mitä ruokaa inhoot?

754 posts, 38 pages, 148,076 views

piipaa

Posts: 256

#481 • • piipaa
kesäkeitto ja maksa ovat hirveitä...*eiei*
placiq

Posts: 1,260

#482 • • placiq Jorkki
Kaikki mihin liittyy silakka tai silli on ehkä hirveintä *eiei*
Gnizhak

Posts: 701

#483 • • Gnizhak iku

SilverJo:
Mä en tiedä onko mun edes kovin järkevää kirjoittaa tänne.. *ding* Noh, tässä tulee mun inhokit (tai niistä osa):

kaikki juustot, raaka sipuli+missä muodossa tahansa jos on paljon, äyriäiset, melkein kaikki kalat ja muut merenelävät, mäti, mämmi, piimä, kahvi, kaalit, hillosipulit, punajuuri- ja perunasalaatit, laatikot poislukien maksalaatikko, oliivit, sienet, maksaruoat paitsi maksalaatikko ja jostain syystä maksamakkara, klimpit, liivate, lihassa jänteet, ihra ja kaikki liharuokien niljakkaat tai kumimaiset palat, se velli mitä mä kutsu sammakonkutuvelliksi(?), eläinten sisäelimet, musta- ja ryynimakkara, kookos.. yms. yms. *sars*


Mä en myöskään tykkää ihmisistä, jotka

- yrittävät syöttää salaa jotain mitä tietää toisen inhoavan
- päivittelevät suureen ääneen jos toinen ei syö jotain
- väittävät ruoanlaiton olevan hankalaa siksi, että joku ei syö jotain. *dissaa*


En sittenkään ole yksin <3

--
Don&#039;t Just Stand There

SilverJo

Posts: 1,893

#484 • • SilverJo I solemnly swear that I am up to no good.

Gnizhak:
En sittenkään ole yksin <3


Mahtavaa, joku muukin! *sydän*

--
Broken words always
start as thoughts.
Clean thinking keeps
things beautiful.

Gnizhak

Posts: 701

#485 • • Gnizhak iku

SilverJo:
---
Gnizhak:
En sittenkään ole yksin <3

---

Mahtavaa, joku muukin! *sydän*


Joo, voisin melkeen allekirjottaa ton listan tollasenaan, mut toisaalta kahvia opin juomaan lukiossa ja mämmiä voi syödä pieninä annoksina. Sensijaan maksamakkara esim. ei mee, ja sit vois täydentää tota listaa vaikka kuinka pitkään jos jaksais kirjottaa ja miettiä :)

Mut toi alotus tohon oli kyllä juuri siinä järkässä missä itsekin olisin listan alottanu, juusto ja sipuli (raaka ja liian suurissa määrin muutenkin).

Muiden ihmisten päivittelemiseen ja valitteluun oon onneks pikkuhiljaa tottunu ja oon saanu vanhemmilta onneks riittävästi tukea, jopa niin että koettivat mua käyttää psykiatrien ja psykologien puheilla ihan pienenä.. mutta luovuttivat kun kuusvuotias totes tultuaan kunnanpsykiatrin vastaanotolta että "mä kusetin sitä ämmää".

--
Don&#039;t Just Stand There

sapeli

Posts: 11,768

#486 • • sapeli jokukukamikä?

sapeli:
(Muita inhotuksia: simpukat, katkaravut, kalat joilla on päät tallella, mustekala & kalmari. Ai niin, ja kaikki liharuokien niljakkaat tai kumimaiset palat. Yök.)



Update: olen oppinut syömään katkarapuja! *jiihaa* On ne vieläkin sellasia jännän kumimaisia ja ei niitä ilokseen katsele, mutta ne tuo esim. pizzoihin (ja paellaan *vink*) kivasti lihaisuutta *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

maude

Posts: 173

#487 • • maude
Kaali...ei maistu missään muodossa/ruuassa erityisen mahtavalta....
Not my cup of tea...

--
There goes one of Gods own prototypes; too weird to live, too rare to die

SilverJo

Posts: 1,893

#488 • • Edited SilverJo I solemnly swear that I am up to no good.

