Pahimmat DJ/LiVE mokat

67 posts, 4 pages, 9,070 views

Avatar
#21 • • Herman Prime Guest
väärän biisin soittaminen on vähän nihkeetä, ei usein niin katastrofaalista, mut kuitenkin. Viimeks soitellessani tuli oltua ehkä turhankin jurrissa ja sit soitin LCD soundsystemin Yeahista sen iisin version. Tietenkin muuta pahaa ei tapahtunut, muutakun jengi oli vähän kummastuneen näkösenä tanssilattialla.

Toisaalta soitin samana iltana Xplodin Plastixin Famous Biting Guyn (semmonen 170bpm tosi jumpup party idm/jazz -raita :)) muitten jannujen junkkasetin väliin ihan piruuttani ja efekti oli sama.
Avatar
#22 • • Samuli Guest
pahin ja kenkuin mitä mulle käyny:

teknarista virta pois "miksauksessa" -> virtanappi jää käteen -> itku ja ruuvausta
Avatar
#23 • • Remotion Guest
tää nyt ei sattunut varsinaisesti mulle mutta toisaalta vain mulle eikä yleisölle...selkeetä..not!

noh kuitenkin soittelin vikoja biisejä setistäni uutenavuotena kun ensimmäinen dj katseli levylaukkuani kynttilän valossa aikamoisessa kännissä ja kaatoi sitten siitä kynttilästä steariinit cd-laukkuuni...
Oli sitten mukavaa tekemistä seuraavana päivänä... :angry:

ennen settiäni olin vielä joutunu käymään siirtää autoani, noh ahtaalla pihalla onnistuin sit raapimaan toisen helman korkeisiin ja teräviin pihakiviin... eipä ihme että lähdin heti sen jälkeen kun oli soittelut soiteltu ni pois bileistä oli todella paskat fiilarit vaikkakin itse setti ja sitten b2b setti myös menivät aivan ihanteellisesti.
Avatar
#24 • • djsakke Guest

pahin ja kenkuin mitä mulle käyny:

teknarista virta pois "miksauksessa" -> virtanappi jää käteen -> itku ja ruuvausta


Kattelin vierest ku eras toinen dj teki saman. Oli vaha epavirallisempi pile jne jne joten ei jaksettu siina korjata, jatkettiin oluen juomista. Ton napin vois varmaa korvata jollain kytkimella tms. jos olis alykas, fiksu ja filmaattinen ja olis kateva kasistaan.

on-topic: hmm, ne tavalliset "oho vaara neula", "oho vaara eq" jne on kaynyt itsellekin joskus, kuten varmaan kaikille muillekin..
Avatar
#25 • • Båssanova Guest
No tos kelailin et omat keikat on mennyt aika tyylipuhtaasti, mutta kerran eräässä paikallisessa yökerhossa tuli tehtyä aika näyttävä vierailu dj-boothiin.

Promilleja oli jo ihan reippaasti, bileet tartti vaan oikeen biisin ja mä menin sit "rafla" dj:n luo ja kysyin että kai löytyy Blaze Most Precious Love. Loytyhän se ja sanoin et mä tuun miksaan, ja dj kun oli tuttu niin pääsin soittaan heheh. Tanssilattia ihan täynnä, peak hour in da house, heitän cd:n soittimeen ja eiku miksaan. Alku menee mukavasti, biitti on sinnepäin kohdillaan mutta sitten lähtee... eka pari iskua offbiitissä, sitten pahenee ja korjausta ihan väärään suuntaan, väännän sit vielä equista bassot kaakkoon ja megamix on valmis, just feel the vibee!

