Penni ajatuksistasi

3,736 posts, 187 pages, 1,199,645 views

twistedsushi

Posts: 211

#561 • • twistedsushi Nihil declaro
No en mä tätä just nyt mieti mut jokunen aika sitten...
Mä en ymmärrä et miks jotkut ihmiset kohtelee esim. tummaihoisia tai jonkun muun maalaisia huonosti tai eri tavalla kuin "oman rodun" edustajia ts. rasistisesti?

Tuli vain sellanen mieleen, et eikö ne ihmiset ajattele esim.
Mistä olemme kaikki tulleet tänne maapalloon, vaikka maamme olisikin syntynyt alkuräjähdyksestä ja me ihmiset kehitytty planktoneista ---> ja sitten apinoista pikku hiljaa ihmisiksi miljoonien vuosien takaa, ni eikö me jollain tavalla kuitenkin olla hyvin hyvin hyvin kaukaista "sukua" toisillemme ja ollaa kuitenkin kaikki tavallaan saman rodun edustajia??
Aattelin vaa... *ding*

--
Itse valitset puolesi.

äm

Posts: 2,376

#562 • • äm
Miks kaikkien pitäis olla niin suvaitsevaisia kaikkea ja kaikkia kohtaan?
Miksei saa rauhassa vihata esim. neekereitä?
Aina muulloin sanotaan, että kaikilla saa ja PITÄÄ olla omia mielipiteitä asioista, mutta kun puhutaan neekereistä, omat mielipiteet ei enää olekaan sallittuja vaan pitäisi olla niin suvaitsevainen ja hyväksyvä, että.

En mäkään mee lässyttämään jollekin tummaihosen kaverille, että lemppaa toi neekeri, se on ällö. Miks suvaitsevaisten pitää tulla jakamaan mulle ajatuksiaan siitä, että oon ahdasmielinen ja vammanen, kun en suvaitse mustia?
Eikö oo suvaitsematonta olla suvaitsematta ihmisiä, jotka eivät suvaitse neekereitä?

Suvaitsen itteni nyt Sudaniin.

Tai en.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

jont-fu

Posts: 229

#563 • • jont-fu Kyny Prinssi

äm, 27.3.2006 13:45:
Miks kaikkien pitäis olla niin suvaitsevaisia kaikkea ja kaikkia kohtaan?
Miksei saa rauhassa vihata esim. neekereitä?



Saathan sä nyt vihata vaikka punatukkaisia, mutta mitä pointtia on vihata ihmisiä yhden perityn fyysisen ominaisuuden perusteella?

Jos et perusta tunteitasi ihmistä kohtaan ihon tai hiusten väriä syvällisemmin, niin sinua pidetään pinnallisena tai yksinkertaisena. Ei muuta.
äm

Posts: 2,376

#564 • • äm
Nyyh.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

sapeli

Posts: 11,768

#565 • • sapeli jokukukamikä?
Aina ei voi voittaa - mutta koskaan ei tarvi hävitä. *hymy*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Avernian

Posts: 7,451

#566 • • Avernian Kerettiläinen

twistedsushi, 27.3.2006 13:13:
---eikö me jollain tavalla kuitenkin olla hyvin hyvin hyvin kaukaista "sukua" toisillemme ja ollaa kuitenkin kaikki tavallaan saman rodun edustajia??
Aattelin vaa... *ding*



Eiköhän me ihan oikeasti olla biologisesti samaa rotua, eikä vaan tavallaan *nauru*

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

sapeli

Posts: 11,768

#567 • • sapeli jokukukamikä?

Avernian, 27.3.2006 16:57:
---
twistedsushi, 27.3.2006 13:13:
---eikö me jollain tavalla kuitenkin olla hyvin hyvin hyvin kaukaista "sukua" toisillemme ja ollaa kuitenkin kaikki tavallaan saman rodun edustajia??
Aattelin vaa... *ding*
---
Eiköhän me ihan oikeasti olla biologisesti samaa rotua, eikä vaan tavallaan *nauru*



Menee vähän sarjaan tyhmiä kysymyksiä, mut ollaanko me nyt saman rodun vai saman lajin edustajia?

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Avernian

Posts: 7,451

#568 • • Avernian Kerettiläinen

sapeli, 27.3.2006 22:29:
Menee vähän sarjaan tyhmiä kysymyksiä, mut ollaanko me nyt saman rodun vai saman lajin edustajia?



