eli mulla savu nousee korvista jos kysyn esim. jotain et "voitasko mennä sillo sinne ja tänne ja jne.." nii vastaus on "noooooo katotaan nyt" tai katsotaan sitä sitten..
ja sana "ehkä" ...
Mua ärsyttää enemmän kun jengi on et; JOO todellaki, ja sit asiasta ei ikinä enää keskustella tai sit on muuta ohjelmaa. Erittäin yleistä bileskenessä.
eli mulla savu nousee korvista jos kysyn esim. jotain et "voitasko mennä sillo sinne ja tänne ja jne.." nii vastaus on "noooooo katotaan nyt" tai katsotaan sitä sitten..
ja sana "ehkä" ...
---
Mua ärsyttää enemmän kun jengi on et; JOO todellaki, ja sit asiasta ei ikinä enää keskustella tai sit on muuta ohjelmaa. Erittäin yleistä bileskenessä.
Itel ei oo oikeesti mitään lausetta mikä pistää ärsyttää mut jos lause alkaa "Niin, mut MÄ ...." tai "MÄ ainakin..." tai ylipäätään korostetaan sitä "MÄ" sanaa ni sillon alkaa kuplii aivois ja tulee sellai kuristus-fiilis päälle...
Infiana, 7.6.2006 10:15:
Juuh toi on jotain niin perseilyä.. Sitä toista kertaa tosiaan on harvemmin tullut, et just sellanen kiiti vitusti yhtään mistään fiilish tulee kun tota kuulee.
"te ootte vielä niin nuoria" (Arrrgh. Iän vuoksi alaspäin katsominen ja todellisen asian sivuuttaminen sillä verukkeella.)
"kyl se siitä" (Niinku tää auttais jotain?)
Ottaa päähän ja sattuu korviin kun monet jotka eivät ennen käyttäneet sanoja mie/sie/myö/työ etc. ovat ottaneet kyseisiä sanoja käytettävikseen. Varsinkin "mie" ja "miulla".
Täysin eri asia, tottakai, on jos tyyppi on aina puhunut sillä tavalla.
En vaan hiffaa mikä siinä on niin kivaa viljellä niitä sanoja, varsinkaan jos välillä laukaistaan "mä" sinne väliin ja sit taas mie mie mie.Myöskin kirjoitettuna se vituttaa.
Ärsyttävää huomata kuinka monelle tää on "tarttunut".
Typerä trendi, that's what it is.
Siis tämä!
Tämä saa mut raivon partaalle. :D
Mulla nimittäin yksi ystävä viettäessään sen 15 minuuttia jossain muualla, kuin koti-Tampereella (esim Jyvääääskyläääässä) niin se murteen viäntäminen alakaa heti. Mihin tällä pyritään? miksi näin täytyy tehdä väkisin? Ei se murre niin nopeasti ihmiseen tartu, ellei ole elämäänsä siellä asunut ja kyseistä murretta puhunut. Ja kun kyse on mistä tahansa murteesta, ei vain yhdestä tietystä paikkakunnasta tms vaan kaikki käy. Yritetänkö tällä olla/todistella jotain? Itselle/muille?
enkeliina, 27.6.2006 15:08:
Siis tämä!
Mihin tällä pyritään? miksi näin täytyy tehdä väkisin? Ei se murre niin nopeasti ihmiseen tartu, ellei ole elämäänsä siellä asunut ja kyseistä murretta puhunut. Ja kun kyse on mistä tahansa murteesta, ei vain yhdestä tietystä paikkakunnasta tms vaan kaikki käy. Yritetänkö tällä olla/todistella jotain? Itselle/muille?
Kyllä toisille ihmisille tarttuu jos ei nyt murre, niin korostus ainakin todella helposti. Se voi tietysti johtua (tiedostetusta/tiedostamattomasta) miellyttämisen tarpeesta, mutta myös siitä, että ko. henkilö on tavallaan lahjakas kielissä ja kykenee helposti muuttamaan puhettaan, ehkä myös oppimaan vieraita kieliä.