama lapsellinen virne ku autoon istuu :)

Ajotuntumaltaan niin lähellä bemarin kolmosta ku olla ja voi (ja bemarin kolmosen ajotuntuma nyt vaan on ja on hyvin pitkään ollukki mittapuu tavallisille sedaneille) ja kaikessa muussa menee kyllä omasta mielestä edelle. Neliveto tekee autosta todella vakaan ja sporttialusta jäykistää mukavasti mutta toimii hyvin myös ryökkysemmälläki pätkällä.
Toi moottori on vaan jotain ihan uskomatonta, kaupungissa ajelet vauhtia 45-50 niin optimaalinen vaihde on nelonen ja kierrosluku siinä 1200 paikkeilla :) Heti ku nousee yli 1500 ni alkaa tapahtumaan ja paljon. Kierroksia sais tosiaan olla yläpäässä se 500-1000 enemmän mut kyllä tolla hitusen vajaa 5000 punarallaki pärjää.

Jos jotain huonoa autosta pitää väkisin kaivaa ni se on sähkönen seisontajarru, vanhaa kunnon kahvaa jäi pari kertaa kaipaamaan ku teit oli lumisia mut kyllä se kaasullaki lähti ihan tarpeeks hyvin irti. Toisaalta sähkösen jarrun mukana tulee Audin uus seisonta-avustin, joka on tosi mukava lisä kaupunkiajossa ku ei tarvi jarrua painella paikallaa ollessa ja mäkilähdötki helpottuu.
Ainiin, keskikonsolin jousi narisee ku sen avaa, sama ongelma kaikissa liikkeidein koeajoautoissa :)

Edit:
Tässä moottoriluokassa Diesel ainaki pesee bensan ihan mennentullen, niin hinnan kuin suorituskyvyn osalta, kulutuksista puhumattakaan.
Aika vaikee nähä minkä takia joku ottais 3.2v6 bensan ku saa ton 3.0TDI:n sen tilalle.
ezzy

Posts: 8,060

#1384 • • Edited ezzy Droid-pappa

Miksan, 12.3.2008 12:40:
---
Pihaan tuli ihan Tammikuun alussa kyseinen peli 3.0TDI/Quattro paketilla ja täytyy sanoo et alkuinnostus ei vieläkään kadonnu yhtään mihkää vaan edelleenki tulee sama lapsellinen virne ku autoon istuu :)

Ajotuntumaltaan niin lähellä bemarin kolmosta ku olla ja voi (ja bemarin kolmosen ajotuntuma nyt vaan on ja on hyvin pitkään ollukki mittapuu tavallisille sedaneille) ja kaikessa muussa menee kyllä omasta mielestä edelle. Neliveto tekee autosta todella vakaan ja sporttialusta jäykistää mukavasti mutta toimii hyvin myös ryökkysemmälläki pätkällä.
Toi moottori on vaan jotain ihan uskomatonta, kaupungissa ajelet vauhtia 45-50 niin optimaalinen vaihde on nelonen ja kierrosluku siinä 1200 paikkeilla :) Heti ku nousee yli 1500 ni alkaa tapahtumaan ja paljon. Kierroksia sais tosiaan olla yläpäässä se 500-1000 enemmän mut kyllä tolla hitusen vajaa 5000 punarallaki pärjää.

Jos jotain huonoa autosta pitää väkisin kaivaa ni se on sähkönen seisontajarru, vanhaa kunnon kahvaa jäi pari kertaa kaipaamaan ku teit oli lumisia mut kyllä se kaasullaki lähti ihan tarpeeks hyvin irti. Toisaalta sähkösen jarrun mukana tulee Audin uus seisonta-avustin, joka on tosi mukava lisä kaupunkiajossa ku ei tarvi jarrua painella paikallaa ollessa ja mäkilähdötki helpottuu.
Ainiin, keskikonsolin jousi narisee ku sen avaa, sama ongelma kaikissa liikkeidein koeajoautoissa :)

Edit:
Tässä moottoriluokassa Diesel ainaki pesee bensan ihan mennentullen, niin hinnan kuin suorituskyvyn osalta, kulutuksista puhumattakaan.
Aika vaikee nähä minkä takia joku ottais 3.2v6 bensan ku saa ton 3.0TDI:n sen tilalle.



