mitä lemmikkieläimiä omistat?

1,188 posts, 60 pages, 472,813 views

Mokwai

Posts: 25

#981 • • Mokwai Wannabe
Se on labbiksen ja apbt:n risteytys kyllä maar. "Pitti ku pitti.." apbt ja "pitti" ovat kaksi täysin erillistä termiä. Mullon sentään tiedossa ton rodut eikä se ole mikään ladaseropi niinkun nää sun "pittimixit". Se apbt mainitaan koska kunnioitetaan k.o rotua. Kitos.

--
Aina ei voi voittaa.

Daniel Braun

Posts: 1,626

#982 • • Daniel Braun wednesday?
Pien, about 2v. lyhytkarvainen chihutyttö Helmi.
En mää mitään muuta...
koo

Posts: 379

#984 • • koo

Mokwai, 17.1.2008 21:55 Se apbt mainitaan koska kunnioitetaan k.o rotua. Kitos.



Mä varmaan mainitsisin sen apbt:n ihan jo senkin takia, että on vähän eri asia onko koirassa labbiksen lisäksi villakoiraa vai pitbullia. :) Tekeehän se koirusta himpun verran haastavamman.

Kuvasta päätellen aika touhukas kaveri. :)

--
Backstagella on paratiisi.

Leppäkerttu

Posts: 225

#985 • • Edited Leppäkerttu

koo, 18.1.2008 10:57:
---
Mokwai, 17.1.2008 21:55 Se apbt mainitaan koska kunnioitetaan k.o rotua. Kitos.

---


Mä varmaan mainitsisin sen apbt:n ihan jo senkin takia, että on vähän eri asia onko koirassa labbiksen lisäksi villakoiraa vai pitbullia. :) Tekeehän se koirusta himpun verran haastavamman.

Kuvasta päätellen aika touhukas kaveri. :)



Kyllä ne villakoiratkin voi olla haastavia. Mä en usko et kukaan kunnioittaa jotain rotua väittämällä sekarotuistaan joksikin mixiksi vaan hakee itse kunnioitusta eli koira on ns. munanjatke*dissaa*

Jos se koira on otettu oikeista syistä eli perheenjäseneksi, harrastuskaveriksi tms. niin sillä, mitä rotuja koirassa on, ei pitäisi olla mitään merkitystä.
dubious

Posts: 158

#986 • • dubious ribidim
Pari tusinaa kalaa polskii lasivankilassa ja yksi kappale samojedinkoira kuorsaa tossa jalkojenjuuressa.
koo

Posts: 379

#987 • • koo

Leppäkerttu, 18.1.2008 11:36Kyllä ne villakoiratkin voi olla haastavia. Mä en usko et kukaan kunnioittaa jotain rotua väittämällä sekarotuistaan joksikin mixiksi vaan hakee itse kunnioitusta eli koira on ns. munanjatke*dissaa*

Jos se koira on otettu oikeista syistä eli perheenjäseneksi, harrastuskaveriksi tms. niin sillä, mitä rotuja koirassa on, ei pitäisi olla mitään merkitystä.



Voihan villakoirakin toki olla haastava, mutta kyllähän nyt jokainen varmasti ymmärtää, että on ihan eri asia hankkia itselleen villakoira kuin apbt.

Kirjoitit aikaisemmin jotain puhdasrotuisten maineen likaamisesta, koko rotuhan ei ole Suomessa hyväksytty joten ota siinä sitten selvää mikä on puhdasrotuinen ja mikä ei.

Mä väitän, että sillä mitä rotuja koirassa on on aika paljonkin merkitystä. Jos joku mummeli suunnittelee seropin ottoa, kyllä mä ennemmin suosittelisin sille tipsu x puudeli -sekoitusta kuin saku x dobermanni. Samahan se on rotukoirienkin kanssa, ei mulle ainakaan ole yhdentekevää minkä rotuinen mun koira on. Juuri siitä syystä, että se on harrastuskaveri. Ei vinttikoiran kanssa harrasteta suojelua eikä sakua viedä radalle, tai jotai kaukkaria oteta pelkäksi sohvakaveriksi.

