Dj hommia aloittelemassa

86 posts, 5 pages, 14,925 views

Radarski

Posts: 182

#61 • • Radarski

Sennheiser HD-280 Pro DJ-käytössä?


todennäköisesti rokkaa kyllä. umpiluurit kuitenkin ja aika alhasilla ohmeilla, eli pitäis soida ihan tarpeeks lujaa. ainakin lupaavat ihan riittävästi.



Mun mielestä hd25 toimii paremmin dj-käytössä kun noi hd280.
Lisäks noi hd280 painaa enemmän. Mitä kaverin luureja joskus
testailin niin hd280 toisto jäi tosta hd25:sta.
Avatar
#62 • • . Guest

Mun mielestä hd25 toimii paremmin dj-käytössä kun noi hd280.

mun mielestä ford taunus on auto. eiku..

no toimii toimii. löytyy myös puolettoista hd25:set sekä senkun hd340set, mitkä on mun mielestä jollain tapaa paremmat ku 25:set. kysymys olikin et kaveri haluu luurit mitkä ei purista korvia niinkuin just 25:set tekee. minkä ymmärrän täysin.

ei ole olemassa ainoata oikeaa. on vain eri mahdollisuuksia mennä mönkään.
:D

Posts: 3,707

#63 • • :D
Itselläni on HD 210 mallin luurit ja oon kyllä näiden
äänenlaatuun ihastunut vrt. Sonyn tai Pioneerin
kalliisiin dj-luureihin. Ainut ongelma on että Pioneerin
miksereista (ja muutamasta muusta) ei saa tarpeeksi
volumea noihin...meinaa keikalla ahdistaa kun PA/monitorit
kuuluu liian lujaa läpi toisinaan. :) Toisaalta tästä
mun Geminin mikserista saa taas ulos niin paljon
volumea, että ei pysty pitää näit enään päässä.

Ehkä pitäs olla olla selkeesti yhdet luurit kotiin/studiolle
jotka on mukavat päässä ja toistaa tasapainoisesti ja
sitten hieman enemmän puristavat mallit keikoille. En
itse ainakaan viihtyis 6tuntia putkeen HD25:t päässä. :)

Varmaan kannattaa kuitenki ennen testata eri luureja,
ennen ostopäätöstä.

2senttia.
Avatar
#64 • • . Guest

Ainut ongelma on että Pioneerin
miksereista (ja muutamasta muusta) ei saa tarpeeksi
volumea noihin

just siks kannattaa vilkuilla niitä ohmeja. mitä alhaisempi lukema, sitä lujempaa.

kysymys: miks pioneerin inputissa palaa keikalla aina 4 punaista lediä???
vastaus: siks että luureista kuuluis ees jotain. :angry:

En itse ainakaan viihtyis 6tuntia putkeen HD25:t päässä. :)

itse käytän perus HD25:sia vain bändejä miksatessa. dj-käyttöön ne ovat mielestäni kankeat ja hitaat, ja puristaa niin prkleesti. himassa akg240:set


Varmaan kannattaa kuitenki ennen testata eri luureja,
ennen ostopäätöstä.


word!
Avatar
#65 • • miikkah Guest
hd-25:en puristaminen:

1) jep, ne puristaa. erityisen ikävää jos käyttää laseja.
2) puristuksen ja keveyden vuoksi luurit pysyy kovassakin menossa poikkeuksellisen hyvin päässä. (äänenlaadun ohella pääasiallinen syy, miksi itse käytän)
3) osaltaan puristyksen vuoksi ulkopuoliset äänet eristyvät erinomaisen hyvin. eli ei tarvitse soittaa niin kovalla, mikä minimoi korvien vaurioita ja lisää hieman käyttömukavuuttakin.
4) puristukseen tottuu ja luurit hieman löystyvät iän myötä.
+) puristit tykkää
Avatar
#66 • • Tirppa Guest

hd-25:en puristaminen:


+) puristit tykkää



vihoviimenen syy ostaa mitään..


miljoona kärpästä ei voi olla väärässä :scared: siksi etsin vaihtoehtoa teknarillekin. Sellaset nyt ilmeisesti vaan joutuu ostamaan jo pelkästään jälleenmyyntiarvon vuoksi.
Avatar
#67 • • Tirppa Guest
Nooo jos pitäis valita noiden sennheiserin hd 280 pro ja sonyn 700 väliltä niiiiiiin? :scared:
Avatar
#68 • • Remotion Guest

Ainut ongelma on että Pioneerin
miksereista (ja muutamasta muusta) ei saa tarpeeksi
volumea noihin

just siks kannattaa vilkuilla niitä ohmeja. mitä alhaisempi lukema, sitä lujempaa.



VÄÄRIN! Herkkyys kertoo sen miten kovaa ne soivat. Tuohon kuulumattomuuteen on juuri syynä liian suuri vastusarvojen (sisäinen resistanssi) ero mikserin ja kuulokkeiden välillä, olipa sitten kuulokkeissa pieni vastusarvo ja mikserissä suuri tai toisinpäin.

toki mikäli mikserin anto on esim 24ohmia ja on kahdet kuulokkeet 68ohmiset ja 30ohmiset ni ne kolmikymppiset soi tuplasti kovempaa...
Caro²

Posts: 5,301

#69 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

hd-25:en puristaminen:

1) jep, ne puristaa. erityisen ikävää jos käyttää laseja.


Itselläni on lasit, eikä puristavuus haittaa yhtään. Samoin on monella muullakin silmälasillisella ihmisellä. Yksilöllinen ominaisuus, jota ei pidä yleistää. Selviää testaamalla.
Avatar
#70 • • jorkki Guest

hd-25:en puristaminen:

1) jep, ne puristaa. erityisen ikävää jos käyttää laseja.


Itselläni on lasit, eikä puristavuus haittaa yhtään. Samoin on monella muullakin silmälasillisella ihmisellä. Yksilöllinen ominaisuus, jota ei pidä yleistää. Selviää testaamalla.


Jep. Itelläkin on silmälaisit, eikä oo mitään pahaa sanottavaa HD-25:sta :heart:
Monet muut luurit tosin on puristanu/painanu melko ilkeesti lasien kohdalta (esim. Sonyt). Mut aika yksilöllistähän toi on, mitkä luurit painaa ja mitkä ei..
Avatar
#71 • • miikkah Guest

hd-25:en puristaminen:

1) jep, ne puristaa. erityisen ikävää jos käyttää laseja.


Itselläni on lasit, eikä puristavuus haittaa yhtään. Samoin on monella muullakin silmälasillisella ihmisellä. Yksilöllinen ominaisuus, jota ei pidä yleistää. Selviää testaamalla.



näin varmastikin. riippuu esim laseista, eli kokeilu kannattaa.
Avatar
#72 • • JussiS Guest
Viel sellanen, että mä en ainakaan saanu sopimaan elacinen tulppia sonyn 700:siin. Ne luurien sisäpinnat tuli liian lähelle korvaa, ja painoi elacinee, eikä luurit enää sulkeneet kunnolla. Eli käytännössä mahdoton käyttää. Sennheiser tulee sen verran irti korvasta, ettei luuri paina tuota.
Avatar
#73 • • akir0 Guest

Viel sellanen, että mä en ainakaan saanu sopimaan elacinen tulppia sonyn 700:siin. Ne luurien sisäpinnat tuli liian lähelle korvaa, ja painoi elacinee, eikä luurit enää sulkeneet kunnolla. Eli käytännössä mahdoton käyttää. Sennheiser tulee sen verran irti korvasta, ettei luuri paina tuota.