Gnizhak:
Joo, voisin melkeen allekirjottaa ton listan tollasenaan, mut toisaalta kahvia opin juomaan lukiossa ja mämmiä voi syödä pieninä annoksina. Sensijaan maksamakkara esim. ei mee, ja sit vois täydentää tota listaa vaikka kuinka pitkään jos jaksais kirjottaa ja miettiä :)

Mut toi alotus tohon oli kyllä juuri siinä järkässä missä itsekin olisin listan alottanu, juusto ja sipuli (raaka ja liian suurissa määrin muutenkin).

Muiden ihmisten päivittelemiseen ja valitteluun oon onneks pikkuhiljaa tottunu ja oon saanu vanhemmilta onneks riittävästi tukea, jopa niin että koettivat mua käyttää psykiatrien ja psykologien puheilla ihan pienenä.. mutta luovuttivat kun kuusvuotias totes tultuaan kunnanpsykiatrin vastaanotolta että "mä kusetin sitä ämmää".


Raikuvat *aplodit*!! *iloinen*

Listaa tosiaan vois jatkaa _kauan_ mut tuli nukkumaanmenoaika vastaan. *haukottel* Ehkä joskus paremmalla ajalla. *hih*

edit:

sapeli:
(Muita inhotuksia: simpukat, katkaravut, kalat joilla on päät tallella, mustekala & kalmari. Ai niin, ja kaikki liharuokien niljakkaat tai kumimaiset palat. Yök.)


Update: olen oppinut syömään katkarapuja! *jiihaa* On ne vieläkin sellasia jännän kumimaisia ja ei niitä ilokseen katsele, mutta ne tuo esim. pizzoihin (ja paellaan *vink*) kivasti lihaisuutta *joo*


Katkaravut näyttävät ihan sikiöiltä.. *sars*

--
Broken words always
start as thoughts.
Clean thinking keeps
things beautiful.

Oliwer

Posts: 799

#489 • • Oliwer
Kaikki ruoka on hyvää.. paitsi..
-tomaattikeitto ja mehu
-sienisalaatti ja melkeen kaikki sienet
- kikherneet
*eiei*
thomas

Posts: 5,618

#490 • • thomas

piipaa:
kesäkeitto ja maksa ovat hirveitä...*eiei*



allekirjoitan *eiei*
miguel

Posts: 97

#491 • • miguel
Kaikkea terveellistä, valitettavasti... ja se rupeaa näkymään.
Avatar
#492 • • ayame Guest
Pinaattikeitto ja siinä päällä kananmuna lillumassa sekä vedessä keitetyt nakit *sars*
Espinho

Posts: 157

#493 • • Espinho :E
Tofua.. *poks*

--
No time for the old in-out love,
I've just come to read the meter. *uros*
|,,|_d[òÓ]b_|,,/

Marchand

Posts: 201

#494 • • Marchand
Ainoa mitä en varmasti enää syö koskaan on munuaiset *eiei*
Aikanaan tuli niitäkin syötyä kun opiskelin kokiks *nauru* mut ei enää kiitos!!!
Rosah

Posts: 107

#495 • • Rosah Pikkuruinen Psykopaatti
Ällöttääkin ajatus MAKSA...**YöK** tai simpukat/etanat...*eiei*
Anny

Posts: 666

#496 • • Anny Hurricane-Munster
Kaikkea mikä tutisee, esim lihahyytelö... YÖKS!! *eiei*

--
How can a woman be expected to be happy with a man who insists on treating her as if she were a perfectly normal human being. - Oscar Wilde

Nacu

Posts: 1,293

#497 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside

SilverJo:
- väittävät ruoanlaiton olevan hankalaa siksi, että joku ei syö jotain. *dissaa*



Joo, kyllä se menee hankalaks siinä vaiheessa kun toinen ei syö muuta ku jauhelihaa ja pastaa eri muodoissa (ts. syötävien ruoka-aineiden lista on lyhyempi kun inhokkien). Se on tylsää ja ärsyttävää jos ite tykkäis syyä monipuolisemmin ja ehkis joskus myös kaikenlaisia sisäelimiä ja ötököitä muttei viittis kaksia aterioita tehdä päivässä. Kyllä siinä saa venyttää mielikuvitusta ja huumoria... *uuh* (tai sitten jättää toisen tekemään omat pöperönsä, josta se myöskin loukkaantuu kun kuitenkin on kokki perheessä)

Väärinymmärrysten välttämiseksi puhuin nyt eksästäni.