Lajin nyt ainakin. :o Homo sapiens.

Mutta rodusta voi olla montaa mieltä : http://fi.wikipedia.org/wiki/Rotu
Eli my bad, voi tosiaan ajatella että toisen väriset (tai vaikka eri maassa kasvaneet) on toista rotua.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

kakku111

Posts: 146

#569 • • kakku111 pikku pioneeri
miksei töissä saa nukkuu *nyyh*

--
Sinä kysyit:
Kuka on karoliina?

Oraakkeli vastasi:
Joku omituinen hiihtelijä.

twistedsushi

Posts: 211

#570 • • Edited twistedsushi Nihil declaro

sapeli, 27.3.2006 22:29:
---
Avernian, 27.3.2006 16:57:
---
twistedsushi, 27.3.2006 13:13:
---eikö me jollain tavalla kuitenkin olla hyvin hyvin hyvin kaukaista "sukua" toisillemme ja ollaa kuitenkin kaikki tavallaan saman rodun edustajia??
Aattelin vaa... *ding*
---
Eiköhän me ihan oikeasti olla biologisesti samaa rotua, eikä vaan tavallaan *nauru*

---


Menee vähän sarjaan tyhmiä kysymyksiä, mut ollaanko me nyt saman rodun vai saman lajin edustajia?



Täällähän oli tarkoitus jakaa ajatuksiaan / kertoa mitä mielessä pyörii ja tuo oli ajatukseni.
Ja onko se nyt niin tyhmä kysymys? mun mielestä tyhmempää on käyttäytyä kuten aiemmin sanoin enkä aatellut että kukaan kävisi sanan muodosta viilaamaan pilkkua,
eikös ne kuitenkin tarkoita miltei samaa asiaa, sama rotu tai laji, niin kuitenkin varmaan ymmärsit mitä tarkoitin...

--
Itse valitset puolesi.

twistedsushi

Posts: 211

#571 • • twistedsushi Nihil declaro
ja tähän vielä lisäisin... Eikö me joskus kauan aikaa sitten oltu samanlaisia eli samaa rotua josta me sitten myöhemmin kehityimme eri maissa erilaisten ilmastojen vaikutusista erilaisiksi ?
vai mitenkä se nyt meni *ding*

--
Itse valitset puolesi.

pirpeli

Posts: 5,533

#572 • • pirpeli
..ne ei kulje.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

twistedsushi

Posts: 211

#573 • • twistedsushi Nihil declaro
no ei kyl nyt kulje yhtää... *nuha*

--
Itse valitset puolesi.

DyyD

Posts: 108

#574 • • DyyD Insaider
Mä ajattelen vaan sitä penniä jonka tästä ajatuksesta saa. *ding*

--
käng-memper

Avatar
#575 • • astaroth Guest

DyyD, 1.4.2006 14:59:
Mä ajattelen vaan sitä penniä jonka tästä ajatuksesta saa. *ding*


eihän pennit ole enää käytössä *ding*
Avatar
#576 • • candyraver Guest
*poks**sars**toktok**eiei**pökr*
KooKie

Posts: 4,338

#577 • • KooKie aka. Petress Pan
Ruåtsin koe tänään -> pää ihan jumissa ja tyhjillään. Tänään ei heru pennejä.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Ozie

Posts: 1,389

#578 • • Edited Ozie
Tuli tuossa yöllä mietittyä aika paljon kaikennäkösiä asioita kun ei pahemmin unta saanu. Lähinnähän tuo liittyi siihen että kun ihminen tekee päätöksiä joko järjellisin perustein jotka aivot päättää, tai sitten aivan (välistä) käsittämättömiä päätöksiä jotka tulee jostain sydämmestä. Nämä järjelliset päätökset on yleensä pohdittuja ja päädytty siihen että lopputulos jostain päätöksestä on positiivinen tai sillä on ainakin loppupeleissä positiivisiä vaikutuksia, kun taas nämä päättömät päätökset on taas jotain jota on vaikea selittää, mistä ei välttämättä seuraa mitään hyvää missään välissä.... mutta silti se tuntuu niin oikeelta päätökseltä ja hyvin usein juuri näistä vaan seuraa enemmän ongelmia. Itse juttuhan tähän oli kuitenkin se että: Miksei näitä päättömiä päätöksiä tekevää sydäntä saa pois päältä? *nauru*