--
Backstagella on paratiisi.

Avangion

Posts: 2,529

#988 • • Avangion Punakardinaali
Lasketaanko kämppis tähän?
Se on melkein sisäsiisti. Voisi tiskata kuitenkin omat astiansa. *hih*

Jos jonkin eläimen ottaisin, niin se olisi koira.
Ei vain ole aikaa niin paljoa kuin koiruus ansaitsisi.
Enkä missään tapauksessa ota sellaista olemaan yksin kotona. *eiei*


Temppu

--
HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING.
DO YOU KNOW THAT IN A WORLD FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM?
QUITE ASTONISHING.
-Kuolema (Terry Pratchettin Hogfather [televisioversio])

Leppäkerttu

Posts: 225

#989 • • Leppäkerttu

koo
Voihan villakoirakin toki olla haastava, mutta kyllähän nyt jokainen varmasti ymmärtää, että on ihan eri asia hankkia itselleen villakoira kuin apbt.

Kirjoitit aikaisemmin jotain puhdasrotuisten maineen likaamisesta, koko rotuhan ei ole Suomessa hyväksytty joten ota siinä sitten selvää mikä on puhdasrotuinen ja mikä ei.

Mä väitän, että sillä mitä rotuja koirassa on on aika paljonkin merkitystä. Jos joku mummeli suunnittelee seropin ottoa, kyllä mä ennemmin suosittelisin sille tipsu x puudeli -sekoitusta kuin saku x dobermanni. Samahan se on rotukoirienkin kanssa, ei mulle ainakaan ole yhdentekevää minkä rotuinen mun koira on. Juuri siitä syystä, että se on harrastuskaveri. Ei vinttikoiran kanssa harrasteta suojelua eikä sakua viedä radalle, tai jotai kaukkaria oteta pelkäksi sohvakaveriksi.



En tiedä luetko lehtiä, mutta silloin tällöin tulee uutisia: pitbull raateli lenkkeilijän, amstaffi tappoi lapsen tms. Aika suuressa osassa noita juttuja koiraa väitetään tietyn rotuiseksi ja oikeasti koira onkin sekarotuinen. Ilmeisesti tämä tiettyjen rotujen totuuden vastainen mustanmaalaaminen on vaikuttanut myös sinun asenteisiisi, koska väität apbt:ta jotenkin erityis"haastavaksi".

Tottakai harrastuskoira otetaan ominaisuuksien takia. Kun sen koiran omistaa niin en vieläkään ymmärrä miksi tarvitsee korostaa koiran olevan joku apbt-mix, kun voi todeta vain sen olevan sekarotuinen ellei sitten hae tätä munanjatke-efektiä.
koo

Posts: 379

#990 • • koo

Leppäkerttu, 18.1.2008 12:21En tiedä luetko lehtiä, mutta silloin tällöin tulee uutisia: pitbull raateli lenkkeilijän, amstaffi tappoi lapsen tms. Aika suuressa osassa noita juttuja koiraa väitetään tietyn rotuiseksi ja oikeasti koira onkin sekarotuinen. Ilmeisesti tämä tiettyjen rotujen totuuden vastainen mustanmaalaaminen on vaikuttanut myös sinun asenteisiisi, koska väität apbt:ta jotenkin erityis"haastavaksi".



Olen tietoinen siitä mitä lehdissä kirjoitellaan, ja parhaiten julkisuutta tuntuvat saavan juuri tämän tyyppisten koirien raatelutapaukset. Harvemmin uutisoidaan minkään "kilttien" rotujen (siis viittaan tällä perinteisiin perhekoiriin) raatelu/puremistapauksista vaikka varmasti niitäkin esiintyy vuosittain lukuisia.

Oletko itse tämän rodun harrastaja?

