akir0, 26.2.2008 11:53:
---
hiski, 26.2.2008 11:41:
---
Audi A4 uuden korimallin farkku tulee kesällä ja on pirun hyvän näkönen ja sedan-versio kys autosta on ainakin voittanut kaikki mahdolliset testit.
---
Sedanista tuli 2.0TDI:tä koestettua ja onhan se ajettavuudeltaan sekä laadukkuudeltaan todella kova vehje. Veromuutosten myötä hintakin on tullut järkevälle asteelle.
Pihaan tuli ihan Tammikuun alussa kyseinen peli 3.0TDI/Quattro paketilla ja täytyy sanoo et alkuinnostus ei vieläkään kadonnu yhtään mihkää vaan edelleenki tulee sama lapsellinen virne ku autoon istuu :)
Ajotuntumaltaan niin lähellä bemarin kolmosta ku olla ja voi (ja bemarin kolmosen ajotuntuma nyt vaan on ja on hyvin pitkään ollukki mittapuu tavallisille sedaneille) ja kaikessa muussa menee kyllä omasta mielestä edelle. Neliveto tekee autosta todella vakaan ja sporttialusta jäykistää mukavasti mutta toimii hyvin myös ryökkysemmälläki pätkällä.
Toi moottori on vaan jotain ihan uskomatonta, kaupungissa ajelet vauhtia 45-50 niin optimaalinen vaihde on nelonen ja kierrosluku siinä 1200 paikkeilla :) Heti ku nousee yli 1500 ni alkaa tapahtumaan ja paljon. Kierroksia sais tosiaan olla yläpäässä se 500-1000 enemmän mut kyllä tolla hitusen vajaa 5000 punarallaki pärjää.
Jos jotain huonoa autosta pitää väkisin kaivaa ni se on sähkönen seisontajarru, vanhaa kunnon kahvaa jäi pari kertaa kaipaamaan ku teit oli lumisia mut kyllä se kaasullaki lähti ihan tarpeeks hyvin irti. Toisaalta sähkösen jarrun mukana tulee Audin uus seisonta-avustin, joka on tosi mukava lisä kaupunkiajossa ku ei tarvi jarrua painella paikallaa ollessa ja mäkilähdötki helpottuu.
Ainiin, keskikonsolin jousi narisee ku sen avaa, sama ongelma kaikissa liikkeidein koeajoautoissa :)
Edit:
Tässä moottoriluokassa Diesel ainaki pesee bensan ihan mennentullen, niin hinnan kuin suorituskyvyn osalta, kulutuksista puhumattakaan.
Aika vaikee nähä minkä takia joku ottais 3.2v6 bensan ku saa ton 3.0TDI:n sen tilalle.