22.11.2003 synchronicity

174 posts, 9 pages, 19,218 views

Avatar
#61 • • Edited plasma Guest
Hmm. jos aloittaisin vaikka pienellä kritiikillä:
- Lipun törkeä ylihinta itse tarjontaan
- Pääsalissa aivan järjettömän kylmä ja se ääni.. heh
- Monojunkin aikana katosi äänet HQ:sta. Jäi monitori pelkästään 15-30h ennenkuin mitään tapahtui.
- Joku voisi kertoa, kuka on se pääjärjestäjä ja voisi tuo kaveri katsoa itseään muutaman kerran peiliin ja korvata asia jotenkin.

Plussat:
+ Waxman & Nemo - aivan loistavaa, kiitos vielä kerran
+ Njassa roks. Ei haittaa vaikka laukkasikin, herra soitti aivan loistavia biisejä
+ Narikka toimi hyvin

Alempana tulikin todistettua, etteivät olleet Nessin bileet, joten ...hmm... mitäs tämä kaveri soitti siellä, ehdin jo lähteä pois, tuliko vuoden '92 - '94 reivisoitantaa?
Avatar
#62 • • lauri Guest


jos herra peruu ilman lääkärintodistusta työkyvyttömyydestä yms..on hän korvausvelvollinen sopimuksessa sovitun sakkosumman tai järjestäjälle aiheutuneet tappiot ..tää on normaalia käytäntöö sopimuksia tehdessä..ja suosittelenkin tekeen sopimuksen jos kyseessä on ulkomaan artisti..



haluaisinpa sen teknomusiikin saralla toimivan artistin sopimuksen nähdä,
jossa artisti velvoitetaan korvaamaan peruutukset. Jonkin verran noita nähnyt ja tehnyt, eikä niitä siihen ihan helpolla saa. Jos tulee no-show niin yleensä nuollaan kyllä puhtaasti näppejä.

// L
Avatar
#63 • • Quu Guest

Mä oon karttanu Koneisto 2002 -fiaskon jälkeen massabileitä kuin ruttoa. Pienemmän kokoluokan tapahtumissa harvemmin kusee mikään perusjärjestely, äänentoisto on pienemmässä tilassa helpompi saada toimivaksi, tiskille/vessoihin jonottamiseen ei mene puolta elinikää, liput ovat halvempia, ääliöprosentti on pienempi ja tanssitilaa on enemmän kuin puoli neliömetriä.



Harvemmin kyllä sellaisia kiinnostavia ulkomaanstaroja roudataan "pieniin" bileisiin, että budjetti toimisi.
Avatar
#64 • • Quu Guest

Rehellisesti voin sanoa, että olen joskus noin viitisen vuotta sitten käynyt joissan Nessin järjestämissä bileissä, jotka ovat toimineet, vaan eivät enää. Mikä vittu siinä voi olla saatana, että se on niin vaikeaa nykyään? Rahanhimo? Kartan jatkossa E.Ness bileitä.



Edelleen: Eivät olleet Nessin bileet.
Avatar
#65 • • Edited plasma Guest


Edelleen: Eivät olleet Nessin bileet.



Hyvä, asia tuli selväksi. :D
Avatar
#66 • • Edited hahmo Guest


jos herra peruu ilman lääkärintodistusta työkyvyttömyydestä yms..on hän korvausvelvollinen sopimuksessa sovitun sakkosumman tai järjestäjälle aiheutuneet tappiot ..tää on normaalia käytäntöö sopimuksia tehdessä..ja suosittelenkin tekeen sopimuksen jos kyseessä on ulkomaan artisti..



haluaisinpa sen teknomusiikin saralla toimivan artistin sopimuksen nähdä,
jossa artisti velvoitetaan korvaamaan peruutukset. Jonkin verran noita nähnyt ja tehnyt, eikä niitä siihen ihan helpolla saa. Jos tulee no-show niin yleensä nuollaan kyllä puhtaasti näppejä.