Mua ihmetyttää, miksi usein heti älähdetään jos joku väittää pittejä ja amstaffeja sun muita haastaviksi. Mun meilestäni ne ovat haastavia rotuja siinä missä dobberit ym. palveluskoiratkin. Aktiivisia koiria, jotka vaativat paljon liikuntaa ja paljon aivojumppaa. Eivät todennäköisesti tule aikuisena yhtä helposti toimeen toisten koirien kanssa kuin jotkut muun rotuiset, vaativat ehkä omistajaltaan tietynlaisia henkisiä kykyjä. Ei joku amstaffi ole mun mielestäni mikään kenelle tahansa sopiva luffe, joka ilman vähäisintäkään peruskoulutusta tai harrastuneisuutta pärjää tilanteessa kuin tilanteessa. On mun oma rotunikin vaativa: vahtiviettinen, riistaviettinen koira, joka on pidättyväinen oikeastaan kaikkea uutta kohtaan eikä tasan tottele jollei tahdo.

Mua ärsyttää, että aktiivisia koiria markkinoidaan jonain sohvaperunoina. Tai tavallaan on sen koiran aliarvioimista väittää, etteikö se olisi haastava. Tietysti ihmiset määrittelevät haastavan rodun eri lailla. Mä en tarkoita että haastava koira olisi välttämättä esim. agressiivinen.

Mulla ei täysin omakohtaista kokemusta näistä pitbull-tyyppisistä koirista ole, mutta olen kyllä sivusta saanut seurata mitä tapahtuu kun amstaffi-uroksella ei ole alkeellisintakaan tapakasvatusta, ei rajoja eikä sitä aktivoida millään lailla.

--
Backstagella on paratiisi.

Mokwai

Posts: 25

#991 • • Mokwai Wannabe

Leppäkerttu, 18.1.2008 11:36:
---
koo, 18.1.2008 10:57:
---
Mokwai, 17.1.2008 21:55 Se apbt mainitaan koska kunnioitetaan k.o rotua. Kitos.

---


Mä varmaan mainitsisin sen apbt:n ihan jo senkin takia, että on vähän eri asia onko koirassa labbiksen lisäksi villakoiraa vai pitbullia. :) Tekeehän se koirusta himpun verran haastavamman.

Kuvasta päätellen aika touhukas kaveri. :)

---


Kyllä ne villakoiratkin voi olla haastavia. Mä en usko et kukaan kunnioittaa jotain rotua väittämällä sekarotuistaan joksikin mixiksi vaan hakee itse kunnioitusta eli koira on ns. munanjatke*dissaa*

Jos se koira on otettu oikeista syistä eli perheenjäseneksi, harrastuskaveriksi tms. niin sillä, mitä rotuja koirassa on, ei pitäisi olla mitään merkitystä.



(En tiedä osasinko ottaa lainauksen oikein).

Kyllä sillä on merkitystä jos puolustaa ko. rotua ja sen todellista luonnetta/mainetta (joka on tällähetkellä hyvin hyvin virheellinen!). Jos mä haluaisin munanjatkeen niin varmaan ottaisin sitten aidon PITIN enkä tois jenkeistä sekarotuista kaltoinkohdeltua löytökoiraa. Jos koira on luonteeltaan apbt ja ainoa varma tieto rodusta on apbt niin silloin se apbt varmaan mainitaan. Mix perässä tarkoittaa ettei se ole puhas. Labbis siinä on veikkaus. Emoksi tiedetään apbt. Mikähän tässä sun valituksessa on takana. Ihan sama se on vaikka on collie-puudeli niin kumman rodun mainitsee ?! *ei jummarra*

--
Aina ei voi voittaa.

Mokwai

Posts: 25

#992 • • Mokwai Wannabe

Leppäkerttu, 18.1.2008 12:21:
---
koo
Voihan villakoirakin toki olla haastava, mutta kyllähän nyt jokainen varmasti ymmärtää, että on ihan eri asia hankkia itselleen villakoira kuin apbt.

Kirjoitit aikaisemmin jotain puhdasrotuisten maineen likaamisesta, koko rotuhan ei ole Suomessa hyväksytty joten ota siinä sitten selvää mikä on puhdasrotuinen ja mikä ei.

