Silmälasi-topik

50 posts, 3 pages, 30,233 views

Freja

Posts: 8,774

#21 • • Freja Sihteeri
Mulla oli silmälasit tokalta luokalta about kasille saakka. Muistaakseni kuudennelta luokalta lähtien vain lukulasit.
Voi jeesus sitä kiusaamisen määrää ala-asteel, mut tuntuu et jengi kiusas mua ihan-sama-mistä-syystä, joten eipä se kai nyt niin silmälaseista johtunut. Sen myötä kuitenkin halusin vähentää lasien käyttöä.
Jossain vaihees silmälääkärikin sanoi ettei laseja tarvitse pitää, ja tos pari vuotta sitten olin näönseulannassa ja mulle kehuttiin että mun näkö on täydellinen.

Itsestäänparantuva näkö? :D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Banda

Posts: 121

#22 • • Banda suloinen rääväsuu
Silmälasit ollu ala-asteen toiselta luokalta lähtien, näkö tällä hetkellä V -4.75 O -5.25..
Piilareita oon käyttäny kauppiksesta lähtien aina, paitsi kotona pidän laseja.
Kovasti oon miettiny femtolasik leikkausta, lasit on vaan tiellä ja huurustuu ja likaantuu jajaja omasta mielestäni näytän paremmalta ilman laseja :D

--
*jiihaa*

Metz^^

Posts: 264

#23 • • Metz^^

Replying to Silmälasi-topik:

Mimir, 31.3.2010 14:07:
Sain ensimmäiset lasini 8-vuotiaana. Jotenkin en vaan koskaan pitänyt niistä, ei siis ulkonäöllisesti vaan siitä, että ne oli jatkuvasti hukassa / likaiset / huurussa / tiellä jne. Mulla on joitakin satunnaisia harrastuksia, joiden kanssa lasit ei vaan sovi, ja piilareita en aina voinut pitää kun kärsin kovin kuivista silmistä. Pari vuotta sitten leikkautin silmäni enkä ole katunut hetkeäkään.

Mun mielestä toisille sopii lasit älyttömän hyvin ja on mulla niitäkin kavereita, joilla on lasit ilman vahvuuksia, eikä siinä mitään. Ennen omaa leikkaustani yksi ystäväni sanoi minulle suoraan, että hänestä olen idiootti, kun pistän tuollaisia rahasummia "johonkin noin turhaan". Itse näen asian kuitenkin niin, että jokainen määrittelee itse omat prioriteettinsa. Mulle tämä ratkaisu oli paras mahdollinen :)



Mä menisin heti jos olis rahnaa! :(

--
Minulla on ratkaisu, se vain ei sovi ongelmaan.

Daniel Braun

Posts: 1,626

#24 • • Daniel Braun wednesday?
Mulla käyttölaseina tällähetkellä neljät ja piilarit päässä 2-5 pv viikossa.
Molempi parempi, nyt on taas fiilis käyttää jotenkin noita piilareita, lasit on tuntunu olevan tiellä ja ei istu vaan päähän omasta mielestä.

Leikkaukseen en viitsi tuhlata rahojani kun näkökyky on luokkaa -2,7 molemmissa silmissä.
Ilman laseja pärjää aamu/iltatoimet oikein mainiosti ja roskat viedä pihalle :P
Ehkä sit tulee leikeltyä kun a) rikastun sopivasti b) näkö huononee radikaalisti c) ikuinen silmälasi/piilarirumba käy risomaan liikaa...
akir0

Posts: 2,554

#25 • • akir0 idleRPG champion 2009
14.4. olis leikkausta varten tarkastus ja 20.4. on varattu leikkausaika femtolasikille. Eli ala-asteelta alkanu silmälasien käyttäminen taitaa tulla tiensä päähän. Itsellä -2,5 ja -1,75.
Jódís

Posts: 89

#26 • • Edited Jódís
Silmälasit ollu jostain 4-vuotiaasta asti. Oon niin tottunut niihin, että en viitsi edes kokeilla piilareita, varsinkin kun tartten laseja vain ulkona enkä koskaan pidä niitä kotona. Toisaalta lasit tietysti ärsyttää kun ne esim. huurtuu. Onneks mulla on 'vain' about -1 kummassakin silmässä (en edes tarkalleen tiedä - pitäis ehkä käydä tarkastuksessa taas joskus) ja pärjään ilmankin. Pyöräillessä on kuitenkin turvallisempi olo lasien kanssa. ;)
Ja viime kesänä löysin aurinkolasit, jotka saan tavallisten lasien päälle! Jee *pepsodent*

--
Und meine Seele spannte
Weit ihre Flügel aus,
Flog durch die stillen Lande
Als flöge sie nach Haus.

