Infoja odotellessa.. :cool:
709 posts, 36 pages, 135,078 views
[img]...[/img]
Infoja odotellessa.. :cool:
Mm. Nintendon pelejä 80-luvulta lähtien voi ladata ja pelata. :D
"Our next console proves small in size but big on ideas.."
Nintendo president Satoru Iwata. On stage at Nintendo's pre-E3 2004 press conference, Iwata said:
"Different also defines our approach to our next home system. It won't simply be new or include new technologies. Better technology is good, but not enough. Today's consoles already offer fairly realistic expressions so simply beefing up the graphics will not let most of us see a difference. So what should a new machine do? Much more. An unprecedented gameplay experience. Something no other machine has delivered before.
"The definition for a new machine must be different. I want you to know that Nintendo is working on our next system and that system will create a gaming revolution. Internal development is underway.
"I could give you our technical specs, as I'd know you'd like that, but I won't for a simple reason: they really don't matter. The time when horsepower alone made all the difference is over.
We now know about the system's backward compatibility, built-in Wi-Fi, wireless controllers, and free online service, but little else. Iwata avoided giving out any significant technical specs on the Revolution, and he showed only a nonfunctional mock-up of the console.
"Nintendo has finished collating and formatting all 221 of its first-party NES, SNES and N64 titles, which will be offered to Revolution users via free download when new the hardware launches in 2006.
According to an article in the latest issue of Japanese games magazine Famitsu, Nintendo will definitely offer every first-party title it's ever published for its three pre-Cube consoles for free download from day one."
"Though the baseless rumor flows in the internet that the virtual console download service is free, it is not scheduled to deliver it in free. Maybe download it (old games) as a privilege when consumers buy a new game, maybe download it by consistent of the campaign at limited time, variety methods will be used."
Nyt paljastui se suuri salaisuus ohjaimesta!
Interactive electronic game having gyroscopic output effect
Abstract: An electro-mechanical device for providing an input to a computer program and said computer program providing a tactile output through said electro-mechanical device to a user. More specifically, the present invention provides an electro-mechanical virtual sword game apparatus that receives positional information from sensors on the sword apparatus and the sword apparatus contains a propulsion gyrostat that under the control of a computer process may be topple to provide a torque on the housing of the sword apparatus that may be used to simulate the impact of sword blows.
Siinä ohjaimessa on todellakin gyroskooppi. Eikä mikä tahansa gyroskooppi. Kun aikaisemmissa gyropeleissä (Kirby Tilt n' Tumble, Wario Ware Twisted) gyroskooppia vain kallistettiin peliohjauksen saamiseksi aikaan, tässä järjestelmässä myös käyttäjä voi hallita ohjelmaa ohjaimen korkeuden avulla. Tämän innovaation lisäksi sillä on väliä kuinka kovaa ohjainta heilutellaan ja ohjain antaa vielä Force Feedbackin muodossa palautetta heiluttajalle pelissä tapahtuvien muutosten mukaan.
Eli mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Patentissa kuvataan Star Wars tyylistä miekkailupeliä ja miekkaohjainta (joka tuskin on Revon ohjaimen lopullinen muoto). Pelaajat heiluttelevat miekkojaan ja kun miekat osuvat toisiinssa ruudulla, ohjaimet saavat Force Feedbackkia asiaankuuluvalla tavalla. Tämä hidastaa pelaajan liikerataa, ja tekee miekkailusta "realistista". Ja sitten kun miekka osuus vaikkapa vihollisen lihaan, miekan liike hidastuu entisestään.
LÄHDE: USA:n patenttitoimisto
URL: http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-...ndo&RS=Nintendo
EDIT: Eli tämä patentti on, kuten joku varmaan lukikin, alunperin tarkoitettu miekkailupeliä varten. Mutta mikään laki ei estä sen käyttämistä tavallisissa ohjaimissa. On luultavaa että joku tarjosi Nintendolle jo vuonna 2000 (jolloin patentti kirjattiin) kyseistä ideaa, ja yhtiö osti sen. Idealle haettiin eilen virallinen patenttisuoja, joka luultavasti tarkoittaa sitä, että Nintendo halusi pantata ohjaimen ideaa niin kauan, etteivät kilpailijat voisi kopioida sitä patentin kuvauksen avulla. Tämän patentin tueksi tuli tänään myös gyroskoopin tarkkuutta ja koodirutiinia koskeva patentti.
Paskaksihan se menee, kun pari kertaa pudottaa. Täytyy olla varovainen.
Paskaksihan se menee, kun pari kertaa pudottaa. Täytyy olla varovainen.
Toisin kuin nykyisten padien kanssa?
Kuten tuossa IGN:n artikkelissakin mainittiin, Nintendo DS:n uusi lähestyminen pelaamiseen on jakanut mielipiteitä aika rankasti ja osaksi tämän takia sen menestys ei ole ollut toivotunlainen.