Näin Suomen Posti käsittelee levyjäsi.

63 posts, 4 pages, 22,181 views

#41 • • hepu Guest

equinox.jpg

Päättäisin luultavasti päiväni jos ko. levy tulisi postin kautta
tuossa jamassa. Kirpaisee pelkkä kuva.
#42 • • P.Korhonen Guest
Mulla on kokemuksia vaan Postin hajottamista CD-koteloista ja yhdestä kiintolevystä (meni onneksi takuuseen). Jos ei pistä ceedeitä kuplapussissa niin varmasti tulee perille todennäköisemmin hajalla kuin ehjänä.

En muista mitä vein postiin joskus muutama vuosi sitten niin virkailija heitti paketin johonkin lajitteluboksiin niin, että huonosti pakattu tai helposti särkyvä sisältö olis varmasti hajonnut.

Matkahuollosta ei oo mitään pahaa sanottavaa.

edit: Ai niin Thomannin paketit on kyllä todellakin loistavia. Paketti on 5x tavaran kokoinen ja pehmusteista saa rakenneltuu uimapatjan / lautan pienelle pakolaisperheelle. :D
Caro²

#43 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Matkahuolto oli aikoinaan hävittäny meidän kerhon pa-vahvistimen. Pääte paino melkein 30kiloa.. No saatiin täysmittasesti rahat takasi käytetystä päätteestä ja ostettiin tehokkaampi ja kevyempi :heart:
#44 • • T82 Guest

Näkisit vaan miten ne heittelee ja pudottelee niitä paketteja.
#45 • • P.Korhonen Guest

Joo en yhtään epäile, mutta mulla kaikki paketit on tullut/mennyt perille aina ehjinä ilman mitään ongelmia. Harvemmin tulee kuitenkin Matkahuoltoa käytettyy. Posti vois muuten ottaa mallia siitä tekstiviesti-systeemistä, että saa heti ilmoituksen kun paketti on saapunut.
#46 • • Daniel Braun Guest

Posti vois muuten ottaa mallia siitä tekstiviesti-systeemistä, että saa heti ilmoituksen kun paketti on saapunut.

Tuskinpa vaan toimis kovinkaan kummoisesti noin suuren organisaation takia...
Kuitenkin postin kautta kulkee 10+n kertaa enemmän lähetyksiä kuin matkahuollon... ;)
#47 • • booga Guest
Ehkä hiukka OFF TOPIC??? mutta ainakin Turun 20500 alueen posti siis se "Tepsintalon" postin palvelu on todella ärsyttävää (=se yksi vaalea vanhempi nainen, se tumma on TODELLA mukava)

Mulla oli joulun alla tulossa levarit postilla ja vaikka lapussa luki että monipakettilähetys sis 2 pakettia!!! Niin rouva väitti kivenkovaa että ei tässä ole kuin yksi laatikko!!! Kovan kinaamisen jälkeen ja minun siirtymisellä ns. tiskintaakse (alue on kuulemma VAIN henkilökunnalle! ;-p) löytyi se toinen paketti... :angry: mihinkähän ois paketti päätynyt??? DAMN PÄÄÄRKLEEEE!
#48 • • Eemo1 Guest
oon tsiigaillu et yleensä meikäläisen nurkilla pyörii se sama postinkantaja.

kannattaa napata kiinni enneku se paskiainen hyppää pyörän selkään. ellet oo nopee juoksemaan.
#49 • • ipe Guest

Tietääkseni matkahuollon kautta lähettäessä ei tuu lisämaksua siitä että teippaa paketin päälle sitä SÄRKYVÄÄ-teippiä. Eri asia on että vaikuttaako se käsittelyyn lopulta mitenkään...
#50 • • ipe Guest

Ehkä hiukka OFF TOPIC??? mutta ainakin Turun 20500 alueen posti siis se "Tepsintalon" postin palvelu on todella ärsyttävää (=se yksi vaalea vanhempi nainen, se tumma on TODELLA mukava)

Mulla oli joulun alla tulossa levarit postilla ja vaikka lapussa luki että monipakettilähetys sis 2 pakettia!!! Niin rouva väitti kivenkovaa että ei tässä ole kuin yksi laatikko!!! Kovan kinaamisen jälkeen ja minun siirtymisellä ns. tiskintaakse (alue on kuulemma VAIN henkilökunnalle! ;-p) löytyi se toinen paketti... :angry: mihinkähän ois paketti päätynyt??? DAMN PÄÄÄRKLEEEE!

