Näin Suomen Posti käsittelee levyjäsi.

63 posts, 4 pages, 21,545 views

Avatar
#1 • • i L E Guest
posti6fb.th.jpg

Vittu kun näin ton laatikossa niin meinas valahtaa paskat housuun.
Levy oli onneksi suht kunnossa vielä. Pientä kiertymistä havaittavissa.
Huomenna lähtee soitto Postin asiakaspalveluun.

Kokemuksia?
Avatar
#2 • • salaisinko Guest
Hui! vähemmästäkin voisi valahtaa housuun kyl :panic:
Avatar
#3 • • Quu Guest

Kokemuksia?



Ai saatana :D


Muistelen kyllä että eräälle turkkulaiselle plattaristille (jussis?) olisi joskus käynyt vastaavalla tavalla. Onneksi itse asun kerrostaloasunnossa, mihin on vähän vaikeaa edes yhden vinyylin sisältävää laatikkoa työntää postiluukun kautta.
Avatar
#4 • • Kaino Guest


Kokemuksia?



oi kyllä vaan. olen tilannut cdon.com:sta cd-levyjä viimeisen vuoden aikana ~30kpl ja varmaankin 10:ssä levyssä on kannet olleet enemmän tai vähemmän säpäleinä. soitin postiin ja heidän vastaus oli, että tutkivat asiaa, mutta jos paketti ei ole lähetettynä "SÄRKYVÄÄ"-leimalla varustettuna (maksaa naurettavia summia) niin tällaista sattuu. posti kun kuljettelee paketteja edestakaisin rullakoissa joita heitellään ylösalaisin pitkin matkaa.
Avatar
#5 • • da_chef Guest
Minä olen tilannut Amazonista muutamia vinyyleitä. Kerran yksi tuli perille aika vääntyneenä ja yksi kulma oli taitettu melkein poikki paketista. Pistin postia Amazoniin ja korvaava levy tuli kyllä aika tukevasti pakattuna.

Kyseisestä tapauksesta pitää tietysti tehdä melko ankara reklamaatio, mutta Postin tuntien, siitä ei seuraa yhtään mitään. Posti on paska laitos.
Avatar
#6 • • da_chef Guest

mutta jos paketti ei ole lähetettynä "SÄRKYVÄÄ"-leimalla varustettuna (maksaa naurettavia summia) niin tällaista sattuu.



Ei tuosta ole mitään apua. Äetee laittoi koneen takuuhuoltoon taannoin Pomille postin välityksellä, hyvä paketti ja hitosti kaikkea leimaa ja lisämaksua. Koneesta meni kopan muoviosia rikki muttei Posti niitä suostunut korvaamaan. Pomi kertoi useista vastaavista tapauksista, se muoviosa oli rikki mennen tullen.
Avatar
#7 • • i L E Guest
cdn kannet nyt on helppo ja halpa vaihtaa (itselläkin cdonista tullut useita rikkinäisiä kansia). ja kuljetuksessa särkyminen on hieman eri juttu kuin se että Mr. Postikusti survoo liian ison paketin liian pieneen laatikkoon.
Avatar
#8 • • sonni Guest
paksumpia paketteja niin ei tarvi murehtia :]
Avatar
#9 • • da_chef Guest

cdn kannet nyt on helppo ja halpa vaihtaa (itselläkin cdonista tullut useita rikkinäisiä kansia). ja kuljetuksessa särkyminen on hieman eri juttu kuin se että Mr. Postikusti survoo liian ison paketin liian pieneen laatikkoon.



Amazonin postit tulee keltaisella kuljetuksella, kotiovelle. Kerran paketti odotti kotiovea vasten nojaamassa kun tulin kotiin siinä seiskan aikaan illalla. Ihan mukavaa, onneksi kukaan ei varastanut.

Useimmin kuitenkin vievät lähimpään postiin mistä voi noutaa itse.
Avatar
#10 • • Dirt Guest
ei saatana.
näinköhän ton mixerin uskaltaa huomenna viedä postiin saksaan lähettäväksi... :scared:
Avatar
#11 • • Rasse Guest
Levyjä kannataisi varmaan tilata kirjattuina lähetyksinä, niin eivät rupee survomaan sitä postilaatikkoon ja voi myös kieltäytyä ottamasta vastaan (jos siis tilaa vaikkapa postiennakolla).
Avatar
#12 • • Kosmonaut Guest
Itseäkin kieltämättä hirvittää levyjen puolesta kun tuolla postissa tulee nähtyä miten paketteja käsitellään. Vinyylipaketti kun on yleensä sen muotoinen ja kokoinen että jotkut kantajat arvioivat sen mahtuvat postilaatikkoon, ja kun mahtuminen on parista sentistä kiinni niin pakettia ei huvita kiskoa pois ja viedä takaisin konttoriin. Itse noita vinyylejä tulee kohdeltua kuin kukkaa kämmenellä sattuneesta syystä johtuen, ja olenpa jopa parit kehutkin saanut kun olen vienyt vinyylit ensin kauppaan ja vienyt vain sen isokokoinen kirje-kortin johon olen laittanut että levyt voi hakea heti. Jos levyt on lähetetty maksikirjeenä niin kantajan pitää viedä ne ovelle asti, ja kun paketin laittaa kimppuun muun postin sekaan niin lopputuloksena saattaa usein olla kaarelle mennyt paketti, varsinkin jos pakkauksessa ei ole niitä välipahveja tai on muuten vain pakattu huonosti. Pakettina (ei siis maksikirjeenä, vähän kalliimpi) lähetettynä kantajan tulee viedä vain se saapumisilmoitus, joten jos silloin levyt ovat paskana niin kantajaa ei tällöin pidä syyttää :heart:
Avatar
#13 • • Tapi T Guest
Tulipa väännettyä reklamaatio postille joku aika sitten:


Hei!

Minulle tulee n. 3-10krt. kuukaudessa ulkomailta kirjelähetyksiä, jotka eivät mahdu asuntoni postiluukusta sisään. Lähetysten mitat ovat n. 33x33x2cm ja ne painavat hieman tilanteesta riippuen n. 300-2000g.

Käsittääkseni tällaisissa tilanteissa postinjakajan tulee koputtaa oveen ja mikäli kukaan ei avaa, niin pudottaa postiluukusta saapumisilmoitus, jossa kerrotaan lähetyksen olevan noudettavissa lähimmästä postista erikseen mainittuna ajankohtana.

Jostain syystä omalla kohdallani homma ei toimi näin. Viimeksi eilen maanantaina (11.10.05) postinkantaja pudotti luukustani saapumisilmoituksen, josta kävi ilmi, että lähetykseni on ollut noudettavissa postista jo perjantaina (07.10.05). Lähetykseni on siis ollut jo perjantaina jakelun hallussa, mutta jostain syystä postinkantaja ei koputtanut oveeni perjantaina eikä jättänyt edes saapumisilmoitusta jakaessaan tuolloin postit n. kl. 10:30. Maanantaina saapumisilmoitus tippui postiluukustani muun postin mukana n. kl. 10:00.

Vastaavia tapauksia löytyy menneen kesän ajalta ainakin kymmenen, joten kyseessä on systemaattinen jakelun laiminlyönti.

Edellä kuvattu toiminta ei nykyisten postimaksujen aikana ole hyväksyttävää. Tämän vuoksi pyydän, että osoitteeseeni tapahtuvasta postinjakelusta vastuussa oleva esimies ottaa asian puheeksi jakajan kanssa ja kertoo minulle sähköpostitse toimista, jotka aikoo tehdä jakelun parantamiseksi tulevaisuudessa.

Muilta osin olen Postiin ja sen tarjoamiin palveluihin tyytyväinen.


Kesti viikko, jonka jälkeen paikallisen postinjakelun esimies soitti mulle ja kertoi selvittäneensä tilanteen.

Tämän tapauksen jälkeen olen saanut jo parit levypaketit suoraan kotiin kannettuna ja homma toimii hyvin.
Avatar
#14 • • Ryvon DJ Guest

Vittu kun näin ton laatikossa niin meinas valahtaa paskat housuun.

Kokemuksia?