Mä väitän, että sillä mitä rotuja koirassa on on aika paljonkin merkitystä. Jos joku mummeli suunnittelee seropin ottoa, kyllä mä ennemmin suosittelisin sille tipsu x puudeli -sekoitusta kuin saku x dobermanni. Samahan se on rotukoirienkin kanssa, ei mulle ainakaan ole yhdentekevää minkä rotuinen mun koira on. Juuri siitä syystä, että se on harrastuskaveri. Ei vinttikoiran kanssa harrasteta suojelua eikä sakua viedä radalle, tai jotai kaukkaria oteta pelkäksi sohvakaveriksi.

---


En tiedä luetko lehtiä, mutta silloin tällöin tulee uutisia: pitbull raateli lenkkeilijän, amstaffi tappoi lapsen tms. Aika suuressa osassa noita juttuja koiraa väitetään tietyn rotuiseksi ja oikeasti koira onkin sekarotuinen. Ilmeisesti tämä tiettyjen rotujen totuuden vastainen mustanmaalaaminen on vaikuttanut myös sinun asenteisiisi, koska väität apbt:ta jotenkin erityis"haastavaksi".

Tottakai harrastuskoira otetaan ominaisuuksien takia. Kun sen koiran omistaa niin en vieläkään ymmärrä miksi tarvitsee korostaa koiran olevan joku apbt-mix, kun voi todeta vain sen olevan sekarotuinen ellei sitten hae tätä munanjatke-efektiä.



Tässä olet täysin oikeassa. Että nämä uutiset tulee pääosin seropien(lue sekarotuinen paska lada) ansiosta. Tämä on siis umpi mustamaalausta ja minä henk.koht. rodun harrastajana taistelen tätä paskanjauhantaa vastaan enkä egoile sillä että mulla on apbt MIX. Vaan pointti on se että se on koira sekin ja ketään se ei tappas.. Koskis ees kärpäseen. Se korkeentaan hukuttaa ihmisen kuolaan. Jee. Mutta siis sä nyt hyökkäät väärien ihmisten kimppuun koska olen nimen omaan samalla linjalla kanssasi. Aina sen ei ole oltava mikään VITUN munanjatke-efekti. Vaan että mun koira on apbt ja se ei ole mitään mitä siitä rodusta huhutaan.

Tiäks mä annan olla. En ymmärrä mitä riehut ihan väärille ihmisille.

Muuhun kommentoin: Prosessi on työn alla että apbt:stä tulee suomessa hyväksytty rotu. Sitä ei ole täällä siis kielletty. Kukaan ei vain vielä ole ajanut asiaa läpi. Finnish American Pitbull Terrier Association ajaa rodun etua ja myös tätä prosessia. Silleen vaan - infoksi.

--
Aina ei voi voittaa.

Nomade

Posts: 182

#993 • • Nomade 1:100 000
Kaksivuotiaan kollikissan <3

--
There is no theory of evolution. Just a list of animals Chuck Norris allows to live.

Mokwai

Posts: 25

#994 • • Mokwai Wannabe
Ja pitti ei oo sen haastavampi kuin mikään muukaan rotu. Lihaksikas joo. Eli EHKÄ tarvii kouluttaa vaan tarkemmin ettei se vedä. Mitään muuta haastavampaa siinä rodussa ei ole. Jääräpää se ei ole ja oppii tosi helposti. Eli vaikeempaa en siinä näe. Jopa helpompi kuin moni muu "Kotikoira" (HAHA. Kotikoira se apbt:kin on)

--
Aina ei voi voittaa.

koo

Posts: 379

#995 • • koo

Mokwai, 18.1.2008 15:00:
Ja pitti ei oo sen haastavampi kuin mikään muukaan rotu. Lihaksikas joo. Eli EHKÄ tarvii kouluttaa vaan tarkemmin ettei se vedä. Mitään muuta haastavampaa siinä rodussa ei ole. Jääräpää se ei ole ja oppii tosi helposti. Eli vaikeempaa en siinä näe. Jopa helpompi kuin moni muu "Kotikoira" (HAHA. Kotikoira se apbt:kin on)



Koirissako ei ole mitään muuta eroa kuin lihakset? Pääkopan sisällä ei mitään eroa, luonteessa ei mitään eroa? Koiratappeluihin jalostettu rotu (tässä toiminnassahan noita käytetään edelleen) on ihan yhtä helppo kuin mikä tahansa muukin koira, vaikkapa mopsi?

