Nintendo Wii appreciation thread

709 posts, 36 pages, 134,524 views

#521 • • phanatic Guest

Zeldaa ei oikein tunnu olevan missään kaupassa :(

Zeldaahan on abt joka kaupassa. Eilen näkyi ainakin Kampin EB Gamesissa "vinot pinot" ja Tampereella olen törmännyt useassakin liikkeessä.
#522 • • Paarma Guest
Aissaatana... eilisen kalsarikänni&Wiisports-session jälkeen paikat ihan puhki. Varmaan viitisen tuntia tuli vedettyä golf/tennis/keilailu/nyrkkeily/baseball-meininkiä, hommaa olis voinu jatkaa aamunkoittoon mut ei viittinyt häiritä naapureita enempää.
#523 • • ville Guest
Tennissessio jälleen eilen. Vahingot lisääntyy kun olli "thö tennismastah" pamautti lampun alas katosta:

http://www.villevaavu.org/temp/WiiLamppu.jpg

Viinilasi, katto, akustiikkapaneeli, lamppu, mustelmat.... kohta vakuutusyhtiöstä pitää ottaa erikseen vakuutus wiitä varten :D
#524 • • putteh Guest

Zeldaa ei oikein tunnu olevan missään kaupassa :(

Zeldaahan on abt joka kaupassa. Eilen näkyi ainakin Kampin EB Gamesissa "vinot pinot" ja Tampereella olen törmännyt useassakin liikkeessä.

Tuossa aikaisemmin viikolla täällä Lappeenrannassa ei näkynyt missään (eipä täällä montaa kauppaa olekaan, missä pelejä myydään), mutta perjantaina oli vihdoin Anttilan hyllyt täyttynyt ja sain Zeldan ostettua.

Montaa tuntia en ole vielä ehtinyt pelata, mutta vaikuttaisi aika vetävältä ja tunnelmalliselta peliltä. En ole koskaan aikaisemmin pelannut mitään Zeldoja.

Eilen vedettiin isommalla porukalla tennisturnaus läpi ja yksi ensikertalainen meni voittamaan, ite jäin pronssille :) Yksi pöytälamppu lensi lattialle, mutta pysyi onneksi ehjänä :)
#525 • • Edited Samus Aran Guest
Zelda on kyllä aivan loistava, takana abt 23-24 tuntia. Vahva suositus :)

Call of Duty 3:sta oon pelaillu abt puoleen väliin asti, normalilla ja hardilla. Pari huomiota:

1) Ohjaussysteemi on aivan loistava, imo fiilikseltään paras tähän asti kokeilemani missään FPS pelissä, mkb, dual analogue ja muut pelaamani Wii-pelit mukaanlukien. Oma setuppini on: sensitivityt täysillä ja dynamic aiming "on".

2) Valitettavasti koodi on vaan todella buginen, ihan ekasta kentästä lähtien tulee parin sekunnin osioita, joissa tähtäinkursori lukittuu ja kaveri jatkaa automaattisesti liikettä lukittuneeseen suuntaan. Tänä aikana ei voi tehdä mitään, ei edes laittaa peliä pauselle. Juuri tällaisia nopeita porttauksia Wii:n tulisi välttää kaikin keinoin.

3) Peli itsessään on parhaimmillaankin keskitasoa. Kenttäsuunnittelu on heikkoa. Peliä on pakko pelata gung-ho tyyliin, sillä jos ei etene nopeahkosti jotain tiettyä pistettä pidemmälle, niin vastustajia tulee loputon määrä aina samoista koloista. Blaah. Vastustajien ampuminen, läheltä tai kaukaa, ei anna Wiimotella tähtäilylle mitään tukea. Ensinnäkin vastustajat ovat todella tyhmiä. Toiseksi, surkea suunnitelu ja vihollisten sijoittelu vain korostaa tätä, tulimeret toimivat enemmänkin isoina kulisseina kuin hikisinä tilanteina. Usein näkee kuinka omat taistelutoverit, vailla mitään varotoimenpiteitä, juoksevat muina miehinä tulimeren läpi suoraan metrin päähän vihulaisesta, siinä ne sitten ampuvat toisiaan hetken liipasimet pohjassa, ja sama taktiikka toimii myös pelaajalla itsellään...Blaah. Kolmanneksi, esim. head shoteista ei palkita millään nautinnollisella ääniefektillä, kuten ei oikeastaan muistakaan osumista, ja siihen päälle vielä nallipistooleilta kuulostavat tuliaseet, niin immersio ja yleisfiilis jää kauas genren paremmista esimerkeistä.

Oon nyt about puolessa välissä peliä, enkä kyllä henk. koht. lähtis suosittelemaan tämmösiä keskiverto pintaliito-tekeleitä kenellekään. Vertailun vuoksi, Red Steelin ohjaus ei toimi yhtä hyvin, mutta on pelinä imo huomattavasti hienostuneempi, diipimpi ja kokonaisuutena täysin eri luokkaa kuin CoD 3.

Loppuun vielä pari varmistunutta EU julkasupäivää ja TC:llekin luvataan Q1:

WarioWare: Smooth Moves (Wii, January 12)
Actionloop (Nintendo DS, January 26)
Excite Truck (Wii, February 16)

Kororinpa (Wii, February 23)
Trauma Center: Second Opinion (Wii, Quarter 1)
Castlevania: Portrait of Ruin (Nintendo DS, Quarter 1)

Boldatut lähtee taskuun asap, muut alelaarista :)
#526 • • miikkaL Guest
Katselin hieman tuossa pelien myyntilukuja Wii:tä koskien. Ja pelottavan paljon samalta näytti kuin Gamecuben vastaavat alussa - Nintendon omat pelit myy, muut ei. Täähän oli pääsyy esim Gamecube julkaisujen vähäisyydelle varsinkin loppuaikana, eli 3rd party pelit ei GC:llä myyneet sellaisia määriä että niitä olisi kannattanut sille kääntää - ja loppujen lopuksi pelijulkaisu oli sen verran laiskaa ainakin euroopassa, että GC jäi konsolisodan viimeiseksi.

Eihän tässä tosin ole kuin kuukausi takana koko Wii:tä, mutta täytyy toivoa Nintendon kannalta että nuo 3rd party rellujen myynnit lähtisi reippaaseen nousuun. Vaikka tukijoita tällä hetkellä on paljon, ei voi tietää kuinka pitkään niitä on jos pelit ei taaskaan myy.
#527 • • ville Guest

Katselin hieman tuossa pelien myyntilukuja Wii:tä koskien. Ja pelottavan paljon samalta näytti kuin Gamecuben vastaavat alussa - Nintendon omat pelit myy, muut ei. Täähän oli pääsyy esim Gamecube julkaisujen vähäisyydelle varsinkin loppuaikana, eli 3rd party pelit ei GC:llä myyneet sellaisia määriä että niitä olisi kannattanut sille kääntää - ja loppujen lopuksi pelijulkaisu oli sen verran laiskaa ainakin euroopassa, että GC jäi konsolisodan viimeiseksi.

Eihän tässä tosin ole kuin kuukausi takana koko Wii:tä, mutta täytyy toivoa Nintendon kannalta että nuo 3rd party rellujen myynnit lähtisi reippaaseen nousuun. Vaikka tukijoita tällä hetkellä on paljon, ei voi tietää kuinka pitkään niitä on jos pelit ei taaskaan myy.

Mä sanoisin, että on vielä snadisti liian aikaista sanoa, miten 3rd party pelit myy, kun konsoli on ollut markkinoilla kuukauden (kuten itse sanoit) ja pelitarjonta on määrällisesti vähäistä. Lisäksi varsinkin näin alussa, näyttää siltä, että monet 3rd pelit ovat snadisti bugisia tai pelisuunnittelussa on ylipäätään tullut aika kova kiire, jotta peli saatiin launchiin mukaan. IMO on kuluttajien fiksuutta jättää tällaiset peli hyllylle ja odottaa laadukkaampaa tavaraa, mitä sitten joskus on (toivottavasti) tulossa.

Ja se vanha sanonta: ei se määrä vaan laatu. Jos nyt ajatellaan esim xbox vs cube niin vaikka mulla määriä ei ole, vaikkaisin, että xboxille pelivalikoima on paljon paljon laajempi (Samus varmaan korjaa jos meni väärin :)). Kuitenkin myytyjen konsolien määrä on lopulta aika lähellä toisiaan. Ts. pelkällä pelin määrällä tuskin saadaan konsolien myyntilukuja ylös tai toisinpäin.

