Olin tossa viikonloppuna ekaa kertaa viiteen vuoteen risteilyllä. Empä mä mitään siltä risteilyltä edes odottanut, lähinnä ajattelin käydä katsomassa että tarvitseeko sinne enää koskaan lähteä uudestaan. Ei varmaan tarvitse edes käsitellä koko yleisilmapiiriä ja ihmisten risteilyprioriteetteja.
Ehdottomasti kivin anti koko risteilyllä oli kuitenkin noin 20 hengen ryhmä varhaiskeski-iässä olevia "länsimaalaisia turkkilaisia" miehiä ja naisia, jotka istuivat ringissä, joivat sivistyneesti viiniä, lauloivat yhden soittaessa jotain banjoa, nauroivat ja muutenkin heillä näytti olevan hirvittävän mukavaa. No, eiköhän tästäkin muka koitunut liikaa melua ja järjestyksenvalvoja tuli häätämään ne jonkin ajan kuluttua pois. Vitutti. Ja eiku takasi diskoon.
Edit. Olipa tää reissu myös opettavainen siinä mielessä, että mielummin lähden vastaisuudessa reissuun yksikseni kuin jonkun riippakiven (ei-niin-hyvän-kaverin) kanssa. Minä kun teen mitä teen, milloin teen, ja eniten saan rentouduttua olemalla yksin hiljaa, kuin täyttämällä vaivautunutta hiljaisuutta tyhjänpäiväisellä jaarittelulla.