Asioin itse samassa konttorissa ja mä oon ainakin saanu tuolta aina varsin hyvää palvelua. Kivoja tätejä ne on kaikki. :)
#51 • • Remotion Guest
käykää soukan postissa, oon yrittäny siihen hapankorppuun kaikenlaista lähestymis tapaa, välitöntä, mukavaa, yli siirappista, kylmää, alentuvaa, käskevää, vihaista, tavanomaista. rennon yliolkaista. silti se täti on aina perseruttopaise, aina se nillittää joka asiasta.. vaikka kaikki laput täyttäis ihan millileen ni aina. edellisessä duunissa jouduin duunin postit hoitaa pari vuotta ja siinä tuli ehkä noin 60000kirjettä ja pakettia käsiteltyä joten homam on sinäänsä melko tuttua, mutta soukan postitäti se vaan kiukuttelee vaikka ruusuja toisin. :mad:
joo mulla on cd:stä usein ollu kannet halki ku postilla esim streetistä tullu.
#52 • • mark hamilton Guest
On muitakin firmoja kuin posti jotka kuljettaa postia..
#53 • • JussiS Guest

Mulla kans joskus aikoinaan jäi puolet astiastosta tulematta, kun täti ei millään uskonut, että merkintä "2 erillistä pakettia" tarkoittaa että niitä paketteja on kaksi, eikä yhtä.

Mitään perusteluja en kummalliselle päätökselle saanut, mulle vaan ilmoitettiin että "ei kun niitä on vaan yksi". No parin kuukauden päästä mulle sitten soitettiin että meinaanko tulla hakemaan pakettiani, että siitä on mennyt jo muutama satanen (markka-aikaan) säilytysmaksua, kun se on pyörinyt postin hyllyillä. En kyllä maksanut penniäkään, tosin anteeksipyyntöä tai edes virheen myöntämistä oli turha odottaa...

Toisella kerralla mun pankki+luottokortti lähetettiin väärään osoitteeseen, tarina menee siten, että muutin 2 kertaa 3 kuukauden sisällä (ensin siskon kämppään kesäksi, sen jälkeen omaan kämppään). Pankki oli lähettänyt korttini vanhaan osoitteeseeni, ja posti oli liimannut päälle siskoni kämpän osoitteen (vaikka kirjeessä lukee aika isolla "EI EDELLEENLÄHETYSTÄ"). No, mä olin tietysti jo muuttanut pois siskoni luota, ja vaikka olin tehnyt osoitteenmuutoksen ja siirron, menivät postini edelleen siskoni luokse. Ainoa tapa jolla tämän olisi saanut selvitettyä oli kuulemma soittamalla palvelunumeroon, 8,90e / min + pvm. Pyysin jopa postin tädiltä puhelinta, että olisin voinut soittaa heidän puhelimestaan numeroon, jotten joutuisi maksamaan heidän mokiensa selvittämisestä, mutta sekään ei käynyt. Sillon tuli kyllä suututtua sen verran perusteellisesti ja sanottua jopa pahasti, että vieläkin hieman hävettää asioida ko. postissa. Tosin jälkeenpäin oon miettiny, et aika kivaa vahinkoa tostakin olis voinut tulla, kun pankkivisa lähetetään väärään osoitteeseen...
#54 • • JAYeL Guest
Mun edellisessä osoitteessa oli melkoisesti ongelmia postinjakelussa... mm yhden kerran postinkantaja oli työntänyt ekan postauksen tyyliin levypaketin puoliksi postilaatikkoon vesisateella... tuloksena oli kierot levyt, joiden kannet oli melkoisen heikossa hapessa veden takia... Ja ei ollut 1 tai 2 kertaa, kun laskuista tuli karhukirje ennen varsinaista laskua. Koskaan ei tullut mitään selitystä postilta asiaan vaikka sitä kuinka kyselinkin. Paikka on siis Viides kaupunginosa porissa. Ei tarvinnut koskaan odottaa esimerkiksi tilinauhaa sellaisena päivän, jona sen piti tulla. :(
Pisti kyllä vituttamaan melkoisen usein.
Niin ja monta kertaa aikakausilehdet (pikseli muunmoassa) saapui kansi revenneenä.
#55 • • Remotion Guest

On muitakin firmoja kuin posti jotka kuljettaa postia..

ja niitä voidaan käsitellä tarvittaessa eri topiceissa... :right:
#56 • • Salla Guest

Mulla on kokemuksia vaan Postin hajottamista CD-koteloista ja yhdestä kiintolevystä (meni onneksi takuuseen). Jos ei pistä ceedeitä kuplapussissa niin varmasti tulee perille todennäköisemmin hajalla kuin ehjänä.

Sattuneesta syystä tiedän, mitä kirje/pakettilähetykset kokevat matkalla lähettäjältä postin kautta vastaanottajalle. Usein näkeekin todella huonosti pakattuja lähetyksiä, jotka ovat kaiken muun postin seassa avautuneet ja sisällä olleet tavarat joutuneet itse kuoresta/paketista erilleen. Siitä saa kyllä syyttää itseään, ei postia. Ei niitä lähetyksiä kukaan siellä silkkihansikkain käsittele, ei sellaiseen ole aikaa koska tänään lähetetty posti pitää huomenna olla jo perillä se prosessi vaan on sellainen.

Se, että maksaa tavallisen lähetyksen hinnan, se ei sisällä mitään vakuutusta lähetyksen kohtalosta.
Mikäli kuitenkin haluaa varmistaa lähetyksensä ehjänä pysymisen (eli ikään kuin ottaa pienen vakuutuksen), siitä maksetaan pieni summa postimaksun lisäksi, jotta paketin kylkeen saa esim. Helposti Särkyvää-tarran. Mielestäni järkeen käyvää ja erittäin toimivaa. Äitini lähetti kamerani kerran niin, eikä mitään ongelmaa ollut.