Mä en tosiaan viitannut tällä haastavuudella agressioon tai muuhun vastaavaan, että mihinkään herneilyyn ei ole tarvetta. Mutta kivahan se on kuulla, että pittiharrastajien mielestä heidän rotunsa on kiva ja helppo seurakoira. Mun vinttikoirani taitaakin olla siis tosi paljon haastavampi rotu, erikoista ettei niitä oel vielä kielletty missään maassa.

Enkä väittänyt että rotu olisi Suomessa kielletty. Se ei vaan ole käsittääkseni vielä FCI:ssä hyväksytty, kuten ei esimerkiksi silkkivinttikoira tai hortaikaan.

--
Backstagella on paratiisi.

josbe

Posts: 1,982

#996 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Huvittavaa, miten tässäkin asiassa ne ihmiset, jotka "taistelevat ennakkoluuloja vastaan" ovat ihan helvetin asenteellisia eivätkä näe mitään muuta kantaa kuin omansa perustelematta sitä mitenkään.

Koska sehän VAAN ON NIIN ja tiedotusvälineetkin valehtelee joka ikinen kerta, "MÄ TIEDÄN". :D
koo

Posts: 379

#997 • • koo

josbe, 18.1.2008 16:19:
Huvittavaa, miten tässäkin asiassa ne ihmiset, jotka "taistelevat ennakkoluuloja vastaan" ovat ihan helvetin asenteellisia eivätkä näe mitään muuta kantaa kuin omansa perustelematta sitä mitenkään.

Koska sehän VAAN ON NIIN ja tiedotusvälineetkin valehtelee joka ikinen kerta, "MÄ TIEDÄN". :D



Mä olen huomannut tämän saman ilmiön lukuisissa aihetta sivunneissa keskusteluissa eri palstoilla. Kovasti myös toitotetaan kuinka pitit ovat aivan ihania ja tosi helppoja perhekoiria, vaikka mun mielestäni kyseiseen rotuun (tai roturyhmään) kuuluu piirteitä, jotka tekevät niistä myös vähän vaativampia.

No, mielipiteensä kullekin ja tärkeintähän on että koirat hoidetaan asianmukaisesti. :)

--
Backstagella on paratiisi.

Mokwai

Posts: 25

#998 • • Edited Mokwai Wannabe

koo, 18.1.2008 16:12:
---
Mokwai, 18.1.2008 15:00:
Ja pitti ei oo sen haastavampi kuin mikään muukaan rotu. Lihaksikas joo. Eli EHKÄ tarvii kouluttaa vaan tarkemmin ettei se vedä. Mitään muuta haastavampaa siinä rodussa ei ole. Jääräpää se ei ole ja oppii tosi helposti. Eli vaikeempaa en siinä näe. Jopa helpompi kuin moni muu "Kotikoira" (HAHA. Kotikoira se apbt:kin on)

---


Koirissako ei ole mitään muuta eroa kuin lihakset? Pääkopan sisällä ei mitään eroa, luonteessa ei mitään eroa? Koiratappeluihin jalostettu rotu (tässä toiminnassahan noita käytetään edelleen) on ihan yhtä helppo kuin mikä tahansa muukin koira, vaikkapa mopsi?

Mä en tosiaan viitannut tällä haastavuudella agressioon tai muuhun vastaavaan, että mihinkään herneilyyn ei ole tarvetta. Mutta kivahan se on kuulla, että pittiharrastajien mielestä heidän rotunsa on kiva ja helppo seurakoira. Mun vinttikoirani taitaakin olla siis tosi paljon haastavampi rotu, erikoista ettei niitä oel vielä kielletty missään maassa.

Enkä väittänyt että rotu olisi Suomessa kielletty. Se ei vaan ole käsittääkseni vielä FCI:ssä hyväksytty, kuten ei esimerkiksi silkkivinttikoira tai hortaikaan.