// L



tuo on kyllä ihan totta että käytäntö ei ole yleinen, mutta suositeltavaa olisi kirjoittaa sopimus,vaikka se lisääkin vaivaa ja puolestaan saattaa nostaa artistin hintaakin. sopimus olis hyvä olla jos etenkin kyseessä on artisti joka on tunnettu peruutuksistaan, niin mä en ainakaan tee diiliä ilman kohtuullista sakkosummaa (ei siis mitään miljoonia) ..pääartistin osalta käy bileille aikasta kehnosti jos se peruu. muita pienempiä artisteja kyllä saadaan aina joku paikkaamaan, ainakin sen verran ettei asiakkaat vittuunnu ihan täydellisesti..pettymyksiähän ilmenee tietysti..mutta ei vastaavaa, kuin tässä tapauksessa, jossa kyse oli isommasta nimestä..

jos ostat palveluja joltain hintaan yli 2000eur ..niin kyllä sellaisista kaupoista on ihan kohtuullista vaatia kirjallinen sopimus..samaten sopimus myös puoltaa artistin oikeuksia saada sovittut asiat sovitulla laadulla esim: kuljetukset,hotellit,juomaa,ruokaa ja vaikka 600 tikkaria jos sopimuksessa niin lukee ja sakkomaksu toimii myös toisinpäin,mikäli nämä asiat ei ole kunnossa..

sen verran pitää sanoo että itse en ole teknopuolella ulkomaan nimien kanssa sopimuksia tehnyt, sillä oon keskittynyt muihin tehtäviin isoissa bileissä, sujuvan kielitaidon puutteen takia. pienissä taasen ei paljoo isoja ulkomaan nimiä näy..mutta vastaavasti muissa musagenreissä kylläkin ollut mukana vaikkakin kielitaitoni on mitä on. näissä genreissä sopimus on ollut itsestään selvyys ja sitä vaatii molemmat osapuolet, vaikka palkkiot liikkuis vain 500eur summissa..

käsittäkseni laki toimii näin:

jos sulla on ollut kirjallinen sopimus ja artisti on perunut ilman pätevää syytä..niin olet oikeutetu vaatimaan korvauksia, mikäli peruutus on tapahtunut sopimuksessa sovitun viimeisen peruutuspäivän jälkeen..vaikka korvauksista ei olis sopimuksessa mainittu, niin lakiteitse voi vaatia korvausta aiheutuneista tappioista.. (korjatkaa joku jos tääl on joku asiasta tietoinen ja info on väärä..olisin muuten opiskellut juristiks, mut ajttelin että bile puolella on paremmat palkat :)
Avatar
#67 • • Jukka I Guest

Harvemmin kyllä sellaisia kiinnostavia ulkomaanstaroja roudataan "pieniin" bileisiin, että budjetti toimisi.



Kermassahan noita juoksee vähän väliä, ja ilmeisen kannattavasti huokeista lipunhinnoista huolimatta. ;) Mieluummin mä menen diggailemaan paria laatu-dj:tä tollaseen takuuvarmaan paikkaan, jossa PA soi aina yhtä kristallinkirkkaasti kuin isoihin bileisiin, jossa on miljoona perusasiaa jotka voi mennä pieleen. Jonottaminen, helvetinmoisessa tungoksessa "tanssiminen" ja bassopuuron kuuntelu eivät juurikaan kiinnosta, vaikka puikoissa olisi n+1 superstaranimeä.
Avatar
#68 • • Jiri Guest

tuo on kyllä ihan totta että käytäntö ei ole yleinen, mutta suositeltavaa olisi kirjoittaa sopimus,vaikka se lisääkin vaivaa ja puolestaan saattaa nostaa artistin hintaakin. sopimus olis hyvä olla jos etenkin kyseessä on artisti joka on tunnettu peruutuksistaan, niin mä en ainakaan tee diiliä ilman kohtuullista sakkosummaa (ei siis mitään miljoonia)