En muista mitä vein postiin joskus muutama vuosi sitten niin virkailija heitti paketin johonkin lajitteluboksiin niin, että huonosti pakattu tai helposti särkyvä sisältö olis varmasti hajonnut.

Niin koska paketti joutuu kokemaan matkan varrella vielä enemmän kulkeutuessaan kaiken muun postin seassa, kuten ylempänä jo sanoin. Ja tähän vielä huomiona tuo helposti särkyvää- kommentti. Tietenkään se ei varmasti näytä mukavalta paketin tuojasta.

On erittäin valitettavaa, mitä tämän threadin avaajan levyille on tapahtunut. Kaiken näköisiä idiootteja sitä jakelupuolellakin on. Meillä yleensä postiluukusta mahtumattomat tavarat viedään takaisin postin toimipaikkaan ja laitetaan vain lappu, että voi tulla hakemaan koska ei mahtunut luukusta sisään. Näin sitä pitäisikin toimia.[/quote]
#57 • • Kalle Karvanen Guest
Postimaksujen ollessa mitä on (varsinkin vinyylin kohdalla, kun se on vittumaisen kokoinen) oletan kuitenkin että saan rahoilleni edes sen verran vastinetta että levyt tulevat ehjinä perille kohtuullisen ajan kuluessa. Kuluttajana mielestäni ihan kohtuullinen vaatimus, enhän kaupastakaan saa kananmunia ostaessa 12kpl paskana olevia munia joissa on parasta ennen päivä mennyt viikolla umpeen.

Samaten tuskin Helposti Särkyvää-tarra kuitenkaan vielä sitä takaa että pakettia kohdellaan silkkihansikkain, eikä sellaista pitäisi mielestäni tarvita jos materiaali on kuitenkin sellaista ettei se hajoa mistään pienestä kolhusta ja se on hyvin pakattu, kuten vinyyli. Tuo on varmasti totta että jengi pakkaa tavaransa huonosti, mikä on helvetin tyhmää kun "tietää" millaista kyytiä ne tulevat saamaan.
#58 • • Salla Guest

Postimaksujen ollessa mitä on (varsinkin vinyylin kohdalla, kun se on vittumaisen kokoinen) oletan kuitenkin että saan rahoilleni edes sen verran vastinetta että levyt tulevat ehjinä perille kohtuullisen ajan kuluessa. Kuluttajana mielestäni ihan kohtuullinen vaatimus, enhän kaupastakaan saa kananmunia ostaessa 12kpl paskana olevia munia joissa on parasta ennen päivä mennyt viikolla umpeen.

Kyllä tietenkin on oikeus vaatia, että paketti tulee perille ehjänä. Postinjakelupuoli on kussut pahemman kerran, jos lopputulos on jotain muuta. Siitä sopiikin valittaa, kannattaa valittaa suoraan omaan toimipaikkaan, jotta on helppo täsmentää kuka sinun reittiäsi jakaa ja ryhtyä toimenpiteisiin.

Samaten tuskin Helposti Särkyvää-tarra kuitenkaan vielä sitä takaa että pakettia kohdellaan silkkihansikkain, eikä sellaista pitäisi mielestäni tarvita jos materiaali on kuitenkin sellaista ettei se hajoa mistään pienestä kolhusta ja se on hyvin pakattu, kuten vinyyli. Tuo on varmasti totta että jengi pakkaa tavaransa huonosti, mikä on helvetin tyhmää kun "tietää" millaista kyytiä ne tulevat saamaan.

itse asiassa kyllä niitä melkein kuvaannollisesti silkkihansikkain käsitellään, juuri sen takia että olet "ottanut vakuutuksen" sille maksaessasi tarran edellyttämän hinnan. En ole ihan varma mitä reittiä paketti tuolloin kulkee, ei mielestäni normaalia postin reittiä lajittelukeskuksissa, koska paketin kunto pitää pystyä varmentamaan koko reitin ajan. Lajittelukeskuksissa on varmasti oma osastonsa joka käsittelee helposti särkyvää tms.
Edelleen tuo esimerkin vinyyliasia on siis jakelusta kiinni. [/quote]
#59 • • Ryvon DJ Guest

Päättäisin luultavasti päiväni jos ko. levy tulisi postin kautta
tuossa jamassa. Kirpaisee pelkkä kuva.

Hehe, kyllähän siinä vähän tuli taxi driver-fiilis kun sai mutkalle vääntyneen levypaketin. Hyvä ettei ollut pistoolia mukana kun menin paikalliseen asiamiespostiin selvittämään asiaa. Paskinta oli että olin saanut levyn suht järkevällä hinnalla saksan Ebaystä. Ainoa levy tähän mennessä joka on mennyt paskaksi postissa :crybaby: Noh, onneksi myyjä kompensoi summaa suurimman osan takaisin meikäläiselle kun kävi ilmi postin vahinko.
#60 • • T82 Guest
:hearts:
posti.GIF

Posti tuo perille. :D