Meikällä kans sonyn 700:t ja mulla kyllä menee ihan hyvin elacinet korviin noidenkin alle. Mut lienee tosiaan ihan korvista kiinni sit.
Avatar
#74 • • Edited vinyl.groover Guest

siksi etsin vaihtoehtoa teknarillekin. Sellaset nyt ilmeisesti vaan joutuu ostamaan jo pelkästään jälleenmyyntiarvon vuoksi.



kaverilla on vestaxin pdx 2000:set (mk 1) ja ne on mielestäni yhtä hyvät kuin teknarit, varsinkin sen takia että:

-vääntömomentti 2 kg (teknarissa 1,5kg)
-pitch jopa +/-50%
-rca-liitäntä (eikä kiintee johto niinku teknarissa)
-reverse (no ehkäpä turntablistit hyötyy tosta enemmän...)
-eikä noissa vestaxeissa kai niin huono jälleenmyyntiarvokaan ole

mun mielestä se on enemmänkin makuasia että soittaako teknareilla tai vaikkapa vestaxeilla.
mulla itellä on ollu teknarit reilun vuoden ja ne molemmat on käytettynä ostettu ja ne toimii mainiosti. rca-johdot oon molempiin vaihtanu (maadotusjohto on kiinni rca-johdossa)
kuulokkeina on ollu hd 25set pari kuukautta. kyl ne tosiaan puristaa, mut ei kuitenkaan liikaa. mikserinä on ollu kohta vuoden verran behringer djx 400 jota en suosittele kenellekään. krossissa on kohinaa ja välillä kuuluu vasen kanava vaikka krossi on käännettynä oikeelle, eikä tossa behringerissä kyl mitään reverse kytkintä oo. ja kun vasemman kanavaliu'un laittaa aivan ylös niin sillon kuuluu ainoastaan oikeesta kajarista musa. Pioneerin 707 tulee varmaan hankittua piakkoin kun siinä mielestäni hinta/laatu-suhde on kohdallaan ja löytyy kaikki tarpeelliset toiminnot.
Avatar
#75 • • timppa^ Guest

siksi etsin vaihtoehtoa teknarillekin. Sellaset nyt ilmeisesti vaan joutuu ostamaan jo pelkästään jälleenmyyntiarvon vuoksi.



kaverilla on vestaxin pdx 2000:set (mk 1) ja ne on mielestäni yhtä hyvät kuin teknarit, varsinkin sen takia että:

-vääntömomentti 2 kg (teknarissa 1,5kg)
-pitch jopa +/-50%
-rca-liitäntä (eikä kiintee johto niinku teknarissa)
-reverse (no ehkäpä turntablistit hyötyy tosta enemmän...)



joo mut ne löysät pitchifaderit on ärsyttävät.
Avatar
#76 • • Tirppa Guest
nyt se sit tuli tehtyä :panic:

2x Technics SL-1200 MKII
1x Behringer VMX300 "pro" mixer
2x Ortofon Concorde Elektro Set
1x Sennheiser HD 25
ja pari ortofonin slipmattia kun ei sattunut thomannilta ihmeellisempiä löytyy

ja juupa juu behringer on mitä on mut se tuli nyt ostettua. Nyt sitten vaan odotellaan :happyroll:
Avatar
#77 • • Loopy Guest

behringer on mitä on mut se tuli nyt ostettua. Nyt sitten vaan odotellaan :happyroll:


No tuota.... Äkkiikös sen tilauksen peruu ja laittaa Pioneerin 707:n tilalle? Hintaeroa ei vissiin ihan hirveesti ole?
Avatar
#78 • • Tirppa Guest

behringer on mitä on mut se tuli nyt ostettua. Nyt sitten vaan odotellaan :happyroll:


No tuota.... Äkkiikös sen tilauksen peruu ja laittaa Pioneerin 707:n tilalle? Hintaeroa ei vissiin ihan hirveesti ole?



Thomannilla ei 707 ole edes listoilla ja halvin mitä löysin oli 280e. Toi b-rinkula makso hurjat 130 euroa.
Avatar
#79 • • Tirppa Guest
Kovasti ulkomaisilla foorumeilla kehuuvat noita Synq:n ja Reloopin OEM-levareita. Eli samaa rautaa eri logo. Liekö sitten hyviä.
Avatar
#80 • • Loopy Guest

Eli samaa rautaa eri logo. Liekö sitten hyviä.


Tuskin Behrinferiä paskempiakaan.

Jottei kenelläkään tulis paha fiilis, mun eka oma mikseri oli VMX-300 :excellent:

IMHO toi 707 hakkaa Behringerin kaikki mikserit 6 - 0.