Aiemmin sanomaani toistaen: oletko kuullut että tällaisia korvauksia on joskus maksettu? :-) Ylivoimaisia esteitä ja sairastapauksia voi halutessaan kyllä helposti tekaista, ja promoottori on tässä suhteessa kyllä heikommassa asemassa. [Eivätkä artistitkaan / agencytkään ihan mihin vain suostu]. Sen lisäksi että noita korvausjuttuja on - kuten Laurikin sanoi - vaikeaa saada soppareihin, ne ovat kyllä melkoisia kuolleita kirjaimia.
Avatar
#69 • • Quu Guest

Kermassahan noita juoksee vähän väliä, ja ilmeisen kannattavasti huokeista lipunhinnoista huolimatta. ;)



Kerma onkin tässä suhteessa absurdin loistava paikka. :)

Hommahan voi olla myös siinä, että myös viinanmyyntirahatkin menevät siihen samaan kasaan mistä niitä artisteja buukataan. Lisäksi kerman nurkat täytyy myös siitä kansasta, joilla ei ole mitään hajua kuka soittaa ja mitä, ovat vain halunneet tulla Kermaan.

Nyt pois tämä tämmöinen offtopic.
Avatar
#70 • • GoDra Guest
Koska muutamat nopeat ehtivätkin lukea alkuperäisen viestini niin laitanpa sen tähän.


Pääareenan koristelu ja videotaulut olivat lähinnä vitsi.





Vitsi oot ite, ei niitä väkerretty kuin 11h
Ne oli tarkoituksellisesti askeettiset.

In this word where ewerything is thorn apart, music is the only thing that can truly set us free and allow us to forget.

Naura sille urpo.

Samoin kaikki muut pilipali paskantärkeet wanabe Mr.Important paskahousut.
Ja alkemistinkin on turha itkee yhtään kun aluperin lupautui ilmaiseksi.

Ja äänentoistosta on ihan turha rupee itkee ollenkaan luuletteko tosissaan että toimivan pääsalin 6-piste äänen saa polkastua kasaan tosta vaan?
Tai kaikkien muiden salien 4-piste äänet. Plus vielä valo arsenaali joka oli tuotu paikalle. Pääsalin äänet ja ääniteknikko ei sentään tuotu kuin 1000kilsaa pohjoisempaa ei se kaikkien kamojen sieltä roudaus oo myöskään ilmaista.

NYC survivorsille voisi järjestäjä esittää julkisen anteeksipyynnön..



Jos jonkun pitää pyytää anteeksi niin korkeintaan NYC survivorin
ja muutaman muun nimeltä mainitsemattoman.
-pahoitteluni tähän, NYC survivorsilta siis voisi joku pyytää anteeksi mutta tuskin järkkäri, eihän hän kuitenkaan ketään lyönyt.
Live tarjonnan vuoksi sekoitin heidät erääseen toiseen joka käyttäytyi erittäin lapsellisesti. Pyydän anteeksi.
Kyseinen järjestäjä käveli melkein itsensä hengiltä tuona iltana tehden parhaansa jotta kaikkialla homma toimisi.

Jos joku artisti päättää tehdä päänsä mukaan, eikä tee niinkuin on pyydetty ja rajoitettu niin syyttäköön itseään.
Tuo siis koskee sitä lapsellista henkilöä.

Ja lopuksi mainittakoon että kyseinen järjestäjä on tehnyt noiden bileiden eteen töitä yli 3kk. Beltram oli todellakin tulossa sinne kunnes päättikin että ei olekkaan tulossa. Kyseinen järjestäjä on yksi rehdeimpiä ja moraalisimpia ihmisiä mitä tunnen JA KYSEINEN JÄRJESTÄJÄ EI TODELLAKAAN OLE TUO NIMELTÄ MAINITSEMATON JOTA MUUTAMAT KYLVÄVÄT TÄÄLLÄ.
OTTAKAA URPOT FAKTOISTA SELVÄÄ ENNEN KUIN ALATTE AVAUTUMAAN!!!!!!!

:angry:

Vittu

Tuossa siis viestini jonka kirjoitin kiihdyksissä 40h valvomisen jälkeen.
Siihen lisätäkseni

-Jone, vedä alahuuli pään yli ja nielaise.
Avatar
#71 • • Ismo L Guest


Pääsalin äänet ja ääniteknikko ei sentään tuotu kuin 1000kilsaa pohjoisempaa ei se kaikkien kamojen sieltä roudaus oo myöskään ilmaista.



Olisko kannattennu ottaa vähän lähempää ammattitaitoinen firma/ääniteknikko joka olisi helposti hakenut puuttuvat kamat lähivarastolta? Toivottavasti kyseessä ei ollut eräs nimeltämainitsematon karaokefirma, joka on tehnyt kyseiselle järjestäjälle pohjoisen bileet? Jos oli niin otan osaa.
Avatar
#72 • • Jone Guest


-Jone, vedä alahuuli pään yli ja nielaise.



"Jepjep." :scared:

Täytyy olla kohta kirjoituksissani, jolla tämän kommentin ansaitsin. Valitettavasti olen itse niin sokea etten sitä löydä vaikka suurennuslasilla katsoisin.

Mahtaako kyseessä olla se kun täysin kohtuuttomasti huomautin siitä ettei niiden jatkobilelippujen hintoja saatu yleisön tietoon kuin vasta aamulla ovella?
Avatar
#73 • • Edited GoDra Guest



Hieno whinetys, onnitteluni siitä että onnistuit tänne moisen tuottamaan



Ei, vaan tuo kohta.
Avatar
#74 • • Jone Guest



Hieno whinetys, onnitteluni siitä että onnistuit tänne moisen tuottamaan



Ei vaan tuo kohta



No juuri sitähän kirjoituksesi oli kaikessa "Kaikki kriitikot vaietkaa"-itkuvirressään ja muussa "asiallisuudessaan?" Mun palautteeni asiasta on viestiisi verrattuna hyvin pliisu ja se tulisi mielestäni sinunkin ymmärtää.
Avatar
#75 • • GoDra Guest



Hieno whinetys, onnitteluni siitä että onnistuit tänne moisen tuottamaan



Ei vaan tuo kohta



No juuri sitähän kirjoituksesi oli kaikessa "Kaikki kriitikot vaietkaa"-itkuvirressään ja muussa "asiallisuudessaan?" Mun palautteeni asiasta on viestiisi verrattuna hyvin pliisu ja se tulisi mielestäni sinunkin ymmärtää.



Eli siis tarkoitit alkuperäistä pitkää listaa?
No ei sitten mitään, ei tarvitsekkaan nielaista.
Luulin kommenttisi koskevan "Ei mitään sittenkään" kohtaa,
pahoitteluni sekaannuksesta.


Enkä sano että kaikki kriitikot vaietkaa,
jos olisin itse ollu maksava asiakas olisin itsekkin saattanut avautua muutamasta asiasta.
Mutta henk koht, valot ja decot olivat mielestäni erittäin hyvät ja tätä mieltä on monet muutkin. Makasiinien äänitasoon nähden PA toimi mielestäni loistavasti. Monikanava äänessä on kyllä se huono puoli että jossain osissa salia se saattaa toimia huonommin kuin toisessa osassa.
Tähän ratkaisuna olisi ollut parin metrin siirtyminen, se mitä itse katsoin niin kyllä siinä oli ihan mukavasti tilaa siirtyä vaikka minne. Itselläni ei ollut ongelmia siirtyä paikkaan jossa ääni kuulosti erittäin hyvältä.
18e on tosin ehkä liikaa jos ottaa huomioon sen että päätähti jäi paikalta pois mutta olihan siellä toinenkin ulkomaan stara, ei sekään mikään halpa.
Ja kieran kyllä oli aika peto mielestäni dekkien takana.
Syy hieman "huonolaatuiseen" musiikkiin oli yksinkertaisesti se että lentoyhtiö kadotti puolet kieranin levyistä. Saattoi varmaan vähän vituttaa ja jos puolet levyistä puutuu niin saattaa puuttua varmaan aika paljon myös VIELÄ parempilaatuista musiikkia.