Et voi oikeasti olla tosissasi, että ostit manuaalina tollasen :D
Samu81

Posts: 1,224

#1385 • • Samu81 kokolihaa

Tarsu, 12.3.2008 11:51:
---
Mikki, 12.3.2008 03:45:
Hakusessa olis S2.

---


niinpä!

168_CAOXUZO1a.JPG
02032004101644.jpg




Jos pilkkua viilail, niin tuolla kuvan autolla ja norma Audi Coupella on yhtä vähän yhteistä kuin kuvan autolla ja S2:lla ;) Tuohan on se tavis-Coupe johon ahdettiin A8:n V8 joskus 2002/2003.

RS2 olisi peli. IMO noita S2:a (ja niiden look-alikejä) näkee joka Keravan kylässä täältä Rovaniemelle ehkä hieman liikaa.. Varsinkin paikallisrallien aikaan.

Tuossa 2004 pääsin Saksantuonti RS2:n kyytiin Neste Rallin ohessa Jyväskylässä ja aika maukasta menoahan se tarjosi, 0-100 alle 5sec, ei persetuntumalta vaan ihan G-Techin kiihtyvyysmittarilla :)

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Miksan

Posts: 1,464

#1386 • • Edited Miksan

ezzy, 12.3.2008 12:51:
Et voi oikeasti olla tosissasi, että ostit manuaalina tollasen :D


Kyllä, ite en välitä automaatistä pätkän vertaa.
Mulle paljo luontevampaa ku saa ite vispata sitä keppiä ja pystyy ite päättämään mikä vaihde siel sisällä on. Automaatilla ku ajaa ni vaivaa kokoajan se et jotain puuttuu.

Tossa moottorissa on niin hyvin vääntöä ettei kaupungissa edes tarvi kauheesti keppiä käyttää, valoista lähtee hyvin liikkeelle kakkosella ja sillä kiihdyttä vauhtiin ja suoraan neloselle ni ei tarvi enää koskee.

Mut makuasioitahan noi on.

Edit: Eipä tota 3.0TDI tai 3.2V6 edes saa automaatilla
ezzy

Posts: 8,060

#1387 • • ezzy Droid-pappa

Miksan, 12.3.2008 12:58:
---
ezzy, 12.3.2008 12:51:
Et voi oikeasti olla tosissasi, että ostit manuaalina tollasen :D

---

Kyllä, ite en välitä automaatistä pätkän vertaa.
Mulle paljo luontevampaa ku saa ite vispata sitä keppiä ja pystyy ite päättämään mikä vaihde siel sisällä on. Automaatilla ku ajaa ni vaivaa kokoajan se et jotain puuttuu.

Tossa moottorissa on niin hyvin vääntöä ettei kaupungissa edes tarvi kauheesti keppiä käyttää, valoista lähtee hyvin liikkeelle kakkosella ja sillä kiihdyttä vauhtiin ja suoraan neloselle ni ei tarvi enää koskee.

Mut makuasioitahan noi on.

Edit: Eipä tota 3.0TDI tai 3.2V6 edes saa automaatilla



Tai sitten se on se tunne, että sulla on jotain, mitä sulla ei ennen ole ollut. Vapaus ajaa. Jos Kerran moottorissa on hyvin vääntöä ja kepittämistä on vähän, miksi tehdä sitä ollenkaan?

Nojoo, automaatti on vähän eri juttu VAG:eissa, niiden hienoja keksintöjä (DSG jne) en ole pässyt kokeilemaan. Bemarin SMG3 oli ihan naurettava kaupunkiajossa.
Epailija

Posts: 5,636

#1388 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ezzy, 12.3.2008 13:13:
Tai sitten se on se tunne, että sulla on jotain, mitä sulla ei ennen ole ollut. Vapaus ajaa. Jos Kerran moottorissa on hyvin vääntöä ja kepittämistä on vähän, miksi tehdä sitä ollenkaan?