Toinen mitä tuli pohdittua paljon oli se että mitä pitemmälle ja kehittyneemmäksi maailma menee, niin sitä enemmän tuntuu että ihmiset joutuu stressaamaan kaikesta. Aikojen alussa riitti yleensä että sai ruokaa jostain, no sen metsästämiseen meniki yleensä kaikki aika. Nykyään kun suurimmalle osalle ruoka on melko itsestään selvyys, on tullu paljon muuta stressattavaa. Työt vie nykyään vuorokaudesta suurimman osan, opiskelu on ehkä rankempaa, hyvä opiskelupaikkakaan kun ei välttämättä tarkota että on töitä. Raha on tuonu paljon stressiä mihin ehkä työ ja opiskelukin viittaa.

Mutta tästähän lähtikin sitte se itse pohdinta liikkeelle. Eli olis hienoa jos pystyis ite määrittämään kuinka paljon elämässä haluu haastetta ja stressiä milläkin hetkellä. Välistä olis hienoa jos ei tarvisi stressata mistään. Joo...jotkuthan kutsuu tätä lomaksi, mutta kun usein tuo loma vaatii joko rahaa, tai sitte vapaata töistä, jotka ovat varsinki opiskelijalle aikamoista herkkua. Kun taas jos on oikeen tylsää niin voisi elämään tuoda helposti vähän haastetta. Yhtäkkiä tulee postista lappua että laskut män perintään, joku "tuntematon" nainen soittaa että odottaa sulle lasta ja mies odottelee vieressä haulikon kanssa isyystestien tuloksia. Duunista tuli potkut jne...

Itse kun tykkään että välistä elämässä on haasteita, mutta kuitenki sitä tarvii aina välistä sitä lomaa, työelämässä sitä aika usein on se muutama viikko lomaa kesällä ja talvellakin jotain, mutta näin opiskellessa kun nuo lomat tehdään yleensä töitä.

Tuli aika sekavaa tekstiä kun yritti kaiken saada kirjotetuks, mutta oon vähän tyhmä ja näähän oli mun ajatuksia niin ei niistä välttämättä tarvikkaan saada selvää *hymy*

EDIT: lisäyksiä
Jocular

Posts: 1,359

#579 • • Jocular Janni

Ozie, 3.4.2006 07:24:
Clip



Jep jep. Itellä suht saman suuntasia ajatuksia harvase yö. Siihen vielä lisäät mikään ei kiinnosta, millään ei oo välii ja vitut kaikesta -asenteen ni tulee hyvä soppa ja unet o saletti menetetty. Sit aamulla heräät huonosti nukutun yön jälkeen ja ne ajatukset on vieläki siellä. Why? Eiks unen tarkotus ois nollata ja aamulla olla virkeenä?
Oiski sellanen elämä ku siinä yhessä Adam Sandlerin leffassa, missä se tyttö kärsii muistin menetyksestä ja joka päivä herää pää nollattuna. Se ois helppoa.. kai

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Ozie

Posts: 1,389

#580 • • Edited Ozie

Jocular, 3.4.2006 07:43:
---
Ozie, 3.4.2006 07:24:
Clip
---


Jep jep. Itellä suht saman suuntasia ajatuksia harvase yö. Siihen vielä lisäät mikään ei kiinnosta, millään ei oo välii ja vitut kaikesta -asenteen ni tulee hyvä soppa ja unet o saletti menetetty. Sit aamulla heräät huonosti nukutun yön jälkeen ja ne ajatukset on vieläki siellä. Why? Eiks unen tarkotus ois nollata ja aamulla olla virkeenä?
Oiski sellanen elämä ku siinä yhessä Adam Sandlerin leffassa, missä se tyttö kärsii muistin menetyksestä ja joka päivä herää pää nollattuna. Se ois helppoa.. kai



