856 posts, 43 pages, 451,428 views
Caro², 22.2.2007 13:38:
Histogrammiin se vaikuttaa :)
Tässä erään toisen kuvan kohdalla histogrammia. Ensiksi alkuperäinen kuva, sen alla kuva jossa sävyeroja on tasoitettu sekä muutos histogrammiin - ja viimeisenä kuva jossa on koko kuvan valotus nostettu ylös ja vaikutus histogrammiin. Kyseessä oli valokuvaskaban kisakuva - jonka nyt editoin tähän tarkoitukseen. Huomatkaa editoinnista johtuvat piikit histogrammissa.
Caro², 22.2.2007 13:38:
remotion, 22.2.2007 12:37:
Sanoisin sekä Dorkalle että Carolle että imekää kalapuikkoa (tai vaihtoehtoisesti ukkoparsaa) jos ei oo parempaa tekemistä. Hassua muuten tuo munan venyttely näin sivusta seurattuna.
---
Herralta jäi nyt näemmä mitä ilmeisimmin hieman humoristisävytteisyys huomaamattaa tuosta postauksestani. Ihme vihamielistä asennoitumista. ilmeisesti tarvitsen huomattavasti harjoitusta huumorin vaikealla saralla kun se ei tuntunut aukeavan..
---
Laitoin lähes alkuperäisen kuvan jakoon tämän postin loppuun, joten siitä voi bittinikkari lukea kaiken oleellisen exif datan.
---
Kyllä ne EXIF-tiedot on saatavilla ihan tuosta klubbaristakin imastavista olevasta kuvasta
---
ps. caro2, exif data kertoo vain alkuperäisen kuvan tiedot, ei sen jälkeisiä muutoksia.
---
Ai, elä helvetissä, "empäs tienny".. Histogrammista näet sen verran, että onko kuvaa editoitu vai ei. Myönnän virheeni kyllä tässä vaiheessa kokemuksen puutteesta johtuen. Katselin histogrammia jonkun aikaa ja tuumailin onko pienet minimaaliset piikit (jota kuvassa oli koko histogrammin matkalla) editoinnista johtuneita vai "luonnollisia" - tarkistin muutamat muutkin siun kuvat joissa oli samanlaisia piikkejä - ihmettein myös histogrammista sitä, että se oli vajaa molemmista päistä joka yleensä on tunnusmerkki siitä, ettei kuvan tasoja (levels) ole korjattu. Tulin virheellisesti siihen lopputulokseen, että kuvaa ei ole käsitelty.
dOrKA, 22.2.2007 13:49:
- clip -
Caro², 22.2.2007 14:11:
Kokeileppa itse ensin. Kyllä se histogrammi nousee...
remotion, 22.2.2007 13:21:
vai että huoralookki vielä kaiken lisäks*ding**nukkuu*sitä sitte...
remotion, 22.2.2007 12:37:
Tarkoitus oli tehdäkin tunnelmaltaan melko hämyn näköinen kuva jos kasvojen kauniit piirteet korostuu hieman. Kuvaan osui monta sinistä ja vihreää spottia ja kakkoslayerista jäi väsymyksessä tekemättä sinisen syaanin ja vihreän kanavan alasajo jotka tein alunperin päälayeriin silloin kun se ei vielä ollut mustavalkoinen, joka sitten tulkittiin nopeasti kalmaksi :D doh, oli miten oli, emäntä tuosta kuvasta tykkää ja munkin mielestä siitä tuli ihan vekkulin näköinen...
dOrKA, 22.2.2007 16:09:
Olen syvästi loukkaantunut Jonen henkilökohtaisista viittauksista millä oikeasti ei ole mitään tekemistä kuvaamisen kanssa eikä oikeastaan minkään muunkaan kanssa.
dOrKA, 22.2.2007 16:09:
Minua ei kiinnosta julkinen tai yksityinen riiteleminen ja vaikka asioista ollaan väitely niin Jonen kirjoittamat henkilökohtaiset viittaukset eivät ole millään tavalla näihin asioihin liittyviä joista oletan saavani anteeksipyynnön. Etnisyyteeni en voi vaikuttaa enkä myöskään perheeni taustoihin - ne ovat aiheita jotka toivon jättäväsi rauhaan ellen itse ole aiheessa ne tuonut esille (jota en ole tehny tämän asian tiimoilta).
tuisku, 25.2.2007 01:58:
... olipa kiva lukea. Ja jos sen verran tässä "työnnän lusikkani soppaan" ,niin täytyypi sanoa että mä olin joskus jollain tasolla tehnyt päätelmän, että jone vaikuttaa hyvältä tyypiltä.. mutta oli toi sen verran ilkeää tekstiä että pisti vähän miettimään. aika lapsellista isolta mieheltä vittuilla noin henkilökohtaisista asioista julkisella foorumilla. Vaikka sananvapaus onkin hieno asia niin olis se viel hienompaa että ihmisillä olis käytöstapoja. Onko se todellakin vaan niin hienoa päästä haukkumaan toista ihmistä mahdollisimman nasevien sanankäänteiden ja mahdollisimman loukkaavien vertauskuvien avulla. Onko todella kadonnut se taito tehdä muille mitä toivoisi itselleen tehtävän. Tai edes yrittää.