Että näin.
Avatar
#76 • • Antti H. Guest

Koska muutamat nopeat ehtivätkin lukea alkuperäisen viestini niin laitanpa sen tähän.

Pääareenan koristelu ja videotaulut olivat lähinnä vitsi.



Vitsi oot ite, ei niitä väkerretty kuin 11h
Ne oli tarkoituksellisesti askeettiset.

In this word where ewerything is thorn apart, music is the only thing that can truly set us free and allow us to forget.

Naura sille urpo.



Urpo? Sano Antti vain.

Ymmärrän askeettisuuden päälle paljon enemmän kun uskotkaan, mutta senkin toteuttamisessa voi onnistua tai sitten ei. Nyt ei mun mielestä pääsalissa onnistuttu.

Sen sijaan 303HQ:ssa oli onnistuttu paremmin. Tuli ihan Vanhat Hyvät Ajat (tm) mieleen tanssiessa dj:n kanssa samalla tasolla ja ison strobon välkkyessä hänen takanaan. Ja savuakin oli sopivasti.

Joku kyseli tätä: Nessi soitti 303HQ:ssa paljon vanhaa acidia ja jonkun hiphouseraidankin. Pääareenan settiä en kuunnellut.
Avatar
#77 • • drS Guest
Taidan olla ainoo jota harmittaa näiden bileiden missaaminen. 303HQ ois ollu ainoa joka näissä kemuissa ois kiinnostanut, ja siitä oisin iisisti maksanu sen 18e + matkakulut tampereelta. Vielä kun se näytti olevan niitä ainoita asioita mitkä toimi ko. bileissä, niin: :(
Avatar
#78 • • Tapi T Guest

Pakko kysyä teiltä kaikilta "valittajilta", että onko niiden dekojen,screenien,valojen ja äänentoistojen oltava niin SAATANAN hyviä??


Mikäli pääesiintyjä peruuttaa ja bileet ovat muutenkin "vähän sinne päin", on mielestäni kaikin puolin perusteltua vaatia audiovisuaaliselta puolelta vähintäänkin hyvää lopputulosta. Näin ei tällä kertaa ollut.

303 HQ ja Njassa oli tosi jees, muttei millään pelastanut pettymykseltä.
Avatar
#79 • • xybo Guest

Taidan olla ainoo jota harmittaa näiden bileiden missaaminen. 303HQ ois ollu ainoa joka näissä kemuissa ois kiinnostanut, ja siitä oisin iisisti maksanu sen 18e + matkakulut tampereelta. Vielä kun se näytti olevan niitä ainoita asioita mitkä toimi ko. bileissä, niin: :(



Eikä siitä ees oo mitenkään hirveen kauan.. kun Keys Of Life
järrkkäs just alahuoneella tollaset klassikko bileet..
Acid Kings ja Jokke etc... Ne olikin helmi bileet. Oisko ollu
just 5e sisään. Itseänikin ois kiinostanu hieman tuo 303 huone,
Beltramit ja muut ei. Mutta koska ne oli ympätty tuohon tiesi,
että ei voi toimia..

-- xybo
Avatar
#80 • • vj move Guest

Jepajee.

dekot sekä screenit oli sijoiteltu vähän miten sattuu.



Omalta osaltani voin sanoa, että ainakin screenejen huono sijoittelu johtui vittumaisen tärkeilevästä valomiehestä joka oli ehdoton sen suhteen ettei hänen valojen alueelle tuoda yhtään videoscreeniä. Ainakin tätä porukkaa oli informoitu videoscreenistä (pyysin henkilökohtaisesti tapahtuman järjestäjää ilmoittamaan mille porukoille asiasta). Muutenkin oli vähän sellainen "ei toivottu fiilis" kun tykkien ja kankaitten sijoittelu meinasi muuttua mahdottomaksi kuultuamme että jos katossa menevään trussiin kiinnittää jotain, niin se maksaa 350 e...

Kyllä vitutus jäi päälle taas tämmöisestä... :angry: