e10v @ Makasiinit

240 posts, 12 pages, 27,874 views

#181 • • genki Guest

nipot

tampiot

ääliöt

torsot

wannabe-hifistimme

keltanokkaluuserit

joo ei mennä henkilökohtaisuuksiin, eikä varsinkaan ruveta nimittelemään ketään, koska sehän vasta lapsellista on.

huhhuh mikä jätkä.
#182 • • Edited Shamus Guest
...
#183 • • Tapi T Guest

hehe.
te ootte kaikki niin tosissanne näiden juttujen suhteen.
bileet oli ja meni.
...
elekää oloko niin älyttömän innokkaita dissaan ja hölökohtaisella tasolla kiusimaan.

Eli oliko tuo sinun heittämäsi kommentti vitsi, etkä ollutkaan tosissasi?

"Past Events"-alueen tärkein funktio on toimia palautekanavana promoottorien ja asiakkaiden välillä. Ne jotka täällä perustellusti valittelunsa ja dissailunsa esittävät, eivät ole tehneet mitään väärää. Kuten Entropy-organisaatio tuossa jo kerkesikin ilmoittamaan; kaikki palaute on tervetullutta.

Osoita esimerkki henkilökohtaisesta dissailusta.
#184 • • LindaGP Guest
Minua jäi kyllä yksi asia ihmetyttämään. Entropy maksoi ison summan rahaa siitä, että porukka ei tarvitsisi maksaa narikkaa tämän kamalan jonotusrumban jälkeen. Se oli erittäin kohtelias teko, mutta mielestäni Makasiinit Oy (tai mikä yritys siellä onkaan takapiruna) voisi myös olla kohtelias ja palauttaa nämä rahat, sillä mokahan oli selvästi heidän.
#185 • • NS Guest

Parikymmentä kiinni saatua huumeiden käyttäjää 2500:sta (?) on niin huono tulos, ettei ole missään nimessä perusteltua aiheuttaa noin suurta haittaa ihmisten viihtymiselle. Myöskin poliisin äärimmäisen tiukassa olevien määrärahojen järkevän käyttämisen kannalta pyhäinpäivän operaatio oli aivan käsittämätön.

Olen ihan saamaa mieltä, että luku on aika marginaalinen, mutta entäpä jos seuraavissa isoissa bileissä tiputettaisiin luku nollaan ja näytettäisiin poliisille pitkää nenää. Utopiaa ehkä, mutta voi vain kuvitella kuinka hyvää se tekisi tälle pienelle kulttuuriharrastuksellemme.
#186 • • Edited Entropy Guest
TIEDOKSI 4.11.

Suuri kiitos kaikille Entropyn järjestämässä E10V-tapahtumassa vieraillelle henkilöille ja palautteenantajille. Tapahtuman toteuttaminen oli lähes vuoden kestänyt, yli 100 talkootyöläisen aikaansaama ja lukuisia miestyövuosia vaatinut projekti.

Tapahtuman ideana oli paitsi esitellä Entropyn toimintaa, myös tarjota kävijöille musiikkitarjonnaltaan erittäin monipuolinen, mutta samalla hinnoittelultaan kohtuullinen elektronisen musiikin tapahtuma. Yhdistyksen toimesta tehtiinkin kaikki mahdollinen tapahtuman onnistumiseksi.

Entropysta pitkälti riippumattomat tekijät ovat kuitenkin aiheuttaneet monille henkilöille pettymyksen tunteen, keskeisimpinä tekijöinä jonot, äänenvoimakkuuteen liittyvät rajoitukset, järjestyksenvalvonta, ovikontrolli, narikat, välikulkukäytävän kylmyys sekä baari-, järjestyksenvalvonta- ja narikkahenkilökunnan vähäisyys.

Pahoittelemme syvästi kaikille tapahtumaan osallistuneille asiakkaille illan ongelmakohtia, ja toivomme että anteeksipyyntö jollakin tavalla lievittäisi pettymystä. Myös Entropy teki virheitä, tosin suurimpana niistä oli kuitenkin luottaminen sopimuskumppanin kykyyn hoitaa illan järjestelyt kunnialla.

Makasiinien ylimmän johtoportaan, muiden asianomaisten sekä Entropyn edustajien kesken tullaan viikon päästä pitämään istunto, jonka yhteydessä on tarkoitus selvittää juurta jaksain tapahtuman aikana ilmenneet ongelmatilanteet ja Makasiinien osalta löytyvä selkäranka asianmukaiseen vastuunkantoon. Valitettavasti vasta kokonaisuuden selvittyä voimme julkaista tarkemman tiedoksiannon asioista.