Mä olin sit et sorry sorry, et one more try. Perään soittamani basementt jaxx menikin sit tyylipuhtaasti, sit olikin sopiva hetki häipyä paikalta

Noh, sellasta se elämä on :cool:
Avatar
#26 • • J Raninen Guest
Pahin tunarointi, mikä äkkiseltään tulee mieleen, oli eräällä kotikylän keikalla, kun soiteltiin liveä niin, että kamat oli DJ-kopin vieressä. No, siiderihän siinä piti olla koko ajan mukana kun soiteltiin, joten täys tuopponen valmiiks kädenmitan päähän just ennen keikan alkua. Sattu vaan oleen niin, että paikan bassot täristi varsin pahasti sitä kaiteentapasta, johon sen situkan asettelin, joten eipä aikaakaan, kun tuopin sisällön loppusijoituspaikaksi osoittautui mestan CD-soitin ja teknari..

Toinen kiva oli jossain uudenvuodenbileissä, kun tallasin laitteista mikserille menevien johtojen päälle niin, että main outputista lenti piuhat huitsin kuuseen juurien kera -> äänet lopahti kuin seinään. Pahin vielä oli se, että ei ollu edes oma setti menossa, vaan eräs toinen soitteli meidän mikserillä. Lopun peliä saatiin viriteltyä toinen kanava pelaamaan, joten loppusetti meni kaverilla sitten monona.
Avatar
#27 • • GateWay Guest
-Väärästä levarista neulan nosto -> noin 0.2s päästä takaisin about samaan kohtaan
-Krossi päällä edellisellä soittajalla -> miksi mitään ei kuulu?
-Parit pahemmat laukat -> palauttaa kivasti maanpinnalle

Siinäpä niitä klassisimpia muillekin näköjään sattuneita :)
Avatar
#28 • • akir0 Guest

-Krossi päällä edellisellä soittajalla -> miksi mitään ei kuulu?



Joo, tää on käyny ainaki kerran itellekki.

Semmonen ei oikeastaan moka, mut kuitenkin oli kun oli tassut pystyssä hehkuttelemassa ja sitten pioneeri päättikin, että biisin soitto loppuu just nyt. Hetkellinen paniikki, että painoinko mä itte jotain vai mitä kävi ja sit äkkiä toisesta levarista biisi soimaan ja linja ylös.
Caro²

Posts: 5,301

#29 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Kappale taisi olla Laurent Wolfin Dancing, ihku vinyyli, yhdellä puolella kaksi kappaletta - mutta enhän tietenkään sitä muistanut, enkä nähnyt vaikka yritin tiirailla vaihtuuko levyssä biisi.

Toinen levy oli biitattu jo hyvissä ajoin ja katselin siinä neulan valumista loppua kohden. Vähän jälkeen puolen välin kävin miettimään, että ompas tässä pitkä väliosa pelkkää biittiä ja melkein heti sen jälkeen tuli loppumiksauspätkän viimeinen isku..

Kattelin siinä vähän notta "jaahas.. tässä olikin sitte kaks biisiä / puoli". Ei siinä muuta, toinen kanava ylös ja teknarista starttia.

Tämä nyt ei niin kamalaa ollut, hiljainen sunnuntai-ilta, muutamakymmentä ihmistä höpisemässä keskenään. Mutta tämän jälkeen kun pyörittelin päätä, tulee eräs asiakas lohduttamaan: "Ei se mitään - ihan hyviä biisejä oot soitellu.." :crybaby:

:scared:

PS. Edellisestä tapahtumasta on jotakuinkin vuosi aikaa. Sen jälkeen pyrkinyt olemaan varuillaan, mutta sitten 6.1.2006 ClubZero kemuissa lpr:ssa keskityin toisen biisin loppuvaiheessa höpisemään Vinhan kanssa kamerasta(ni) jolla vinha-setä kuvaili ihmisiä. Kun höpinät oli loppu, huomasin kappaletta olevan jäljellä kokonaiset 15sekuntia :D

