Pahimmat DJ/LiVE mokat

67 posts, 4 pages, 9,036 views

Avatar
#1 • • Edited djkopernikus Guest
Minkälaisia kämmejä on teillä sattunut dj/live setin aikana? Olisi mielenkiintoista lukea myös juttuja, jossa olet ollut tanssilattialla kuulemassa kun jukka vähän säätää...
En löytänyt kyseistä aihetta.
Avatar
#2 • • ken-guru Guest
Klassikko: Väärän levarin neulan nostaminen. Joskus tuon pystyy hyvällä tsägällä peittään kanavan poikkaisemiseksi :-)
Avatar
#3 • • drS Guest
juu kyllä toi edellämainittu taitaa olla se legendaarisin, tosin mun tapauksessa kyseessä on väärän stopin painaminen :) sit joskus jossain tapahtumassa oli sellanen mikseri missä oli pan -potikat siinä kohtaa missä yleensä on bassoeq (ko. mikserissä oli siis vaan kaksialueinen eq) ja tajusin vasta keikan puolivälissä että bassovaihtojen sijaan olin vaihdellu balanssia... mahtoi kuulostaa mielenkiintoiselta :panic:
Avatar
#4 • • JussiS Guest
back to backkia soittaessa:

"ai tää onki puoleenväliin vaan"
"ai täs ei enää tuu biittiä lainkaan"

edit:

ton lisäks mä oon mm:

- sammuttanut mikserin kun piti painaa ejectiä cd-soittimesta :D
- potkaissut polvella limitterin pois päältä vahvistinräkistä -> koko PA hiljaiseksi (tää on muuten esimerkki siitä mihin vahvistinräkkiä EI pidä sijoittaa)
- täyttänyt huoneen savulla niin täydellisesti, etten löytänyt enää mikseriä, saati sitten savukoneen ohjainta joka oli unohtunut päälle
- kerran meinasin pyörtyä keikalle (tosin tää johtui ~39 asteen kuumeesta ja päin naamaa loistavista spoteista)

Eniten mua kuitenkin pelottaa että joskus vielä mä skippaan miksauksen jälkeen levyn loppuun ja miksaan seuraavan biisin sisään, kun mulla on kotona tapana tehdä niin (kiireinen mies ei ehdi kuunteleen koko biisiä, vaan miksailee vaan ;)).
Avatar
#5 • • Daniel Braun Guest
ÄLÄ ikinä katkaise virtaa vain toisesta Pioneerin 500 sarjalaisista cd-pyörittimistä jos ne on kytketty synkkaan toistensa kanssa :D

Noi "neula pois soivalta" on ihan tuttua kauraa...
Ikävimpiä on kyllä:
- toisesta levarista vahingossa virta pois päältä keseken vaihdon... "eihän tässä tämmöistä kohtaa ollut"
- erinäisiä "oho. vahvistin sammoin" juttuja

Varsinaisiksi kämmeiksi ei voi sanoa niitä kertoja kun vahvistimien lämpöreleet on päättäneet paukkua kesken illan, cd-pyörittimet lopettaneet toimintansa kesken kaiken, erästä teknaria jollakin tahmealla juomalla siveltynä jne jne... :D
Avatar
#6 • • djfuse Guest
Toi levarin neulan nosto on tuttua!Joskus olen jopa nostanu neulan ylös,tempaissut vinyylin käteen ja katsonut oliko täys pitkä raita kunnes hoksasin että ai niin tää oli se joka soi :D
Sitten ainainen paniikki kohtaus saapuu kun vaihtuu soittaja ja edellinen on soittanu käyttäen crossia niin menen paniikkiin kun nostan liun ja mitään ei kuulu...tämä on tapahtunu mulle miljoona kertaa mutta aina menen samaan "halpaan"!
Joskus myös vahingossa ottanu pioneerin cd soittimesta soivan levyn pihalle,nykyään pyrin käyttämään cd lock mikäli mahdollista.
Mutta näistä mokista ehkä oppii,nykyään mietin turhankin paljon että mieti nyt vielä kerran että mitä oot tekemässä...mutta silti näitä sattuu joskus kun väsynyt tai liian paljon innoissaan soitellessa!
Avatar
#7 • • djfuse Guest
ainiin ja joskus tullu tempaistua pioneerin mikserillä masteri huippuun vaikka tarkoituksena oli kanavan liuku...
Avatar
#8 • • Daniel Braun Guest
Nii joo.
Rafladj keikalla on tullut koettua ehkä hauskin moka....