Jeah...

equinox.jpg


jos paketti ei ole lähetettynä "SÄRKYVÄÄ"-leimalla varustettuna (maksaa naurettavia summia)



Se on kyllä älyttömintä Suomen postin hommissa. Fragile-tarrojen liimaamisesta tulee lisäkustannuksia. Ite kirjotan aina helvetin isolla tussilla FRAGILE -handle with care ja pistän postiin. Ei ne mitään siitä sano. Kunhan ees rajojen ulkopuolella sivistyksen piirissä varovat hieman kolhimasta. Muutenkin tyytymättömyys varsinkin amatööri asiamies pikkuposteja kohtaan vaan nousee. EI, sä et voi pyörittää yksin R-kiskaa ja postia samaan aikaan, sulla ei oo kokemusta, asiakkaat venaa jonossa, siitä ei tuu mitään, EI!

Ite ihmettelen että muuten ulkomailta tulleet paketit on ollu ihmeen ok kondiksessa, (ylläolevaa lukuunottamatta). Pari kertaa isommat 50-100 levyn paketit on ollu tietysti kulmista hieman repeilly plus kosteusvauriot kansiin, mutta levyt itessään kestäny.
Avatar
#15 • • drS Guest
joo en tiedä onko suomen vai jonkun muun maan posti sählänny, mutta esim. psyshopista tilatuissa paketeissa on lähes aina jonkun CDn kansi rikki ja kerran mukana ei ollut yhtään ehjää koteloa.
lisäksi joskus city16:sta olivat vahingossa lähettäneet mulle myös yhden vinyylin, vaikka piti olla CD, ja tämähän oli perille päästyään keskeltä halki..

kyllä mun paketeissa on silti aina ne särkyvää -tarrat ollu :confused:
Avatar
#16 • • sektori Guest
mulle on posti kantanu varmaan 600 - 700 vinyyliä ja cd:tä vuosien aikana.
yhesti oli yhessä cd:ssä kansi rikki. ei kyllä voi valittaa omalla kohalla.
Avatar
#17 • • jUSSi Guest

mulle on posti kantanu varmaan 600 - 700 vinyyliä ja cd:tä vuosien aikana.
yhesti oli yhessä cd:ssä kansi rikki. ei kyllä voi valittaa omalla kohalla.



Minullakaan ei ole huonoja kokemuksia. Tähän asti kaikki levyt tulleet ehjänä, tosin asiaan saattaa vaikuttaa, että levyjä ei tule tilattua yksittäin tai edes muutamia kerrallaan. Aina on väihintään 6-7 levyä jo postikulujen minimoimiseksi ja silloin paketit ovat jo sen kokoisia, että saa olla supermies työntääkseen ne postiluukusta :-)
Avatar
#18 • • Timce Guest
edit: eipä mitään.
Avatar
#19 • • zanta Guest
Suomessa posti sentään toimittaa pakettisi ja kirjeesi perille varmemmin kuin Irlannissa... Täällä 26-28% lähetyksistä katoaa välille. Ja jos et ole kotona paketti nakataan pahimmassa tapauksessa naapurillesi... Pakolliset pakettini otankin mielellään työpaikalle.
Suomessa ikävintä oli lähinnä se että Keltasen kuljetuksen janppa soitti ovikelloa ja samantien käveli hissiin ja meni alakertaan paketin kanssa eikä tuonut sitä vaikka perään huusi :D
Piti sit venailla pari tuntia ennenku sen sai noutaa postista n. 300 m päästä.
Avatar
#20 • • mekaanikko Guest
Hmm, mulla ei oo ikinä ollut mitään isompia ongelmia Postin kanssa, ei vastaanottaessa eikä lähettäessä. Ei kerros- eikä omakotitalossa asuessa. (Ainut ongelmaksi luokiteltava tapaus oli vuosia sitten porukoilla vielä budjatessa kun naapuruston jotkut pikkuskidit olivat ottaneet harrastuksekseen varastella ihmisten postia postilaatikoista mut tästä nyt ei Postia voine syyttää.) UPS sen sijaan on onnistunut yhden paketin hajottamaan tuhannen päreiksi, yhden toimittamaan väärään maahan ja yhden hukkaamaan omaan varastoonsa niin että piti itse mennä se sieltä etsimään.