Mitä cuben floppaukseen tulee niin mä en todellaan usko, että cuben menestys olisi ollut radikaalisti erilainen, vaikka sille olisikin portattu pelejä enemmän.

Ylipäätään jos mun pitäisi veikata monta peliä wiin omistaja keskimäärin ostaa, niin mä sanoisin, että se on keskiarvona monta vähemmän kuin vaikkapa ps3:lla tai xbox360:llä. Syynä tähän se, että wii kerää selkeästi enemmän satunnaisesti pelaavia ja tällaiselle tyypille riittää vähempikin määrä pelejä. Siten mä en yhtään ihmettelisi, jos monia pelejä jätetään porttaamatta wii:lle. Monille HC pelaajille tämä varmaan saattaa aiheuttaa sen, että wii jätetään hylylle. Mikäli keskiarvo jää alemmeksi se tarkoittaa entistä ahtaampia aikoja 3rd party valmistajille, jotka joutuvat kamppailemaan zeldoja, marioita ja metroideja vastaan. Henkilökohtaisesti tietysti toivon, että tämä haaste näkyy entistä innovatiivisimpina peleinä :)
#529 • • phanatic Guest
Palasinpa Red Steelin pariin monen viikon tauon jälkeen koko viikon sairastelun aiheuttaman tylsistymisen takia, ja ei peli kyllä tunnu vieläkään hauskalta pelata. Miekkailu on aika hyvin hallussa mutta "%R¤#%#% että ketuttaa kun hankalan miekkailukohtauksen jälkeen joku bugi iski ja pelihahmolle jäi miekka käteen enkä voinut ammuskella joka puolelta pursuavia vihuja. Tämä on käynyt kerran ennenkin joskus pelin alkupuolella ja vie kyllä pelifiilikset totaalisesti. Kankeissa kontrolleissa on jo tarpeeksi sietämistä, mutta sitä en hyväksy, että jos niistä huolimatta onnistun pysymään hengissä niin kuolen bugin takia liikkumaton miekka kädessäni. Pelistä on vasta 45% takana ja eipä tätä taida tulla läpi tahkottua.
#530 • • Samus Aran Guest
Harmin paikka ettei RS avaudu samalla tavalla kuin mulle. Kaikilla muillakin seuraamillani boardeilla on vastaava tilanne, GAF, Rllmuk, NTSC-UK, WoS, jne. ilmeisesti peli vaan "clickaa" joillekin ja toisille ei, that's life. Esimerkiks liikkumisen hitaus / kankeus ei haittaa mua yhtään, ei se vaan ole olennaista, jos pelaa kuten itse pelaan. Olettaisin, että sama juttu kaikilla muillakin, jotka tästä diggaa. Mullekin on muuten kerran jumittunut miekka käteen, sain sen kyl onneks aika pian vaihdettua pois edestä. Kerran taas jäi ase käteen kun piti miekkailla, näin se vaan menee ;P
#531 • • phanatic Guest
Jooh, välillä tulee fiilis että onhan tää ihan hyvä peli, mutta seuraava huone sitten taas pistääkin ärräpäät lentämään. Äsken minun piti seurata heppua joka avaisi lukitun oven, mutta tämä jumittui toiseen oviaukkoon oven ja seinän väliin pyörimään ympyrää. Ei näin.
#533 • • insertxox Guest
LOL....
#534 • • Samus Aran Guest
Onkos porukka kokeillut high scoreja Shooting Galleryssa? Eilen tuli yhtäkkiä mieleen kokeilla vähän vakavammalla otteella, muutama peli tuli pelattua ja tulos 662. Törmäsin äsken tälläseen:

http://www.youtube.com/watch?v=C0lbAoff3fc

:eek:

Ja kyllähän tostakin voi pistää paremmaks, mut selkeesti alkaa jo pikkuhiljaa näkyä millaseen hc-työskentelyyn pointterilla pystyy....
#535 • • diskreet Guest
just. mä oon saanut ehkä nippa nappa yli 300p :]

in other news, madcatzilta on ilmeisesti tulossa halpis-wiimote: http://forums.gametrailers.com/showthread.php?t=59168

cubella on tullut pelailtua muutamalla ao. firman ohjaimella ja vaikka ne tuntuukin vähän juustosilta niin ei ne mitään täysin toivottomia oo. wii-ohjaimen käyttötilanteen huomioonottaen voi kyl kestävyys osoittautua ongelmaks, saa nähdä. itse en oo tosin wiin hankkimisen jälkeen onnistunut kolauttamaan ensimmäistäkään ohjainta yhtään mihinkään.