Koska automaatti (poislukien ehkä juuri suorakytkentävaihteistot) kuluttaa enemmän? Bensakoneista pitävät taas saattavat olla päinvastaista mieltä tuon ajamisen vapauden suhteen. Automaatti tekee kuskista enemmän matkustajan, kun kuljettaja ei saa enää itse päättää millä vaihteella ja kierrosluvulla edetään eli toisin sanoen kuski luovuttaa osan ajoneuvon hallinnasta elektroniikalle, joka normaalien automaattien tapauksessa ei läheskään aina hoida hommaa virheettä. Omasta mielestäni perus-automaatti vie osan ajamisen ilosta, vaikka menoa ehkä helpottaakin. Isoilla turbodieseleillähän tuolla vaihteen valinnallahan ei hirveästi ole väliä, sillä voimaa on kuin pienessä pitäjässä huomattavan laajalla alueella.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

[Nuclear]

Posts: 5,855

#1389 • • [Nuclear] el aprendiz

Miksan, 12.3.2008 12:40:
Edit:
Tässä moottoriluokassa Diesel ainaki pesee bensan ihan mennentullen, niin hinnan kuin suorituskyvyn osalta, kulutuksista puhumattakaan.
Aika vaikee nähä minkä takia joku ottais 3.2v6 bensan ku saa ton 3.0TDI:n sen tilalle.


En tiedä nelosesta mut ite en digannu A5:ssa juurikaan tosta dieselistä. Tai sanotaanko et arkiajossa automaatilla varmasti unelma mut räväkämmässä huomasin et tuntuu ettei auto käänny mihinkään. Sit kun arvosteluja luin niin muutamissa mainittiin sama asia ja epäiltiin sen johtuvan siitä et toi diesel vaan painaa nokalla niin perkeleesti (~200kg enemmän ku pikkubensa). Tän jälkeen ku ajo nelosen pikkubensan niin se tuntu x kertaa ketterämmältä ajaa. Tiedä sitten onko vika minussa vaiko autossa...

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Syce

Posts: 1,649

#1390 • • Syce

Miksan, 12.3.2008 12:58:
---
ezzy, 12.3.2008 12:51:
Et voi oikeasti olla tosissasi, että ostit manuaalina tollasen :D

---

Kyllä, ite en välitä automaatistä pätkän vertaa.
Mulle paljo luontevampaa ku saa ite vispata sitä keppiä ja pystyy ite päättämään mikä vaihde siel sisällä on. Automaatilla ku ajaa ni vaivaa kokoajan se et jotain puuttuu.

Tossa moottorissa on niin hyvin vääntöä ettei kaupungissa edes tarvi kauheesti keppiä käyttää, valoista lähtee hyvin liikkeelle kakkosella ja sillä kiihdyttä vauhtiin ja suoraan neloselle ni ei tarvi enää koskee.

Mut makuasioitahan noi on.

Edit: Eipä tota 3.0TDI tai 3.2V6 edes saa automaatilla



hihii... mulla 330D -03 (204hv/400nm) kiva virne istuu kans naamalle kun autoon istahtaa... ja TODELLAKIN manuaali*hihu*
ezzy

Posts: 8,060

#1391 • • ezzy Droid-pappa

Epailija, 12.3.2008 13:32:
---
ezzy, 12.3.2008 13:13:
Tai sitten se on se tunne, että sulla on jotain, mitä sulla ei ennen ole ollut. Vapaus ajaa. Jos Kerran moottorissa on hyvin vääntöä ja kepittämistä on vähän, miksi tehdä sitä ollenkaan?
---


Koska automaatti (poislukien ehkä juuri suorakytkentävaihteistot) kuluttaa enemmän?



Uskoisin hyvin vahvasti, että toi on totta vain teoriassa. Ajaminen on niin paljon jouhevampaa tomaatilla. Harva osaa ajaa täydellisesti manuaalilla.
Miksan

Posts: 1,464

#1394 • • Miksan

ezzy, 12.3.2008 13:13:
Tai sitten se on se tunne, että sulla on jotain, mitä sulla ei ennen ole ollut. Vapaus ajaa. Jos Kerran moottorissa on hyvin vääntöä ja kepittämistä on vähän, miksi tehdä sitä ollenkaan?

Nojoo, automaatti on vähän eri juttu VAG:eissa, niiden hienoja keksintöjä (DSG jne) en ole pässyt kokeilemaan. Bemarin SMG3 oli ihan naurettava kaupunkiajossa.


No edellinen auto oli automaatti ja siihen kypsyin ihan täydellisesti.
En tiiä onko se sit kilpakuskin luonne ku automaatti tuntuu vastenmieliseltä. Se vie pois kaiken sen ilon ajamisesta sit ku ajetaan vähän railakkaammin.