Jotenkin nykyaikana tuntuu tuo hälläväliä-, vitut kaikesta-, jne -asenne yleistyvän kokoaika. Itse kun en pahemmin näihin pahemmin näihin juttuihin oo esim. opiskellessa perehtynyt niin niitä tulee yleensä analysoitua aika mutu-pohjalta. Toisalta voi olla että nuorempana näitä asioita ei myöskään tuu niin paljoa vastaan. Onkohan se vaan tämä nykyinen elämäntapa ja -rytmi, joka tekee ihmisistä tälläsiä. Tästä herää kysmys, että kauanko tän suuntasta kehitystä vielä on ennen ku rupee porukalla napsahtelemaan päässä enemmänki? Kohta kaikki kävelee kadulla valkosissa vaatteissa ja pitää jotain plink plink -ääniä. Nykyään muutenki tää yhteiskunnan suunta näyttää välistä menevän iha sivuraiteille. Tuossa viime viikolla tai jossain välissä kun Demistä (en mä sitä muuten lue!) liikku joku linkki ainakin irc:n puolella, jossa joku 13-vuotias tms. mietti lapsen hankitaa. Sain siinä miettiä ja miettiä, enkä päässy mihinkään lopputulokseen että onko tää taas joku huono läppä vai voiko oikeesti joku 13-vuotiaana miettiä tuommosta. Itse kun olin samaa ikäluokkaa noin 10 vuotta sitten, ei sillon päässä pyöriny mitkään lapset (no okei, en oo kyl tyttökään). Tytötki tais enemmän olla semmonen Hyi!-juttu vielä. Ei sillon itketty 13-vuotiaana et joutuu koko loppu elämän olee sinkku ku ei oo vielä löytäny ketään kivaa poikaa/tyttöä.

Muutenkin liittyen tuohon edellisen postaukseni järjelliseen ja järjettömään päätöksen tekoon. Nykyään tuntuu vielä että näillä järjettömillä /päättömillä päätöksillä tuntuu jostain syystä olevan paljon tylymmät seuraukset kun "vanhoina hyvinä aikoina". Elämä on vähän semmosta vuorikiipeilyä ilman turvaköyttä, huono päätös ni tulee pipi kun tippuu. Eikö kaiken maailman mielenterveyspillereiden käyttö ja muutenki mielenterveysongelmat lisääntyy kokoaika. Odotan vaan sitä päivää kun 13-vuotiaana tulee joku pillereidenkäyttöopastussessio pakolliseks
kaikille, jonka jälkeen isketään 10 eri reseptiä kouraan loppuelämäks.

Oon kanssa nähny ton kyseisen leffan. Muistan jo sillon miettineeni just tätä, että oliskohan elämä jotenki helpompaa. Itsehän tuossa tilanteessa ei varmaan hirveesti tarvi stressata mistään kun jokainen päivä alkaa tavallaan alusta ihan yksinkertasista asioista. Mitään virheitä ei voi omaan mieleen kasautua, eikä pahemmin pitempää stressiäkään. Tilanne taas ei muille oo varmaan yhtään helppo kun toisella ei oo edellisestä päivästä mitään käsitystä. Vaatii varmaan kohtuusti huolenpitoa että selviää nykyelämästä kun nykyään kaikki pyrkii hyvin pitkälti pyörimään rahan ympärillä, ja henkilöä joka elää "samaa" päivää uudestaan ja uudestaan voi olla aika vaikea saada tuottamaan. Sitä en leffasta muista että miten se tyttö joutu tohon tilaan ja että mitä "perustaitoja" se osas. Tietenki jos on jossain kaupan kassalla ollu ennen tollasta tapahtumaa niin varmaan pystys myös jatkaa töitä jollain tavalla. Se että joka aamu menis siinä että aamulla rupeis eka pohtimaan että kuka sitä on ja sitte pitäis miettiä että
mitä pitää tehä kun vatsassa kurnii. Sitte kun lähtis ulos niin ei olis mitään hajua siitä että tapana on pistää vaatteita päälle kun liikutaan ihmisten ilmoilla. Tälläsessä tilanteessa vois elämä olla itselle aika mielenkiintosta, koska sillon joka päivä oppis paljon ihmeellisä asioita, kuten mitä vaatteet on. Toisalta nykymaailmassa tämmönen tapaus varmaan pistettäis johonki pehmustettuun koppiin loppu elämäkseen, koska eihän elämästä selviä yksin noin. Ja jos sitte on joku ihminen opettamassa joka aamu mitä vaatteet on niin eiköhän se joudu jossain vaiheessa johonki pehmustettuun koppiin *nauru*

Aika sekavaa tekstiä kun tekee taas sataa asiaa samaan aikaan, mut ei oo pakko lukea *piis*

EDIT: pari kappaletta lisää

Ja turha ruveta selittämään että "Ootko vähän tyhmä ku et tajuu?!?" kun vastaus on että oon.