Tapahtumaa koskevat valitukset, mielipiteet ja terveiset voi lähettää osoitteeseen: [email protected]
#187 • • :t:c: : : Guest

Olen ihan saamaa mieltä, että luku on aika marginaalinen, mutta entäpä jos seuraavissa isoissa bileissä tiputettaisiin luku nollaan ja näytettäisiin poliisille pitkää nenää. Utopiaa ehkä, mutta voi vain kuvitella kuinka hyvää se tekisi tälle pienelle kulttuuriharrastuksellemme.

Tämän jälkeen muuten lehdistä ei löytyis otsikoita, joissa hehkutetaan et näin kävi :]

Ehkä hieman väärin ajatella asiaa noin päin, koska ongelma on ollut läsnä Suomessa jo vuosia. Ihan turha ajatella, että teknokulttuurin parissa olis joku erityinen huumeongelma, tai sit toisaalta taas et ei olis ollenkaan. Tämäkin on vaan pinttynyt niin nuoremmille bilesukupolville päähän, Lepakon päättäjäisissä homma kulminoitui pariin öysketyttöön jotka itkunsekaisina kerto et kuinka he oli tullu "teknobileisiin päihteileen" :| Ongelma koskee kuitenkin Suomen väestöä ja sitä esiintyy aivan joka paikassa. Itsekin huomasin oikein päihdebuumin lyövän kotimaisiin bileisiin siinä '98 paikkeilla, meiltä meni vituiks Tunnel ja monet muut menetti enemmänkin. Syitä voi olla monia, mutta juuri 95-97 lehdistö liekitti täysillä teknon ja huumeiden yhtäläisyyttä. Tähän mennessä Suomessa kuitenkin oltiin bileilty konemusaa jo kymmenisen vuotta ja meininki oli ollut aivan älyttömän paljon rauhallisempaa.

Eli mielummin kannattais yrittää myydä totuutta. Faktaa siitä, että ongelma koskee koko Suomea ja niin kauan kun sitä yritetään vain lakaista tietyn marginaalin alle, ei kyseessä ole mikään muu kuin legendaarinen tuntemattoman pelko.

Noh, kunhan piti avautuu :)
#188 • • Homegrove Guest

Eli mielummin kannattais yrittää myydä totuutta. Faktaa siitä, että ongelma koskee koko Suomea ja niin kauan kun sitä yritetään vain lakaista tietyn marginaalin alle, ei kyseessä ole mikään muu kuin legendaarinen tuntemattoman pelko.

Taas täytyy sanoa WORD! :)
#189 • • Pinkki Guest

Hmm.. Meillä oli verrattaen kokeneita roudaajia, ah sori, siis "talkooduunarihangaroundereita" paikalla aina klo 9:ään asti valmiina auttamaan sitä pyydettäessä

ui, pilkun nysväystä. siksi niitä yleensä sanotaankin "hangaroundareiksi", kun istuvat perseellään ja odottavat ;)
lue vaikka nuo aikaisemmat postaukset kun en millään viitsisi toistella itseäni - tai sen puoleen nyt yhtään enempää kertoa muiden puhumisia tai puollustella kantaani jota et näköjään tajua. nyt ei unettomuusongelmien ja raskaan vklopun takia kertakaikkiaan riitä energiaa lisäviilaamiseen - enkä myöskään halua tuoda enempiä entropyn vastaisia pointteja pinnalle ja jatkaa puollustelemalla vielä sitten niitäkin. sorry, hajoa päiviisi jos ei natsaa
#190 • • NS Guest
Totta kaikki, mitä sanoit Tero. Suureen yleisöön ja lehdisöön ei varmasti vaikuttaisi, mutta poliisin asennoitumisen muttuminen _saattaisi_ olla nopeampaa. Ja poliisin asennehan suoranaisesti eniten vaikuttaa.