[Nuclear], 12.3.2008 13:34:
En tiedä nelosesta mut ite en digannu A5:ssa juurikaan tosta dieselistä. Tai sanotaanko et arkiajossa automaatilla varmasti unelma mut räväkämmässä huomasin et tuntuu ettei auto käänny mihinkään. Sit kun arvosteluja luin niin muutamissa mainittiin sama asia ja epäiltiin sen johtuvan siitä et toi diesel vaan painaa nokalla niin perkeleesti (~200kg enemmän ku pikkubensa). Tän jälkeen ku ajo nelosen pikkubensan niin se tuntu x kertaa ketterämmältä ajaa. Tiedä sitten onko vika minussa vaiko autossa...


No eipä oo vielä kesänakeilla tullu tolla ajeltua, mutta en tähän mennes oo huomannu kauheeta puskemista. Vitoseen verrattuna painpiste on kylläki pikkasen taaempana.
Epailija

Posts: 5,636

#1395 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ezzy, 12.3.2008 14:57:
Uskoisin hyvin vahvasti, että toi on totta vain teoriassa. Ajaminen on niin paljon jouhevampaa tomaatilla. Harva osaa ajaa täydellisesti manuaalilla.



No kyllä noi valmistajien ilmoittamat kulutuslukemat ovat aina korkeammat (normi)automaatille, monesti aika selvästikin, eikä niitä varmaan ilmoiteta pahimman mahdollisen tapauksen eli huonon kuskin mukaan. Automaatti lisää liikkuvien osien määrää (ja siten erilaisia häviöitä) sekä auton painoa, joten kulutuslisää tulee ihan tuostakin, vaikka kuski ja automaatti hoitaisivat hommansa täsmälleen yhtä hyvin. Totta on kyllä sekin, että hyvin näihin suomalaisiin nopeuksiin ja auton moottoriin sovitettu automaatti, jota kuski on opetellut käsittelemään, ei välttämättä lisää kulutusta hirveästi. Valitettavasti tämä optimitilanne ei kovin usein toteudu.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

remotion

Posts: 5,283

#1396 • • remotion nostatus guru
Tällähetkellä 4 pidempi aikainen automaatti (geartronic) menossa ja en tykkää yhtään.

seuraava tuleekin olee ihan manuaali ja 25% lukkoperällä, tiedän että tulee olemaan hauska.

SMG tähän mennessä paras vaihteisto mitä ajanut (ja omistanut)
DSG vaihteisto on tylsä ajettava, voin uskoa että sen tyylinen sopii jos on tuhat heppaa kuten Veyronissa, kaikissa muissa se varmaankin ennemmin vähentää kuin lisää ajamiskokemusta.
Samu81

Posts: 1,224

#1398 • • Edited Samu81 kokolihaa
Diesel. *eiei*

Niin kauan kuin menovesi ei maksa mitään 2,5-3e/litra, ajamisen nautinto haetaan bensalla. Tulevina vuosikymmeninä kun tilalle tulevat kaikenmaailman ekohybridit ja lopulta sähkö / vety / tms -vempaimet, alan miehille tulee vielä isosti ikävä korkealta kiertäviä suoria bensakutosia, esim. bemun taideteoksia. Niitä kuunnellessa isokin mies herkistyy *sydän*

Dieselit on taxeille ja niille, joidenka mielestä iso vääntö ja urheilullisuus kuuluvat samaan yhtälöön (jota ne eivät todellakaan tee) ;)

Ei muuta, jatkakaa :D

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Decion

Posts: 1,569

#1399 • • Decion Koneradio
Audi 100 -88, ekaks autoks aika loistokas :)

--
-Bulletproof NRG Slaughter-

ezzy

Posts: 8,060

#1400 • • ezzy Droid-pappa

Decion, 17.3.2008 23:22:
Audi 100 -88, ekaks autoks aika loistokas :)



Itse kans pähkäilin Audia yhtenä vaihtoehtona, mut en vaan löytänyt sopivaa ko. hintaluokasta, joten päädyin Saabbiin.

Nyt olis taas kesäajokkikin ajossa ja nyt kun vielä sais pari pikku mutkaa oiottua, ja leimaa katsarilta, niin vois ajella taas huoletta piiiiiiitkään.

Helvetin nihkeetä muuten löytää pakoputkipajaa, joilta sais vaan tunkkauspalveluita ja ehkä joitain varaosia (esim jo ostettujen palikoiden asennus ja niiltä ostaisin vaikka laipat katille), onko muut huomannu tälläistä? Soittaa yhteen mestaan, niin suosittelevat soittamaan kilpailijalleen. *ding*

No, Tiittaselle toi nyt ylläri ylläri päätyy tässä jokupäivä.