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

SilverJo

Posts: 1,893

#498 • • SilverJo I solemnly swear that I am up to no good.

Nacu:
Joo, kyllä se menee hankalaks siinä vaiheessa kun toinen ei syö muuta ku jauhelihaa ja pastaa eri muodoissa (ts. syötävien ruoka-aineiden lista on lyhyempi kun inhokkien). Se on tylsää ja ärsyttävää jos ite tykkäis syyä monipuolisemmin ja ehkis joskus myös kaikenlaisia sisäelimiä ja ötököitä muttei viittis kaksia aterioita tehdä päivässä. Kyllä siinä saa venyttää mielikuvitusta ja huumoria... *uuh* (tai sitten jättää toisen tekemään omat pöperönsä, josta se myöskin loukkaantuu kun kuitenkin on kokki perheessä)


Mä ainakin nautin kun saan itse tehdä hyvää ruokaa, jota ei tarvitse syödä peläten vastaantulevia sipulikökköjä tai juustosisuksia. *hmph* Ja voihan ruoat valmistaa siten, että ottaa osan ruoasta pois ennen inhokin lisäystä tai vaihtoehtoisesti valmistaa ainekset erikseen joista saa sitten valita mieleisensä. *joo*

--
Broken words always
start as thoughts.
Clean thinking keeps
things beautiful.

Smorb

Posts: 193

#499 • • Smorb

Anny:
Kaikkea mikä tutisee, esim lihahyytelö... YÖKS!! *eiei*




HEHEH *muhaha* *hihu*
vaavu

Posts: 1,324

#500 • • vaavu vara-vana

SilverJo:
Mä en myöskään tykkää ihmisistä, jotka

- yrittävät syöttää salaa jotain mitä tietää toisen inhoavan
- päivittelevät suureen ääneen jos toinen ei syö jotain
- väittävät ruoanlaiton olevan hankalaa siksi, että joku ei syö jotain. *dissaa*




Oletko koskaan kokeillut laittaa ruokaa esimerkiksi soija- ja maito-allergiselle, kasvisruokavaliota noudattavalle keliaatikolle? Mä olen, ja voin ihan kirkkain otsin väittää, että ruoanlaitto on silloin aika hankalaa. Mutta koska em. henkilöllä taustalla on ruoka-allergia ja ideologia, ymmärrän kyllä hyvin tilanteen, ja pyrin ihan ilomielin ottamaan asian huomioon.

Vähemmän multa löytyy kuitenkin ymmärrystä niille tapauksille, joilla syynä on vain "hyi se on pahaa" -asenne. Varsinkin kun todella usein tämä asenne tuntuu liittyvän pelkkiin mielikuviin, ei siihen, miltä ruoka oikeasti maistuu.

Esimerkiksi pikkusiskoni inhosi pitkään sipulia. Jos hän sai kuulla, että ruoassa oli sipulia, hän musersi ruoan aivan hienoksi ja yritti sorkkia näkymättömiä sipulinpalasia mössöstä irti. Pari kertaa sitten sattui niin, että siskoni söi sipulia sisältävää ruokaa ilman, että tiesi sipulista. Näinä kertoina ruoka maistui todella hyvältä, jonakin kertoina jopa niin, että ruoasta piti ottaa oikein santsikierroksia. Tuollainen käytös kertoo aika selvästi siitä, että sipulikammo johtui ihan puhtaasti mielikuvista. No, tänä päivänä siskoni syökin jo sipulia ihan kiltisti - ehkä siedätyshoito saattoi myötävaikuttaa asiaan.

Aika usein olen itse sellaisessa tilanteessa, että teen ruokaa isommalle porukalle. Allergiat yms. pitää tietysti ottaa huomioon, mutta makuasioiden kanssa en kovin pitkälle jaksa joustaa. Muutaman inhokkiruoan kanssa pystyisi ehkä vielä sumplimaan, mutta jos lista alkaisi muistuttaa täällä joidenkin ihmisten esittämiä, lähes kaiken perusruoan pois sulkevia listoja, jättäisin todennäköisesti ihmisen ruokailutottumukset omaan arvoonsa. Syökööt samaa ruokaa kuin muutkin, tai tehkööt oman ruokansa - itse en ainakaan anna yhden ihmisen terrorisoida tilannetta omilla vaatimuksillaan.