Replying to Silmälasi-topik:
kajis, 26.3.2010 22:47:
---
Amnesia, 26.3.2010 19:39:
Olin likinäköinen, kävin laserleikkauksessa, homma hoidettu ja palataan asiaan ~30 vuoden päästä lukulasien merkeissä
---
Hei oon nyt pari vuotta kelannu tosi vakavasti tota leikkausta mut oisin kiinnostunu että mitä toi maksaa silmäparilta, kannattakoo leikkaus tehdä suomen vai viron mailla ja muutenkin kaikki ylimääränen ihkusälä ois korville mukavaa:))
Mulla oli jotain 3000 (femtolasik) pari vuotta sitten, mutta ne ajankohtaiset hinnat varmasti löytyy googlettamalla. Suomessa vai muualla, no vaikea ottaa kantaa nouseeko riskit, jos menee Viroon niin varmaan voi saman tien mennä Thaimaahan, tekeehän ne sitä sielläkin ja varmaan säästää jo ihan hyvin.
Ei rahojaan voi oikein mihinkään parempaankaan pistää, olettaen että löytyy tuon verran ns. "löysää rahaa". Erityisesti nuorelle ihmiselle fiksua, kyse kuitenkin usean vuosikymmenen edusta. Mutta tietysti jos tykkää laseista, niin mikäs siinä. Itse käytin laseja vain silloin kun oli "pakko" ja muuten kuljin jatkuvassa puolisumussa, joten maailma näytti leikkauksen jälkeen vähän erilaiselta.
Sulla profiilin mukaan ikää 20. Tuossa oli joku sellainen juttu, että leikkaus pitää/kannattaa tehdä vasta tietyn iän jälkeen, koska näkö heikkenee johonkin tiettyyn ikään asti kunnes vakiintuu siihen. En nyt muista paljonko se ikä on, varmaan vaihtelee tapauskohtaisesti.