Iskin jonkun poppihittibiisin remiksin soimaan (pituutta oli riittävästi jotta kusella kerkes käymään) ja menin veskiin.
Kävin hakemassa vielä tiskiltä limua juotavaksi ja poltin tupakkan...
Röökiä poltellessa kuuntelin "onpas paska remiksi" kunnes tajusin että levy prkle pykii niin helvetisti :D:D
Tuli jokseenkin kiire takaisin koppiin...
Avatar
#9 • • kytkönen Guest

Klassikko: Väärän levarin neulan nostaminen. Joskus tuon pystyy hyvällä tsägällä peittään kanavan poikkaisemiseksi :-)




hah joo ihan klassikko.. mulle kävi taannoin kermassa kun miksasin jonku mufflerin biisin jälkeen Dom&Rolandin Parasiten... Just ku biisi droppas ni Pinnie tuli heilumaan siihen eteen ja mun rautainen keskittyminen herpaantui tän hilpeän lappalaisen muuvien takia... Nostin just pari tahtia superpäräyttävän dropin jälkeen neulan levyltä ja sain levyspottaajilta halveksuvia katseita :crybaby:
Avatar
#10 • • JussiS Guest

hah joo ihan klassikko.. mulle kävi taannoin kermassa kun miksasin jonku mufflerin biisin jälkeen Dom&Rolandin Parasiten... Just ku biisi droppas ni Pinnie tuli heilumaan siihen eteen ja mun rautainen keskittyminen herpaantui tän hilpeän lappalaisen muuvien takia... Nostin just pari tahtia superpäräyttävän dropin jälkeen neulan levyltä ja sain levyspottaajilta halveksuvia katseita :crybaby:


Pitäny jo joskus aiemminkin kysyy, mitä tarkottaa droppaaminen?
Avatar
#11 • • kapteeni säärikarva Guest
väärän neulan nosto on kai klassikko. itelle on käyny jo jonkun mainitsema levarin virran pois huitaseminen kesken vaihdon.

Ja eikös tuo droppi ole vähän niiku se kun se biisi lähtee käyntiin. eli siis periaattessa nostatuksen jälkeinen vaihe ? (siis DnB:ssä) Näin sen itse kuvittelisin.
Avatar
#12 • • milo Guest

sit joskus jossain tapahtumassa oli sellanen mikseri missä oli pan -potikat siinä kohtaa missä yleensä on bassoeq (ko. mikserissä oli siis vaan kaksialueinen eq) ja tajusin vasta keikan puolivälissä että bassovaihtojen sijaan olin vaihdellu balanssia... mahtoi kuulostaa mielenkiintoiselta :panic:


Samantapainen tapahtunut mutta siinä missä normaalisti (kolmialueinen eq) on yläpäiden eq olikin gain. En tiedä sitten miltä se kuulosti. Toisin päin on taasen mennyt, kun on soittanut A&E:n Xone 64:llä, siinä kun sattuu olemaan se nelialueinen eq. Tullut käytettyä vain kolmea alinta nuppia. Pioneerin kuussatasen masteria olen ainakin yhdessä Roskassa käyttänyt vahingossa reunimmaisena kanavana. Lattialla on varmaan ollut hauskaa kun joka toisen vaihdon jälkeen musiikki katoaa jonnekin hetkeksi.

Väärältä levyltä en muistaakseni ole nostanut neulaa mutta väärästä levarista muutaman kerran on painettu stoppia.

Lisäksi krossin kanssa ollut myöskin ongelmia, kun se sattuu olemaan mainitusti väärässä laidassa. Onneksi senkin on vihdoinkin oppinut tarkistamaan.
Avatar
#13 • • Edited Tuli Guest
Miksi masteri pitää olla liukuna?!

