W:
---
alek száhala:
*clip
---
Build-enginen editori oli kieltämättä erittäin käyttäjä ystävällinen, jos vertaa nykypäivän editoreihin, Far cry ym... oli tuo duke3d editoiminen nopeaa, mielekästä ja helppoa.
unrealien editorit on kyllä mukavia kanssa(ainaskin mun oli melko helppo oppia tekemään niillä mappeja ja muuta sälää), helppo saada aikaa jotain, eikä niin käsittämättön vaikeaa. ellei sitten ala skriptaa jotain asiaa ite. :)
esimerkiksi hissin tekeminen on helppoa: luodaan laatikko, klikataan sitä hiiren oikealla ja valitaan valikosta
mover
sieltä löytyy key (base) 0 tai joku vastaava joka meinaa että se on se oletusarvo. toisin sanoen se missä asennossa se on ja mihin se palautuu.
tälle ei tarvitse tehdään mitään. mutta valitaan sitten samaisesta valikosta key 1 ja liikutetaan laatikkoa vaikkapa ylös/alas
niin se merkkaa muistiin mihin loota menee kun aktivoituu.
ja näin meillä on valmiina hissi. :)
kauhean huonosti selitetty mut käytännössä paljon helpompi kuin mitä antaa ymmärtää