Jos sun ajatusmaailman on tuollainen "lain voimalla ei saa ohjata" seuraavaksi lienee vaadit varmaan aika monia muitakin lakeja lopetettaviksi...
Riippuen laista... Mun henk.koht. mielipide on, että mun puolesta jokainen saa niin halutessaan vaikka napsia arsenikkiä jos niin huvittaa. Meitä on täällä liikaa ja
vapaaehtoinen harventaminen ei ole huono asia. (Muita turha ruveta harventamaan, jokaisen pitäisi aloittaa itsestään.) Ihmiset ei enää nykypäivänä tajua kuolla ajoissa.
Kurkataas mitä olit ehdottanut:
Alkolia saa myydä vain tiettyinä päivinä, tiettyyn kellonaikaan
Baarit menee kiinni 04
Spriitä ei saa myydä lainkaan
Kaupoissa ei saa myydä vahvaa alkoholia
Tupakkaa saa polttaa vain 18v
Tupakointi on monissa julkisissa tiloissa kiellettyä
Kunnallisella puolella on lainmääräämä hoitotakuu
1. Minkä ihmeen takia bisseä ei voisi ostaa kello 3 yöllä? Mikä siinä on niin ikävää? Jollain voisi jatkobileet onnistua vai? Vai voiko jollain olla liian hauskaa? Vai meneekö taas siihen, että "ei suomalainen osaa" = holhotaan sitten sitäkin aikaa koska saa juoda. Aivan oikeassa olet, en todellakaan käsitä.
2. Baarien kiinnimeno on ymmärrettävää joissain määrin, jotkut voisivat erityisluvalla olla pidempäänkin puolestani, mutta taas tullaan työntekijöiden työaikoihin. Kyllä baarityöntekijänkin pitää välillä nukkua. En muuta syytä keksi.
3. Spriitä ... no sillä lipsuu kyllä ja on se aika myrkkyä. En nyt välttämättä vaadi sitä kauppoihin, mutta en kyllä näe mitään ongelmaa siinä, että jollain pullo pirtua on. Tai jos se kauppoihin tulisi, en välttämättä ostaisi, mutten pistäisi vastaankaan. Se on vaan hankalampi käyttää. Käsi ylös, suomalaiset, kuka
ei ole juonut pirtua ikinänsä?
4. Tupakka on ihan turha ja aika hanurista. Sen addiktiopotentiaali on sitä luokkaa, että ihan hyvä, että vaaditaan täysi-ikäisyys siihen. Oli täysi-ikäisyyden raja mikä hyvänsä siinä maassa missä se on. (Minä olen jäävi arvioimaan hyvää täysi-ikäisyyden ikää.)
5. Tupakointi monissa julkisissa paikoissa onkin hyvä olla kiellettyä, muiden kannalta. Halua
isin polttaakin vain baareissa, klubeissa ja elokuvateatterissa, joihin menen
pitämään hauskaa, en asioimaan. Elokuvateatteri ei vain suju. En mene.
6. Noh... terveydenhuolto ei ole ikinä huono juttu...