mutta joo, kaikki mikä nakertaa nintendon monopolia noiden ohjaimien penseän korkean hinnoittelun suhteen = hyvä. :)
#536 • • Samus Aran Guest
Ohjaimen kestävyydestä tuskin kannattaa edellenkään kantaa huolta, noihan on kuulemma isompienkin tapaturmien jälkeen toimineet moitteettomasti, vaikka katossa tai seinässä ammottaiskin iso reikä. Hintaahan näillä on aina, ja katteet varmasti kohdallaan, mut sit toisaalta esim. Play.com:ssa 360:n ja PS3:n ohjaimet on Wiimotea kalliimpia ja Amazonissa Wiimote on noiden välissä, eli tolta kantilta katottuna aika jees. Henk. koht. ihan periaatteesta kannatan alkuperäistä firmaa ohjaimien sun muiden lisävarusteiden kanssa, ja varsinkin tässä tapauksessa.

Mut mut, päivittelyä tähän väliin:

Excite Truck lähestyy :)

Kuten myös:

Tiger Woods: http://wii.ign.com/articles/756/756124p1.html

+

SSX Blur: http://download.gametrailers.com/gt_vault/t_ssxblur_walkthrough_gp_gt.mov

Koko kolmikko haltuun asap, Tiger Woodsia kohtaan on kyllä erityisen suuret odotukset, Wii Sportsin Golf on omaan makuun aivan loistavaa fiilistelyä. SSX on SSX ja taatusti laadukasta matskua, ton videon vikat puol minuuttia näyttää jo erittäin asialliselta.

Eilen yöllä tuli tehtailtua uus enkka Shooting Rangella: 715. Eiköhän laiteta kisat pystyyn, 750 seuraava tavote, tämäkin on kyllä yllättävän hauskaa hupia aina illanpäätteeksi :)
#537 • • hiski Guest
Zelda zelda zelda... Pelisarja on kyllä _aina_ ollut synonyymi laadulle ja 4h pelisession jälkeen vakuuttaa taas! En oikeesti muista (varmaan windwaker viimeksi), milloin olisi saanut näin suuria onnistumisen fiiliksiä pelatessa; joutuu oikein hehkuttelemaan ääneen pelatessakin :)

Ja se ohjain: täysi kymppi! Aika himmee tuotekehittely saanut kyllä olla, että padista lähtee pois ja tekee ohjaimen, joka ei kummastuta vaan ihastuttaa heti kun sitä on päässyt kokeilemaan.

Iso käsi nintendolle! Metroidia ja muiden pelivalmistajien wii-tuotantoa odotellessa...
#538 • • ville Guest
Tuli viikonloppuna pelattua ekaa kertaa yksin tankkipeliä ja samantien meni läpi :) kaksinpelinä toi on selkeästi hankalampi, sillä "elämiä" ei ole kuin yksi ja sen jälkeen alusta. Kaksinpelissä tankkeja 3 ja matkalla saa vielä pari lisää... liian helppoa yksinpelinä.
#539 • • Samus Aran Guest

Tuli viikonloppuna pelattua ekaa kertaa yksin tankkipeliä ja samantien meni läpi :) kaksinpelinä toi on selkeästi hankalampi, sillä "elämiä" ei ole kuin yksi ja sen jälkeen alusta. Kaksinpelissä tankkeja 3 ja matkalla saa vielä pari lisää... liian helppoa yksinpelinä.

Mikäs tossa on Platina-raja? En oo ite ehtiny testaamaan ku muutaman kerran ihan alkuaikoina. Testaas Shooting Rangea kans, oma high score nykyään 787.
#540 • • ville Guest

Mikäs tossa on Platina-raja? En oo ite ehtiny testaamaan ku muutaman kerran ihan alkuaikoina. Testaas Shooting Rangea kans, oma high score nykyään 787.

Ei mitään käsitystä.... tätä yksinpeliä ennen olin kokeillut about ekana pelinä yksinpeliä kun tuhottuja tankkeja oli 12kpl, nyt pelasin sitten suoraan läpi :)

Pitää varmaan jossain välissä kokeila sitä shooting rangea, mut tähän mennessä se vaan ei oo ollut yhtä addiktiivinen =)