Replying to WHITEOUT 2011 - 16.4.2011:
---
Milloin oon sanonut että Sensation on "the one true original white party"? Sanoin vaan, että se on se kuuluisin, ja sen maineella Whiteout ratsastaa, oli sitten originaali tai ei.
---
Sensation White on alle kymmenen vuotta vanha tapahtuma ja erilaisia white partyja on järjestetty ties kuinka helvetisti ennen sitä, sen kanssa samaan aikaan ja tullaan järjestämään sen jälkeenkin kun kukaan ei edes Sensationeja muista. Jos ihan vakavissasi syytät Whiteoutia Sensationin maineella ratsastamisesta, niin varsinainen vika löytyy huomattavasti lähempää kuin uskotkaan - peilistä.
Tarkoitus ei ole avautua vaan paremminkin sanoa sulle se, minkä pitäis olla mun mielestäni selvää muutenkin; white partyt eivät ole mikään uusi konsepti eikä niihin omista yksinoikeutta yksikään bilebrandi. Niinpä asiasta ei paljon kantsis meuhkata vaan mieluummin viihtyillä pippaloissa. Se kun on vielä kivaakin.
"Sensation White on alle kymmenen vuotta vanha tapahtuma ja erilaisia white partyja on järjestetty ties kuinka helvetisti ennen sitä, sen kanssa samaan aikaan ja tullaan järjestämään sen jälkeenkin kun kukaan ei edes Sensationeja muista."
Ja Whiteout järjestetään nyt mitä, toista kertaa? Totta kai ymmärrän sen, että valkoisia, mustia, ja vaikka sateenkaaren värisiä bileitä on ollut aiemminkin ja tulee aina olemaan. En ole sanonutkaan, että white partyt ovat jotenkin forever Sensation Whiten omaisuutta, sanoin vaan että Sensation Whitet on viime vuosina olleet todella suosittuja ja niiden hot-statuksesta pyritään Suomessakin hyötymään kun Sensation ei ole Suomeen vielä virallisesti rantautunut. Kyllä täytyy harvinaisen sinisilmäinen olla jos ei näe mitään yhteyttä Sensation Whiten tämänhetkisellä suosiolla ja Labyrintin äkkinäisen muodonmuutoksen kanssa. Johan tuo slogankin kielii jonkinlaisesta kopiosta: "Be part of the experience/Dress in white" vs "Be part of the night/Dress in white"?
EN VÄITÄ, että Sensation White on originaali, vaan väitän, että se on tällä hetkellä todella suosittu juttu, ja varmasti useat bilettäjät ovat kyseisistä bileistä ainakin kuulleet. Tämä taas auttaa Whiteoutin markkinoinnissa ja lippujen myynnissä kun sattuvat, hups perkele, olemaan saman teemaisia ja suht samaan aikaan.
EN MYÖSKÄÄN VÄITÄ, että Sensation TAI Whiteout olisi huonoja bileitä. Olen käynyt Sensation Whitessa useampaan kertaan ja viime Labyrintistä asti olen näitä bileitä odottanut, lippuni ostin heti kun ne myyntiin tulivat ja vaatteet/hiukset/meikki on huolella valikoitu. Itse asiassa kannatan valkoista dresscodea siksi, että on törkeen hienon näköistä kun koko mesta hohtaa valkoisena.
Mutta SILTI väitän, että Sensation Whiten suosiolla ja Whiteoutilla on yhteys keskenään. Uskoi siihen sitten kuka muu tahansa tai ei.