Älä laske kuulokkeita Pio600:n päälle, silloin voi töniä vahingossa kuulokkeilla masterin ylös...

balance nupit on myös inhottavia, kun niillä on yrittänyt gainia säätää :P Ei oo ledit noussut...
Avatar
#14 • • Quu Guest

sit joskus jossain tapahtumassa oli sellanen mikseri missä oli pan -potikat siinä kohtaa missä yleensä on bassoeq (ko. mikserissä oli siis vaan kaksialueinen eq) ja tajusin vasta keikan puolivälissä että bassovaihtojen sijaan olin vaihdellu balanssia... mahtoi kuulostaa mielenkiintoiselta :panic:



Mulle on käynyt joskus ihan sama! Onneksi kyseessä oli ns. kaveribileet, eikä paikalla pahemmin ollu spottailijoita.


Onhan noita mogia tullu, mutta yhtä muistan vieläkin kauhulla. Laitoin levyn pyörimään 45:lla, vaikka kyseessä oli 33. Pieni mogahan tuo, mutta kun vieressä sattui olemaan Andreas Saag hieromassa partaansa mun tekniikkaani tarkastellen... :panic:
Avatar
#15 • • crc Guest
yks kaveri teki kerran bileissä mageen seinävaihdon crossilla ykspuoliseen levyyn ... tietty sille sileelle puolelle... *svvuuuuuuuuuuuuup .... tök .. kräts... räkräts ... räkräts.. * ... onneks oli levarit suorastaan tyrkyllä siinä kun näki miten neula suorastaan juoksi levyn läpi :)
Avatar
#16 • • drS Guest

Pioneerin kuussatasen masteria olen ainakin yhdessä Roskassa käyttänyt vahingossa reunimmaisena kanavana. Lattialla on varmaan ollut hauskaa kun joka toisen vaihdon jälkeen musiikki katoaa jonnekin hetkeksi.



offtopic! roskassa ei oo mokia, ainoastaan kikkoja.
Avatar
#17 • • Homegrove Guest
Joskus jossain Kårenin kemuissa ei ollut monitoreita joten eikun miksaamaan luurit päässä. Siinä biittiä hakiessa oli tietty molemmat kanavat ylhäällä.

Onneksi lattialla ei alkuillasta ollut kuin Jesse ja se ei tajua mitään kumminkaan.
Avatar
#18 • • . Guest
soittelin allen&heath xone32:sella ehkä noin tokaa kertaa ja olin sit vetäny jostain syystä hetkeks luurit kiinni. rupesin miksaamaan seuraavaa biisiä sisään ja nostin kuulokeliitintä lähimpänä yläpuolella olevaa potikkaa n.kolmanneksen...

...mut vittu se oliki master.

ja viel baltimoressa, stna.
Avatar
#19 • • root Guest
Se on käynyt useasti, että edellisellä soittajalla on ollut krossi päällä ja itse lähtenyt soittamaan suoraan linjoilla.

Keikalla on joskus käynyt niin, että on ruvennut cuettamaan uutta biisiä linja auki.

Raflakeikoilla joskus cd ollutkin "single play"-modessa=musiikki seis, vaikka piti tulla vielä seuraava kappale.

Back cuessa kerran katkennut Concorden neula. (Keikalla)

Lisäksi joskus tullut miksattua luurit päässä niin pitkään, että ulkona soinut biisi on ehtinyt loppua jo ajat sitten, ja siinä on jäänyt fiilistelemään uutta biisiä luureista (vaikka on luullut että se soi ulkona).

Ja joskus tulee erheessä valittua juuri se väärä remiksi lätyltä. Vasta kun kipale soi lattialla, on huomannut että sen pitikin olla A-puoli... Kaikki jumputus kuulostaa samalta :mad:
Avatar
#20 • • drS Guest

Siinä biittiä hakiessa oli tietty molemmat kanavat ylhäällä.



joo toihan on kans ihan vakio.

lisäksi joskus jonkun keikan jälkeen tuli paikan äänimies tai vastaava sanomaan että "olis ne alapäätki voinu päälle pistää.."