Ei voi muuta todeta, ku että thank god oli alla oleva biisi soinu jonkun aikaa siihen päälle, ei muuta ku liukua ylös ja pikasorvauksella raita päälle :hah:
Avatar
#30 • • Uinajainen Guest
Joskus eräissä halloween kekkereissä kaverin mökillä tuli pistettyä tuhdissa venäläisen hologrammivodkan tukemassa humalassa soiva cd-soitin pois päältä vaikka tarkoitus oli avata toinen. Joskus osunut korjauksen yhteydessä käsi pauselle ja levy jäänyt jäkittämään jota tietty ei pelkillä kuulokkeilla miksatessa huomaa, ties miten pitkään sekin kesti. Kanavat auki luullen että crossi on käytössä tai toisinpäin -> punastelua. Perussettiä
Avatar
#31 • • jouni a Guest

Joskus jossain Kårenin kemuissa ei ollut monitoreita joten eikun miksaamaan luurit päässä. Siinä biittiä hakiessa oli tietty molemmat kanavat ylhäällä..



Juuri noin, tai sitten näin: Miksasin seuraavaa biisiä sisään kuulokkeilla. Mikserin ulosmentävää luureilla kuunnellessa soundi oli hemmetin paska, niin piti pistää niihin tulemaan ohikuuntelu.
Biisin vaihto meni näppärästi ja itekkin jammailin fiiliksellä musan tahtiin. Kummastutti vaan, kun koko tanssilattia tölläs dj-kopin suuntaan ihmeissään.
Biisiä oli menny jo hetken, kun huomasin kanavaliu-un olevan edelleen alhaalla. Hiljaisuutta oli paha tanssia, joten pätevästi liuku vaan ylös ja ilta jatkui....noina hetkinä tuntee itsensä todella päteväksi :panic: :roll:
Avatar
#32 • • benn Guest
Masterin kiskaseminen kattoon eräällä keikalla. Monetkohan tärykalvot repes? "heh heh". Psst. Ois ihan viksua aina teipata se masteri ;)


Kerran kolmella dikillä veivatessa, sormen nivelet teki tenän ja jäi niin jumiin keskari et piti sitä väännellä toisella kädellä kondiksee :D
Avatar
#33 • • Bio Guest
Joo, toi väärän neulan nostaminen on myös mulle tapahtunu.
Lisäks kerran oli hiukan ahdas tila niin tönäisin kyynärpäällä vasemman levarin neulaa. Yks kerta unohtus kanava päälle ja siin aloin sit hakee miksauskohtaa :scared:
Avatar
#34 • • Roz Guest
Ei välttämättä meikäläisestä johtuvia haboja, mutta sattumuksia kuitenkin...

Joskus '99 jossain pikkubileissä Hämeenlinnassa meitsin liven puolessa välissä toinen PA-kaappi kaatui ja diskanttipilli kärähti:( Liian timmit bassot tais olla mun setissä kun se kaappi vain hivuttautui alas lavalta ja kippas :D

Oliskohan ollut vuonna 2000 muuan bileissä Vammalassa toisen biisini aikana joku teinityttö pyörtyi tanssilattialle -> valot päälle ja musa seis ja bileet loppuivat. Otti pattiin :P
Avatar
#35 • • DJ_laama Guest

Oliskohan ollut vuonna 2000 muuan bileissä Vammalassa toisen biisini aikana joku teinityttö pyörtyi tanssilattialle -> valot päälle ja musa seis ja bileet loppuivat. Otti pattiin :P


Minkä ihmeen takia koko bileet keskeytettiin? Eikö ne nyt olis voinu jatkua sen jälkeen kun se tyttö olis kärrätty sieltä lattialta parempaan talteen?
Avatar
#36 • • Funkatronik Guest
Joku saisi ampua Pioneerin pääsuunnittelijan. Loogisesti ajatellen mikserissä jossa on 4 kanavaa on vasemmassa laidassa kanava 1:n liuku ja oikeassa laidassa kanava 4:n liuku, mutta nähtävästi näin ei jonkun insinöörin mielestä ole. Varsinkin hauskaa silloin kun PA on lujalla ja masteri suhteellisen alhaalla, jolloin masterin ylösnosto räjäyttää joko korvat tai PA:n.