Mutta epärealistista tämä on, vaikka n.20 tapausta ei kaukana nollasta olekaan. Tätä aihetta voikin sitten jatkaa huumetopikissa.
#191 • • Edited DFxAndy Guest
:happyroll:
#192 • • Mrrshan Guest

Ei sekään ehkä hyvää mainetta toisi jos lehdissä olisi otsikko: "Poliisi ei löytänyt teknobileistä huumeita". Vrt. "hra Virtanen ei hakannut tänään vaimoaan". :D
#193 • • Esa Guest

nyt ei unettomuusongelmien ja raskaan vklopun takia kertakaikkiaan riitä energiaa lisäviilaamiseen - enkä myöskään halua tuoda enempiä entropyn vastaisia pointteja pinnalle ja jatkaa puollustelemalla vielä sitten niitäkin. sorry, hajoa päiviisi jos ei natsaa

Ihan kiva että muillakin on ollut raskas viikonloppu.

Jatketaan kuitenkin asialinjalla, jookosta.
#194 • • op Guest
Njoo,

Entropy ry:n puheenjohtajana en voi muuta kuin esittää syvimmät pahoitteluni kaikesta tapahtuneesta. Tapahtuman järjestelyt ja toteutus tarjosivat melkoista tunteiden vuoristorataa: Aina suunnattomasta onnentunteesta sen suhteen kuinka hienosti koko E10V-posse ja yhteistyökumppanit teki työtä uhrautuvaisesti ja pyyteettömästi sellaisiin fiiliksiin joita en toivo kenenkään kokevan.

Vuokrasopimus luonnollisesti on, ja se on myös huomattavasti yksityiskohtaisempi kuin Makasiinien standardi vuokrasoppari joka jättää monia asioita hyvin avoimeksi. Tämän sopimusta "väännettiin" erittäin pitkään. Täysin aukoton tosin ei paperi ole, ja asioita sekä vastuita pitää vielä selvittää neuvottelupöydässä kaikkien osapuolien kesken. En lähde siis sen enempää asiasta spekuloimaan.

Ymmärtänette että tällaiset asiat eivät tosiaan selviä ihan parissa päivässä ja näillä näkymin myös sopimusoikeuden ja -käytännön asiantuntijan palvelukset lienevät tarpeen. Vaikka jotain asiaa ei olla määritelty sopimuksessa, se ei tietenkään tarkoita sitä, että toinen osapuoli voisi menetellä asiassa mielensä mukaan. Huomioon otettavia seikkoja tässä tapauksessa ovat mm. järjestyslaki ja todistajien läsnäollessa tehdyt suulliset sopimukset. Lisäksi asiaan vaikuttavat myös turvallisuusfirman ja tilan vuokraajan keskinäiset sopimukset.

Tosiaan, huomautan tässä että kaikki tapahtumaa järjestämässä olevien henkilöiden näkökulmat asiaan tällä foorumilla ovat heidän omiaan. Joiltain tulee himean kärkeviä kommentteja, mutta trust me, they've been through a lot!

Ja jos jotakuta kiinnostaa niin minä allekirjoitin sopimuksen Entropy ry:n puolesta.

Jos nyt ajatellaan positiivisesti mitä tästä jäi käteen, niin:
-Paineet meille tehdä entistäkin miellyttävämpiä pienempiä tapahtumia ja uusia toimintamuotoja. (Ei, emme ole missään vaiheessa tosiaan ajatelleet siirtyä ns. isobilejärkkäriksi. Ehkä sitten kymmenen vuoden päästä taas, tai jos joku tuleva hallitus saa kollektiivisen mielenhäiriön ennen sitä :) )
-Hyviä neuvoja Makasiineilla jatkossa tapahtumiaan järjestäville tahoille siitä mihin tulee kiinnittää erityistä huomiota, näihin tullaan pitämään yhteyttä
-Paineet Makasiineille parantaa palvelunlaatua pikaisesti että vastaavat mokat eivät toistu tulevissa Makasiinibileissä
-Allekirjoittaneelle palava halu parantaa konemusiikkitapahtumien kohtelua niin median kuin myös virkavallan taholta.
-Joillain oli jopa hauskaa
-Pääsee pitkän tauon jälkeen takaisin sellaiseen työhön josta maksetaan (ok.. tämä on ehkä lähinnä mulle ja Esalle hyvä juttu :) )
-Itse järjestelyissä oli meidän osaltamme todella hyvä yhteishenki ja aito P**R -asenne. Tästä on hyvä jatkaa.
-Yhteistyökumppanit, useimmat artisteista ja muut läheltä seuranneet tahot ymmärtävät tilanteen

Jos joku tapahtuman pohjalta päätti lopullisesti menettää uskonsa ja luottamuksensa Entropyyn, ei sille voi mitään eikä mikään reklamaatio ei tuo sitä takaisin. Teimme parhaamme.

Olli-Pekka Lehto
puheenjohtaja,
Entropy ry
#195 • • nick Guest
Kaikessa lyhykäisyydessään, jos jono-ongelmaa ei oteta lukuun ja jonka vältin saapumalla todella aikaisin paikalle, seuraava palaute:

Bileet oli helvetin hyvät! :hearts:

Olen viettänyt makasiineilla yhdet yritysjuhlat ja yhdet keskeytyneet Pulsarin psyke-kemut ennen Entropyn bileitä. Tiesin odottaa vahvasti UG-henkisiä kemuja, ja sellaiset sain. Se, että vessan valot pimenee ja lastauslaitureilla on kylmä, ei todellakaan hävittänyt bilefiilistäni. Dekot, valot, makasiinien rähjäisyys, monta hienoa esiintyjää monessa paikassa, upea chilli ja kivat tamppaajakaverit kannustamassa: mitä muuta voi vaatia!!! :D

Äänentoisto-ongelmaankin tiesin varautua Pulsarin kokemusten ansiosta, joten korvatulpat pysyivät taskussa ja minä ja kaverini änkesimme aina lähelle lavaa ja ämyreitä, jolloin potkua tuli ihan tarpeeksi kunnon pomppimiseen. Ja Eliot Ness kyllä myllytti aivan kybällä!!!

Nämä olivat bileurani ekat Entropyn järkkäämät kemut. Kiitos teille aivan upeista bileistä! :heart:
#196 • • genki Guest

ihme asenne jengillä täällä kyllä.

Että mulla on ihme asenne?
kelaas kaikki tää 5 sivua dissausta ja suoraa sontaa läpi ja lähde sitten arvostelemaan mun asennetta...

koko pileissä en ollut paikalla, koska ajattelin panostaa laatuun määrän sijaan ja valitsin Ferryn :king:
kiitos. :roll:

Edit: pakko jatkaa...
siis kuka menee bileisiin vaan kerätäkseen listan epäkohdista ja juoksee sitten kotiin nopeasti, että varmasti ehtii tänne klo 5.15 dissaamaan bileet maanrakoon?
hauskaahan sinne mennään pitämään ja tamppaamaan aivot
(sinne toimimattomaan...) narikkaan :happyroll:
oikeasti?

joo, jotkut antavat asiatonta palautetta, mutta jos olisit seurannut plattarin palauteosiota vähänkään pidempään, tietäisit että täällä osataan myös hehkuttaa silloin kun homma oikeesti toimii. suomalaisilla ehkä on hieman sellainen tapa että kiinnitetään turhan aktiivisesti huomiota niihin epäkohtiin, mutta jos ja kun olen itse järjestänyt bileitä ja huomannut paikan päällä olevan kaikilla hauskaa, ja kotiin tultuani olen lukenut epäkohdista netissä, olen ollut tyytyväinen koska tiedän että bileet on olleet hyvät, ja ne epäkohdat joita mainitaan, ovat vain kehityskohteita.

netti ei oo mikään be-all end-all palautemedia, vaan tärkein osa palautteesta tulee ihmisiltä itseltään paikan päällä tai tapaamisissa bileiden jälkeen. minun mielestäni on naurettavaa että tänne tulee jotain jengiä kitisemään palautteenantajien määrästä ja palautteen sisällöstä varsinkaan jos eivät itse ole olleet edes paikalla! tämän threadin sisältämä palaute on ollut pääosin asiallista, itse asiassa ainoa tyylitön palaute on mielestäni tullut juurikin idolisi shamuksen suunnalta, ja siksi nostin sen esille aiemmin. ihan sama vaikka hän olisi järkännyt 5000 ihmisen bileet, se pissi pitäis pitää siellä lahkeessa kuitenkin eikä antaa nousta pääkoppaan.
#197 • • lonestar Guest
Hip hei,

Enpä ole ollut koskaan ~2000 ihmisen bileissä jotka menisivät ilman pienintäkään ongelmaa. Tällä kertaa ongelmat johtuivat pääosin pokefirmasta ja makasiinien äänenvoimakkuuden rajoituksista.

Noista huolimatta ainakin mulla oli hemmetin hauskaa. Paljon vanhoja tuttuja ja hyvää musaa. Vessat oli koristeltu eikä baaritiskillä tarvinnut jonottaa. Hienot dekot ja tilaa tanssia. Niin ja hux flux tärisytti mua samoin kuin Ness ja Marusha, chilliin en edes ehtinyt ;-)

Kiitos ja onnea entropylle, v. 2008 uudestaan, tai vaikka aiemminkin.
#198 • • Edited Shamus Guest
...
#199 • • genki Guest

genki wrote:

-jos olisit seurannut plattarin palauteosiota vähänkään pidempään, tietäisit
-että täällä osataan
-kun olen itse järjestänyt bileitä
-ihan sama vaikka hän olisi järkännyt 5000 ihmisen bileet

niin, sinä nyt tuot näitä asioita esille jatkuvasti...

en tiedä miten nämä asiat liittyvät postini pointtiin, haluan vaan sanoa sen, että on turhaa tapella tässä threadissa mistään. niinkuin aiemmin mainitsin, nostin alkuperäisen postisi esille koska se oli mielestäni tyylitön ja jopa osittain typerä. perustelin pointtini normaaliin tapaan ja odotin (ehkä turhaan) että sinulla olisi myös jotain valideja perusteluja minun antamiani vastaan, koska olimme selvästi eri mieltä asioista. ei minulla ole mitään ketään vastaan, haluan vaan puolustaa oikeuttani antaa rehellistä palautetta markkinoilla kaupattavasta tuotteesta sen tuottajille (enkä usko että heilläkään on mitään sitä vastaan).

jos on vielä jotain kommentoitavaa posteihini, pyydän ottamaan yhteyttä privaviestillä ettei tämä threadi mene enempää piloille.
#200 • • gimle Guest
Kommentit on aina hyvästä, et älköö kukaan tulko mua dissaa sen takii et sanon mitä oon mieltä.

Oon ollut makasiineilla todella usein kemuissa ja mielestäni makasiineja ei ole koskaan aikaisemmin pistetty näin makeeseen kuosiin kenenkään järjestäjän taholta. Silmän iloa piisas niin dekoissa kuin bilevieraissakin! (Varsinkin supersankarityttöporukoille extra kiitokset ja pusut!) Videot oli just jees ja valoissa ei mitään valittamista vaikka ohjelmoijat olikin toista jo toista mieltä täs aikaisemmin :) Se on tietenkin niin että mitä ei näe ei tule odottaneeksi ja vähän sama oli äänenvoimakkuuden kanssa. Ei tullut bailattua samalla intensiteetillä kuin mitä aikaisemmin on tullut samassa paikassa. Vola oli jopa niin hiljaisella että kaiut saivat minut kuulemaan jopa aivan vääriä biisejä pääsalin narikoiden tienoilla jutustellessani :) Kiitokset kuitenkin PAn säätäjille sillä äänenlaatu oli voimakkuuteen verrattuna erinomainen, musiikista sai suhteellisen hyvin selvää vaikka oltiin ihan kotistereo-äänenvoimakkuuksilla. Ehkä main arenalla hieman paremmin kuin mushroomissa jossa oli lievää ylä-äänien puutetta havaittavissa. Mutta syy on kyllä aika selvä, teknolevyt nyt vaan on tehty soitettavaksi kovaa joten niiden sisältämät äänitaajuudet ovat aika lailla erilaiset kuin radiomiksin hiljaisen kuuntelun taajuudet.

Poket olivat kyllä ihan täysin perseestä, näin on.. Entropyn yritykset jakaa rannekkeita jonossa oleville eivät vissiin hirveästi auttaneet kun suomen kieltä taitamattomat mykät lihamassat olivat tiellä siitä huolimatta.

Viihdyin kuitenkin oikein hyvin. (Olin päissäni eli epäkohdat eivät niin haitanneet.) Marushan setti kyllä kolahti kun kaikkii vanhoi hittei veivattiin! Olo oli kuin ylä-astelaisella konsanaan :) Ja olihan sitä kavereita paikalla keille puhua kun jalka ei noussut ihan niin korkealle kuin normaalisti.

Pientä spekulointia vielä loppuun : Onko nykyinen makasiineja vuokraava taso pro-musiikkitalo-lobbaajien kätyri? Jos kukaan ei halua järjestää siellä mitään niin eikö se purkumääräyskin saada nopeammin aikaiseksi? :)

- makeat rasta vibezit vaan teillekin!