[Eichendorff]

Dave

Posts: 1,750

#27 • • Dave Team Teknolipat :) / The Bunk
Onhan ne, tais olla yläasteella ekat, nyt on -2.0 ja - 1.50. Tarvii laseja lähinnä tv:n tuijottamiseen ja autolla ajoon (pitemmällä matkalla.) Lähinäkö on ok.

--
a veteran police of means and talent can wear whatever the fuck he damn well pleases.

patis

Posts: 1,158

#28 • • patis 10
Kävin vajaa 2kk sitten intralasikissa. Hintaa tuli kaikkine kuluineen aika tasan 3ke. Itselläni kävi sen verran onnekkaasti, että ensimmäinen leikkausaika peruuntui minusta riippumattomista syistä niin sain 20% alennuksen leikkaushinnasta.

Vasemman silmän näkö on veitsenterävä mutta oikeassa olisi toivomisen varaa. Lekurin mukaan oikean silmän näkö olisi -0,12 mutta epäilen voiko olla niin vähän. Pitää jossain välissä käydä tarkistumassa vielä näkö optikolla.

Kuitenkin olen tosi tyytyväinen lopputulokseen. Rillit sai heittää pois, unohtaa epämukavat ja silmiin silmiin kuivuvat piilarit sekä ostaa oikeat aurinkolasit.
Kolera

Posts: 4,256

#29 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
no kohta melkeen 15vuotta kai ollu lasit ja muutama vuosi jo pitänyt hankkii uudet *nauru* oisko noi silmät kummatkin n. -3.5 ja joskus bileisiin tullut päiväpiilarit laitettua. Ei ole näkö huonontunut juurikaan 5vuoteen, että jos keksii harrastuksen missä silmälasit ovat tiellä niin ihan hyvin vois harkita jos varaa olisi.

ja siihen oleellisimpaan kysymykseen niin n. 95% nelikulmaisista sihteerilaseista vaan on pirun kuumat naisilla.

Jossain random tutkimuksessa useampi vuosi sitten oli mahollisesti löydetty lapsuuden sokeritasapainon/insuliinin erityksen määrien vaikutuksen likinäköisyyden kehittymiseen. Ei vaan ollu oikein lähdetietoja ja muista vielä oliko jotain seiskan terveyssivuston pikkujuttuja. Elikkäs joko pieni yhdistävä alttius tai vaan tilastollinen sattuma

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

juu-zo

Posts: 577

#30 • • juu-zo *KoneHuone*

Replying to Silmälasi-topik:

Kolera, 31.3.2010 21:40:
ja siihen oleellisimpaan kysymykseen niin n. 95% nelikulmaisista sihteerilaseista vaan on pirun kuumat naisilla.



Täysin samaa mieltä *vink*

--
Respect is not given, it is taken

antti83

Posts: 206

#31 • • antti83
Minä sain ensimmäiset silmälasini 14-vuotiaana. Aluksi en uskaltanut pitää niitä peruskouluaikana päässä, koska tiesin että joutuisin koulukiusatuksi niiden takia luokassani. Koulumenestyskin vähän kärsi kun tunneilla ei nähnyt kunnolla taululle asti. Peruskoulusta päästyäni olen kyllä pitänyt niitä jatkuvasti. Välillä kyllä ärsyttää kun lasit painavat nenänpäätä ja ottavat työmaalla kiinni milloin mihinkin. Piilolasit olisivat varmaan kyllä hyvät, mutta vielä en ole sellaisia lähtenyt kokeilemaan. Vahvuudet vasemmassa silmässä on -3.75 ja oikeassa -3.50. Minullakin on uusien lasien hankinta edessä, pikkuhiljaa on näkö huonontunut vuosien varrella.
aivomassa

Posts: 230

#32 • • aivomassa are you ready to lose control ?
Tämä neiti sai ensimmäiset silmälasinsa 18 kesäisenä ja paljoa ei ole näössäni korjattavaa .. Siksipä lasit jäävät yleensä vain koteloon pölyttymään vaikka mielestäni lasit ovatkin seksikkään sihteerimäiset. Joskus kirjaa lukiessa tai opiskellessa täytyy kapistukset heittää nenälle ettei silmät rasitu. Kehykseni ovat muutenkin trendeistä täysin fossiloituneet joten uusien hankkiminen saattaisi yllyttää pitämään laseja enemmän päässä koska ovathan ne nätit accessorit. Hmm *hihu*

--
Dont expect us to be quiet !

Gleba

Posts: 549

#33 • • Gleba
Vuoden takaisesta tarkastuksesta oli taas näkö muuttunut. Toiseen silmään lisää miinusta, mutta hajataitto oli molemmista vähentynyt. Enpä taida kuitenkaan hankkia uusia laseja vielä, kun ei muutokset ollu niin merkittäviä...tietty jos ei linssien hankinta olisi niin kallista...

--
I can scare the stupid out of you, but the lazy runs deep.

hane

Posts: 242

#34 • • hane
Ala-asteen 2-3 luokalta asti on ollut mitä karmeampia kehyksiä :D mutta nyt pitäs olla ainaki muodin mukaiset, joskin ehkä karmeat vieläkin. Onneksi on piilolinssejä, kertakäyttöisistä en helpolla luovu, koska ne on niin mukavat. Onneksi myös edelliset lasit kestivät käytössä näön muuttumatta yli 5 vuotta, kunnes alkoi tuntumaan ettei niillä näe tarkasti. Muutosta oli tullut -3.50:stä nyt -4.25:een ja toivottavasti näillä mennään sinne asti kunnes on rohkeutta ja rahaa käydä laserissa!

--
- Luulotauti paranee tiedolla -

NeonCat^

Posts: 30

#35 • • NeonCat^
ekat sain ollessani 13, eivät kylläkään kovin vahvat mutta nykyään paha hajataitto ja ilman rillejä kaikki on sumua :( Nyt on tullu hetki elettyä ilman rillejä kun luulin niiden pudonneen jossain tuolla ulkona, mutta sitten selvisikin että ku olin lähettäny erään paketin kaverille Tampereelle, että rillit oli vahingossa tippuneet paketin pohjalle ja lähteneet kiertämään Suomea :'DD Onko tällanen oikeesti mahdollista xD
$

Posts: 1,802

#36 • • $ Destination weekend!
Hajataittoa oli molemmissa silmissä joskus 8-vuotiaana, mutta 12-kesäisenä taitto korjautui itsekseen enkä ole rillejä sen jälkeen tarvinnut.

Viitisen vuotta sitten aloin vähitellen nähdä huonommin toisella silmällä. Toinen silmä on -0.7 mutta toinen on -6.0 (likinäköisyys) ja +5.0 (hajataitto). Kovalla piilolinssillä näkö korjaantuu täysin mutta edelleen silmälaseista minulle ei ole juuri mitään hyötyä. Tuohon ei jeesaa edes laserleikkaus vaan ainoastaan sarveiskalvon siirto.
Avatar
#37 • • opmdevil Guest
Lasit taisin saada ekalla luokalla tai niillä main. Siitä se sitten katastrofaalisesti huononi siihen pisteeseen, että lopulta oli -8 ja -8.25. Noin puolitoista vuotta sitten kävin silmäleikkauksessa ja sen tuloksena näkö on täydellinen nollanolla.

Välillä on silmälaseja ikävä. Aina kun tahtoi tuntea itsensä seksikkääksi, niin ei tarttenut mitään muuta kun alkaa pureskella sitä silmälasin sankaa ja räpytellä silmiä, ja avot, vaikutelma oli valmis.

Niin, hhhmmm, joillekin tytöillä silmälasit sopii tosi hyvin mutta väittäisin, että suurin osa vastakkaisen sukupuolen edustajista on paremman näköisiä ilman silmälaseja.
Jokke L

Posts: 1,203

#38 • • Jokke L [GoodMusic]
ens viikol pakko käydä tilaa uudet...

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

akir0

Posts: 2,554

#39 • • akir0 idleRPG champion 2009
Aamulla kävin Medilaserilla intra-lasikissa ja nyt näkö on jo parempi kuin mitä koskaan sen muistan olleen. Valonarkuutta on tietty vielä reippaasti, mutta se kadonnee muutaman päivän sisään.

Hintaa tuli lopulta 2550e, eli ei mielestäni kauhean paljoa. Itse operaatio kesti noin 20 min ja 2 tunnin päästä leikkauksesta päästivät kotio.
kajis

Posts: 345

#40 • • kajis
HEI VITSI! Joku Suomalainen saa kyllä tehdä videoblogin omasta leikkausreissustaan ^^ Oon yhen nähny mut se oli jonku Australialaisen. Lupaan ainakin ite toteuttaa tämän videoshitsteemin heti kun vaan saan rahat kasaan ja pääsen leikkaukseen!