En nähtävästi ymmärrä mitä tarkotat kun puhut haastavasta. Hoidollisesti esim kyllä vinttikoira on varrrmastikin haastavampi. Tarvitsee paljon enemmän liikuntaa ja turkinhoitoa(jos kyse pitkäkarvasesta tapauksesta). Se on kiva kun jauhetaan tota TAPPELEMAAN JALOSTETTU ROTU! Yksikään koira ei ole syntyjään paha - oli se kuin jalostettu tai ei. Ihminen tekee koirasta pahan.. Eli en siis näe apbt:ssä mitään sen haastavampaa. Haastavaa on taistella näitä ihmisten ennakkoluuloja ja median mustamaalaamista vastaan. apbt:t ovat ihmis/lapsi/eläinrakkaita koiria. Tulevat toimeen siis loistavasti kaikkien näiden kanssa. Mikä siis mielestäsi apbt:ssä voisi olla haastavampaa kun jossain muussa rodussa..? tai tässä "roturyhmässä"? Kysyn siis vain. En minä riitaa halua haastaa.. Utelias olen. Koska en minä tai moni muu harrastaja ole tuollaista huomannut. Ei nuo käy kenenkään päälle jos ne on oikealla tavalla hoidetta ja koulutettu - ihan niinkuin mikä muukin rotu. Tottakai mopsi on helpompi kun se on taskukoira. Mutta siis,.. äää. En minä ymmärrä.

Ja joo en siis tuolla rodun hyväksymisasiallakaan halunnut mitenkään hyökätä tms o_O

--
Aina ei voi voittaa.

Leppäkerttu

Posts: 225

#999 • • Leppäkerttu
Mokwai: olen sun kanssa samaa mieltä monesta kohdasta. Niin kuin ihan ekassa postauksessa sanoin , en tarkoittanut mitenkään henkilökohtaisesti sua vastaan vaan nimenomaan yleisesti.

Mun mielestä on järjetöntä sanoa, että tietyt rodut vaatisivat enemmän kouluttamista kuin toiset. Outo urbaani legenda elää jopa koiran omistajien keskuudessa, että "puudeleita" tai muita pieniä koiria ei tarvitsisi kouluttaa. Mä olen tosta niin eri mieltä. Sen takia en ymmärrä miksi staffeja, amstaffeja, bulleja, pittejä tai muitakaan lihaksikkaita koiria tarvitsisi kouluttaa jotenkin erikoispaljon. Se on totta, että bulltyyppistä koiraa ja puudelia tuskin koulutetaan samoilla metodeilla, koska keskimäärin ne bull-koirat ovat kovaluonteisempia kuin puudelit. Se ei todellakaan tarkoita sitä että kouluttaminen olisi mitenkään vaikeampaa, vain erilaista.
Mokwai

Posts: 25

#1000 • • Mokwai Wannabe

Leppäkerttu, 18.1.2008 17:31:
Mokwai: olen sun kanssa samaa mieltä monesta kohdasta. Niin kuin ihan ekassa postauksessa sanoin , en tarkoittanut mitenkään henkilökohtaisesti sua vastaan vaan nimenomaan yleisesti.

Mun mielestä on järjetöntä sanoa, että tietyt rodut vaatisivat enemmän kouluttamista kuin toiset. Outo urbaani legenda elää jopa koiran omistajien keskuudessa, että "puudeleita" tai muita pieniä koiria ei tarvitsisi kouluttaa. Mä olen tosta niin eri mieltä. Sen takia en ymmärrä miksi staffeja, amstaffeja, bulleja, pittejä tai muitakaan lihaksikkaita koiria tarvitsisi kouluttaa jotenkin erikoispaljon. Se on totta, että bulltyyppistä koiraa ja puudelia tuskin koulutetaan samoilla metodeilla, koska keskimäärin ne bull-koirat ovat kovaluonteisempia kuin puudelit. Se ei todellakaan tarkoita sitä että kouluttaminen olisi mitenkään vaikeampaa, vain erilaista.



Complitely agreed. Koira kun koira voi käyttäytyä huonosti jos sillä ei ole peruskoulutusta.

--
Aina ei voi voittaa.