Tuosta soivan levyn neulan nostosta on olemassa myös semmoinen versio että nostetaan neula ylös, huomataan virhe mutta lasketaankin neula eri biisin kohdalle. En tunnusta.
Avatar
#37 • • timppa^ Guest
Kerran stoppasin väärän levarin mut tajusin samalla sekunnille virheeni ja
tökkäsin samantien pyörimään ja pelkkää ambienssia sisältävässä
breakdownissa tota ei tietenkään kukaan noteerannut. Levarista oon
onnistunu huitasee virrat pois miljoona kertaa mut yleensä vaan cuettaessa,
pari kertaa tosin miksatessa mut siitä on sit aika helposti onnistunu seivaa.
Mitään älyttömiä laukkasekoiluja ei mun muistaakseni oo tullu, sellasta
jatkuvaa pientä juoksemista on kyl ollu jos on ollu paska monitorointi/outo
mikseri.
Avatar
#38 • • De Souza Guest
Jaahas itselle on tapahtunut mm. seuraavaa:

Olen tottunut soittelemaan levareiden ollessa nk. battle asennossa eli pystyssä ja sitten kerran keikalla hamutessani tuoppia sivulta huitasin neulan pois soivalta levyltä rrrrrrrrraaaaaaaapssssss naps naps -> siis raapas aika mukavasti levyä ja muutaman pompun kautta takaisin uralle ja hyvin jatku paitsi että levyyn jäi mukava naarmu jonka kyllä kuulee...

Kerran taas laitteet hieman kusi -> olin juuri miksaamassa biisiä sisään, kun teknari päättikin vaihtaa itsestään 33rpm -> 45. Ei mennyt ihan putkeen; nopeasti vaan takaisin oikealle nopeudelle ja edellisen biisin kanava kiinni jonka jälkeen pöydän alle piiloon. Ei olis enää pahemmin voinu laukata...

Sitten on myös käynyt jo edellä mainittu 2 biisiä/puoli vaikka muistaa, että siinä olis vaan yksi biisi ja sehän loppuu sitten yllättäen seinään...
Ja toinen versio samasta eli unohtanut kanavan auki, edellinen levy jäänyt pyörimään ja sitten uusi raita alkaakin soimaan päälle...

Levyjä pitäis myös muistaa putsata, että pölyt tai muut roskat ei hyppyytä neulaa kesken miksauksen...

...että sellasia.
Avatar
#39 • • Roz Guest

Oliskohan ollut vuonna 2000 muuan bileissä Vammalassa toisen biisini aikana joku teinityttö pyörtyi tanssilattialle -> valot päälle ja musa seis ja bileet loppuivat. Otti pattiin :P


Minkä ihmeen takia koko bileet keskeytettiin? Eikö ne nyt olis voinu jatkua sen jälkeen kun se tyttö olis kärrätty sieltä lattialta parempaan talteen?



Jaa-a. Taisi olla bileiden viimeinen tunti / puoli tuntia kyseessä ja järjestäjät kokivat, että on korkea aika lopettaa hipat kun jengi alkaa kaatuilla. Sinänsä kyseessä oli ihan perinteinen tapaus, eli teinix joi todennäköisesti muutaman bissen liikaa tjsp...
Avatar
#40 • • JussiS Guest
Heh, eilen soiteltii backtobackkia, ja pistin soimaan Blackstroben Italian Firefliesin. Siin on puolivälissä sellanen breikki, jossa on ihan hiljasta n. 5 sekuntia, ja kuulostaa siltä et biisi loppuu. Jätin tän kertomatta kaverilleni, ja ilme oli aika priceless, kun yhtäkkiä biisi "loppuu" :excellent: