Digitaalikamerat / kuvaus

856 posts, 43 pages, 432,194 views

Yallu

Posts: 1,910

#481 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

AlexS, 6.7.2007 08:55:
Uutta kameraa olisin hankkimassa.
Tällä hetkellä kiinnostaisi eniten: CANON PowerShot S3 IS
Mielipiteitä, kokemuksia? Olisiko tuossa hintaluokassa (300-500e) parempia / järkevämpiä sijoituskohteita?

Toinen kysymys...minkälaisia kokemuksia löytyy pixmania.com kaupasta?
Ilmeisesti on ihan luotettava kauppapaikka.



Osta mielummin CANON PowerShot S5 IS, Stockan kantiksessa 455 (mukana laukku) MBNetin hintaseurannan alin hinta 458.
Avatar
#482 • • Dorka Guest

AlexS, 6.7.2007 08:55:
Uutta kameraa olisin hankkimassa.
Tällä hetkellä kiinnostaisi eniten: CANON PowerShot S3 IS
Mielipiteitä, kokemuksia? Olisiko tuossa hintaluokassa (300-500e) parempia / järkevämpiä sijoituskohteita?



Itse varmaan ostaisin Canon PowerShot G7:n, ihan siksi että se on kompaktimpi ja siinä DSLR:n tavoin kaikki manuaali toiminnot mahdollisia. S5 tuntuu jo aika isolta ja jos oikeasti rupeaa hyvää kuvan laatua hakemaan niin melkein sitten ostaisin jonkun kitti DSLR:n mutta aivan 500e sellasta nyt tieysti ei saa.
ezzy

Posts: 8,060

#483 • • Edited ezzy Droid-pappa

dOrKA, 6.7.2007 10:12:
---
AlexS, 6.7.2007 08:55:
Uutta kameraa olisin hankkimassa.
Tällä hetkellä kiinnostaisi eniten: CANON PowerShot S3 IS
Mielipiteitä, kokemuksia? Olisiko tuossa hintaluokassa (300-500e) parempia / järkevämpiä sijoituskohteita?

---


Itse varmaan ostaisin Canon PowerShot G7:n, ihan siksi että se on kompaktimpi ja siinä DSLR:n tavoin kaikki manuaali toiminnot mahdollisia. S5 tuntuu jo aika isolta ja jos oikeasti rupeaa hyvää kuvan laatua hakemaan niin melkein sitten ostaisin jonkun kitti DSLR:n mutta aivan 500e sellasta nyt tieysti ei saa.



käytettynä vaikka 350d tms.

Pixmaniasta kuullut lähiaikoina hirveästi huonoa, lähinnä varastosaldoista ja takuujutuista.
Jone

Posts: 8,258

#484 • • Edited Jone Archibald Haddock

ezzy, 6.7.2007 11:24:
käytettynä vaikka 350d tms.



Supportia tälle vaihtoehdolle jos budjettia on ton verran ja mielenkiintoa valokuvauksen opettelemiseen vastaisuudessa enemmänkin. Noita ja muita perusjärkkäreitä löytyy käytettynä ihan kivan edullisesti ja Canonissa kannattaa melkeinpä pysyä, niin tekee elämänsä ainakin hetkeksi aikaa helpommaksi; käytettyjä laseja ja lisävarusteita on liikkeellä paljon kohtuulliseen hintaan.
ezzy

Posts: 8,060

#485 • • ezzy Droid-pappa

Jone, 6.7.2007 11:30:
---
ezzy, 6.7.2007 11:24:
käytettynä vaikka 350d tms.

---


Supportia tälle vaihtoehdolle jos budjettia on ton verran ja mielenkiintoa valokuvauksen opettelemiseen vastaisuudessa enemmänkin. Noita ja muita perusjärkkäreitä löytyy käytettynä ihan kivan edullisesti ja Canonissa kannattaa melkeinpä pysyä, niin tekee elämänsä ainakin hetkeksi aikaa helpommaksi; käytettyjä laseja ja lisävarusteita on liikkeellä paljon kohtuulliseen hintaan.



itse pähkäillyt kovasti kameran hankinnan kanssa, kun on kovasti kuvaamista ikävä kun ei o tullu vuoteen omistettua kameraa. En vaan o malttanut mitään vielä hankkia, kun ei o ollu mitään superdiiliä. Huutonettiä scouttaillu ja forumeita (kameralaukku.com, muropaketti.com jne)
Jone

Posts: 8,258

#486 • • Jone Archibald Haddock

ezzy, 6.7.2007 11:40:
itse pähkäillyt kovasti kameran hankinnan kanssa, kun on kovasti kuvaamista ikävä kun ei o tullu vuoteen omistettua kameraa. En vaan o malttanut mitään vielä hankkia, kun ei o ollu mitään superdiiliä. Huutonettiä scouttaillu ja forumeita (kameralaukku.com, muropaketti.com jne)



Kantsii tsekkailla webistä Rajala Proshopin käytetyt aika aktiivisesti. Vaikka en muuten liikettä suosi (lähinnä hintojen puolesta), niin käytetyissä vaihtuvuus tuntuu olevan kova ja hinnat aikalailla kohdallaan. Erityisesti noita perusrunkoja on löytynyt kaveripiiriin ihan läävillä hinnoilla ja todella hyväkuntoisina.
ezzy

Posts: 8,060

#487 • • ezzy Droid-pappa

Jone, 6.7.2007 11:42:
---
ezzy, 6.7.2007 11:40:
itse pähkäillyt kovasti kameran hankinnan kanssa, kun on kovasti kuvaamista ikävä kun ei o tullu vuoteen omistettua kameraa. En vaan o malttanut mitään vielä hankkia, kun ei o ollu mitään superdiiliä. Huutonettiä scouttaillu ja forumeita (kameralaukku.com, muropaketti.com jne)

---


Kantsii tsekkailla webistä Rajala Proshopin käytetyt aika aktiivisesti. Vaikka en muuten liikettä suosi (lähinnä hintojen puolesta), niin käytetyissä vaihtuvuus tuntuu olevan kova ja hinnat aikalailla kohdallaan. Erityisesti noita perusrunkoja on löytynyt kaveripiiriin ihan läävillä hinnoilla ja todella hyväkuntoisina.



jep, totaki oon tsekkaillu :)
AlexS

Posts: 1,389

#488 • • AlexS kummasetä

Yallu, 6.7.2007 09:29:
Osta mielummin CANON PowerShot S5 IS, Stockan kantiksessa 455 (mukana laukku) MBNetin hintaseurannan alin hinta 458.


Kantiksessa...eli Stokkan kanta-asiakaskortilla?

Kiitokset kaikille kyselyyn osallistuneille!
Pohditaan asiaa :)

--
I hear songs that should never end...
in places I cant comprehend.

Freja

Posts: 8,774

#490 • • Freja Sihteeri
Puhukaa minulle te viisaammat. Quote kysy tyhmiä-threadista.

Freja, 27.6.2007 20:47:
Miten estää tosi kirkkaalla, aurinkoisella säällä valokuvan puhkipalaminen? :/
(filmijärjestelmä käytössä.)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#491 • • Dorka Guest

Freja, 6.7.2007 23:04:
Puhukaa minulle te viisaammat. Quote kysy tyhmiä-threadista.


---
Freja, 27.6.2007 20:47:
Miten estää tosi kirkkaalla, aurinkoisella säällä valokuvan puhkipalaminen? :/
(filmijärjestelmä käytössä.)

---


Käyttämällä epäherkkää filmiä (iso100 tms) ja riippuen kamerasta valotusta säätämällä manuaalisesti?
Freja

Posts: 8,774

#492 • • Freja Sihteeri

dOrKA, 6.7.2007 23:11:
---
Freja, 6.7.2007 23:04:
Puhukaa minulle te viisaammat. Quote kysy tyhmiä-threadista.


---
Freja, 27.6.2007 20:47:
Miten estää tosi kirkkaalla, aurinkoisella säällä valokuvan puhkipalaminen? :/
(filmijärjestelmä käytössä.)

---

---

Käyttämällä epäherkkää filmiä (iso100 tms) ja riippuen kamerasta valotusta säätämällä manuaalisesti?



Täl hetkel ollu 200 filminä lähes aina, ja yrittäny manuaalisäätöjä, mut silti palaa puhki :/

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#493 • • Dorka Guest

Freja, 6.7.2007 23:12:
Täl hetkel ollu 200 filminä lähes aina, ja yrittäny manuaalisäätöjä, mut silti palaa puhki :/


Mikä on ollut aukko / suljinaika käytössä, kun on palanu puhki kuvat?
Freja

Posts: 8,774

#494 • • Freja Sihteeri

dOrKA, 6.7.2007 23:42:
---
Freja, 6.7.2007 23:12:
Täl hetkel ollu 200 filminä lähes aina, ja yrittäny manuaalisäätöjä, mut silti palaa puhki :/

---

Mikä on ollut aukko / suljinaika käytössä, kun on palanu puhki kuvat?



:D

Pitäs ehkä ottaa ylös. aika suht isol aukol oon aina kuvaillu. 11 ollu maksimi millä oon muutaman kuvan vetäny, mut yleesä neljän ja kasin välil hyppiny. suljinajasta ei mitää muistikuvaa.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Amma

Posts: 2,383

#495 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Canon 400D vai 30D?

--
*etsiskel*

gobbe

Posts: 262

#496 • • gobbe skenekuva

Amma, 10.7.2007 12:31:
Canon 400D vai 30D?



Riippuu mitä haluat, itse ottaisin noista kyllä ehdottomasti 30D:n jos kassa riittää. Tosin itse olen laitapuolen kulkija ja kuvailen pentaxilla johtuen aika pitälle siitä että on kertynyt filmi-puolelta hyviä laseja :) Jos uutta kameraa tyhjästä lähtisin ostamaan niin aika suurella tod.näköisyydellä se olisi juuri 30D

--
Jussi Jii | skenekuva - musiikkitapahtumat kuvina

lohikarme

Posts: 1,730

#497 • • lohikarme RitariVittupää

Amma, 10.7.2007 12:31:
Canon 400D vai 30D?



Jos noista käännyt 400D:n puoleen niin vaiha se 350D:n! Vaikka onkin vähän vanhempi runko, niin puskee laadukkaampaa kuvaa kuin 400D ja on halvempi :) Noista kahesta taasen 30D.

--
Qualis artifex pereo

Avatar
#498 • • Dorka Guest

Amma, 10.7.2007 12:31:
Canon 400D vai 30D?


AMMA! 30D sitäpaitsi sähän teet isompia printtejä niin senkin takia 30D mielummin... tai miksi ei 1D Mark IIn tms. kun otat sporttia?
Jone

Posts: 8,258

#499 • • Jone Archibald Haddock

Amma, 10.7.2007 12:31:
Canon 400D vai 30D?



Noista kahdesta 30D. No doubt. Täysin riippumatta siitä mitä kameralla aiot tehdä.