mikkihiiri, 13.2.2006 18:40:
Äh taas yksi näistä hymistelytopiceista, joihin kaikki tulee kertoo kuinkä hän itse ei koskaan osallistu minkäänlaiseen paskanjauhantaan ihmisten selkien takana eikä ikinä anna ennakkoluuloille minkäänlaista valtaa. Aina tietenkin muistetaan lisätä, että kaikkien uusien ihmisten tapaaminen on just siistii. Nää tällaset threadit on täynnä tekopyhää, itsekehua tulvillaan olevaa diibadaabaa.
Totuus on tietenkin se, että _jokainen_ tähän topicciin on jossain vaiheessa valehdellut tai vähintäänkin vääristellyt totuutta toisesta ihmisestä toiselle ihmiselle erinäisten tarkoitusperien vuoksi. Minä mukaan lukien. Lisäksi kaikilla meistä on ennakkoluuloja ihmisistä, vaikkemme ehkä halua myöntää sitä. Jutun idea on siinä, ettei anna niille ilkeille ennakkoluuloille valtaa. Joskus tietenkin tässä epäonnistutaan. Harmillista, mutta totta.
Lisäksi kerrottaessa, että halutaan tutustua ihan kaikenlaisiin ihmisiin, muistetaan toki unohtaa lisätä tähän listaan kuuluvat ihmiset. Esmes lasten raiskaajat, terroristit, paranoidit skitsofreenit, sarjamurhaajat, kodittomat narkkarit ja muut omaan pieneen maailmankuvaan sopimattomat persoonallisuudet.
"En ole rasisti, mutta..."
Paskaahan puhuu ihan kaikki. Mä ainakin myönnän puhuvani paskaa, joskaan en nyt ala kenestäkään keksimään juttuja ja valehtelemaan, mutta kyllä mä paskaa puhun muista selän takana. Helvetti puhuuhan ihmiset salettiin mustakin paskaa mun selän takana. Ei mikään iso asia, jos puhuu totuuspohjalta. Eriasia, jos suoranaisesti valehtelee ja keksii toisesta joitakin juttuja.
Mutta mitä ennakkoluuloihin tulee, niin ei kait niitäkään voi täydellisesti välttää, ellei nyt ole asunut jossakin mökissä keskellä metsää koko elämäänsä. Aika hyvin tää ympäristö muokkaa käsityksiä muista ihmisistä. Ihan turha väittää jotakin tyyliin "joo mä teen ihan TÄYSIN ITSENÄISESTI KAIKKI johtopäätökset ihmisistä" <- man, what a bullshit. Ihan turha väittää, ettei miljöö ja erinäiset tapahtumat vaikuta suhtautumiseen. Mutta siitä on toki hyvä edetä, jos pitää itseään ennakkoluulottomana. Osoittaa ainakin tietynlaista avointa ajattelumallia.